imrahil 22.06.2014 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Mam i drewno na domu i tynk. Pomijając wełnę, choć to też tanie, uważam, że drewno będzie tańsze, szybsze i do przyjemnego robienia samemu. jakie to drewno? dasz namiary? ile kosztował m2 desek? pomijam ruszt, mocowanie i konserwację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.06.2014 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Tyle ile trzeba. Jeśli Barth3z nie zmienił w tym kierunku planów, to tanie nie będzie, za to ładnie. Ale rozmawiamy o koncepcji. To, że ja planuje zastosować modrzew syberyjski nie oznacza, że nie można zastosować np. 3x tańszą naszą krajową sosnę. A tak sosna z rusztem może kosztować tyle co klej, siatka, tynk elewacyjny i robocizna. Sądzę, że to bardziej kwestia gustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.06.2014 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Oby ale nie zaklinałbym rzeczywistości. Droga nie jest więc nawet jak nie dożyje do momentu "zwrotu" będzie to ciekawe doświadczenie. To pozostanie zasobnik z grzałką. Dalej będzie działał, ale będzie to najdroższy bojler Modrzew syberyjski, zakup z DLH, oczywiście końcówka serii ale w drewnie tak można, przy tynkach niestety nie. Modrzew syberyjski w cenie "zwykłej" elewacji ? Pewnie on Syberii "na oczy" nie widział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.06.2014 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Ja za to mam konkretne doświadczenia i w moim wypadku m2 drewnianych szczytów jest tańszy od m2 elewacji na EPS. W końcu coś mądrego napisałeś (pogrubionym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.06.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Modrzew syberyjski, zakup z DLH, oczywiście końcówka serii ale w drewnie tak można, przy tynkach niestety nie. To ile na gotowo taki modrzew syberyjski na elewacji za m2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 22.06.2014 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 (edytowane) za 30 kilka zł można kupić świerk skandynawski, z modrzewiem syberyjskim to nie jestem pewien, ale rozglądam się dopiero od kilku tygodni. mnie materiał na elewację (tynk, grunt, siatka, klej do siatki) całkiem dobrej jakości (wszystko Caparola, w tym tynk silikonowy) kosztował niecałe 30 zł / m2. drewnianą elewację faktycznie można samemu poskładać do kupy, za tynkowanie bym się nie zabierał Edytowane 22 Czerwca 2014 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 22.06.2014 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2014 Ja w życiu. Tynkował (siatka i 2x klej) mi ktoś kto się znał tyle o ile. Teraz finalnie będzie tylko ktoś sprawdzony ale to nawet 45zł/m2 za samą robotę chcą ci najlepsi. poknociłem, chciałem napisać "za tynkowanie bym się NIE zabierał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Płaciłem ~32zł za m2 (wychodzi ~0,9m2 bo pióro się chowa), dolicz łaty tak gęsto jak chcesz, wkręty i impregnat jaki chcesz. Znów masz problem z czytaniem. Prosiłem o koszt m2 na gotowo. Ale już widzę, że w moim przypadku tynk zew. będzie tańszy + oszczędność własnego czasu, który też jest bardzo cenny. Edytowane 23 Czerwca 2014 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Znów masz problem z czytaniem. Prosiłem o koszt m2 na gotowo. Ale już widzę, że w moim przypadku tynk zew. będzie tańszy + oszczędność własnego czasu, który też jest bardzo cenny. A mi chodziło tylko o odpowiedz, czy elewacja drewniana chroni ścianę w lecie przed nagrzewaniem/przegrzewaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 A mi chodziło tylko o odpowiedz, czy elewacja drewniana chroni ścianę w lecie przed nagrzewaniem/przegrzewaniem. Ok, rozumiem, przepraszam, nie ciągnę tego dalej, i tak sensu to nie ma A co do pytania, to na pewno w jakimś stopniu chroni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Faktycznie nie bo przy EPS200 aqua nawet ,033 wychodzi U ,13-,14. Podawałem gdzieś tutaj link do pracy j-j'a gdzie jego domek jest podstawą tej pracy, są wszystkie parametry i analizy. Tu na forum też jest info wg jakiej normy ma certyfikowany i to może być ciekawe bo jeśli np. NF15 wymaga U ,12 to jak to się ma do PN-EN. Trzeba przeszperać forum... EDIT: http://zbc.uz.zgora.pl/Content/22975/ZN_UZ_IIS_138-18.pdf str. 125 styropian na gruncie 24 cm i 36 cm (EPS200 P AQUA; λ=0,035 W/m·K) ...jeszcze post z normą wg. której cert. Ciekawe info można wyczytać. M.in. to, że: - ściany ma z bloczka komórkowego (z tego co pisze jest to BK400) ocieplonego 30cm styro. U powinno wyjść ok. 0,08, a on piszę że ma 0,11. Dziwne. -Kolejne ciekawe info: "żwirowy gruntowy wymiennik ciepła o objętości ok. 35 m3 pod częścią nocną budynku oraz wstępny żwirowy gruntowy wymiennik ciepła poza budynkiem podnoszący temperaturę powietrza wchodzącego do głównego wymiennika ciepła" Można by wnioskować, że przy mrozach wstępny żwirowiec podnosi temp. powietrza na tyle wysoko, że późniejsze jego wprowadzanie pod dom nie stanowi już problemu z teoretycznym wychładzaniem gruntu. kszhu, to jest to co kiedyś poruszałem - rozbiegówka przed twoim GWC. - dogrzewanie nie klima a biokominkiem ?! Ciekawe ile taki biokominek wytwarza ciepła i czy czuć ogrzewanie takim kominkiem. EDIT: mam - 5,5 kWh z 1 dm3. - 1638 kWh/rok na cele przygotowania c.w.u. (98 l/d) - 98 litrów CWU dziennie ? Dużo, tym bardziej, że to chyba na dwie osoby. Aristonek 110L na 4 to nie lada wyzwanie Edytowane 23 Czerwca 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 23.06.2014 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Ciekawe info można wyczytać. M.in. to, że: - ściany ma z bloczka komórkowego (z tego co pisze jest to BK400) ocieplonego 30cm styro. U powinno wyjść ok. 0,08, a on piszę że ma 0,11. Dziwne.... niekoniecznie, jak taki dziadowski najgorszy to będzie 0,11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 niekoniecznie, jak taki dziadowski najgorszy to będzie 0,11 Tylko, że on chyba dawał z lambdą 0,031W/(mK) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 niekoniecznie, jak taki dziadowski najgorszy to będzie 0,11 "- ocieplenie ścian – 30 cm styropianu o współczynniku przewodzenia ciepła równym 0,031 W/m·K, klejonego na piankę montażową do tego celu przeznaczoną" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 "- ocieplenie ścian – 30 cm styropianu o współczynniku przewodzenia ciepła równym 0,031 W/m·K, klejonego na piankę montażową do tego celu przeznaczoną" Może uwzględniał mostki od kołków montażowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Może uwzględniał mostki od kołków montażowych? Aż takich straty one nie generują. Poza tym pisał tez o mostkach, że są minimalne. Może ujął średnie U ściany wraz z oknami ? To bardziej prawdopodobne, chociaż U dla okien podaje osobno. A może po prostu chochlik pisarski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Wrócę jeszcze raz to tematu, który wcześniej poruszałem, mianowicie umiejscowienie nawiewów. Jak pisałem planuję jamnika, z dość długim korytarzem. Dość fajnie udało się zaplanować układ pomieszczeń, gdzie od strony południowej mam tzw. pomieszczenia czyste, w których można nawiewać powietrze, następnie powietrze to przechodzi przez ciąg komunikacyjny i jest wyciągane w części północnej domu, gdzie ulokowane są tylko pomieszczenia "brudne", czyli te, w których projektuje się wyciągi - łazienka, wiatrołap, WC, pom. techn. i kuchnia. Moje pytanie dotyczy sposobu prowadzenia kanałów wentylacyjnych. Czy taki układ: , nie bedzie lepszym i tańszym od typowego?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Grzesiu, prosi to się świnia a ty jak coś potrzebujesz to włóż w to trochę swojej pracy a nie jak dziecko tylko skomlisz. Ile ty masz lat? 7? Elewacji drewnianych nie robię więc ode mnie oferty nie dostaniesz. Ale kszhuniu wymyślił Brawo Brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.06.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Wrócę jeszcze raz to tematu, który wcześniej poruszałem, mianowicie umiejscowienie nawiewów. Jak pisałem planuję jamnika, z dość długim korytarzem. Dość fajnie udało się zaplanować układ pomieszczeń, gdzie od strony południowej mam tzw. pomieszczenia czyste, w których można nawiewać powietrze, następnie powietrze to przechodzi przez ciąg komunikacyjny i jest wyciągane w części północnej domu, gdzie ulokowane są tylko pomieszczenia "brudne", czyli te, w których projektuje się wyciągi - łazienka, wiatrołap, WC, pom. techn. i kuchnia. [ATTACH=CONFIG]266880[/ATTACH] Moje pytanie dotyczy sposobu prowadzenia kanałów wentylacyjnych. Czy taki układ: [ATTACH=CONFIG]266877[/ATTACH], [ATTACH=CONFIG]266878[/ATTACH] nie bedzie lepszym i tańszym od typowego?: [ATTACH=CONFIG]266879[/ATTACH] Na pewno tańszy, ale czy lepszy? Ten twój oryginalny pomysł jakoś najbardziej mnie przekonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.06.2014 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Na pewno tańszy, ale czy lepszy? Ten twój oryginalny pomysł jakoś najbardziej mnie przekonuje. Mam problem z sypialnią - te pomieszczenie w lewym górnym rogu. Tam powinien być nawiew, a mi pasuje zrobić wyciąg Albo przynajmniej nawiwniki zrobić w korytarzu, bo w lini prostej zasilę też sypialnie. Korytarz mi pasuje z tego względu, że tam będę mógł ukryć kanały nawiewne (obniżony sufit). W pokojach nie chcę obniżać sufitu, który i tak planuje na 2,6m. Coś takiego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.