nydar 30.08.2014 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 Wiesz co kszhu. Facet z jajami by powiedział,,nie pomyślałem o gęstości".Ja nie czytam może nagłówków ale wiem co potrzebuję.Nagłówki są dla ....... . Mi potrzeba tapeciaka by nie być wydymanym. Ty czytasz nagłówki to cię dymają-twoich inwestorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.08.2014 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 O ważeniu murator wysłał nam niedawno ,a budowałem trzy lata temu. Zresztą nieważne. Skoro wiesz jak nie dać się wydymać,to jakim cudem możesz oddychać przez swój styropian,czy szukać odpowiedniego 2 miesiące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 31.08.2014 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A z czego i jaki gruby ten tynk aby zabezpieczył przed wodą? Gierkowska drapaka 2-4cm grubości? A ile ma siatka z klejem i tynk z ziarnem 3-6mm? Dużo więcej niż 1cm? Szukam czegoś co byłoby z jednej strony paroprzepuszczalne a z drugiej wiatroszczelne.Ale to jest 1 cm jednolitej powłoki. To trochę tak jakbyś powiedział, że wiatr będzie "przedmuchiwał" płytki ceramiczne. Musisz mieć jakiś powód, jeżeli tak twierdzisz. Co do EPS to mogę to sobie jeszcze wyobrazić (z trudem) ale tynk na siatce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 31.08.2014 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Witam Przed chwilą napisałem do organiki ,o wycenę styropianu na swój dom .Będzie tego ponad 60 m3 i chcę go kupić w okresie zimowym ,licząc na sezonowe obniżki cen.Wybrałem Organikę ,bo czytałem o nich dobre recenzje. Może znacie równie dobrych producentów ,a tańszych gdzieś na zachodzie Polski.Zastanawiam, się tylko czy pod wylewkę podłogowa dać 30 czy 40 cm styropianu.Ten styropian ma u nich współczynnik przewodzenia 0035-0036.i czy wystarczy EPS 100 czy trochę lepszy. Zamówiłem policzenie OZC dla swojego domu z 30 cm podkładem styropianu pod wylewkę ,zobaczymy co wyliczy.Wtedy przy Waszej pomocy zdecyduję o tej grubości styropianu. Zastanawiam się również ,czy do siliki 18 cm potrzebne będzie zabezpieczenie przed wiatrem / ściana bez tynku/ . Jeżeli będzie potrzebna to czy wybrać folię wiatroizolacyjną położona między siliką a styropianem ,czy lepiej szkło wodne na zewnątrz.Szkło dodatkowo chroniłoby silikę przed zabrudzeniem. Życzę miłego dnia J.Korona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.08.2014 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Zasada mówi,że opór dyfuzyjny powinien być największy od środka i maleć na zewnątrz. Jeżeli dasz folię między izolację a silkę,to złamiesz tą zasadę.Czym to będzie skutkowało ,to dowiesz się za kilka lat. Szkła bym nie kładł na zewnątrz,bo deszcz je wypłucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 31.08.2014 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Witam Niestety jeszcze nie szukałem siliki ,nie mam czasu , w dom jestem gościem.Czekam z urlopem do chwili jak załatwię to pozwolenie.Chcę choć w tym roku zrobić fundamenty i wtedy poszukam sikiki w Polsce i Niemczech przy granicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 31.08.2014 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Nawet nagłówka tabeli nie przeczytałeś?!? Bardzo z tobą niedobrze - PSPS - Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (http://producencistyropianu.pl/). ja bym się tym tak nie podniecał, Austr...m jest certyfikowanym producentem, a wpadki jakie im sie zdarzyły to inna sprawa - sam bylem uczestnikiem jednej i mam zastrzeżenia co do produktu, ale firma solidna to inna sprawa i wymienili od ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 31.08.2014 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 .. Tynk to nie tak zwarta i jednorodna struktura jak płytki. A powód jest prosty - przy dużych wiatrach ściana na nie narażona jest chłodniejsza niż pozostałe. ...Czytałem o twoich problemach w wietrzne dni ale wydaje mi się, że są one spowodowane czymś innym. Sporo lat temu rozmawiałem na targach budowlanych o tynkach z producentem (bau - coś tam). Podkreślał, że ich nowy produkt jest w pełni szczelny jeżeli chodzi o wodę i wiatr ale, w przeciwieństwie do stosowanych wtedy przepuszcza parę wodną co wg niego ma kluczowe znaczenie dla tynków zewnętrznych. Nie bardzo rozumiałem wtedy o co mu chodzi z tą parą wodną. Pamiętam jednak, że podkreślał powietrze nie, para tak co było efektem jakiejś nowej mieszanki. Tynk nie może przepuszczać powietrza, bo nie spełniałby swojej funkcji. Wyobraź sobie ścianę ocieplaną wełną i wykończoną metodą lekką mokrą. Ta wełna byłaby przewiewana, nie spełniałaby swojej roli. Nikt na taką wełnę nie daje jeszcze wiatroizolacji (mówimy o BSO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.08.2014 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 A ja znam tragiczną wpadkę f-my z Krakowa i dlatego każdą partię przynajmniej wyrywkowo warto zważyć po odparowaniu wilgoci. Dlatego ten mój znajomy dostał od sprzedawcy taką sprytną wagę gratis przy zakupie całego zestawu ~100m3. Teraz sobie uświadomiłem, że ja muszę zamówić 140m3 minus okna i drzwi ... Czytałem o twoich problemach w wietrzne dni ale wydaje mi się, że są one spowodowane czymś innym. Sporo lat temu rozmawiałem na targach budowlanych o tynkach z producentem (bau - coś tam). Podkreślał, że ich nowy produkt jest w pełni szczelny jeżeli chodzi o wodę i wiatr ale, w przeciwieństwie do stosowanych wtedy przepuszcza parę wodną co wg niego ma kluczowe znaczenie dla tynków zewnętrznych. Nie bardzo rozumiałem wtedy o co mu chodzi z tą parą wodną. Pamiętam jednak, że podkreślał powietrze nie, para tak co było efektem jakiejś nowej mieszanki. Tynk nie może przepuszczać powietrza, bo nie spełniałby swojej funkcji. Wyobraź sobie ścianę ocieplaną wełną i wykończoną metodą lekką mokrą. Ta wełna byłaby przewiewana, nie spełniałaby swojej roli. Nikt na taką wełnę nie daje jeszcze wiatroizolacji (mówimy o BSO). Też uważam, że te wiatry przedostają się przez nieszczelności, a nie przez styro. Co do tynków, to zapewne chodzi o nowe tynki silikonowe. One są paroprzepuszczlane, a przeciwwodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 31.08.2014 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 Co do tynków, to zapewne chodzi o nowe tynki silikonowe. One są paroprzepuszczlane, a przeciwwodne.teraz to zdaje się wszystkie są paroprzepuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.09.2014 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2014 To, że przedostaje się przez elewacyjne styro to nie ulega wątpliwości. Jaki zastosować tynk to jest pytanie. O nieszczelnościach nie ma mowy bo miałem test. A fakt, że przy wiatrach narażona na nie ściana jest chłodniejsza jest mierzalny. Wiadome jest, że większe wiatry odbierają znacznie więcej ciepła ze ściany niż przy bezwietrznej pogodzie. Może o to chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.09.2014 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Wrócę jeszcze do działówek z SILKI. Boję się jednak o stabilność takiej ściany, nawet jeśli bedzie w kształcie L, T czy Z. Chodzi o to, że przy izolacji "podsufitowej" w postaci 30cm styro nie bedzie jak usztywnić górę tej silki. Myślę, że trzeba będzie jednak zakotwić te ściany działowe w ścianie zewn. Na przykład tak:http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491524_720.jpghttp://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491553_720.jpghttp://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491487_720.jpg Chyba nie będzie to zbyt duży mostek ? A może zamiast prętów stalowych zastosować jakieś "pręty" z tworzywa ? Widzieliście coś takiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.09.2014 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 (edytowane) Mogą być płaskowniki. W sumie nawet lepiej, bo zapewniają lepszą stabilizację. Tylko właśnie żeby były z tworzywa. Wtedy będzie perfekt. Poszukam. EDIT: No i znalazłem - kompozytowe pręty zbrojeniowe. Będą git. Edytowane 2 Września 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 02.09.2014 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 Jak masz to pokaż jakieś do nich sznurki. Wpisz w google "kompozytowe pręty zbrojeniowe" i przejdź na grafikę. Masz pełno fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.09.2014 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Ciekawe ale sprawdzałeś parametry, m.in. lambdę bo na niej chyba najbardziej zależy? Teraz szukam coś na ten temat przenikania. Znalazłem, że niby coś ok. 0,8W/m2K. Szału nie ma, tym bardziej, że tym prętem muszę przebić się przez BK, żeby go jakoś zakotwić. Może rzeczywiście lepiej będzie zastosować płaskowniki i mocować je do wewnętrznej płaszczyzny ściany zewnętrznej, o tak: http://img339.imageshack.us/img339/7230/imagee001.jpg Tyle, że z dystansem 30cm na wciśnięcie styro. Szukam dalej. Ogólnie da się zrobić taniej, szybciej i łatwiej niż murowańca ale trzeba wyjść od odpowiedniego projektu pod określoną technologię budowy. Dlatego dziel się cenami i czasami kolejnych etapów a będę miał porównanie;) Będę informował na bieżąco. Jak tylko przestanie padać to zabieram się za ukształtowanie terenu (złagodzenie skarpy miedzy mną a sąsiadem powyżej) oraz przygotowanie placu pod wytyczanie budynku. Wytyczanie będzie w przyszłym tygodniu. Następnie kopanie fundamentów i ... niech się mury pną do góry ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.09.2014 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Zrobiłbym z tych kompozytów tego typu kratownicę zbrojeniową (jeśli da się to jakoś wykonać sztywne): i włożył płasko (po lekkim wydrążeniu) pomiędzy bloczki ściany zewnętrznej, nawet w każdym wierszu a potem to wpiął w działówkę. Warunek aby zaczynały się na tej samej wysokości i były z takiej samej wysokości bloczków. To są standardowe elementy zbrojeniowe stosowane w BK pod otworami okiennymi. Jeśli nie dasz rady z kompozytu to zastosowałbym stalowe, jak nie wyjdziesz ze ściany poza wełnę to mostek, jeszcze w 30cm styro, będzie nieistotny. Właśnie takiej "kratki" kompozytowej szukałem, ale niestety nic nie znalazłem. Takie rozwiązanie byłoby idealne. I nie trzeba aż tle tego ładować. Ściana ma być stabilizowana tylko w górnej części. Kwestia złapania poziomów. EDIT: A może taka drabinka stosowana do podtrzymywania kwiatów doniczkowych ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.09.2014 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Jeszcze inny pomysł. Zamiast jednego grubego pręta żebrowanego z kompozytu, dać dwa mniejsze w odstępie 5-6cm od siebie, i po 1-1,5cm od brzegu bloczka silikatowego U8. Sądzę, że wystarczy dać dwa po dwa takie pręty, aby zapewnić bardzo solidne usztywnienie ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 03.09.2014 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Lepiej byłoby je chociaż po środku jakimiś dwoma poprzecznymi przespawać. Kompozytowych nie pospawam. I znów z innej beczki. Co sądzicie o takim murowaniu: https://www.youtube.com/watch?v=P4ZHlCV66g0 Czy iść w tą metodę, czy jednak cienkowarstwowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 03.09.2014 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 oj macie zabawe ..... może jak bede 3 budowal to tez tak zbuduje ....na razie lece standadm koszty chętnie n PRV pozniej omowie z Wami / wymienie się uwagami i spostrzeżeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 03.09.2014 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2014 Wrócę jeszcze do działówek z SILKI. Boję się jednak o stabilność takiej ściany, nawet jeśli bedzie w kształcie L, T czy Z. Chodzi o to, że przy izolacji "podsufitowej" w postaci 30cm styro nie bedzie jak usztywnić górę tej silki. Myślę, że trzeba będzie jednak zakotwić te ściany działowe w ścianie zewn. Na przykład Chyba nie będzie to zbyt duży mostek ? A może zamiast prętów stalowych zastosować jakieś "pręty" z tworzywa ? Widzieliście coś takiego ?Daj jakąś taśmę, może chyba być nawet stalowa NA ściankę działową (od góry). Schowasz ją pod GK, albo zakotwiczysz do ściany zewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.