jerzyka51 24.05.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) WitamDawno mnie tu nie było ,dużo pracy . Z swoją architekt już wszystko ustaliłem ,przekonała mnie do rezygnacji kominka. Zrobiłem to z dużym żalem ,ale argumenty zwyciężyły. Czekam na ostateczne rysunki. Niestety ściany mszę budować z siliki 18 ,na 15 nie chciała się zgodzić ,problemy z kierownikiem budowy ,nikt nie chciał podpisać się pod takim rozwiązaniem . Myślałem, że zacznę budowę koniec lipca ,początek sierpnia/ nawet już sprzedałem działkę dla zwiększenia gotówki / ,ale jest następny problem. W miejscu gdzie będzie stał dom, stoi słup energetyczny ,mój własny z którego idzie zasilanie na moją działkę.Muszę go przenieść na granicę ,ale to znów wymaga uzgodnień w starostwie i energetyce.Nie mogłem wcześniej tego ruszyć ,bo dopiero niedawno zrobili mi nowe mapy .Dla energetyki musą być w wersji elektronicznej. W chwilach wolnych myślę jak zrobić okna balkonowe z drzwiami w takim domu.Jena część musi być otwierana /drzwi / pozostałe 1-1,5 meta osadzone na stałe .Nie przychodzi mi do głowy pomysł jak obsadzić drzwi aby były stabilne.Myślę o jakimś słupku między drzwiami a nieotwieralnym oknem /pakietem / ale to zawsze duży mostek ,ciężko go zaizolować . Nie mogę nigdzie podpatrzeć czegoś podobnego. Nie chcę kupować całego dużego okna balkonowego .Jak planujecie to rozwiązać w swoich domach?. Ja muszę zrobić dwie takie sztuki ,jedne widok i wejście do przyszłej oranżerii , a drugi to wyjście i widok na staw,który będzie kilka metrów od domu. Pisaliście ,że niektórzy będą umieszczać czujniki temperatury w różnych miejscach ,może coś więcej na ten temat napiszecie ,nie mam obecnie możliwości śledzenia internetu ,a może sam bym coś takiego u siebie zastosował.Przydałby się krótki opis,jakie czujniki najlepsze ,poglądowy schemat połączeń ,gdzie najlepiej je umieścić. Co do ozdobnej siliki ,jeszcze jej nie szukałem , zacznę budowę to zobaczę jak to wygląda w okolicy Frankfuru ,Berlina. Teraz patrzę jak budują ze zwykłej siliki ,też wygląda to ładnie .Jest dobra gatunkowo ,ostre krawędzie , gładka ,dobrze wykończone fugi ,to sprawia ,że ta ściana jest ładna. Miłego wieczoru J.Korona Edytowane 24 Maja 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Popytaj w końcu właścicieli takich nietynkowanych ile lat stoją, ile deszczy w tym czasie było i przyjrzyj się czy coś się im stało. Strasznie się czepiasz i fantazjujesz. Popytaj ilu z nich ma izolację od środka. Stawiam że wynik zero . Ty po prostu szukasz naiwnych by przetestowali .Tylko po kiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 24.05.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Nadużywasz słowa ,,mataczenie"Po prostu odpowiedz na pytanie a nie pisz ,,mataczenie ,,bo to głupie jest. Uważam że nie masz konstruktora a tylko wydziwiasz. Twoim słownikiem,mataczysz,zwodzisz ludzi w złą drogę.Z drugiej strony skoro ściana bez pionowych wypełnień jest ok. a styropian przez który można oddychać też, czy pośka ze zmiennym poziomem cieczy po deszczu,to ja nie mam więcej pytań.O GWC pod posadzką z maxów w permanentnej wilgotności 100% nie wspomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Z swoją architekt już wszystko ustaliłem ,przekonała mnie do rezygnacji kominka. Zrobiłem to z dużym żalem ,ale argumenty zwyciężyły. Napisz coś więcej o tych argumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Zamiast wypisywać w każdym temacie rzeczy, o których niestety nie masz bladego pojęcia, może skupiłbyś się na konkretach? Co zatem twoim zdaniem, ale KONKRETNIE, bez gawędzenia, jest złego w tej koncepcji? Jak masz zamiar pisać bzdury żeby zaśmiecać to sobie odpuść. W przeciwnym wypadku wskaż te konkrety, udowodnij matematycznie, może pokaż jakieś przykłady. kszhu z ciebie też jest dobry gawędziasz... ale myślę, że to wiesz... Przeczytaj dokładnie wątek od początku to parę konkretów na pewno znajdziesz, a zanim zaczniesz wymagać od innych dowodów matematycznych, czy prac doktorskich, może sam spróbuj coś udowodnić. Zapomniałem, że Ty to już masz wszystko wyliczone i udowodnione, tylko prawa autorskie itp. nie pozwalają się podzielić tymi informacjami, jak to mi kiedyś napisałeś Koncepcja jak koncepcja ma swoje słabe i mocne strony, żadna idealna nie jest. Chętni do testowania są to i wynikami się pewnie podzielą za jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Myślałem, że zacznę budowę koniec lipca ,początek sierpnia/ nawet już sprzedałem działkę dla zwiększenia gotówki / ,ale jest następny problem. W miejscu gdzie będzie stał dom, stoi słup energetyczny ,mój własny z którego idzie zasilanie na moją działkę.Muszę go przenieść na granicę ,ale to znów wymaga uzgodnień w starostwie i energetyce.Nie mogłem wcześniej tego ruszyć ,bo dopiero niedawno zrobili mi nowe mapy .Dla energetyki musą być w wersji elektronicznej. Ja mieszkanie sprzedałem już ponad pół roku temu z myślą, że lada chwila wystartuję. Przez kszhu, kasa z mieszkania kisi się na koncie. Co do energetyki, to może "poproś" ich o przeniesienie linii napowietrznej do ziemi. Może to bedzie Ci pomocne: http://ladnydom.pl/budowa/1,106604,13581589,Slup_energetyczny__usuniecie_z_dzialki.html Pisaliście ,że niektórzy będą umieszczać czujniki temperatury w różnych miejscach ,może coś więcej na ten temat napiszecie ,nie mam obecnie możliwości śledzenia internetu ,a może sam bym coś takiego u siebie zastosował.Przydałby się krótki opis,jakie czujniki najlepsze ,poglądowy schemat połączeń ,gdzie najlepiej je umieścić. Kilka czujek zatopię, m.in. na styku izolacji i ściany, pod posadzką, pod izolacją podłogi i 0,5m głębiej - w piachu. Polecam Lankontroler, a czyjniki dallasy, albo DHT11 lub DHT22 do pomiaru temp. i wilgotności. Teraz mam "suwankę", ~3m szer., ~2,6m wys. Stabilne, szczelne i z dobrym U to jest ale taka duża "suwanka" jest niepraktyczna wg mnie, a zwłaszcza młodego, który jej nie potrafi otworzyć. Dlatego w kolejnym osobno drzwi a osobno pakiet/fix okienny. "Słupek" z 0,5m min. aby to ocieplić. Też mi ta suwanka się nie podoba ... Mam nadzieję, że uda mi się wstawić coś takiego i nie powali ceną: http://rsplus.pl/pub/forum/nasz%20dom/20130701/DSC_0319%20copy.jpg Tylko po kiego? Bo taniej i lepiej (cieplej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Też mi ta suwanka się nie podoba ... Mam nadzieję, że uda mi się wstawić coś takiego i nie powali ceną: Masz jakiegoś linka to tego? Bo taniej i lepiej (cieplej). Powiedziałbym, może trochę taniej, jeszcze nie wiadomo czy lepiej, ale na pewno inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Chciałbym KONKRETNIE poznać te słabe. Zamiast gawędzić, poczytaj wątek konkretnie, ze zrozumieniem. Na pewno jakiś konkret znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Problem może być ze sztywnością. U nas za rozsądne pieniądze nie ma takich ram. Dlatego mi podchodzą osobno drzwi a osobno przeszklenie obok ze słupkiem pomiędzy. Ale taki półmetrowy słupek paskudzi widok ... Pasywność OK, ale nie nade wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Masz jakiegoś linka to tego? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?180363-architekta-dom-z-prze%C5%9Bwitem/page5 Powiedziałbym, może trochę taniej, jeszcze nie wiadomo czy lepiej, ale na pewno inaczej Taniej, bo z fundamentem praktycznie nic nie robisz. Nie musisz go ocieplać, ani maziać dysperbitem. A lepiej, bo nie masz mostka do gruntu. To samo z sufitem/stropem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Taniej, bo z fundamentem praktycznie nic nie robisz. Nie musisz go ocieplać, ani maziać dysperbitem. A lepiej, bo nie masz mostka do gruntu. To samo z sufitem/stropem. Są rozwiązania fundamentów dla typowej konstrukcji ściany, których koszt jest równie niski, a mostek na styku ściany-podłoga jest pomijalnie mały. Ale fakt jakiś jest. Ocieplenie ściany można połączyć z ociepleniem dachu np. płyty pir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 (edytowane) Są rozwiązania fundamentów dla typowej konstrukcji ściany, których koszt jest równie niski, a mostek na styku ściany-podłoga jest pomijalnie mały. Ale fakt jakiś jest. Chyba nie masz na myśli tych przykładów, które wcześniej przytaczałeś ? Ocieplenie ściany można połączyć z ociepleniem dachu np. płyty pir. Wiem, tak planowałem w poprzednim projekcie, ale wtedy musisz izolować nakrokwiowo. To powoduje, że izolacji idzie znacznie więcej, a płyty PIR nie są tanie. A jeśli chodzi o taniość to w obecnej koncepcji kszhu bede chciał zastosować wysokie belki stropowe może nawet 30cm (przy wiązarach nie jest to problemem), które zasypie darmowych proszkiem PUR od pigeona. Od dołu dam 25cm styro, i dzięki temu osiągnę tanie ocieplenie stropu na poziomie U=0,07 !. EDIT: Te wysokie belki/deski stropowe wiązara nie są wymagane przy zasypywaniu nawet i pół metrową warstwą proszku PUR, ale u siebie chcę zrobić poddasze na klamoty i będę kręcił płyty MFP. Edytowane 25 Maja 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Chyba nie masz na myśli tych przykładów, które wcześniej przytaczałeś ? Tak, np. te. Wiem, tak planowałem w poprzednim projekcie, ale wtedy musisz izolować nakrokwiowo. To powoduje, że izolacji idzie znacznie więcej, a płyty PIR nie są tanie. Drewniana elewacja, czy duże okna też nie są tanie. Z tego co piszesz nie budujesz domu taniego, tylko taki który Ci się podoba, chociaż niby podpinasz się pod takową koncepcje Ale ja to rozumiem. Są rzeczy na których można oszczędzić, i takie na których lepiej nie oszczędzać, i dla każdego mogą być to rzeczy odmienne. U mnie np lepiej spiszą się takie płyty na dachu, bo i projekt mam inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 25.05.2014 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 ,,Wszystkie szczegóły masz, możesz sobie z nich poukładać własny projekt bo ja ostatecznego na pewno nie umieszczę ani teraz bo jeszcze nie gotowy ani w przyszłości bo to nielegalne. Projektu swojego obecnego domu też nie pokazuję choć kilku prosiło.,, Bym ego na smyczy trzymał bo cię uniesie . ,,Bo taniej i lepiej (cieplej)." Powiedz mi Barth ,jak to policzyłeś?Skoro fundament bez izolacji pionowej, to zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji . W perspektywie dziesiątek lat użytkowania budynku ,wprowadzasz pod niego temp ujemne po obwodzie i bliskie zeru w centralnej części. Zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji ,ale dołożysz to albo i więcej pod posadzkę.Zrobisz sobie zimno pod posadzką ,a możesz mieć grubo ponad 10oC.Brakuje mi w tym logiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Drewniana elewacja, czy duże okna też nie są tanie. Z tego co piszesz nie budujesz domu taniego, tylko taki który Ci się podoba, chociaż niby podpinasz się pod takową koncepcje Wydaje mi sie, że sie idealnie wpisuje. Elewacja drewniana nie jest elementem koncepcji. Ona zatrzymuje się na rozwiązaniach konstrukcyjnych, a nie wykończeniowych. Duże okna od strony południowej to chyba na plus dla domu pasywnego. A wszystkie okna będą pakietami szybowymi. Tylko ten duży otwór na drzwi tarasowe nie wiem czym zapchać. Kolejnym pomysłem jaki podpatrzyłem u forumowego kolegi na wykończenie wnętrza jest zastosowanie płyt z tzw. spieków kwarcowych - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?213004-Pierwszy-wpis-sezon-2013-rozpocz%C4%99ty-!&p=6457029&viewfull=1#post6457029. Takie płyty mogą być klejone bezpośrednio do styro. Same płyty są droższe od GK, ale stanowią element wykończeniowy, który nie trzeba już obrabiać, malować itp., a wygląd ... powala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 ,,Bo taniej i lepiej (cieplej)." Powiedz mi Barth ,jak to policzyłeś? Skoro fundament bez izolacji pionowej, to zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji . W perspektywie dziesiątek lat użytkowania budynku ,wprowadzasz pod niego temp ujemne po obwodzie i bliskie zeru w centralnej części. Zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji ,ale dołożysz to albo i więcej pod posadzkę. Zrobisz sobie zimno pod posadzką ,a możesz mieć grubo ponad 10oC. Brakuje mi w tym logiki. Ty wolisz ładować grunt stratami przez posadzkę i mostkiem przez ściany fundamentowe. Ja wolę zaizolować. Policz sobie te m2 styro, klej, dysperbit, robociznę i Ci wyjdzie kilka tys. A jak mam brać kredyt na kilka tys., żeby izolować ściany fundamentowe to okaże się, że różnica w stracie energii przez posadzkę to kwota rocznych odestek, a na spłatę kapitału nie wystarczy. Jaki to sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.05.2014 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Wydaje mi sie, że sie idealnie wpisuje. Elewacja drewniana nie jest elementem koncepcji. Ona zatrzymuje się na rozwiązaniach konstrukcyjnych, a nie wykończeniowych. Duże okna od strony południowej to chyba na plus dla domu pasywnego. A wszystkie okna będą pakietami szybowymi. Tylko ten duży otwór na drzwi tarasowe nie wiem czym zapchać. No właśnie o tym piszę, jeden woli oszczędzić na konstrukcji inny na wykończeniu Każdy robi wg własnego uznania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 25.05.2014 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Ty wolisz ładować grunt stratami przez posadzkę i mostkiem przez ściany fundamentowe. Ja wolę zaizolować. Policz sobie te m2 styro, klej, dysperbit, robociznę i Ci wyjdzie kilka tys. A jak mam brać kredyt na kilka tys., żeby izolować ściany fundamentowe to okaże się, że różnica w stracie energii przez posadzkę to kwota rocznych odestek, a na spłatę kapitału nie wystarczy. Jaki to sens ? Obawiam się że nie jest jak piszesz. Też wolę zaizolować. Nawet iść w koszty pionowej opaski na ścianie fundamentowej. Z prostej przyczyny. Każdy 1oC mniej pod posadzką to w skali życia budynku (50L) 3000kWh. I to przy założeniu że lambda styropianu w pierwszym roku i po 50 latach będzie identyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2014 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Obawiam się że nie jest jak piszesz. Też wolę zaizolować. Nawet iść w koszty pionowej opaski na ścianie fundamentowej. Z prostej przyczyny. Każdy 1oC mniej pod posadzką to w skali życia budynku (50L) 3000kWh. I to przy założeniu że lambda styropianu w pierwszym roku i po 50 latach będzie identyczna. nydar, Ty swoją dość wysoką temp. pod posadzką uzyskujesz nie tylko ze strat, ale również z RSŚ'a, i solarów. Ciężko to porównać z "czystą" izolacją. Dopowiem jeszcze, że i tak będę robił opaskę wokół domu z proszku PUR od pigeona. Mam go tyle, że zrobię opaskę na 1,5m i na głębokość 30cm (wysokość ściany fundamentowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 25.05.2014 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Jaki jest powód tego przerażenia,że dom dobrze zaizolowany może być samowystarczalny energetycznie pod względem CO ?Skoro z takim zapałem krytykujesz odnawialne źródła energii czy odzysk energii choćby ze ścieków, to przerażenie odbiera ci resztki rozsądku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.