grzes124 07.05.2014 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Styropian się nie pali tylko topi. Pod szkłem wodnym też się stopi. U mnie sąsiad też tak myślał, dopóki nie wysypał gorącego popiołu, koło swojego garażu ocieplonego styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 07.05.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 A gdyby tylko miał ocieplenie od wewnątrz! Popiół o temp. set stC? Poczytaj w normach jak kwestia palności jest regulowana. W ekstremalnych temp. to wszystko się pali. Nawet woda (wodór powstaly z rozpadu czasteczek wody wzmaga pozar) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 07.05.2014 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 kszhu, mam kolejny zestaw pytań Jakie masz styro w obecnej podłodze ? Jaka lambda ? W założeniach tej koncepcji piszesz o U=0,1, czyli 30cm EPS grafitowego, ale taki występuje tylko jako EPS 70 - nie za słaby ? Czy jednak masz na myśli 40cm EPS 100 o lambdzie 0,038 - 0,042 ? Drugie pytanie. Czy mając grunt niewysadzinowy i niski poziom wód gruntowych to jest sens dawać folię pod styro posadzkowe ? Czy nie można kłaść tego EPS 100 bezpośrednio na zagęszczonej pospółce ? W symulacjach wychodzi mi, że zastosowanie foli pod styropianem posadzkowym tylko szkodzi. Jedyne chyba sensowne miejsce gdzie warto dać, to pomiędzy wylewką a styropianem, czyli tak jak to opisują w równoległym wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 07.05.2014 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 A co ma zmienic/dac ta czystosc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 07.05.2014 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 U mnie pod parterem nieogrzewana piwnica. Ja tu wygląda sprawa z folią pod styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 07.05.2014 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Teraz mam 30cm o lambdzie 0,039 czyli U=0,13. Zejście do U=0,1 ma sens i tylko EPS100 więc raczej 40cm w płytach 10cm. Nie to nie ma sensu, za duże koszty, dodatkowe 10cm EPS będzie się 20 lat zwracać, bez sensu To ma być dom tani w budowie, i ekonomiczny, i ma nie dużo kosztować, a to dodatkowy wydatek p.s. Wybaczcie, nie mogłem się powstrzymać :D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 07.05.2014 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 (edytowane) Żadna symulacja, poza zalaniem wodami gruntowymi, nie uzasadnia folii. Czyli pod mury izolacja, pod styro, nie. Nie podciąga. W sumie w projekcie mam niby papę pod styro w projekcie na parterze. Na piętrze już styro leży na gołym żelbecie. Edytowane 7 Maja 2014 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 07.05.2014 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 W domu w którym aktualnie mieszkam, papa jest na murach piwnicy, pod stropem żelbetowym.U siebie, pewnie jak i u innych daje się obecnie papę pod mury na płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 07.05.2014 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Teraz mam 30cm o lambdzie 0,039 czyli U=0,13. Zejście do U=0,1 ma sens i tylko EPS100 więc raczej 40cm w płytach 10cm. Dlaczego 4x 10cm a nie 2x 20cm ? Żadnej folii. Zagęszczona pospółka, na to geo/agro włóknina aby zachować czystość i EPS100. i bez chudziaka jak rozumiem ? U=0,1 się opłaca a ta różnica 10cm zwraca się w kilkanaście lat a budynek postoi trochę dłużej. Ma to więc uzasadnienie ekonomiczne. Śmiem twierdzić, że nawet po 20latach się nie zwróci. Różnica w U pomiedzy 30 a 40cm to 0,03. 0,03 x deltaT=12oC x 100m2 x 3800h (sezon grzewczy) = 136kWh x 30gr = 40zł rok. Dodatkowe 10cm styro pod 100m2 podłogi x 150zł/m3 = 1500zł 1500zł / 40zł = ponad 37 lat Biorąc pod uwagę, że te 1500zł jest z kredytu, którego oprocentowanie roczne niech będzie 4% to rocznie tracimy 60zł w zamian za 40zł oszczędności To się nigdy nie zwróci ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mwie 07.05.2014 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Dlaczego 4x 10cm a nie 2x 20cm ? No właśnie... poszukując ostatnio xps-a pod płytę usłyszałam od sprzedawców, że kładzie się go najczęściej Xx10cm z powodu korzystniejszej ceny (u mnie to relacja 3x10cm lub 2x15cm), ale też, co mnie zaskoczyło, i do końca tego nie ogarniam, z powodu lepszych parametrów cieplnych cieńszych płyt. Spotkałam się z opinią że ten sam materiał da cieplejszą przegrodę jak będzie w 3 warstwach po 10cm niż w 2 warstwach po 15cm. Czy to możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.05.2014 03:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Dlaczego 4x 10cm a nie 2x 20cm ? No właśnie... poszukując ostatnio xps-a pod płytę usłyszałam od sprzedawców, że kładzie się go najczęściej Xx10cm z powodu korzystniejszej ceny (u mnie to relacja 3x10cm lub 2x15cm), ale też, co mnie zaskoczyło, i do końca tego nie ogarniam, z powodu lepszych parametrów cieplnych cieńszych płyt. Spotkałam się z opinią że ten sam materiał da cieplejszą przegrodę jak będzie w 3 warstwach po 10cm niż w 2 warstwach po 15cm. Czy to możliwe? Tak, to prawda. Ale to dotyczy raczej płyt cieńszych, poniżej 7-8cm. Chodzi o proces produkcji i spieniania. Ale zastosowanie niby cieplejszych płyty 4 x 10cm to gorsze parametry obciążeniowe niż w przypadku układania płyt od 2 x 20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.05.2014 03:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Ubiera się człowiek też na "cebulkę" - jest szczelniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 08.05.2014 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Warstwowe łączenie XPS pod płytą, to gorsze parametry obciążeniowe, ale i izolacyjne. Przynajmniej tak wynikało z karty technicznej BASF. Trzeba by sprawdzić, jak jest w przypadku EPS. Barth3z uwzględniając opór gruntu, do U ok. 0.1 zejdziesz już przy 30cm EPS039. Chyba że założenie jest, aby sama izolacja miała U = 0.1W/(m2K) Śmiem twierdzić, że nawet po 20latach się nie zwróci. Różnica w U pomiedzy 30 a 40cm to 0,03. 0,03 x deltaT=12oC x 100m2 x 3800h (sezon grzewczy) = 136kWh x 30gr = 40zł rok. Z czego masz taką tanią energię? Pompa? Gaz? Edytowane 8 Maja 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.05.2014 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Śmiem twierdzić, że nawet po 20latach się nie zwróci. Różnica w U pomiedzy 30 a 40cm to 0,03. 0,03 x deltaT=12oC x 100m2 x 3800h (sezon grzewczy) = 136kWh x 30gr = 40zł rok.Przy 30 cm izolacji i ogrzewaniu podłogowym delta T wylewka/grunt jest większa niż deltaT gk na suficie pokrycie dachu!!! I to różnica jest bardzo znaczna! Dlaczego więc 40cm w dachu nie budzi u Pana takich zastrzeżeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 08.05.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Prąd? Dzisiaj możesz go kupić z dostawami do końca 2017r za ,11zł w taniej taryfie plus opłaty lokalnego dystrybutora, w sumie mniej niż ,3zł. Ale to są ceny dla zwykłego konsumenta, czy dla firm? Bo dla firm to już dawno można było zejść nawet do okolic 20gr z przesyłem. Jaka stawka jest wtedy w taryfie drogiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 08.05.2014 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 He.. ominęło mnie to... jeśli nie ma jakiś kruczków w szczegółach, to nie opłacą się grzać niczym innym tylko czystym prądem, i to domów nawet dużo słabszych niż pasywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 08.05.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Nie licz wprost wszystkiego do gruntu a popatrz co się dzieje po krawędziach - w jamniczku ich więcej a tam delta większa. Nie chcę wprowadzać nikogo w błąd. Ale chyba MAG, umieścił pod swoją płytą czujniki temp, i wyszło że temp jest praktycznie taka sama wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.05.2014 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 grzes, 30gr to druga taryfa. kszhu, nawet biorąc pod uwagę nieco zimniejsze strefy brzegowe to dalej nie jest to rentowna inwestycja. Chyba, że zaczniemy kombinować, że te 10cm dodatkowego styro to 10cm mniej pospółki i kosztów jej zagęszczenia. Był ktoś taki na forum, że zamiast pospółki wpakował 45cm styro pod posadzkę, bo mu się nie chciało zasypywać i zagęszczać Co do posadzki to jeszcze takie pytanie. Skoro nie ma być chudziaka, ani folii, to układanie styropianu należy chyba rozpocząć dopiero po skończonym SSO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.05.2014 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Tak, kończysz ściany od wewnątrz a potem, przed laniem posadzki układasz styro i co tam w nim ma być (kanaliza, może kanały do grzania, może część elektryki) i zalewasz. Budowlańcy, którzy będą układać mi silke na ściany bedą klnąć W sumie dobrze, że to będzie 18'tka a nie bloczki 24 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.05.2014 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 Zapytam. Mam jutro spotkanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.