Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Będzie: mały, ekonomiczny i tanio - koncepcja.


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mi chodzi po głowie maksymalne przeszklenie, nawet cała południowa szklana ściana, do tego sensowny okap lub markiza albo coś podobnego oraz oczywiście jakieś wewnętrzne lub zewnętrzne, skutecznie ograniczające straty, zasłanianie tych okien gdy zimno i ciemno.

Widziałem takie ściano-żaluzje w pewnym hoteliku w Niemczech. Wybiorę się tam kiedyś i przyjrzę się temu, z tego co pamiętam to osobno jeździła żaluzja a osobno ściana z jakiejś dosyć grubej płyty.

 

Kszhu, o ile jest dzialka na ktorej mozna dluzsza sciana wystawic dom na poludnie to mozna przeszklac.

 

Ja nie mialem wyboru, dom stoi "szczytem" na poludnie i tutaj zaden okap sprawy nie zalatwia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zasłonięcia w granicy działki najlepsze mz różne tuje- można to przycinać, formować (fakt, nie każdy je lubi).

Modrzew to masakra jw. Brzozy mam w 2 kępach po 4 szt., ale przycinam i rosną jako urozmaicenie działki. Sosny, świerki- fajne jak małe- kilka lat i wyrastają na wielkie drzewska. Jeszcze rośliny żywopłotowe (nie znam nazw), ale przy tym już trzeba chodzić i przycinać dość często.

 

Kszhu - możesz zrobić próbę oświetlenia firan od strony szyby(między szybą, a firaną)- jakaś latarka na parapecie muskająca światłem firanę- efekt jest interesujący?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie tak czy inaczej to idealnie byloby miec pomieszczenia dzienne na poludnie z przeszkleniem, lazienki wewnatrz budynku bez polaczenia ze scianami zewnetrznymi, a sypialnie z pozostalych stron.

 

Taki dom o wymiarach 6-7 x 15 bylby idealny:)

 

Taki jak tu:

 

 

A te okna z wbudowanymi ogniwami nawet wycenialem :p

 

Samo szklo bez ram bez transportu kosztuje 1000 Euro/m2 :p, to jest pojedyncze szklenie z fatalnym U powyzej 1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że źle narysowałeś przejście folii ,nie powinna być do samych desek tylko wchodzić na krokwie i na zewnątrz (styropian też tylko do krokwi) po wywinięciu folii dołożyć styropian żeby była ciągłość w przypadku jak na Twoim rysunku będziesz musiał dużo się gimnastykować nad obejściem krokwi.

Wiesz o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej. Tylko jeśli będzie deskowanie do samego dołu krokwi to taka koncepcja nie wyjdzie.

Ale to się nie ma co tak za bardzo przejmować tą jedną, naprawdę minimalną (szpara) nieciągłością bo poza folią będzie styro a wilgotność zimą, zwłaszcza przy WM jest minimalna więc nawet nie ma co się przedostawać.

 

Wtedy trzeba zejść do końca krokwi i zawinąć na deski, właśnie o to mi chodziło, wtedy masz zachowaną ciągłość paroizolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się tak zrobić, jak najbardziej. Taniej jednak wyszłyby wiązary deskowe "własnymi ręcami" no ale ozdobą nie będą. Ta belka kalenicowa będzie musiała być dosyć solidna i gdzieś pomiędzy ścianami podparta, kto wie czy nie w dwóch miejscach. Płaski dach to niestety również śnieg.

Wydaje mi się jeszcze, że pozostaje problem natury estetycznej. O ile w salonie wysokość jest wskazana to w mniejszych pomieszczeniach będzie wrażenie studni. Takie pomieszczenia są mało przytulne, no i ciepełko lubi do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej rozcinasz ją na krokwie bo izolacja idzie aż do deskowania. Ale taka szparka to nie problem.

 

Myślę też nad jeszcze prostszym, szybszym i tańszym rozwiązaniem:

- widoczna tylko kalenica lub obudowana GK,

- krokwie "standard",

- strop podwieszany z paroizolacją,

- ~40cm PUR o-k (tylko w "okazyjnej" ofercie),

- standardowe pokrycie.

 

Nie musisz rozcinać będzie ciągłość.

 

tutaj musisz zastosować duze przekroje aby wszystko się trzymało, na wiązarach możesz wziąć dolny pas od razu pod płytę gk dodatkowego rusztu nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejenie - lepiej z jednego, jak najszerszego pasa. Są takie ponad 4m, które od posadzki po dach można rozwinąć. Poza tym od momentu położenia krokwi do momentu termoizolacji trochę minie więc ta folia będzie narażona na uszkodzenia. I wciąż kwestia nie wietrzenia drewna.

A tak naprawdę walka o szparkę, w której jest deskowanie, szparkę, którą można prosto zapianować i mieć pełną ciągłość.

 

Jaką szparkę w której jest deskowanie? "walka" o ciągłość paroizolacji czyli w tym przypadku przejście przez krokwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że sposobu, który proponujesz wprost nie przyjmę.

Popatrz jeszcze raz na górę termoizolacji:

[ATTACH=CONFIG]247880[/ATTACH]

Tam jest niczym nie osłonięty EPS, przez który wilgoć przenika i dostaje się do nieocieplonej ale zafoliowanej przestrzeni na zewnątrz. Tam się wykrapla a krokwie gniją.

Lipa panie;)

 

Nie rozumiem o czym piszesz :)

Na rysunku są narysowane tylko krokwie domaluj ewentualnie dechy i paroizolacja następnie izolacja termiczna i blacha lub coś w tym stylu gdzie Ci się coś skrapla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...