Barth3z 30.04.2014 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2014 Na pewno trzeba rozdzielić wyciąg z kibelka, łazienki i kuchni od powietrza które ma być brane do podmieszania ze świeżym. Czyli kanały wyciągowe z wymienionych pomieszczeń bezpośrednio do rekuperatora, a do podmieszania jedynie powietrze z pomieszczeń tzw. czystych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 01.05.2014 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Barth3z- coś strasznie kombinujesz z tymi ściankami. Czemu nie chcesz górnego profila zamocować do wiązarów, czy do płyty mfp? Od góry nie dajesz ocieplenia? Zrobiłbym ew. tak, żeby pod profil dać pasy XPS i całość skręcił szpilkami- jeśli nie pasowałby wkręt w wiązar. Gruntowanie styropianu przed malowaniem nic nie daje. Najlepiej trzymają się farby akrylowe, ale czy chciałbyś mieć w domu sufit z fakturą styro?Przyklejenie do styro płyt GK bez przykręcenia, to moim zdaniem hardcore. Myślę, że minimum kilka godzin musiałaby być podparta taka płyta, żeby nie odpadła. Lepiej dać jak pisał kszhu- siatka i klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.05.2014 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 Barth3z- coś strasznie kombinujesz z tymi ściankami. Czemu nie chcesz górnego profila zamocować do wiązarów, czy do płyty mfp? Od góry nie dajesz ocieplenia? Zrobiłbym ew. tak, żeby pod profil dać pasy XPS i całość skręcił szpilkami- jeśli nie pasowałby wkręt w wiązar. Póki nie robię, to kombinuję. Chodzi o zniwelowanie mostków termicznych przez profile metalowe stelażu GK. Wysokość belki wiązarowej będzie coś ok. 18cm, a przestrzeń pomiędzy chcę zasypać proszkiem PUR od pigeona. Nie wiem na ile jest to skuteczna izolacja, więc wolę ten stelaż zakończyć pod izolacją styropianową. Gruntowanie styropianu przed malowaniem nic nie daje. Najlepiej trzymają się farby akrylowe, ale czy chciałbyś mieć w domu sufit z fakturą styro? Czemu nie? Ale nie wiem, czy po dwu/trzykrotnym kryciu struktura w ogóle będzie widoczna. Mogą być widoczne tylko łączenia, co może nawet ciekawie wyglądać. Przyklejenie do styro płyt GK bez przykręcenia, to moim zdaniem hardcore. Myślę, że minimum kilka godzin musiałaby być podparta taka płyta, żeby nie odpadła. Lepiej dać jak pisał kszhu- siatka i klej. Wole płyty, ze względu na późniejsze mocowanie stelażu. W ostateczności zastosuję kołki nylonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 02.05.2014 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Gruntowanie styro nic nie da dlatego, że grunt nie zostanie wchłonięty, podobnie jak farby. Maluję od czasu do czasu litery ze styroduru. Kładę nawet do 5 warstw, a jednak najdrobniejsze wgłębienie jest widoczne. Dla reklamy widocznej z daleka to nieistotne, ale sufit mamy 1m nad głową. Ze styro jeszcze gorzej, a nie nałożysz tyle farby, żeby wygładzić pory. Styk płyt też może nie wyjść równo i co wtedy? Kołki -policzyłbym najpierw, ile takich kołków potrzeba do mocowania ścianek działowych (co 50cm?). Może w ogóle nie warto się bawić, bo ew. straty będą śmieszne, a pur jakiś opór cieplny ma, bo inaczej byś go nie brał pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.05.2014 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 DEZET, prawdopodobnie skończy się jednak na mocowaniu płyt GK do sufitu za pomocą kołków, bo same kleje rzeczywiście będzie bardzo czasochłonne. A jeśli w taki sposób oblecę cały sufit, to późniejsze mocowanie stelażu pod ścianki działowe nie będzie stanowiło problemu:http://img24.imageshack.us/img24/7485/dsc01089pz.jpgCo do proszku PUR, to liczę że 20cm proszku to tyle co 10cm grafitowego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 03.05.2014 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Natomiast czegoś takiego nie zrobię u siebie nigdy - przyklejanie płyt to gwarantowane nierówności. Przyklejanie na sufit to makabra i ryzyko zerwania - albo ze styro od płyt MFP albo od styro. Na pewno zrobię siatkę w kleju i tynk maszynowy - wyjdzie szybciej, lepiej (równiej), bezpieczniej i taniej. Do takiego stropu też się wkręcisz plastikowymi kołkami jak potrzebujesz. Zastanawiałem się nad podobnym rozwiązaniem. Pomiędzy krokwie wełna, niżej dechy lub płyty i na to styro + tynk maszynowy. To na skosach. Na suficie twardy styro podłogowy pomiędzy jętki, poniżej grafitowy + tynk maszynowy. Na jętki od góry dodatkowo wełna w celu wygłuszenia. Stąd także wełna pomiędzy krokwiami na skosach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 04.05.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Pomysł niezły jak kto nie ma za dużo miejsca ale pracochłonny.Gdzie wyjdzie punkt rosy? Możesz to przeliczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.05.2014 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Gdzie wyjdzie punkt rosy? Możesz to przeliczyć? W skrajnych warunkach w EPS, bliżej wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 04.05.2014 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 W skrajnych warunkach w EPS, bliżej wełny. Czyli lipa. Chyba lebiej będzie na skosach dać tylko wełnę + KG na stelażu. Sufit tak jak pisałem wcześniej, styro między i pod jętkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 04.05.2014 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 (edytowane) DEZET, prawdopodobnie skończy się jednak na mocowaniu płyt GK do sufitu za pomocą kołków, bo same kleje rzeczywiście będzie bardzo czasochłonne. A jeśli w taki sposób oblecę cały sufit, to późniejsze mocowanie stelażu pod ścianki działowe nie będzie stanowiło problemu: http://img24.imageshack.us/img24/7485/dsc01089pz.jpg Co do proszku PUR, to liczę że 20cm proszku to tyle co 10cm grafitowego styropianu. Montaż płyt na tym zdjęciu jest daleko od poprawnego wykonania suchej zabudowy. Mam nadzieję, że o tym wiecie. Pozdrawiam Edytowane 4 Maja 2014 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.05.2014 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Montaż płyt na tym zdjęciu jest źle wykonany. Mam nadzieję, że o tym wiecie. Nie wiem. Powiedz co jest źle i jakie niesie zagrożenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 04.05.2014 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Najpierw robi się ściany, płytuje, później wykonuje się sufity. Wykonanie w taki sposób (jak na zdjęciu) nie nadaje sztywności ścianom nie wspominając o akustyce. Poza tym lepiej wielkie sufity dzielić na mniejsze. Mniejsza problemy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 04.05.2014 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 DEZET, prawdopodobnie skończy się jednak na mocowaniu płyt GK do sufitu za pomocą kołków, bo same kleje rzeczywiście będzie bardzo czasochłonne. A jeśli w taki sposób oblecę cały sufit, to późniejsze mocowanie stelażu pod ścianki działowe nie będzie stanowiło problemu: http://img24.imageshack.us/img24/7485/dsc01089pz.jpg Co do proszku PUR, to liczę że 20cm proszku to tyle co 10cm grafitowego styropianu. Mnie też to przypomina lipę. A to na zdjęciu to chyba nie mieszkanie, bo klitki jakieś te pomieszczenia. Niby profile złapane razem przez płytę GK, ale sztywność i akustyka pod znakiem zapytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 04.05.2014 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 (edytowane) OK, ale powyższy przykład to sufit z rusztem stalowym. Czy klejenie płyt GK, do wcześniej przyklejonego styro (plus ewentualnie kołkowanego) również spowoduje niestabilność ścianek działowych i pogorszenie akustyki ?Zauważcie, że piszemy w wątku o nietypowym rozwiązaniu - izolowanie domu od wewnątrz styropianem. Edytowane 4 Maja 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 05.05.2014 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 OK, ale powyższy przykład to sufit z rusztem stalowym. Czy klejenie płyt GK, do wcześniej przyklejonego styro (plus ewentualnie kołkowanego) również spowoduje niestabilność ścianek działowych i pogorszenie akustyki ? Zauważcie, że piszemy w wątku o nietypowym rozwiązaniu - izolowanie domu od wewnątrz styropianem. To może zamiast ścianek z płyt GK lepiej będzie postawić ścianki z suporeksu 8-12cm? Od góry pianka montażowa. Choć to też przy długiej ściance może się "bujać", ale całość jest sztywniejsza. Nie wiem jak z dźwiękonośnością- przekonam się jak już zamieszkam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 05.05.2014 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Ścianki GK (10cm, 2x 2 płyty + stelaż 5cm z wełną) mam montowane do sufitu (~144m2) i sufit po całości zalany PUR. Takie rozwiązanie dopuszczał (zastanawiam się czy nawet nie zalecał do dużych sufitów) w swoim manualu jakiś znany producent systemów GK. Żadnych problemów ze sztywnością czy hałasem przez takie ściany. Podeślij mi co to za producent. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 05.05.2014 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Jedynie do stropu pełnego. Gdzie pewnie później okładzina jest z płyt. Zerknij http://www.knauf.pl/cms_media/karty_systemowe/D61.pdf str. 5 różnica w dB między Twoim systemem a wspominanym przeze mnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 05.05.2014 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Masz czarno na białym gdzie jest lepsza akustyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 05.05.2014 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 I to jest kolejny plus dla tej koncepcji! Mam kolejne, ale nie wiem na ile to jest efektywne. Mianowicie chodzi o to, że przy typowym fundamencie i izolowaniu od zewnątrz musisz chronić ściany przed ucieczką ciepła do gruntu. Np. isomurem, czy szkłem piankowym, które to materiały, albo nie są efektywne, albo/i bardzo drogie. W koncepcji, którą przedstawiłeś, zachodzi proces odwrotny - ściany ogrzewają się ciepłem gruntu ! Ciekawe jak wygląda rozkład izoterm takiej ściany. Śmiem twierdzić, że ściana będzie cieplejsza niż powietrze lub tynk na styropianie przy izolacji zewnętrznej. I im bliżej gruntu tym cieplejsza ściana. A cieplejsza ściana, to mniejsze straty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 06.05.2014 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Mam kolejne, ale nie wiem na ile to jest efektywne. Nie obraź się, ale to chyba już jest za bardzo wydumane A poza tym, fundamenty tej koncepcji, bardziej należałoby porównywać do płyty fundamentowej, czy hybrydowej którą tu przedstawiałem, niż do zwykłych ław. Cała koncepcja wydaje się być OK, ale póki com nadal przekonuje mnie tylko możliwość zrobienia fajnej elewacji bez kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.