Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Będzie: mały, ekonomiczny i tanio - koncepcja.


Recommended Posts

...

Śmiem twierdzić, że nawet po 20latach się nie zwróci.

Różnica w U pomiedzy 30 a 40cm to 0,03. 0,03 x deltaT=12oC x 100m2 x 3800h (sezon grzewczy) = 136kWh x 30gr = 40zł rok.

 

Dodatkowe 10cm styro pod 100m2 podłogi x 150zł/m3 = 1500zł

 

1500zł / 40zł = ponad 37 lat

 

Biorąc pod uwagę, że te 1500zł jest z kredytu, którego oprocentowanie roczne niech będzie 4% to rocznie tracimy 60zł w zamian za 40zł oszczędności :)

To się nigdy nie zwróci !

 

Przecież zdajesz sobie sprawę, że grunt jest nieograniczonym odbiornikiem i rozpraszaczem ciepła (inny wątek), więc twoje obliczenia są złe

 

tak więc 40cm minimum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

wow.. na troche znikam, a tu takie zmiany i odwazne decyzje.. podziwiam Barth.. oczywiscie ocieplenie od wewn. jest bardzo kuszace, ale i ryzykowne mysle..

 

nie wiem jak planujecie wszystkie szczegoly, ale tak mi przyszlo do glowy, zeby przylepiac styro ryflowany do muru. podciac go jeszcze przy podlodze i przy suficie na brzegu. dzieki temu powstalby tak jakby mikro-uklad tichelmana do wentylacji tej przestrzeni. i jeszcze jakby wentylowac to jakos aktywnie kiedy potrzeba.. mozna by tez odzysk ciepla zrobic w okresach przejsciowych moze.. musze nad tym pomyslec..

 

zona ciagle blaga o cegle na zewn. a przeciez nie zrobie 3-warstwowej.. no ale na razie mialbym cykora. musze wrocic do tematu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylowac po to, ze szczegolnie przy grubej izolacji (gdzie jest szeroka strefa kondensacji) beda czesto warunki do kondensacji w przestrzeni pomiedzy styro a izol. ... a tym bardziej ze bedzie to "condensation point of intrest" czy jak oni to nazywali na buildinscience. zawsze beda mikro-przestrzenie gdzie bedzie najbardziej prawdopodobna kondensacja, a ucieczka skroplin klopotliwa, wiec potencjal na materie ozywiona.. no i silka tez moze sie poddac przy cyklach zamarzania/odmarzania.

gdyby stworzyc jakis w miare prosty system wentylowania tego w okreslonych warunkach to moze problem z glowy.

 

a przypomnij jak wykonujecie tynki od wewnatrz, zeby to sie nadawalo na szafki, obrazki itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow.. na troche znikam, a tu takie zmiany i odwazne decyzje.. podziwiam Barth.. oczywiscie ocieplenie od wewn. jest bardzo kuszace, ale i ryzykowne mysle..

 

Jeśli znamy zagrożenie, to nie ma problemu, żeby zrobić tak, aby było dobrze.

 

nie wiem jak planujecie wszystkie szczegoly, ale tak mi przyszlo do glowy, zeby przylepiac styro ryflowany do muru. podciac go jeszcze przy podlodze i przy suficie na brzegu. dzieki temu powstalby tak jakby mikro-uklad tichelmana do wentylacji tej przestrzeni. i jeszcze jakby wentylowac to jakos aktywnie kiedy potrzeba.. mozna by tez odzysk ciepla zrobic w okresach przejsciowych moze.. musze nad tym pomyslec..

 

Paroizolacja w postaci farby paroszczelnej.

A co do wentylowania tej przestrzeni też się mocno zastanawiałem i miałem o tym pisać. Chodzi o to, że wystarczy przykleić styro na paski pionowe, tak aby dostawić dlatację na całej wysokości ściany. Od dołu nie trzeba dziurawić ściany żeby był przewiew. Energetycznie ta szczelina niczemu nie szkodzi, a zapewnie parowanie z ewentualnej kondensacji, choć tej trzeba raczej unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzyka51 (i ja raczej też) planuje system GK od wewnątrz, właśnie z folią paroizolacyjną oraz wełną. Na tym obrazki spokojnie powiesisz a i szafki lżejsze też chociaż ja w swoim obecnym szafki mam na szpilkach do belek stropowych bo trochę tych szafek mam i lekkie nie są, zwłaszcza z zawartością:

 

Barth3z planuje chyba siatka w kleju i na to normalnie tynk. Nic poza lekkim obrazkiem się nie powiesi ale do cięższych obrazków są działówki a do szafek... jak u mnie może.

 

Przeanalizowałem wszystkie ściany zewnętrzne i okazuje się, że jeśli nawet od wewnątrz postawiłbym silkę to i tak nie mam nic ciężkiego do zawieszenia. Jedynie w kuchni ... Na jednej ścianie będą szafki, a te prawdopodobnie podwieszę do konstrukcji stropowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś jak się klei na jakikolwiek klej? Przy PUR masz najmniejszą szczelinę ale masz więc wystarczy jej nie zamknąć z góry i dołu i po temacie. Chociaż dla mnie to wiatr, który jest o wiele bardziej szkodliwy.

Poza tym to jak już to zrobić tę ścianę ze styro jako wolno-stojącą - nie kleić jej po całości do ściany tylko właśnie dystansować np. po środku każdej płyty jakimś konkretnym plackiem. Ruch wilgoci, zwłaszcza pod silikatem, będzie wystarczający.

 

To samo piszesz o czym mówi saliah i ja. Chodzi o tą szczelinę. Jak ją wykonać - jest kilka możliwości. Chodzi o to, że ona nie powoduje żadnych strat, jak by to miało miejscy przy szczelinie miedzy ścianą a izolacją zewnętrzną. A gdyby przeciągnąć tą szczeliną powietrze ogrzane gruntem... Tylko jak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wujka ktory stawial dom ze 20 lat temu. BK, styro 5cm, przerwa ze 3cm, silikat na elewacje (gruba fuga i bez otworow wentylacyjnych). raczej wszystko gra, (poza poteznym mostkiem w postaci belki nad garazem). dom nieszczelny, ogrzewany weglem, WG oczywiscie.

 

wspominal z tego co pamietam jednak, ze niektorzy stawiali bez pustki i maja problemy. a mowimy tylko o 5cm.

 

WUFI jest bardzo dobry oczywiscie, niestety nie mam mozliwosci przez jakis czas sie pobawic. No ale on tez podpowie nam na tyle dobrze, na ile dobrze wstawimy mu parametry..

 

w kazdym razie pieknie byloby np dac na elewacje lupany silikat np.

http://www.silikaty.com.pl/stronawww/Oferta,silikat,22.html

(widzial ktos taniej?)

 

na stronie sugeruja srodek hydrofobowy.. mam nadzieje, ze nie paroszczelny..

 

bo tylko zwykly deszczyk i silka tak sie opije, ze szkoda gadac. jak jest pustka to i woda splynie i sie przewietrzy.

 

wiem, ze silka mrozoodporna.. ale do jakiego stopnia? bo murki kilkuletnie z klinkieru widze, ze sie rozsypuja..

 

co do szafek dzieki za zdjecia. niestety w 1 koncepcji, ktora pasuje mi ze wzgledu na ograniczenia dzialki jest skosny dach i nad kuchnia byloby ze 4m wiec podwieszanie odpada :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny problem to oczywiscie akustyka. zona muzyczka to juz wogole wyczulona.. a jeszcze kolezanka z roboty wlasnie mi dzisiaj narzekala ile kasy wywala na remont mieszkania w bloku i jakies plyty do wygluszania scianek dzialowych.

 

macie pozytywne doswiadczenia, ze taka plyta GK styknie? dzialowki z silikatu ok, ale przejscia styro miedzy pokojami to chyba pieta achillesowa takiego rozwiazania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama się zrobi, nie dasz rady bez - oglądnij najlepszy mur z silki - równy jak szkło nie jest. Na to płyta EPS - równa jak szkło nie jest. Jedno + drugie = szpara:)

 

No i git! :) Trzeba tylko pamiętać, żeby styro nie kleić szczelnie zamykając powietrze, tylko np. na placki.

 

Z dołu z GWC:) Tylko czy to opłacalne?

 

Tylko nie może to być GWC bezprzeponowe, bo zamiast suszyć to będzie dostarczać wodę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny problem to oczywiscie akustyka. zona muzyczka to juz wogole wyczulona.. a jeszcze kolezanka z roboty wlasnie mi dzisiaj narzekala ile kasy wywala na remont mieszkania w bloku i jakies plyty do wygluszania scianek dzialowych.

 

macie pozytywne doswiadczenia, ze taka plyta GK styknie? dzialowki z silikatu ok, ale przejscia styro miedzy pokojami to chyba pieta achillesowa takiego rozwiazania..

 

Trzeba popytać tych który mają wybudowany dom z kształtek styropianowych, np jasiek.

Co do działówek, to kszhu twierdzi, że nie ma problemu. Ja też się zastanawiam na ile ścinki z GK są dźwiękoszczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Barth3z planuje chyba siatka w kleju i na to normalnie tynk. Nic poza lekkim obrazkiem się nie powiesi ale do cięższych obrazków są działówki a do szafek... jak u mnie może.

 

są do styropianu tzw kotwy chemczne - do 20 cm na elewacji wiesza się za ich pomocą np ciężkie markizy tak więc wszystko się da

 

Trzeba popytać tych który mają wybudowany dom z kształtek styropianowych, np jasiek.

Co do działówek, to kszhu twierdzi, że nie ma problemu. Ja też się zastanawiam na ile ścinki z GK są dźwiękoszczelne.

 

do srodka trzeba wsadzić welkne np. skala RW

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kszhu

 

z ta cegla lupana to tak na szybko. mialem nadzieje, ze znajde cos wiekszego i tanszego w przeliczeniu na m2.

 

 

a samo OSB rozumiem, ze montowane do dolnych szafek? troszke ryzykowne sie to wydaje, ale zalozmy, ze ufam Ci w tej kwestii.

 

 

co do plackow to tworza wlasnie duzo plaszczyzn na ktorych moze sobie siedziec woda, a male wolne przestrzenie tez na jej trzymanie przez napiecie powierzchniowe. wedlug mnie albo robimy konkretna pustke, pozwalamy sciekac wodzie do podstawy gdzie znajduje sie izolacja przeciwwodna odprowadzajaca to na zewnatrz + przewietrzanie, albo kleimy precyzyjnie, bez zadnych mikropor i mikroprzestrzeni (tylko wez to zrob) tworzac jakis tam opor dla pary wodnej, a nie powierzchnie dla jej kondensacji.

 

mysle, ze na placki to narazanie sie na grzyba zamr./rozmr., troche silniejszego wiatru i wogole odpadniecie takiej sciany.

 

 

co innego ksztaltki.. tam jest inny rozklad izoterm i pary..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Barth3z

 

co do tej tego parouszczelniania to bym sie zgodzil z nydarem. jedyny problem to przy klimie w lecie, ale lepiej jak GWC zwirowe w takiej sytuacji.

 

druga sprawa wykonanie.. jesli bedzie ruch powietrza w przegrodzie to moze beda takie okresy, ze jakas wilgoc tam niepotrzebnie utknie w okresie kiedy cisnienie pary jest wieksze na zewnatrz. ale i tak jest tu znacznie lepsza sytuacji niz z izolacja od wewnatrz.

 

moze lepiej styro z jedna strona paroszczelna.. moze ktos cos takiego produkuje? a dziury jakies tam moga byc. z prawa ficka chodzi o powierzchnie (jesi nie bedzie istotnego ruchu powietrza - np styro na placki).. co innego welna - tam nie ma zmiluj sie..

 

ja tak to rozumiem w kazdym razie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo kleimy precyzyjnie, bez zadnych mikropor i mikroprzestrzeni (tylko wez to zrob) tworzac jakis tam opor dla pary wodnej, a nie powierzchnie dla jej kondensacji.

 

W tym miejscu jakikolwiek opór dla pary wodnej nie jest wskazany.

 

@Barth3z

 

co do tej tego parouszczelniania to bym sie zgodzil z nydarem.

 

na jakiej podstawie ?

 

jedyny problem to przy klimie w lecie, ale lepiej jak GWC zwirowe w takiej sytuacji.

 

klima w lecie i paroizolacja na styku mur - styro to rzeczywiście jakiś tam problem.

GWC żwirowe raczej nie.

 

moze lepiej styro z jedna strona paroszczelna.. moze ktos cos takiego produkuje?

 

MYślałem nad płytami PIR z powłoką ALu. Ale drogie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

Barth3z rozumiem, że Twój dom będzie właśnie taki jak w tym wątku się opisuje? Powiem szczerze, że nie mogę się doczekać, bo parterówka na starość (jeśli w ogóle będę kiedykolwiek budował drugi dom) budowana w takiej technologii naprawdę ma sporo zalet, ale chciałbym najpierw zobaczyć jak to działa w rzeczywistości, najlepiej na przestrzeni kilku lat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej podstawie ?

 

chyba idealem bylby stopniowo wzrastajacy opor do wnetrza sciany i potem stopniowo malejacy. to by bylo na kazde warunki.. zima, lato, klima..

 

biorac pod uwage niuanse wykonania mysle, ze najlepszym wyjsciem byloby styro z jedna strona paroszczelna.. plyty PIR jak mowisz drogie, a pozatym powlekane z dwoch stron? moze nie straca parametrow za naszego bytowania. tez mnie zainspirowales je na dach..

 

 

 

wracajac do tematu..

 

zalozmy, ze te kotwy chemiczne jakos rozwiazuja sprawe. na pewna pojawia sie rozne niedogodnosci, ale godzimy sie na to ze wzgledu na inne korzysci.

 

najwiekszy problem jaki widze to kontrola tej wilgoci w przegrodzie, praca styro podczas silnych wiatrow (zegluje czasem to moge sobie wyobrazic ;) i akustyka na styku dzialowek i nosnych. welna odpada. zapytam jeszcze kolezanke ile kosztuja ja te plyty wygluszajace..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...