Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Będzie: mały, ekonomiczny i tanio - koncepcja.


Recommended Posts

aaaa, teraz skojarzyłem - no fakt że ten rysunek troche mataczy ;)

 

A widzisz :)

Sam pomysł wydaje się dość ciekawy, i tańszy niż płyta fu. Zamiast EPS300 pod ściany można by użyć nawet XPS, w końcu nie wiele go tam było by trzeba.

Podrzuciłem link swojemu architektowi co by podpytał konstruktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Akurat taką hybrydę można zastosować w prezentowanej tutaj jak i typowej koncepcji.

Na razie zostaje przy standardzie, ale nie mówię nie. Jeżeli w pewnym momencie wyjdzie mi że warto, to może skorzystam.

Na razie m.in rozwiązanie z ociepleniem zew. belek przy antresoli nie bardzo mi pasuje, zarówno z powodów estetycznych jak i energetycznych.

Edytowane przez grzes124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz :)

Sam pomysł wydaje się dość ciekawy, i tańszy niż płyta fu. Zamiast EPS300 pod ściany można by użyć nawet XPS, w końcu nie wiele go tam było by trzeba.

Podrzuciłem link swojemu architektowi co by podpytał konstruktora.

 

bardzo ciekawe rozwiązanie i promujące, mam nadzieją, to co od długiego czasu powtarzam:

 

robisz płytę fu? daj w niej rury do OP i wylej ją tak żeby od razu była warstwą ostateczną posadzki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rozwiązania fundamentów z wykorzystaniem EPS100 można znaleźć też tu:

http://passivedesign.org/supergrund

 

Kiedyś o tym pisali w wątku o płytach fundamentowych. Ciekawe rozwiązanie, ale nie dla ciężkich domów. Raczej parterówki.

Ale tańsze niż izolowanie stopy fundamentowej jak to proponuje TB. Oszczędzamy na kopaniu i murowaniu bloczków fundamentowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby te kształtki były tanie to będzie jedno z najtańszych i najszybszych rozwiązań. Z drugiej strony jaki to problem coś takiego poukładać samemu z EPS po przeliczeniu przez konstruktora(?):

 

Jeśli ściana z silki, to nie EPS. XPS'a musisz tam wsadzić.

 

Tylko nie rozumiem po co to do szkieleciora?

Albo nawet to:

 

To zależy od więżby. Jeśli ciężka to i stopa musi być, bo na samej posadzce 10 centrymetrowej mogłoby nie wytrzymać.

Ta druga wersja to bezsensu. Po co izolować od spodu, jeśli bok wystawiony na warunki zewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy, EPS 300 spokojnie do małej parterówki wystarczy. Te kształtki tam są właśnie z takiego.

 

 

No tak. Pisząc o EPS'ie miałem na myśli EPS100/200. EPS 300 to prawie jak XPS. Cenowo i wytrzymałościowo

 

Mi nie chodzi o nośność a o konieczność izolowania tego w przypadku szkieleciora, którego ściana jest praktycznie samą izolacją.

 

A no racja. To przede wszystkim :)

Tylko, że taka stopa, nieocieplona i zakotwiona w posadzce musi mieć dystans od tej posadzki na 30cm styro. Inaczej to nie będzie rozwiązanie do domu pasywnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na większe obciążenia też jest rozwiązanie:

 

Tak, ale to prawie niczym nie różni się od "zwykłego" fundamentu izolowanego dookoła. Drogie rozwiązanie. A przy izolowaniu budynku od wewnątrz izolacja fundamentu nie jest potrzebna.

To są rozwiązania dla domu izolowanego od zewnątrz. zastępujące płytę fundamentową. Ale czy będzie to lepsze energetycznie ? Sądzę, że nie ze względu na słabsza izolację samej stopy.

 

 

06- Radon barrier ;)

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy będzie to lepsze energetycznie ? Sądzę, że nie ze względu na słabsza izolację samej stopy.

Na pewno lepiej by było, aby pod całą płytą była gruba izolacja, ale coś mi się wydaję, że przez te ocielone stopy też aż tak wiele nie ucieknie.

Rozwiązania, które były w klinkach, są rozwiązaniami opracowanymi dla budynków pasywnych. Myślę, że ktoś to przeliczył.

 

Zna może ktoś z was ten produkt, i czy jest jego odpowiednik na polskim rynku:

http://www.quinn-lite.com/quinnliteproducts/products.cfm

 

Podejrzewam, że jest to coś w stylu gazobetonu, ale mają w ofercie produkty o większej gęstości, gdzie można postawić ściany zew. o szerokości tylko 15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku.

Oto koncepcja jamnika, ktora przekazalem do projektanta (domek już sie rysuje):

Na tej koncepcji nanioslem schemat wentylacji.

koncept1_ww.jpg

 

Co o tym myślicie ?

Zależy mi na połaczeniu a raczej przełączaniu miedzy wentylacją wywiewną a "typową". Jak widać na załaczonej prezentacji sa poprowadzone dwie nitki. Kolor niebieski oznacza, ze wszystki pracują w trybie wywiewnym, a nawiew realizuja dwie duże kratki zazanczone na czerwono. Dzięki takiemu ulozeniu, mam możliwość , w zależności od potrzeb, wykorzystac nitkę południową do nawiewu lub wyciągu.

 

Jakieś uwagi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz iść w wyporową, to osobiście jednak jeden nawiew dałbym w głębi korytarza.

Pozostałe wyciągi/nawiewy chyba lepiej dalej od drzwi, jak pisał kszhu.

 

Jak dla mnie jeden czy drugi typ wentylacji jest normalny i może działać dobrze.

Tutaj przykład WM w ogóle bez kanałów, ale chyba jeszcze nie jest dostępna, więc za wiele informacji o niej i jej funkcjonowaniu niema.http://www.viking-house.co.uk/fine-wire-hrv.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z tobą zgodzić.

Obecnie mieszkam w starym domu bez WM, a w rodzinie mam 2 domy w miarę nowe (2009 i 2012) także bez WM.

Regularnie odwiedzam też znajomych którzy posiadają WM z reku, i szczerze powiem, że ciężko wyczuć różnicę, a zmysł powonienia akurat mam dość dobrze rozwinięty.

Może to kwestia dobrze zaprojektowanej WG w tych domach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o powonienie a o odczucie świeżego powietrza, którego w szczególności w zimie domownicy za wiele nie chcą bo rachunki.

 

Dla mnie główna zaleta WM, to możliwość regulacji i możliwość wykorzystania zużytego powietrza.

Nie znam domu z WM, gdzie jakość powietrza w środku można by porównać do jakości powietrza na zewnątrz.

Chyba, że w zimie, gdzie każdy na wiosce pali w piecu czym się da. Wtedy w środku jest o wiele przyjemniej niż na zewnątrz :D, ale to dotyczy domów zarówno z WM jak i WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest to kuriozalne rozwiązanie ponieważ:

- chcesz dmuchać przez cały korytarz nawet do skrajnych pomieszczeń,

 

Korytarz, to przestrzeń nieogrzewana, więc chłodniejsze powietrze z reku będzie się płożyć po podłodze.

 

- wprowadzać powietrze pod drzwiami i niemalże natychmiast nad nimi wyciągać.

 

A jakim cudem ma się te świeże, chłodniejsze powietrze odrazu unieść pod wyciąg ? Nie planuję drzwi ogrzewanych ;) Ma to działać coś na wzór:

http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2011/11/6.png

 

Jaki jest powód aby nie zrobić normalnej, komfortowej WM?

 

A no dlatego, że ta jest tańsza i bardziej efektywna. W szczególności w lecie. Poza tym, jeśli nie spróbuję to nie będę wiedział, czy nydar dobrze prawi z tą WW.

 

Daj ten projekt komuś aby poprawnie rozrysował WM na trójnikach (najtańsza i najszybsza) a nie takie dziwne magistrale jak w przemysłówce.

 

Sam potrafię rozrysować (umiem liczyć opory na kolankach i strumienie o rurach o różnym fi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku.

Oto koncepcja jamnika, ktora przekazalem do projektanta (domek już sie rysuje):

Na tej koncepcji nanioslem schemat wentylacji.

[ATTACH=CONFIG]257188[/ATTACH]

 

Co o tym myślicie ?

Zależy mi na połaczeniu a raczej przełączaniu miedzy wentylacją wywiewną a "typową". Jak widać na załaczonej prezentacji sa poprowadzone dwie nitki. Kolor niebieski oznacza, ze wszystki pracują w trybie wywiewnym, a nawiew realizuja dwie duże kratki zazanczone na czerwono. Dzięki takiemu ulozeniu, mam możliwość , w zależności od potrzeb, wykorzystac nitkę południową do nawiewu lub wyciągu.

 

Jakieś uwagi ?

 

Ja bym uwazal z centralnymi nawiewami, bo nie jest to komfortowe aby przebywac w jego okolicy a pamietaj ze caly nawiewany strumien dzielisz maksymalnie na 2.

 

Przy typowej WM mozna sobie pozwolic na o wiele nizsza temp nawiewu, bo raz ze dotrze do nas powietrze juz wymieszane a dwa ze nawiew bedzie maks. 1/4 -1/5 sily nawiewu centralnego...

 

To mowilem co nawiew centraly sztuk 1 uzywa i swoje juz odnotowal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...