Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Będzie: mały, ekonomiczny i tanio - koncepcja.


Recommended Posts

Witam

Dawno mnie tu nie było ,dużo pracy . Z swoją architekt już wszystko ustaliłem ,przekonała mnie do rezygnacji kominka. Zrobiłem to z dużym żalem ,ale argumenty zwyciężyły. Czekam na ostateczne rysunki. Niestety ściany mszę budować z siliki 18 ,na 15 nie chciała się zgodzić ,problemy z kierownikiem budowy ,nikt nie chciał podpisać się pod takim rozwiązaniem . Myślałem, że zacznę budowę koniec lipca ,początek sierpnia/ nawet już sprzedałem działkę dla zwiększenia gotówki / ,ale jest następny problem. W miejscu gdzie będzie stał dom, stoi słup energetyczny ,mój własny z którego idzie zasilanie na moją działkę.Muszę go przenieść na granicę ,ale to znów wymaga uzgodnień w starostwie i energetyce.Nie mogłem wcześniej tego ruszyć ,bo dopiero niedawno zrobili mi nowe mapy .Dla energetyki musą być w wersji elektronicznej.

W chwilach wolnych myślę jak zrobić okna balkonowe z drzwiami w takim domu.Jena część musi być otwierana /drzwi / pozostałe 1-1,5 meta osadzone na stałe .Nie przychodzi mi do głowy pomysł jak obsadzić drzwi aby były stabilne.Myślę o jakimś słupku między drzwiami a nieotwieralnym oknem /pakietem / ale to zawsze duży mostek ,ciężko go zaizolować . Nie mogę nigdzie podpatrzeć czegoś podobnego. Nie chcę kupować całego dużego okna balkonowego .Jak planujecie to rozwiązać w swoich domach?. Ja muszę zrobić dwie takie sztuki ,jedne widok i wejście do przyszłej oranżerii , a drugi to wyjście i widok na staw,który będzie kilka metrów od domu.

Pisaliście ,że niektórzy będą umieszczać czujniki temperatury w różnych miejscach ,może coś więcej na ten temat napiszecie ,nie mam obecnie możliwości śledzenia internetu ,a może sam bym coś takiego u siebie zastosował.Przydałby się krótki opis,jakie czujniki najlepsze ,poglądowy schemat połączeń ,gdzie najlepiej je umieścić.

Co do ozdobnej siliki ,jeszcze jej nie szukałem , zacznę budowę to zobaczę jak to wygląda w okolicy Frankfuru ,Berlina. Teraz patrzę jak budują ze zwykłej siliki ,też wygląda to ładnie .Jest dobra gatunkowo ,ostre krawędzie , gładka ,dobrze wykończone fugi ,to sprawia ,że ta ściana jest ładna.

Miłego wieczoru J.Korona

Edytowane przez jerzyka51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Popytaj w końcu właścicieli takich nietynkowanych ile lat stoją, ile deszczy w tym czasie było i przyjrzyj się czy coś się im stało.

Strasznie się czepiasz i fantazjujesz.

 

Popytaj ilu z nich ma izolację od środka.

Stawiam że wynik zero .

Ty po prostu szukasz naiwnych by przetestowali .Tylko po kiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadużywasz słowa ,,mataczenie"

Po prostu odpowiedz na pytanie a nie pisz ,,mataczenie ,,bo to głupie jest. Uważam że nie masz konstruktora a tylko wydziwiasz. Twoim słownikiem,mataczysz,zwodzisz ludzi w złą drogę.

Z drugiej strony skoro ściana bez pionowych wypełnień jest ok. a styropian przez który można oddychać też, czy pośka ze zmiennym poziomem cieczy po deszczu,to ja nie mam więcej pytań.

O GWC pod posadzką z maxów w permanentnej wilgotności 100% nie wspomnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wypisywać w każdym temacie rzeczy, o których niestety nie masz bladego pojęcia, może skupiłbyś się na konkretach?

 

Co zatem twoim zdaniem, ale KONKRETNIE, bez gawędzenia, jest złego w tej koncepcji?

Jak masz zamiar pisać bzdury żeby zaśmiecać to sobie odpuść.

W przeciwnym wypadku wskaż te konkrety, udowodnij matematycznie, może pokaż jakieś przykłady.

 

kszhu z ciebie też jest dobry gawędziasz... ale myślę, że to wiesz...

Przeczytaj dokładnie wątek od początku to parę konkretów na pewno znajdziesz, a zanim zaczniesz wymagać od innych dowodów matematycznych, czy prac doktorskich, może sam spróbuj coś udowodnić.

Zapomniałem, że Ty to już masz wszystko wyliczone i udowodnione, tylko prawa autorskie itp. nie pozwalają się podzielić tymi informacjami, jak to mi kiedyś napisałeś ;)

Koncepcja jak koncepcja ma swoje słabe i mocne strony, żadna idealna nie jest.

Chętni do testowania są to i wynikami się pewnie podzielą za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że zacznę budowę koniec lipca ,początek sierpnia/ nawet już sprzedałem działkę dla zwiększenia gotówki / ,ale jest następny problem. W miejscu gdzie będzie stał dom, stoi słup energetyczny ,mój własny z którego idzie zasilanie na moją działkę.Muszę go przenieść na granicę ,ale to znów wymaga uzgodnień w starostwie i energetyce.Nie mogłem wcześniej tego ruszyć ,bo dopiero niedawno zrobili mi nowe mapy .Dla energetyki musą być w wersji elektronicznej.

 

Ja mieszkanie sprzedałem już ponad pół roku temu z myślą, że lada chwila wystartuję. Przez kszhu, kasa z mieszkania kisi się na koncie. :)

Co do energetyki, to może "poproś" ich o przeniesienie linii napowietrznej do ziemi. Może to bedzie Ci pomocne: http://ladnydom.pl/budowa/1,106604,13581589,Slup_energetyczny__usuniecie_z_dzialki.html

 

Pisaliście ,że niektórzy będą umieszczać czujniki temperatury w różnych miejscach ,może coś więcej na ten temat napiszecie ,nie mam obecnie możliwości śledzenia internetu ,a może sam bym coś takiego u siebie zastosował.Przydałby się krótki opis,jakie czujniki najlepsze ,poglądowy schemat połączeń ,gdzie najlepiej je umieścić.

 

Kilka czujek zatopię, m.in. na styku izolacji i ściany, pod posadzką, pod izolacją podłogi i 0,5m głębiej - w piachu. Polecam Lankontroler, a czyjniki dallasy, albo DHT11 lub DHT22 do pomiaru temp. i wilgotności.

 

Teraz mam "suwankę", ~3m szer., ~2,6m wys. Stabilne, szczelne i z dobrym U to jest ale taka duża "suwanka" jest niepraktyczna wg mnie, a zwłaszcza młodego, który jej nie potrafi otworzyć. Dlatego w kolejnym osobno drzwi a osobno pakiet/fix okienny. "Słupek" z 0,5m min. aby to ocieplić.

 

Też mi ta suwanka się nie podoba ... Mam nadzieję, że uda mi się wstawić coś takiego i nie powali ceną:

http://rsplus.pl/pub/forum/nasz%20dom/20130701/DSC_0319%20copy.jpg

 

Tylko po kiego?

 

Bo taniej i lepiej (cieplej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiegoś linka to tego?

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?180363-architekta-dom-z-prze%C5%9Bwitem/page5

 

Powiedziałbym, może trochę taniej, jeszcze nie wiadomo czy lepiej, ale na pewno inaczej ;)

 

Taniej, bo z fundamentem praktycznie nic nie robisz. Nie musisz go ocieplać, ani maziać dysperbitem.

A lepiej, bo nie masz mostka do gruntu.

To samo z sufitem/stropem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taniej, bo z fundamentem praktycznie nic nie robisz. Nie musisz go ocieplać, ani maziać dysperbitem.

A lepiej, bo nie masz mostka do gruntu.

To samo z sufitem/stropem.

 

Są rozwiązania fundamentów dla typowej konstrukcji ściany, których koszt jest równie niski, a mostek na styku ściany-podłoga jest pomijalnie mały. Ale fakt jakiś jest.

Ocieplenie ściany można połączyć z ociepleniem dachu np. płyty pir.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są rozwiązania fundamentów dla typowej konstrukcji ściany, których koszt jest równie niski, a mostek na styku ściany-podłoga jest pomijalnie mały. Ale fakt jakiś jest.

 

Chyba nie masz na myśli tych przykładów, które wcześniej przytaczałeś ?

 

Ocieplenie ściany można połączyć z ociepleniem dachu np. płyty pir.

 

Wiem, tak planowałem w poprzednim projekcie, ale wtedy musisz izolować nakrokwiowo. To powoduje, że izolacji idzie znacznie więcej, a płyty PIR nie są tanie.

A jeśli chodzi o taniość to w obecnej koncepcji kszhu bede chciał zastosować wysokie belki stropowe może nawet 30cm (przy wiązarach nie jest to problemem), które zasypie darmowych proszkiem PUR od pigeona. Od dołu dam 25cm styro, i dzięki temu osiągnę tanie ocieplenie stropu na poziomie U=0,07 !.

 

EDIT: Te wysokie belki/deski stropowe wiązara nie są wymagane przy zasypywaniu nawet i pół metrową warstwą proszku PUR, ale u siebie chcę zrobić poddasze na klamoty i będę kręcił płyty MFP.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz na myśli tych przykładów, które wcześniej przytaczałeś ?

Tak, np. te.

 

Wiem, tak planowałem w poprzednim projekcie, ale wtedy musisz izolować nakrokwiowo. To powoduje, że izolacji idzie znacznie więcej, a płyty PIR nie są tanie.

Drewniana elewacja, czy duże okna też nie są tanie. Z tego co piszesz nie budujesz domu taniego, tylko taki który Ci się podoba, chociaż niby podpinasz się pod takową koncepcje :)

Ale ja to rozumiem. Są rzeczy na których można oszczędzić, i takie na których lepiej nie oszczędzać, i dla każdego mogą być to rzeczy odmienne.

U mnie np lepiej spiszą się takie płyty na dachu, bo i projekt mam inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Wszystkie szczegóły masz, możesz sobie z nich poukładać własny projekt bo ja ostatecznego na pewno nie umieszczę ani teraz bo jeszcze nie gotowy ani w przyszłości bo to nielegalne. Projektu swojego obecnego domu też nie pokazuję choć kilku prosiło.,,

 

Bym ego na smyczy trzymał bo cię uniesie .

 

,,Bo taniej i lepiej (cieplej)."

 

Powiedz mi Barth ,jak to policzyłeś?

Skoro fundament bez izolacji pionowej, to zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji . W perspektywie dziesiątek lat użytkowania budynku ,wprowadzasz pod niego temp ujemne po obwodzie i bliskie zeru w centralnej części. Zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji ,ale dołożysz to albo i więcej pod posadzkę.

Zrobisz sobie zimno pod posadzką ,a możesz mieć grubo ponad 10oC.

Brakuje mi w tym logiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewniana elewacja, czy duże okna też nie są tanie. Z tego co piszesz nie budujesz domu taniego, tylko taki który Ci się podoba, chociaż niby podpinasz się pod takową koncepcje :)

 

 

Wydaje mi sie, że sie idealnie wpisuje. Elewacja drewniana nie jest elementem koncepcji. Ona zatrzymuje się na rozwiązaniach konstrukcyjnych, a nie wykończeniowych. Duże okna od strony południowej to chyba na plus dla domu pasywnego. A wszystkie okna będą pakietami szybowymi. Tylko ten duży otwór na drzwi tarasowe nie wiem czym zapchać.

 

Kolejnym pomysłem jaki podpatrzyłem u forumowego kolegi na wykończenie wnętrza jest zastosowanie płyt z tzw. spieków kwarcowych - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?213004-Pierwszy-wpis-sezon-2013-rozpocz%C4%99ty-!&p=6457029&viewfull=1#post6457029. Takie płyty mogą być klejone bezpośrednio do styro. Same płyty są droższe od GK, ale stanowią element wykończeniowy, który nie trzeba już obrabiać, malować itp., a wygląd ... powala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Bo taniej i lepiej (cieplej)."

 

Powiedz mi Barth ,jak to policzyłeś?

Skoro fundament bez izolacji pionowej, to zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji . W perspektywie dziesiątek lat użytkowania budynku ,wprowadzasz pod niego temp ujemne po obwodzie i bliskie zeru w centralnej części. Zaoszczędzisz kilkadziesiąt m2 izolacji ,ale dołożysz to albo i więcej pod posadzkę.

Zrobisz sobie zimno pod posadzką ,a możesz mieć grubo ponad 10oC.

Brakuje mi w tym logiki.

 

Ty wolisz ładować grunt stratami przez posadzkę i mostkiem przez ściany fundamentowe. Ja wolę zaizolować.

Policz sobie te m2 styro, klej, dysperbit, robociznę i Ci wyjdzie kilka tys. A jak mam brać kredyt na kilka tys., żeby izolować ściany fundamentowe to okaże się, że różnica w stracie energii przez posadzkę to kwota rocznych odestek, a na spłatę kapitału nie wystarczy. Jaki to sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że sie idealnie wpisuje. Elewacja drewniana nie jest elementem koncepcji. Ona zatrzymuje się na rozwiązaniach konstrukcyjnych, a nie wykończeniowych. Duże okna od strony południowej to chyba na plus dla domu pasywnego. A wszystkie okna będą pakietami szybowymi. Tylko ten duży otwór na drzwi tarasowe nie wiem czym zapchać.

No właśnie o tym piszę, jeden woli oszczędzić na konstrukcji inny na wykończeniu :)

Każdy robi wg własnego uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty wolisz ładować grunt stratami przez posadzkę i mostkiem przez ściany fundamentowe. Ja wolę zaizolować.

Policz sobie te m2 styro, klej, dysperbit, robociznę i Ci wyjdzie kilka tys. A jak mam brać kredyt na kilka tys., żeby izolować ściany fundamentowe to okaże się, że różnica w stracie energii przez posadzkę to kwota rocznych odestek, a na spłatę kapitału nie wystarczy. Jaki to sens ?

 

Obawiam się że nie jest jak piszesz. Też wolę zaizolować. Nawet iść w koszty pionowej opaski na ścianie fundamentowej.

Z prostej przyczyny. Każdy 1oC mniej pod posadzką to w skali życia budynku (50L) 3000kWh. I to przy założeniu że lambda styropianu w pierwszym roku i po 50 latach będzie identyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że nie jest jak piszesz. Też wolę zaizolować. Nawet iść w koszty pionowej opaski na ścianie fundamentowej.

Z prostej przyczyny. Każdy 1oC mniej pod posadzką to w skali życia budynku (50L) 3000kWh. I to przy założeniu że lambda styropianu w pierwszym roku i po 50 latach będzie identyczna.

 

nydar, Ty swoją dość wysoką temp. pod posadzką uzyskujesz nie tylko ze strat, ale również z RSŚ'a, i solarów. Ciężko to porównać z "czystą" izolacją.

 

Dopowiem jeszcze, że i tak będę robił opaskę wokół domu z proszku PUR od pigeona. Mam go tyle, że zrobię opaskę na 1,5m i na głębokość 30cm (wysokość ściany fundamentowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...