grzes124 27.04.2014 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 aaaa, teraz skojarzyłem - no fakt że ten rysunek troche mataczy A widzisz Sam pomysł wydaje się dość ciekawy, i tańszy niż płyta fu. Zamiast EPS300 pod ściany można by użyć nawet XPS, w końcu nie wiele go tam było by trzeba. Podrzuciłem link swojemu architektowi co by podpytał konstruktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 27.04.2014 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Akurat taką hybrydę można zastosować w prezentowanej tutaj jak i typowej koncepcji.Na razie zostaje przy standardzie, ale nie mówię nie. Jeżeli w pewnym momencie wyjdzie mi że warto, to może skorzystam.Na razie m.in rozwiązanie z ociepleniem zew. belek przy antresoli nie bardzo mi pasuje, zarówno z powodów estetycznych jak i energetycznych. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 27.04.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 A widzisz Sam pomysł wydaje się dość ciekawy, i tańszy niż płyta fu. Zamiast EPS300 pod ściany można by użyć nawet XPS, w końcu nie wiele go tam było by trzeba. Podrzuciłem link swojemu architektowi co by podpytał konstruktora. bardzo ciekawe rozwiązanie i promujące, mam nadzieją, to co od długiego czasu powtarzam: robisz płytę fu? daj w niej rury do OP i wylej ją tak żeby od razu była warstwą ostateczną posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 27.04.2014 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Robię to za dużo powiedziane. Na razie dopinam koncepcję , ale tak planuje płytę fu, choć jeszcze nie wiem w jakiej formie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.04.2014 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Ciekawe rozwiązania fundamentów z wykorzystaniem EPS100 można znaleźć też tu: http://passivedesign.org/supergrund Kiedyś o tym pisali w wątku o płytach fundamentowych. Ciekawe rozwiązanie, ale nie dla ciężkich domów. Raczej parterówki. Ale tańsze niż izolowanie stopy fundamentowej jak to proponuje TB. Oszczędzamy na kopaniu i murowaniu bloczków fundamentowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.04.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Jakby te kształtki były tanie to będzie jedno z najtańszych i najszybszych rozwiązań. Z drugiej strony jaki to problem coś takiego poukładać samemu z EPS po przeliczeniu przez konstruktora(?): Jeśli ściana z silki, to nie EPS. XPS'a musisz tam wsadzić. Tylko nie rozumiem po co to do szkieleciora? Albo nawet to: To zależy od więżby. Jeśli ciężka to i stopa musi być, bo na samej posadzce 10 centrymetrowej mogłoby nie wytrzymać. Ta druga wersja to bezsensu. Po co izolować od spodu, jeśli bok wystawiony na warunki zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 27.04.2014 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 To zależy, EPS 300 spokojnie do małej parterówki wystarczy. Te kształtki tam są właśnie z takiego. No tak. Pisząc o EPS'ie miałem na myśli EPS100/200. EPS 300 to prawie jak XPS. Cenowo i wytrzymałościowo Mi nie chodzi o nośność a o konieczność izolowania tego w przypadku szkieleciora, którego ściana jest praktycznie samą izolacją. A no racja. To przede wszystkim Tylko, że taka stopa, nieocieplona i zakotwiona w posadzce musi mieć dystans od tej posadzki na 30cm styro. Inaczej to nie będzie rozwiązanie do domu pasywnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 28.04.2014 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 Kiedyś o tym pisali w wątku o płytach fundamentowych. Ciekawe rozwiązanie, ale nie dla ciężkich domów. Raczej parterówki. Na większe obciążenia też jest rozwiązanie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 28.04.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) kszhu tu coś co powinno się nadać na tą waszą nową koncepcje: a to chyba coś pod thermomur/izodom: http://www.viking-house.ie/downloads/ICF%20Foundation%20formwork.pdf Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.04.2014 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 (edytowane) Na większe obciążenia też jest rozwiązanie: Tak, ale to prawie niczym nie różni się od "zwykłego" fundamentu izolowanego dookoła. Drogie rozwiązanie. A przy izolowaniu budynku od wewnątrz izolacja fundamentu nie jest potrzebna. To są rozwiązania dla domu izolowanego od zewnątrz. zastępujące płytę fundamentową. Ale czy będzie to lepsze energetycznie ? Sądzę, że nie ze względu na słabsza izolację samej stopy. a to chyba coś pod thermomur/izodom: http://www.viking-house.ie/downloads/ICF%20Foundation%20formwork.pdf 06- Radon barrier Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Ale czy będzie to lepsze energetycznie ? Sądzę, że nie ze względu na słabsza izolację samej stopy. Na pewno lepiej by było, aby pod całą płytą była gruba izolacja, ale coś mi się wydaję, że przez te ocielone stopy też aż tak wiele nie ucieknie. Rozwiązania, które były w klinkach, są rozwiązaniami opracowanymi dla budynków pasywnych. Myślę, że ktoś to przeliczył. Zna może ktoś z was ten produkt, i czy jest jego odpowiednik na polskim rynku: http://www.quinn-lite.com/quinnliteproducts/products.cfm Podejrzewam, że jest to coś w stylu gazobetonu, ale mają w ofercie produkty o większej gęstości, gdzie można postawić ściany zew. o szerokości tylko 15cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 No właśnie, produkt z podanego linka się nadaje.To coś jest lżejsze i cieplejsze od silki, ale materiał jest gęstszy od gazobetonu przez co bardziej wytrzymały. Na razie się nastawiam na silkę 18cm. Czy przy 15 cm, nie ma jakiś problemów z nadprożami, wieńcami itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
syberia 29.04.2014 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 w silce 18 nie zmieszczą sie skrzynki do rolet (jeżeli okna są wysokie , np takie tarasowe ) w 15 jeszcze bardziej sie nie zmieszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.04.2014 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Wracając do tematu wątku. Oto koncepcja jamnika, ktora przekazalem do projektanta (domek już sie rysuje): Na tej koncepcji nanioslem schemat wentylacji. Co o tym myślicie ? Zależy mi na połaczeniu a raczej przełączaniu miedzy wentylacją wywiewną a "typową". Jak widać na załaczonej prezentacji sa poprowadzone dwie nitki. Kolor niebieski oznacza, ze wszystki pracują w trybie wywiewnym, a nawiew realizuja dwie duże kratki zazanczone na czerwono. Dzięki takiemu ulozeniu, mam możliwość , w zależności od potrzeb, wykorzystac nitkę południową do nawiewu lub wyciągu. Jakieś uwagi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Jeśli chcesz iść w wyporową, to osobiście jednak jeden nawiew dałbym w głębi korytarza.Pozostałe wyciągi/nawiewy chyba lepiej dalej od drzwi, jak pisał kszhu. Jak dla mnie jeden czy drugi typ wentylacji jest normalny i może działać dobrze.Tutaj przykład WM w ogóle bez kanałów, ale chyba jeszcze nie jest dostępna, więc za wiele informacji o niej i jej funkcjonowaniu niema.http://www.viking-house.co.uk/fine-wire-hrv.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Wiesz jak jest, każda sroczka swój ogonek chwali.Na dom pewnie trzeba by min 2 jednostki z tego co tam piszą.Wszystko wyjdzie w praniu, jak urządzenie trafi na rynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Nie mogę się z tobą zgodzić.Obecnie mieszkam w starym domu bez WM, a w rodzinie mam 2 domy w miarę nowe (2009 i 2012) także bez WM.Regularnie odwiedzam też znajomych którzy posiadają WM z reku, i szczerze powiem, że ciężko wyczuć różnicę, a zmysł powonienia akurat mam dość dobrze rozwinięty.Może to kwestia dobrze zaprojektowanej WG w tych domach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 29.04.2014 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Tu nie chodzi o powonienie a o odczucie świeżego powietrza, którego w szczególności w zimie domownicy za wiele nie chcą bo rachunki. Dla mnie główna zaleta WM, to możliwość regulacji i możliwość wykorzystania zużytego powietrza. Nie znam domu z WM, gdzie jakość powietrza w środku można by porównać do jakości powietrza na zewnątrz. Chyba, że w zimie, gdzie każdy na wiosce pali w piecu czym się da. Wtedy w środku jest o wiele przyjemniej niż na zewnątrz , ale to dotyczy domów zarówno z WM jak i WG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 29.04.2014 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Jak dla mnie jest to kuriozalne rozwiązanie ponieważ: - chcesz dmuchać przez cały korytarz nawet do skrajnych pomieszczeń, Korytarz, to przestrzeń nieogrzewana, więc chłodniejsze powietrze z reku będzie się płożyć po podłodze. - wprowadzać powietrze pod drzwiami i niemalże natychmiast nad nimi wyciągać. A jakim cudem ma się te świeże, chłodniejsze powietrze odrazu unieść pod wyciąg ? Nie planuję drzwi ogrzewanych Ma to działać coś na wzór: http://instalreporter.pl/wp-content/uploads/2011/11/6.png Jaki jest powód aby nie zrobić normalnej, komfortowej WM? A no dlatego, że ta jest tańsza i bardziej efektywna. W szczególności w lecie. Poza tym, jeśli nie spróbuję to nie będę wiedział, czy nydar dobrze prawi z tą WW. Daj ten projekt komuś aby poprawnie rozrysował WM na trójnikach (najtańsza i najszybsza) a nie takie dziwne magistrale jak w przemysłówce. Sam potrafię rozrysować (umiem liczyć opory na kolankach i strumienie o rurach o różnym fi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 29.04.2014 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Wracając do tematu wątku. Oto koncepcja jamnika, ktora przekazalem do projektanta (domek już sie rysuje): Na tej koncepcji nanioslem schemat wentylacji. [ATTACH=CONFIG]257188[/ATTACH] Co o tym myślicie ? Zależy mi na połaczeniu a raczej przełączaniu miedzy wentylacją wywiewną a "typową". Jak widać na załaczonej prezentacji sa poprowadzone dwie nitki. Kolor niebieski oznacza, ze wszystki pracują w trybie wywiewnym, a nawiew realizuja dwie duże kratki zazanczone na czerwono. Dzięki takiemu ulozeniu, mam możliwość , w zależności od potrzeb, wykorzystac nitkę południową do nawiewu lub wyciągu. Jakieś uwagi ? Ja bym uwazal z centralnymi nawiewami, bo nie jest to komfortowe aby przebywac w jego okolicy a pamietaj ze caly nawiewany strumien dzielisz maksymalnie na 2. Przy typowej WM mozna sobie pozwolic na o wiele nizsza temp nawiewu, bo raz ze dotrze do nas powietrze juz wymieszane a dwa ze nawiew bedzie maks. 1/4 -1/5 sily nawiewu centralnego... To mowilem co nawiew centraly sztuk 1 uzywa i swoje juz odnotowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.