sailah 12.05.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 W domu z izolacją od wewnątrz wstawiasz okna w murze i nie masz mostka. Przy izolacji od zewnątrz należy osadzić okna w warstwie izolacji, ale i tak nigdy nie zniwelujemy mostka termicznego. Barth3z wyjasnij mi to prosze bo chyba nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 12.05.2014 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Barth3z wyjasnij mi to prosze bo chyba nie rozumiem... ja też nie. według mnie jest taki sam mostek, tylko w drugą stronę . okna należałoby montować w ociepleniu wewnątrz domu, żeby uniknąć mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 12.05.2014 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 sailah, imrahill, dajcie trochę czasu na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 13.05.2014 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 bierz ile potrzebujesz.. a przy okazji napisz tez, ze dorzucajac welne na zewnatrz dasz tez wiatroizolacje przed nia i szczeline wentylacyja pod drewnem.. !? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.05.2014 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) bierz ile potrzebujesz.. Chyba zagalopowałem się z tą lepszością osadzanie okien przy izolacji od wewnątrz ... Kiedyś oglądałem rozkład izoterm dla tak osadzonego okna, ale nie pamiętam, czy to było porównywane do osadzenia okna w wartstwie izolacji vs osadzenia na murze. Nie mam teraz czasu, żeby temat zgłębić (zrobić kilka symulacji rozkładu izoterm), ale muszę do tematu wrócić i go sromotnie przeanalizować, bo będę budował z izolacją od wewnątrz. a przy okazji napisz tez, ze dorzucajac welne na zewnatrz dasz tez wiatroizolacje przed nia i szczeline wentylacyja pod drewnem.. !? oczywiście. Edytowane 13 Maja 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 13.05.2014 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Proponowano mi m.in. to nim zacząłem budować swój obecny. Koszty odrzuciły. Rozumiem że koszty są wadą, pytanie czy sama technologia jest ok? Tutaj widać jak człowiek zrobił sam taki dom a na forum opis ze zdjęciami i dziennikiem budowy http://www.forumhouse.ru/threads/191052/ z tego co piszę wyszło mu to dość tanio - żeby zobaczyć duże zdjęcia trzeba się zalogować (można używając FB) a przeglądać można przeglądarką chrome z tłumaczem - ideału nie ma ale da się czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.05.2014 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Ja jeszcze o oknach. Popatrzcie na izotermy na obrazkach w 3 rzędzie:http://www.obcanskavystavba.cz/UserFiles/images/OV/2009/2009-05/hej3.jpgMimo, że ten po prawej ma mniejszy mostek, to izotermy w ścianie są mniej korzystne. Czy może być taka sytuacja, że mostek jest mniejszy, a U przegrody większe ? Tak tu niby piszą: http://www.obcanskavystavba.cz/clanek/linearni-cinitel-prostupu-tepla-pripojovaci-spary-vyplni-otvoru/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.05.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) chyba komentarz zbędny... kawałek izolacji jaka różnica ... obliczenia moje ... dziękuję. Temperatura temperaturą, ogólne heat flow by pasowało ile jest tego strumienia cieplnego czy jest mniejszy czy większy. Edytowane 13 Maja 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.05.2014 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 chyba komentarz zbędny... kawałek izolacji jaka różnica ... obliczenia moje ... dziękuję. Proszę bardzo merkava, a potrafiłbyś zasymulować rozkład izoterm dla samego pakietu szybowego osadzonego na ścianie w taki sposób ? Układ: ściana od zewnątrz, izolacja od wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 13.05.2014 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 chyba komentarz zbędny... kawałek izolacji jaka różnica ... obliczenia moje ... dziękuję. . hmm ale zachodzisz z ta izolacja az na szybe.. to spooooro wieksze okna chyba trzeba by zamawiac szczegolnie przy grubszej izolacji.. moja by chyba na to nie poszla.. pod tym wzgledem mamy tak odmienne upodobania.. ja z kolei sam to bym stawial takie statki kosmiczne jak kolega pokazuje z 1cm betonu.. funkcjonalnosc uber alles.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailah 13.05.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Tak wygląda ściana z 30cm wełny od wewnątrz bez paroizolacji: [ATTACH=CONFIG]251810[/ATTACH] a tak styro zamiast wełny. Też bez paroizolacji: [ATTACH=CONFIG]251811[/ATTACH] I chyba wszystko jasne, tym bardziej, że wziąłem ekstremalne warunki - 20oC i 50% wewn. i -10oC i 85% zewn. Barth3z mialem chwile na zmarnowanie i cofnalem sie w watku, zeby zobaczyc co tam sie dzialo. z przykrascia stwierdzam, ze sie na razie rozczarowalem. nie mowie tego dla uszczypliwosci, tylko trzeba sprawe postawic dobitnie bo gruba kapucha wisi na szali.. wiec dla dobra ogolu. ja laik, ale 1 z rzeczy, ktora podlapalem na samym poczatku czytajac JBZ to szerokosc potencjalnej strefy wykraplania, ale tez "wyrazistosc" tej granicy. pytacie co sie tam wykropli? potencjalnie caly mur i koncowka styro jest w strefie wykraplania, czyli to o czym pisalem. to sa obliczenia statyczne. w rzeczywistosci jest tak, ze masz ten rozklad pary, zachodzi slonko mur sie szybko schlodzi i powoli wilgoc przyrasta. albo w druga strone jest na granicy a slonko rozgrzewa wilgotny juz mur i masz cisnienie pary do wnetrza sciany i jednoczenie z wnetrza domu do wnetrza sciany.. az do wyrownania sie stanu, ale zdazy juz sie wykroplic dochodzaca para na chlodnym styku muru i styro. a odparowac z tego miejsca to ciezko. tak to widze laickimi oczami wyobrazni. i w druga strone.. w bezchmurna noc sciana moze zejsc z temp. ponizej temp. zewn... chociaz dotyczy to glownie dachow ze wzgledu na kat nachylenia.. dlatego tak bardzo podkreslana jest wentylacja i "drainage plain" dla wody. ale nie bede sie rozpisywal. laik jestem. mam nadzieje, moze gdzies dalej liczycie wiecej i jeszcze nie dojechalem. jak nie to proponowalbym to sprawdzic. wybrac tez sciane z najwieksza iloscia opadow. w niektorych lokalizacjach moga sie diametralnie roznic dla kierunkow siata. darmowy WUFI ma chyba tylko Warszawe niestety. i patrzcie nie tylko na ilosc wilgoci, ale czy przyrasta po 2 latach czy sie stabilizuje i czy grzybki maja tam ladne warunki do egzystencji. Bo im wystarczy 80% wilgotnosci do rozwoju, a to laczenie wydaje sie pieknym miejscem dla nich. to nawet jak nie bedzie duzo wilgoci do rozwalania muru to one to zrobia.. kszhu pisze, ze stare budynki stoja, ale dlatego, ze nie maja ocieplenia i przechodzi przez nie duzy strumien cieplny. A wy chcecie go wyzerowac prawie. do tego strefa wykraplania jest wyraznie zdefiniowana.. z tych wszystkich powodow JBZ pisal o izolacji sorpcyjnej dla wysychania muru do wewnatrz. pomijam teksty o mostkach powierzchniach itp, bo tutaj tego problemu nie ma.. ale styk muru z ociepleniem to jest newralgiczny punkt. kszhu jak chcecie to szczelnie zrobic? ciekawe czy taki polsrodek jak te ryfle wentylacyjne bylby jakims rozwiazaniem.. bo robic pelna przerwe to chyba w praktyce niewykonalne bez sciany wewnetrznej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 13.05.2014 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 hmm ale zachodzisz z ta izolacja az na szybe.. to spooooro wieksze okna chyba trzeba by zamawiac szczegolnie przy grubszej izolacji.. moja by chyba na to nie poszla.. pod tym wzgledem mamy tak odmienne upodobania.. ja z kolei sam to bym stawial takie statki kosmiczne jak kolega pokazuje z 1cm betonu.. funkcjonalnosc uber alles.. nie większe okna, tylko większy pakiet. przyjmując okno 1,5x1,5 i nadmiar 10cm to daje 0,6m2 szyby zespolonej więcej - porównaj to z kosztem samego pakietu, który w oknie stanowi ok 30% ceny okna (mówimy o fix-ie) lub nawet mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.05.2014 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) Barth3z mialem chwile na zmarnowanie i cofnalem sie w watku, zeby zobaczyc co tam sie dzialo. z przykrascia stwierdzam, ze sie na razie rozczarowalem. nie mowie tego dla uszczypliwosci, tylko trzeba sprawe postawic dobitnie bo gruba kapucha wisi na szali.. wiec dla dobra ogolu. Mam nadzieję, że nie zmarnowałeś, bo piszesz konkretnie i dla dobra ogółu. potencjalnie caly mur i koncowka styro jest w strefie wykraplania, czyli to o czym pisalem. to sa obliczenia statyczne. w rzeczywistosci jest tak, ze masz ten rozklad pary, zachodzi slonko mur sie szybko schlodzi i powoli wilgoc przyrasta. albo w druga strone jest na granicy a slonko rozgrzewa wilgotny juz mur i masz cisnienie pary do wnetrza sciany i jednoczenie z wnetrza domu do wnetrza sciany.. az do wyrownania sie stanu, ale zdazy juz sie wykroplic Zwróć uwagę, że same słoneczko nie powoduję zwiększenia wilgotności ani zwiększenia ciśnienia pary. Ciepłe powietrze to większa pojemność dla wilgoci, ale jeśli nie masz kondensacji w niskich temperaturach to skąd weźmiesz wodę w podgrznym powietrzu żeby później (po kilku godzinach) doszło do jej wykroplenia? Poza tym wahanie dobowe temperatury nie przenoszą się tak szybko przez załóżmy 18cm silki. i patrzcie nie tylko na ilosc wilgoci, ale czy przyrasta po 2 latach czy sie stabilizuje i czy grzybki maja tam ladne warunki do egzystencji. Bo im wystarczy 80% wilgotnosci do rozwoju, a to laczenie wydaje sie pieknym miejscem dla nich. to nawet jak nie bedzie duzo wilgoci do rozwalania muru to one to zrobia.. Tak jak pisałem wcześniej, zastanawiałem się nad wykonaniem pustki wentylowanej na styku styro-ściana. Zastanawiałem się, czy wystarczy przykleić styro na piankę z 2-5mm odstępem (przykleić i dać piance czas na rozprężenie) klejąc na pionowe paski bez zamknięcia obszaru klejenia. Dobrym pomysłem może być styro ryflowany. Ale i tak chcę zastosować paroizolację w postaci farby paroszczelnej. Zauważ, też to, że my tu mówimy o styropianie a nie wełnie. Edytowane 13 Maja 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 14.05.2014 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 ,,Zwróć uwagę, że same słoneczko nie powoduję zwiększenia wilgotności ani zwiększenia ciśnienia pary. Ciepłe powietrze to większa pojemność dla wilgoci, ale jeśli nie masz kondensacji w niskich temperaturach to skąd weźmiesz wodę w podgrznym powietrzu żeby później (po kilku godzinach) doszło do jej wykroplenia? Poza tym wahanie dobowe temperatury nie przenoszą się tak szybko przez załóżmy 18cm silki. " Wyobraź sobie taki scenariusz. Z rana solidny deszczyk w marcowy dzień. Silka jak gąbka .Potem słońce . Na styku silka izolacja 100% wilgotności, bo słońce mur nagrzeje o kilka kilkanaście stopni. Ciśnienie parcjalne wzrośnie i będzie najwyższe w stosunku do wnętrz domu i zewnętrza.Para będzie częściowo wychodziła na zewnątrz przez silkę ,ale i do wnętrza domu . Zachodzi słońce ,mur się wystudza a na styku mur izolacja oraz wgłąb izolacji było 100% wilg. Przy 100% wilgotności ,zmiana temp.o ułamek stopnia = kondensacja.Mur od zewnątrz musi być pokryty czymś co nie puści wody ale przepuści parę wodną. Nie może być surowej niczym nie zabezpieczonej ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2014 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Wyobraź sobie taki scenariusz. Z rana solidny deszczyk w marcowy dzień. Silka jak gąbka .Potem słońce . Na styku silka izolacja 100% wilgotności, bo słońce mur nagrzeje o kilka kilkanaście stopni. Ciśnienie parcjalne wzrośnie i będzie najwyższe w stosunku do wnętrz domu i zewnętrza.Para będzie częściowo wychodziła na zewnątrz przez silkę ,ale i do wnętrza domu . Zachodzi słońce ,mur się wystudza a na styku mur izolacja oraz wgłąb izolacji było 100% wilg. Przy 100% wilgotności ,zmiana temp.o ułamek stopnia = kondensacja. Mur od zewnątrz musi być pokryty czymś co nie puści wody ale przepuści parę wodną. Nie może być surowej niczym nie zabezpieczonej ściany. Żeby silka zamokła od deszczu (w całej swojej objętości) to musiałaby nie być osłonięta okapem ani nie pokryta żadnym tynkiem elewacyjnym (w moim przypadku będzie to elewacja drewniana z wiatroizolacją, pustką powietrzną i wełną 3-5cm), a deszcze musiałby padać bardzoooo długooo. Poza tym jeśli pada deszcze, to temperatury są dodatnie. Przeanalizuj ciśnienie parcjalne dla warunków jakie wystąpią i przedstaw problem. Nie chcę odwracać się od problemu jakim jest izolacja od wewnątrz, ale warto zachować umiar i jego skalę. Mówimy o styropianie, nie wełnie. Napewno trzeba zwrócić uwagę na szczelność izolacji od wewnątrz, bo tutaj mała szczelinka (1mm) powoduje duży problem - pokazywałeś swego czasu takie zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2014 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Jeśli wywiewa na zewnątrz przez nią. Jeśli nie to nie ma kompletnie żadnego problemu - pary przez nią przedostanie się tyle co nic. Racja! Ale wtedy trzeba pamiętać o zrobieniu podciśnienia w domu. A nie wszyscy będą tak mogli/potrafili zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.05.2014 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Regulować WM na podstawie odczytów z min 2 czujników ciśnienia - zewnętrznego i wewnętrznego. Nie każdy to potrafi ale nie jest to trudne. Moim zdaniem w taki układ powinny być wyposażone centrale WM. To jedno. Drugi problem to otwieranie drzwiczek od kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 15.05.2014 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 U mnie ściany szczytowe + kolankowe zimowały gołe.Były tylko od góry przykryte folią. W sumie nic się im nie działo, bardzo szybko wysychały.Gorzej było z tymi przy stropie. W paru miejscach pojawiła się stojąca woda. Tam piły, nawet po przykryciu dachem były jakiś czas mokre, ale do granicy pierwszej warstwy kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 15.05.2014 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Żeby silka zamokła od deszczu (w całej swojej objętości) to musiałaby nie być osłonięta okapem ani nie pokryta żadnym tynkiem elewacyjnym (w moim przypadku będzie to elewacja drewniana z wiatroizolacją, pustką powietrzną i wełną 3-5cm), a deszcze musiałby padać bardzoooo długooo. Poza tym jeśli pada deszcze, to temperatury są dodatnie. Przeanalizuj ciśnienie parcjalne dla warunków jakie wystąpią i przedstaw problem. Nie chcę odwracać się od problemu jakim jest izolacja od wewnątrz, ale warto zachować umiar i jego skalę. Mówimy o styropianie, nie wełnie. Napewno trzeba zwrócić uwagę na szczelność izolacji od wewnątrz, bo tutaj mała szczelinka (1mm) powoduje duży problem - pokazywałeś swego czasu takie zdjęcie. Nie piszę o twoim przypadku, raczej o pomysłach na elewację z czystego silikatu . No właśnie analizuję i śmiesznie to wychodzi. Jeszcze raz . Zima . Rano deszcz,przed południem słońce ,a że wyż to w nocy przymrozek . I mamy mokry silikat ,potem podgrzany słońcem i w przestrzeni ściana- izolacja 30oC ,100% wilg. 4200Pa. W domu 22oC,50%wilg. 1300Pa. Wieczorem na zewnątrz -5oC,80%wilg 300Pa. Silka błyskawicznie stygnie i następuje kondensacja w strefie silka-izolacja oraz w najbliższej silce warstwie styropianu . No ale jak piszesz że będzie dobrze,to ja trzymam kciuki żeby dobrze było. << gołych >> silikatów faktycznie sporo widać w niektórych rejonach. Tyle że są to ściany bez żadnej izolacji ,ze stałą dostawą świeżej energii z wnętrza domu. To jest właśnie ten szczególik który różni taką gołą ścianę od tej zaizolowanej od środka i pozbawionej stałej dostawy świeżej energii z wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 15.05.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Poniżej ściana z cegły silikatowej. Jest to budynek chlewni. Ściana zrobiona z "hasioka" otynkowana. Niestety w środku jest duża wilgotność. Tynk CW nigdy nie wytrzymywał 2 lat. Więc wymurowano taką ściankę. Pod (bardziej za) cegłą od strony muru, znajduje się papa, W trakcie murowania, szczelina pomiędzy papą a cegłą zostawała systematycznie uzupełniana zaprawą. Stoi to około 20 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.