jerzyka51 01.04.2014 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam Nie jestem budowlańcem ,a cała moja wiedza bierze się z lektury.Moi profesorowie w dawnych czasach powtarzali stale "najważniejsze to trzeba nauczyć się jak się uczyć".To tego staram się w myślach, karce papieru nanosić różne warianty tego co chcę zrobić ,by wybrać to co dla mnie najlepsze Perm ,chyba nie do końca mnie zrozumiałeś .Stare i nowe moje założenia są całkiem inne.W starym chciałem mieć płytę i dodatkowo drugą ścianę z klinkieru .Ponieważ widziałem tu w Niemczech bardzo ładne ściany z siliki ,więc nie potrzebuje już klinkieru ,ani dodatkowego muru ,ani płytek by przykryć ściankę z siliki.W starym założeniu miała być płyta plus dodatkowy fundament pod klinkier.Teraz nie ma płyty .Musi więc być ława fundamentowa pod silikę ,na której będzie opierał się dach.Ława nie musi być aż tak wzmacniana, będzie na niej spoczywała ścianka z siliki 15 /ja dałbym nawet 12 ,ale moja architekt się nie zgadza./ Na tym leki dach z blachodachówką.Tu nie ma dużych obciążeń w porównaniu z innymi domami.Dążę do jak najlżejszego domu.W środku będzie u mnie namiastka płyty,a to tylko dlatego, że na strychu będą stały dwa bufory po 1400 kg każdy. Dlatego musi być część ścianek działowych z siliki.Będzie ich trochę więcej bo mi się podobają .Nie stanowi to takiego problemu.Na płytach ludzie stawiają całe ciężkie domy ,ja wylewkę będę miał w odpowiednich miejscach wzmocnioną .Wiem ,że to większe koszty ale ja tak chcę.Bufory muszą być na strychu bo chcę aby pracowały w układzie grawitacyjnym.Brak prądu ,rozpalony kominek ,piec nie będą mi grożne.Wiem ,że są zabezpieczenia na takie przypadki ale preferuje ten sposób zabezpieczenia.To mój spokojny sen ,którego nie da się przeliczyć na pieniądze. Nigdzie nie pisałem ,że na stropie będę miał styropian ,są tańsze materiały na stropy i jakoś styropian na stropie mi nie leży.Konkretny materiał wybiorę jak już dojdę do tego etapu budowy. Moje ściany działowe nie będą w żadnym punkcie miały kontaktu ze styropianem .Moja ściana dla przypomnienia to .silika15 ,dalej 30 cm styropian ,podwójna folia Al z pianką w środku/izolacja przeciw wilgoci i termiczna / dalej 2-3 cm powietrze ,wełna mineralna 5-8 cm i dwie płyty GK. Ściana działowa z siliki , jedynie może mieć kontakt z konstrukcja metalową dla ściany z regipsów. Nie będzie to kontakt bezpośredni tylko przez specjalna taśmę do tłumienia hałasu. Ścianki działowe nie będą nigdzie powiązane ze ściana zewnętrzną ,nie ma takiej potrzeby,Jak wyjaśnił to już wcześniej kszhu wystarczy postawić w L. Ja ani w poprzednim założeniu domu na płycie ,ani teraz nie bałem się ,że wiatr zerwie mi styropian ze ścian.Dodatkową ściankę z klinkieru chciałem z dwu powodów,Pierwszy ,że jest to bardzo ładne i nieznisczalne, drugi to zabezpieczenie styropianu przed ptakami ,myszami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi ..Dodatkowo ścianka tylko tynkowana wymaga ,by była ładna stałej konserwacji. Dodatkowe łączenie ławy fundamentowej z wieńcem ,ma zabezpieczyć mój dach . Jeszcze jeden bardzo ważny powód dla którego uważam ,że koncepcja kshu jest lepsza niż moja poprzednia.Odkąd interesuje się budowaniem myślałem o budowie domu typu termos .Planowałem ściną 5 warstwową Klinkier,styropian,ściana nośna ,wata i dwie płyty GK ,a między nimi folia .Widziałem takie ściany wiele razy w Niemczech ,Widziałem jak są zrobione. Doszedłem do wniosku ,że praktycznie takiej ściany nie da się dobrze zrobić Uszczelnienie wszystkich gniazdek ,przejść rur ,przewodów jest tylko możliwe w projekcie.Pisałem o tym gdzieś na forum .Zrezygnowałem z tej ściany regipsowej z wełną.W budowie domu według kszhu nie ma obawy ,że fola będzie dziurawa.Jest daleko od regipsu i cała instalacja zmieści się w wełnie.Mój przyszły dom musi być szczelny .Ja już bardziej zaczynam się obawiać o to, jak go chłodzić latem niż grzać zimą.Nie chcę mieć żadnej klimy ,ja byłem w takich pomieszczeniach z klimą i mi to powietrze nie odpowiada. Ten kto nigdy nie widział skutków huraganu ,nie ma pojęcia co on może zrobić.Ja to widziałem ,sam kilkanaście lat temu byłem w lesie jak przyszedł huragan ,stuletnie sosny łamał jak zapałki.Kilkuset letnie dęby ,buki ,sosny dla takiego wiatru to pikuś.Jakby ktoś kosił to kosą.Ja mieszkam w takiej okolicy .Tu na zachodzie od 20 lat i przeżyłem tych wichur kilka ,może kilkanaście.Już przez tydzień z tego powodu nie miałem prądu . Miłego wieczoru J.Korona Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 01.04.2014 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Jeżeli mikro kominek, to od razu trzeba by się zastanowić czy jest sens z płaszczem wodnym. Jeśli dobrze pamiętam, chcesz dać bufor 1000l, a zanim naładujesz go mikrokominkiem, to wszyscy będą chodzić rozebrani do rosołu Jeśli rzeczywiście planujesz super szczelny termos, to przemyśl jeszcze raz koncepcję ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.04.2014 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Moje ściany działowe nie będą w żadnym punkcie miały kontaktu ze styropianem .Moja ściana dla przypomnienia to .silika15 ,dalej 30 cm styropian ,podwójna folia Al z pianką w środku/izolacja przeciw wilgoci i termiczna / dalej 2-3 cm powietrze ,wełna mineralna 5-8 cm i dwie płyty GK. Troszkę drogo wyjdzie taka ściana. Czy nie myślałeś o rezygnacji z płyt PIR z powłoką alu na rzecz aluminiowej folii bąbelkowej ? Można kupić poniżej 3zł za m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 01.04.2014 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Witam Myślałem nad tym kominkiem .Nie będzie on taki jak to robi większość . Będzie szczelnie obudowany i dobrze izolowany.Powietrze do palenia jak i chłodzenia będzie dostarczane dwoma rurami bezpośrednio z podwórka. Gorące powietrze znad kominka pójdzie rurą do chłodnicy woda -powietrze i dalej poza dom.Chłodnica ta, to ta sama co do Jaśkowego solara.Oczywiście i komin będzie izolowany.Dodatkowo będzie jeszcze jedna szyba.,Czytałem już o takim rozwiązaniu z chłodzoną dodatkową szybą .Myślę ,że to zda egzamin. Mam tanie drzewo ,mam tez kawałek swojego lasu ,zawsze chciałem mieć kominek. Chciałbym bujać się na swoje b.stare lata w fotelu ,czytać książkę i pykać fajkę .Myślę ,że wtedy nauczę się palić . Co o tym sądzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 01.04.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Barth3z Ja wiem ,że taka ściana będzie droższa ale dzięki temu ograniczę dodatkowo wydatki na grzanie domu i jego chłodzenie latem.Teraz jestem to w stanie zrobić,będzie mnie stać na to .Wiele rzeczy już sam zrobiłem i będę dalej robił sam przy budowie domu. Nie zależy mi na ekstra wyposażeniu ,ale zależy by dom był mi przyjazny ,dla mnie komfortowy i tani w utrzymaniu ,by moja skromna ręcina wystarczyła. Miłej nocy J.Korona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 01.04.2014 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Ja nie chcę płyt PIR ,jest taka folia podobna do tej "babelkowej" tylko w środku cienka warstwa 2-3mm pianki ,Cena o ile pamiętam to ok 5 zł za m2 a to jest już do zaakceptowania. Układ z moja Panią architekt jest taki, że ja mówię co chcę ,rysuje ,a Ona to liczy i wprowadza do projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 02.04.2014 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Witam Myślałem nad tym kominkiem .Nie będzie on taki jak to robi większość . Będzie szczelnie obudowany i dobrze izolowany.Powietrze do palenia jak i chłodzenia będzie dostarczane dwoma rurami bezpośrednio z podwórka. Gorące powietrze znad kominka pójdzie rurą do chłodnicy woda -powietrze i dalej poza dom.Chłodnica ta, to ta sama co do Jaśkowego solara.Oczywiście i komin będzie izolowany. Dodatkowo będzie jeszcze jedna szyba.,Czytałem już o takim rozwiązaniu z chłodzoną dodatkową szybą .Myślę ,że to zda egzamin. Mam tanie drzewo ,mam tez kawałek swojego lasu ,zawsze chciałem mieć kominek. Chciałbym bujać się na swoje b.stare lata w fotelu ,czytać książkę i pykać fajkę .Myślę ,że wtedy nauczę się palić . Co o tym sądzicie Możesz podrzucić jakiś link z rozwiązaniem o którym piszesz? Jakiej mocy planujesz kominek? Myślisz bardziej o samoróbce, czy znalazłeś coś ciekawego. W jakie zużycie energii na ogrzewanie celujesz? Jeżeli zachwalana tu metoda budowy, rzeczywiście jest taka dobra i energooszczędna, to pewnie będziesz chciał zejść poniżej standardu pasywnego. Wtedy ogrzewanie czystym prądem będzie tanie, nawet dla rencisty czy emeryta Nie wiem jakie masz założenia, ale przemyśl, to jeszcze raz. Rezygnując z bufora, przynajmniej tak dużego, możesz zaoszczędzić także na konstrukcji ścian, zbrojeń itp. Bardziej bym się skłaniał do tego co pisze kszhu. Jakiś tani piec "śmieciuch" w budynku gospodarczym np. przy garażu i tam też ewentualny bufor. Do takiego pieca wrzucisz prawie wszystko (mam na myśli dozwolone paliwa ), a w kominku tylko odpowiednie suche drewno. W domu jakiś mały kominek powietrzny, aby dla przyjemności w nim przepalić Lub biokominek i zrezygnować z komina, robiąc dom jeszcze bardziej szczelnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 02.04.2014 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Piec czy w garażu (lepiej bo cieplej autom) czy w gosp. to racja ale bufor w domu bo w domu cieplej stąd mniejsze straty oraz aby te straty ogrzewały dom a nie środowisko. Jerzyk i tak planuje go trzymać na nieogrzewanym poddaszu. Wiem, lepiej to niż w całkiem osobnym budynku, ale przy odpowiedniej izolacji bufora różnice nie powinny być wielkie. Dużo zależy od rozwiązań i założeń. Niestety rysunki wklejone przez Jerzego są tak małe, że mało co z nich można odczytać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.04.2014 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 A co powiecie na zamianę styropianu na płyty PIR dwustronnie powlekane alu ?30cm styropianu grafitowego to ok 60zł / m2. Ekwiwalent w piance to 20cm za które trzeba zapłacić 100zł. Czy jest opłacalny zysk 10cm p.u. + super paroszczelność za dodatkowe 40zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 04.04.2014 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Jak wg tej koncepcji będzie wyglądał stelaż pod płyty karton-gips. Do czego będzie mocowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.04.2014 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Może PUR o-k? Tylko jak to potem wykończyć od wewnątrz? Może gotowy stelaż i dopiero pryskanie. Też nie głupie. Kwestia efektywności energetycznej. Piana o-k jest gorsza od grafitowego styro, trzeba byłoby dać ze 40cm. A p.u. też swoje kosztuje. Przy płytach PIR (cena gotowej płyty z powłoką alu to tylko 5zł za "natrysk" 1cm) zyskujemy centymetry powierzchni użytkowej. To też kosztuje, tylko jak to wycenić? PS. Skoro płyty PIR, to ubytki wypełniasz pianą i kleisz łaczenia taśmą aluminiową. Myślę, że to żaden problem. Nieco mniej roboty niż przy klejeniu styro i pokrywaniu go grubą folią PE. Ale czy warte tych 40zł/m2 więcej ? Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 04.04.2014 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 tynk na EPS z dodatkami paroszczelnymi i taka farba Tylko czy taka ściana nie będzie za bardzo podatna na uszkodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.04.2014 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Musisz zrobić kosztorys, chociaż wstępny i sobie odpowiednio ujmować/dodawać sztuki czy inne jednostki materiałów bud. Dla jamniczka na samym materiale to różnica 25tys. do 42tys. Nie liczyłem folii do styro i dodatkowej roboty. Ale kwota chyba i tak zbyt wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 05.04.2014 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Myślę, że Barth3z miał na myśli różnicę w kosztach ocieplenia styropianem i płytami PIR. Co do ściany styropianowej od środka, jak dla mnie to zbyt liche rozwiązanie, zwłaszcza przy maluchach. Dodatkowo kombinacje z instalacjami, gniazdkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.04.2014 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Co do ściany styropianowej od środka, jak dla mnie to zbyt liche rozwiązanie, zwłaszcza przy maluchach. Dodatkowo kombinacje z instalacjami, gniazdkami.Masz doświadczenie z takimi ścianami? Ja mam. W systemie Izodom 2000 od środka jest właśnie styropian. Na to warstwa siatki z włókna szklanego wtopiona w klej i tynk gipsowy maszynowy. Wytrzymałość wystarczająca do większości zastosowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 05.04.2014 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Dla jamniczka na samym materiale to różnica 25tys. do 42tys. Nie liczyłem folii do styro i dodatkowej roboty. Ale kwota chyba i tak zbyt wysoka. myślę że gra nie warta świeczki , nie mam FV przy sobie ale z tego co pamiętam na mój dom silka kosztowała ok 10 tys i 8 tys szary styropian - i roiłem badań szczelności -ale wiem że najwięcej trace przez dach (znam błędy które popełniły różne ekipy i ja) dlatego tu bym wiele nie kombinował .... oszczędności i lepszych efektów trzeba szukać gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 05.04.2014 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Masz doświadczenie z takimi ścianami? Ja mam. W systemie Izodom 2000 od środka jest właśnie styropian. Na to warstwa siatki z włókna szklanego wtopiona w klej i tynk gipsowy maszynowy. Wytrzymałość wystarczająca do większości zastosowań.Takie rozwiązanie nie różni wytrzymałością od każdego innego wykończenia ścian, poza może tynkami cementowo-wapiennymi. Spokojnie można je zastosować. Jest jednak kwestia przymocowania paroizolacji. Gdzieś ja trzeba umieścić a pod siatkę i tynk to wykluczone. Na, tym bardziej nie. W Izodom izolacja jest tak naprawdę od zewnątrz. To trochę inna bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.04.2014 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 (edytowane) Myślę, że Barth3z miał na myśli różnicę w kosztach ocieplenia styropianem i płytami PIR. Dokładnie tak. Różnica wyszła na samym PIR i EPS'ie. Z tym, że liczyłem wszystkie powierzchnie ścian (bez odliczenia okien i drzwi), podłogi oraz sufitu. dlatego tu bym wiele nie kombinował .... oszczędności i lepszych efektów trzeba szukać gdzie indziej Zauważ, że zastosowanie takich płyt pod podłogą powoduje, że odcinasz się od dyfuzji zarówno od wnętrza domu, jak i wnikania pary i jej ewentualnej kondensacji od gruntu. Praktycznie na zagęszczoną pospółkę kładziesz płyty i na to wylewasz posadzkę. Co do ścian i sufitu to chyba dalej za duża różnica. Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.04.2014 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Pomóżcie, bo nie mogę sobie poradzić z liczeniem. Chodzi o wyliczenie zużycia prądu w łazience ogrzewanej kablami grzewczymi względem wodnej podłogówki napędzanej pompą ciepła. Załóżmy dwa takie scenariusze: 1. łazienka o wymiarach 5x2m. Ściana 5m to ściana zewnętrzna, północna o U=0,1. Średnią temp. zewn.=0oC. Reszta ścian to działówki. W łazience raz na dobę, o godz. 21:00 podnoszona jest temp. do 24oC. Wylewka 10cm. 2. To samo, z tym, że temp. 24oC jest utrzymywana całą dobę. Rurki osadzone na dnie posadzki. Dom pasywny. W obu przypadkach taryfa płaska. COP PC=2,5. Różnica polega na tym, że w drugim przypadku PC musi naładować 10cm wylewki (1 m3) i trzymać tą temp. przez dobę przez co mamy większe straty, również przez działówki, gdzie w pomieszczeniach obok utrzymujemy temp. 22oC. Czy różnica w stratach może sięgnąć 2,5x na niekorzyść PC ? Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.04.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Nie odnoszę się do obliczeń ale gdybym drugi raz miał robić to tylko pierwsze rozwiązanie. Łazienka w takim domu zawsze będzie miała temp. całego mieszkania a jak potrzeba (kąpiel) to podgrzewasz tylko chwilę i od razu masz efekt. ps. ściana raczej U=0,1 a nie 0,01 Oczywiście, że chodzi o U=0,1. Mój błąd. Co do obliczeń to ciężko będzie ... tym bardziej, jeśli będziemy chcieli uwzględnić odzysk ciepła przez reku, a to powoduje, że jednak bardziej korzystne jest rozwiązanie z pompą ciepła. Wydaje mi się, że utrzymywanie posadzki łazience o temp. 22-23oC i dogrzewanie aktywnym grzejnikiem drabinkowym jest optymalnym rozwiązaniem. Oczywiście zakładam, że w pozostałych pomieszczeniach grzeje wodna podłogówka napędzana pompą ciepła, więc koszt łazienki to tylko rurka w posadzce i dodatkowy punkt w rozdzielaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.