gentoonx 22.05.2014 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 ... i co z ta konstrukcja sie dzieje jak sa nieszczelnosci.. popatrz tam na wykończenie - wiatroizolacja obowiązkowa - sami piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 23.05.2014 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Czyli to tak naprawdę całość wspiera się na wzmocnieniach. Robi się tak, jak szalunek dobry to taki odpowiedni i dobrze lany beton również jest ostatecznym wykończeniem bez tynkowania. Tyle, że to nie jest tanie rozwiązanie. Silikaty mają wystarczającą nośność, natomiast wzmocnienia betonowe są dodane żeby nadać sztywność konstrukcji (momenty skręcające czy coś - nie wnikam aż tak bardzo w szczegóły bo konstruktorem nie jestem) budynek ma specyficzny kształt wynikający z ograniczeń działki. Nieregularna, o powierzchni ok 450m2, wjazd od północy, niewielka dopuszczalna powierzchnia zabudowy etc. Gdyby nie te ograniczenia to pewnie zdecydowałbym się na silikat 15-18cm+30cm styro, natomiast dla mnie każdy 1cm na grubości to 0,8m2 więcej powierzchni - stąd silka 12+płyty PIR/PUR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 23.05.2014 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Silikaty mają wystarczającą nośność, natomiast wzmocnienia betonowe są dodane żeby nadać sztywność konstrukcji (momenty skręcające czy coś - nie wnikam aż tak bardzo w szczegóły bo konstruktorem nie jestem) budynek ma specyficzny kształt wynikający z ograniczeń działki. Nieregularna, o powierzchni ok 450m2, wjazd od północy, niewielka dopuszczalna powierzchnia zabudowy etc. Gdyby nie te ograniczenia to pewnie zdecydowałbym się na silikat 15-18cm+30cm styro, natomiast dla mnie każdy 1cm na grubości to 0,8m2 więcej powierzchni - stąd silka 12+płyty PIR/PUR Te wzmocnienia to o grubości ściany z silki czyli 12cm? w formie słupa o jakim przekroju - wymiary? Pod tymi wzmocnieniami są stopy w ławie? wzmocnienia od ławy czy wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 23.05.2014 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Te wzmocnienia to o grubości ściany z silki czyli 12cm? w formie słupa o jakim przekroju - wymiary? Pod tymi wzmocnieniami są stopy w ławie? wzmocnienia od ławy czy wyżej? Wzmocnienia o grubości ściany, przekrój 12x12cm. Dom jest na płycie, płyta na okoliczność wzmocnień raczej nie jest dodatkowo zbrojona może być wręcz odwrotnie bo ściany lżejsze. Wzmocnienia są głównie ze względu na sztywność a nie nośność. Same wzmocnienia idą od poziomu 0, i są co ok 2,25m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 23.05.2014 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Chociaż to dopiero koncepcja to jakoś nie układa mi się to rozwiązanie. Jednak dla moich potrzeb najlepiej i najtaniej wychodzi silka 18cm (albo 15cm jak się konstruktor zgodzi) na dedykowanej zaprawie cienkowarstwowej plus tynk podkładowy a na nim farba strukturalna. Będzie to tańsze niż murowanie z małych, drogich bloczków ozdobnych oraz nie będzie wymagać dodatkowej wiatroszczelności, lanych słupów itp. Zgadzam się, słupy wynikają ze specyficznego kształtu, momentów skręcających etc. w normalnym domu obyłoby się pewnie bez słupów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LukaszMC 23.05.2014 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Wątpię czy na 12cm na grubej zaprawie powstanie ściana nośna ale fakt, że to wymaga pracy konstruktora. oczywiście silikaty na mocnej cienkiej spoinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 23.05.2014 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 nie widzę jakoś takiej ściany nośnej, ale nie jestem konstruktorem więc ... niby w Niemczech buduje się niewielkie parterówki z użytkowym poddaszem z Ytonga 11cm, ale one nie mają monolitycznych stropów itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 23.05.2014 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 widziałem ja mam w swoim projekcie 20cm odmiany 400, niestety Ytong wycofał z produkcji jakiś czas temu, będę musiał dać odmianę 500. 20, to nie 11, ale tamte są cięższej odmiany jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.05.2014 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) Ja robię wg koncepcji kszhu na BK 18cm z SOLBETu. A tutaj wstępna perspektywa. Zmienione na pewno zostaną te dwa okna balkonowe na duże okna fix (pakiety), poszerzony zostanie garaż oraz spad dachu garażu będzie zgodny ze spadem dachu budynku. Powiekszone zostanie okno w kuchni i dołożone drugie okno kuchenne (pomiedzy blatem a górnymi szafkami) na stronie wschodniej. Kolejne rzuty już nie długo Edytowane 24 Maja 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.05.2014 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Rzuty ładne. Od projektanta czy sam to robisz? Projektant. Będzie też film Co do dachu to planujesz blachę na rąbek? Młotkowana np. od rukki to fantastyczna sprawa tylko trzeba idealnie równo więźbę wyprowadzić. Tak, rąbek od Rukki. Wieźba będzie z wiązarów pokryta płytą MFP, więc powinno być równo. EDIT: ściana też całkiem niezła i w zasadzie nie droga; będę się przypatrywał i ew. skopiuję Jak wpadniesz i pomożesz to pozwolę skopiować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ,,Tak, rąbek od Rukki. Wieźba będzie z wiązarów pokryta płytą MFP, więc powinno być równo." MFP nie zapewni równości.Więźba jak nie będzie przynajmniej powietrznosucha ,będzie pracowała i zrobi z MFP co będzie chciała. Powinna być co najmniej powietrznosucha. Rozważ też uszczelnienie styków płyt choćby pasami włókniny nasączonymi czymś elastycznym,przy zachowaniu oczywiście dylatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 24.05.2014 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ,,Tak, rąbek od Rukki. Wieźba będzie z wiązarów pokryta płytą MFP, więc powinno być równo." MFP nie zapewni równości.Więźba jak nie będzie przynajmniej powietrznosucha ,będzie pracowała i zrobi z MFP co będzie chciała. Powinna być co najmniej powietrznosucha. Rozważ też uszczelnienie styków płyt choćby pasami włókniny nasączonymi czymś elastycznym,przy zachowaniu oczywiście dylatacji. No ale na ten MFP chyba ida laty no nie? Bo jak inaczej to sie wentylowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.05.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 MFP nie zapewni równości.Więźba jak nie będzie przynajmniej powietrznosucha ,będzie pracowała i zrobi z MFP co będzie chciała. Powinna być co najmniej powietrznosucha. Rozważ też uszczelnienie styków płyt choćby pasami włókniny nasączonymi czymś elastycznym,przy zachowaniu oczywiście dylatacji. Pisząc o wiązarach mam na myśli drewno suszone C24 impregnowane ciśnieniowo. No ale na ten MFP chyba ida laty no nie? Bo jak inaczej to sie wentylowac? Właśnie nie koniecznie, ale to jeszcze temat to sprawdzenia. Dam znać co i jak, bo połać południowa to panele PV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 No ale na ten MFP chyba ida laty no nie? Bo jak inaczej to sie wentylowac? Płyta MFP dla pary wodnej to taki opór jak 20-30cm powietrza a dla styropianu 30cm to 18m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Pisząc o wiązarach mam na myśli drewno suszone C24 impregnowane ciśnieniowo. Właśnie nie koniecznie, ale to jeszcze temat to sprawdzenia. Dam znać co i jak, bo połać południowa to panele PV. Bardzo dobry choć kosztowny wybór z tym drewnem.Nawet jak zamoknie w trakcie montażu,to jest to powierzchniowe i wyschnie bardzo szybko,bez szkody dla liniowości. O szkle wodnym nie będę nudził ale jest to dobra bariera przeciwogniowa dla konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.05.2014 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Bardzo dobry choć kosztowny wybór z tym drewnem.Nawet jak zamoknie w trakcie montażu,to jest to powierzchniowe i wyschnie bardzo szybko,bez szkody dla liniowości. O szkle wodnym nie będę nudził ale jest to dobra bariera przeciwogniowa dla konstrukcji. Wiem, że malowanie drewna szkłem wodnym to tylko na plus - ochrona przed wilgocią oraz ochrona przed ogniem. Do przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Barth. Do ciebie , nie złośliwie tylko co by kuku nie było,taki problem do przemyśleń,bo rozważasz nawet brak paroizolacji przy izolacji od wewnątrz.Woda zamarzając, zwiększa swoją objętość o ok. 10%. Nie sądzisz, że przy kilkunastodniowych mrozach nawet -2-5oC w ścianie zewnętrznej woda zamarznie a zwiększając objętość zablokuje kapilary puszczające parę wodna,stając się barierą dla niej.Tak do przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 No bo widzisz kszhu ,ty nie rozumiesz ,,nieocieplone budynki i nic im się nie dzieje".O to chodzi kszhu,że nieocieplone . Jak je ocieplisz od środka to będzie kłopot. Przerwiesz dopływ energii która czuwała nad tym by się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Wilgoć z opadów bo silka to niczym gąbka.I bez takich ze dach ,bo dzisiaj u mnie deszcz w pozycji horyzontalnej był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 24.05.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Barth. Do ciebie , nie złośliwie tylko co by kuku nie było,taki problem do przemyśleń,bo rozważasz nawet brak paroizolacji przy izolacji od wewnątrz. Woda zamarzając, zwiększa swoją objętość o ok. 10%. Nie sądzisz, że przy kilkunastodniowych mrozach nawet -2-5oC w ścianie zewnętrznej woda zamarznie a zwiększając objętość zablokuje kapilary puszczające parę wodna,stając się barierą dla niej. Tak do przemyślenia. Jedyne pomieszczenia gdzie będzie paroizolacja w postaci odpowiedniej farby to pomieszczenia łazienki i kuchni. Tym bardziej, że te pomieszczenia są od strony północnej. Od strony południowej mam dużo okien i tutaj nie planuje żadnego kuku nydar, jak mam projektować dom jeśli nie w oparciu o symulacje różnymi programami ? A wszystkie podają podobne wyniki. Przecież nie będę słuchał TB. PS. nydar, zamieniłem silke 18 na BK 18cm. To robi dużą różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.