Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Niedopalony ekogroszek, Ardeo 12kW


marc73

Recommended Posts

Chyba winne jest zbyt małe zapotrzebowanie na ciepło i związane z tym częste przestoje pieca. Jak owieram drzwiczki to w komorze jest dym. Kiedyś go nie było....

Przesłona w wentylatorze prawie zamknięta, więc nie dostaje powietrza to i lekko zaczyna dymić. Co zrobić, żeby sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba winne jest zbyt małe zapotrzebowanie na ciepło i związane z tym częste przestoje pieca. Jak owieram drzwiczki to w komorze jest dym. Kiedyś go nie było....

Przesłona w wentylatorze prawie zamknięta, więc nie dostaje powietrza to i lekko zaczyna dymić. Co zrobić, żeby sobie z tym poradzić?

 

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś.

Odsłonic mocniej przysłonę, przy postoju palnika i braku kłopotów z nadmiernym ciągiem naturalny "przepływ" przez dmuchawę wynosi ok.1Pa, wówczas będzie czyściej.

Jak zasłoniłeś, to musisz nadrabiać mechanicznie, czyli zadać częste, krótkie pyknięcia dmuchawy, ale jak nie ma konieczności dodania paliwa, to krotnośc robić 3-4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zmienić tylko krotność na 3-4? Przedmuch i pauzę zostawić jak jest?

 

Nie

 

1. Albo uchylasz mocniej przysłonę na dmuchawie

 

2. Albo skracasz pauzę podtrzymania przy jednoczesnym zwiększeniu krotności....

np. masz 7minut pauzy i krotność 3, to zrobić możesz (7x3=21minut do dosypania paliwa)

5minut pauzy i krotność 4 (5x4 = 20minut do dosypania paliwa)

Dosypanie paliwa wyjdzie praktycznie tak samo a dmuchawa się częściej ruszy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

2. Albo skracasz pauzę podtrzymania przy jednoczesnym zwiększeniu krotności....

np. masz 7minut pauzy i krotność 3, to zrobić możesz (7x3=21minut do dosypania paliwa)

5minut pauzy i krotność 4 (5x4 = 20minut do dosypania paliwa)

Dosypanie paliwa wyjdzie praktycznie tak samo a dmuchawa się częściej ruszy....

 

To jeśli mam teraz

przedmuch 12s

przerwa 7

krotność 1

to jest to prawidłowo czy tez nie.

Bo rozumiem, że co 7 minut w podtrzymaniu załaczy się dmuchawa, która popracuje 12s i w tym czasie poda paliwo.

czy te 12sekund przedmuchu to za duzo?

Czy podnieść pauzę do 12 minut?

Edytowane przez marc73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Niedawno kupiłem Skam P Plus 12 KW ze sterownikiem Talos, ogrzewam ok. 130 m2 budynku średnio docieplonego. Od rozruchu kotła jadę na ustawieniach fabrycznych. Kocioł chodzi na max, wentylator na max, ale jest niski poziom ekogroszku. Mam ręczny zawór 3 drogowy, ale na razie go nie włączyłem, mam pompę do CWU ale na razie z niej nie korzystam. Chcę pierw opanować kocioł. Czy ktoś z kolegów forumowiczów miał podobne doświadczenia i poda choć orientacyjne nastawy siły nadmuchu, przerwy w podawaniu, długości cyklu podawania paliwa itd. Nie jestem zbyt bystry w obsłudze elektroniki, muszę kogoś prosić o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja walka z piecem toczyła się od zeszłego roku.. już nie wiedziałem co się dzieje. Problemy z zawleczką, popiołu nie mało, ślimak oklejony.. skończyło się na dwukrotnej naprawie z rozłożeniem na części pierwsze. Okazało się, ze nie jestem sam z tym problemem, na forum wymieniali dokładnie te same, cyklicznie powtarzające się usterki. Różnych specyfików już próbowałem, teraz od dwóch tygodni mam smar i jak narazie zauważyłem, że piec chodzi lepiej i znacznie ciszej. Jak coś więcej zauważę to napiszę. Pozdrawiam Edytowane przez steel78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze sterownikiem Talos, ogrzewam ok. 130 m2 budynku średnio docieplonego. Od rozruchu kotła jadę na ustawieniach fabrycznych. Kocioł chodzi na max, wentylator na max, ale jest niski poziom ekogroszku. Mam ręczny zawór 3 drogowy, ale na razie go nie włączyłem, mam pompę do CWU ale na razie z niej nie korzystam. Chcę pierw opanować kocioł. Czy ktoś z kolegów forumowiczów miał podobne doświadczenia i poda choć orientacyjne nastawy siły nadmuchu, przerwy w podawaniu, długości cyklu podawania paliwa itd. Nie jestem zbyt bystry w obsłudze elektroniki, muszę kogoś prosić o pomoc.

 

Talos nie ma ani danych podawania ani pauzy ani siły nadmuchu, to przy aktywnym ADC robi automat

 

W odpowiedzi na pogrubiony tekst - korekcję mocy nalezy podnieść w górę np. +30, aby podnieść węgiel w palenisku, maksymalna korekcja to +55

 

można do niego wgrać klasyczny soft z pid-em, gdzie podaje się dane jak w cobrach

(soft od skorpiona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja walka z piecem toczyła się od zeszłego roku.. już nie wiedziałem co się dzieje. Problemy z zawleczką, popiołu nie mało, ślimak oklejony.. skończyło się na dwukrotnej naprawie z rozłożeniem na części pierwsze. Okazało się, ze nie jestem sam z tym problemem, na forum wymieniali dokładnie te same, cyklicznie powtarzające się usterki. Różnych specyfików już próbowałem, teraz od dwóch tygodni mam smar i jak narazie zauważyłem, że piec chodzi lepiej i znacznie ciszej. Jak coś więcej zauważę to napiszę. Pozdrawiam

 

Hehe, zapomniałeś tyko linka zapodać :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarecki, dziękuję za szybką odpowiedź. W instrukcji Talosa jest jednak napisane, że po wyłączeniu ADC sterownik pracuje w trybie 2 stanowym w oparciu o nastawy użytkownika, czy to dotyczy tylko korekcji mocy palnika ? Bo jeszcze na str. 26 i 27 instrukcji jest napisane, że w trybie 2 stanowym można zmienić parametry nadmuchu, podawania opału i podtrzymania ognia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marecki

 

jak jest włączony automat (ADC) nie ma żadnych nastaw, jest tylko korekcja mocy

 

jak automat wyłączysz, to uzyskujesz wówczas zwykły sterownik dwustanowy z całą bazą nastaw podawania, pauzy, nadmuchu, podtrzymania etc.

czyli jak wyłączysz ikonkę ADC, to obok zniknie Tobie korekcja mocy i pojawi się menu nastaw ręcznych, wówczas to Ty rządzisz kotłem w/g własnego widzi-mi-sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarecki, jeszcze raz serdecznie dziękuję za szybką odpowiedź. Zaraz pójdę ustawić korekcję mocy wg Twojej sugestii. Zadałem pytanie na wszelki wypadek gdyby nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu. Pytałem o orientacyjne, przybliżone nastawy aby nie kombinować samemu przez kilka dni. Aktualnie mam ustawioną temp. na kotle na 50 stopni C. Kocioł nagrzewa się do ok. 52 i na ok. 5-6 minut jest przerwa w podawaniu opału, wentylator na chwilę zatrzymuje się a potem pracuje na wolnych obrotach. Temperatura spada do ok. 45 stopni. wentylator chodzi na maxa a podajnik podaje paliwo w ok. 10, 19 sek. cyklach aż do ponownego wzrostu temperatury. Tak więc wentylator chodzi prawie non stop. Czujnik temperatury jest zamontowany i uszczelniony w we właściwym miejscu, wcześniej wlałem tam dla lepszego przewodnictwa ciepła, odrobinę oleju silnikowego, do wysokości ok. 3/4 wysokości czujnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radą Jareckiego podniosłem korekcję mocy do 30 - fabrycznie była - 5, Później stopniowo co 5 aż do 50. Teraz poziom paliwa jest odpowiedni, wentylator nie szaleje całą mocą, zmniejszyła się znacznie ilość spieków, wysokość płomienia sięga do deflektora. Będę powoli włączał CWU, zobaczymy co się zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...