Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Będzie: mały, ekonomiczny i tanio - koncepcja.


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A z czego i jaki gruby ten tynk aby zabezpieczył przed wodą? Gierkowska drapaka 2-4cm grubości?

A ile ma siatka z klejem i tynk z ziarnem 3-6mm? Dużo więcej niż 1cm?

Szukam czegoś co byłoby z jednej strony paroprzepuszczalne a z drugiej wiatroszczelne.

Ale to jest 1 cm jednolitej powłoki. To trochę tak jakbyś powiedział, że wiatr będzie "przedmuchiwał" płytki ceramiczne. Musisz mieć jakiś powód, jeżeli tak twierdzisz. Co do EPS to mogę to sobie jeszcze wyobrazić (z trudem) ale tynk na siatce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przed chwilą napisałem do organiki ,o wycenę styropianu na swój dom .Będzie tego ponad 60 m3 i chcę go kupić w okresie zimowym ,licząc na sezonowe obniżki cen.Wybrałem Organikę ,bo czytałem o nich dobre recenzje. Może znacie równie dobrych producentów ,a tańszych gdzieś na zachodzie Polski.

Zastanawiam, się tylko czy pod wylewkę podłogowa dać 30 czy 40 cm styropianu.Ten styropian ma u nich współczynnik przewodzenia 0035-0036.i czy wystarczy EPS 100 czy trochę lepszy.

Zamówiłem policzenie OZC dla swojego domu z 30 cm podkładem styropianu pod wylewkę ,zobaczymy co wyliczy.Wtedy przy Waszej pomocy zdecyduję o tej grubości styropianu.

Zastanawiam się również ,czy do siliki 18 cm potrzebne będzie zabezpieczenie przed wiatrem / ściana bez tynku/ . Jeżeli będzie potrzebna to czy wybrać folię wiatroizolacyjną położona między siliką a styropianem ,czy lepiej szkło wodne na zewnątrz.Szkło dodatkowo chroniłoby silikę przed zabrudzeniem.

Życzę miłego dnia J.Korona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nagłówka tabeli nie przeczytałeś?!?

Bardzo z tobą niedobrze - PSPS - Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (http://producencistyropianu.pl/).

 

ja bym się tym tak nie podniecał, Austr...m jest certyfikowanym producentem, a wpadki jakie im sie zdarzyły to inna sprawa - sam bylem uczestnikiem jednej i mam zastrzeżenia co do produktu, ale firma solidna to inna sprawa i wymienili od ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Tynk to nie tak zwarta i jednorodna struktura jak płytki. A powód jest prosty - przy dużych wiatrach ściana na nie narażona jest chłodniejsza niż pozostałe.

...

Czytałem o twoich problemach w wietrzne dni ale wydaje mi się, że są one spowodowane czymś innym. Sporo lat temu rozmawiałem na targach budowlanych o tynkach z producentem (bau - coś tam). Podkreślał, że ich nowy produkt jest w pełni szczelny jeżeli chodzi o wodę i wiatr ale, w przeciwieństwie do stosowanych wtedy przepuszcza parę wodną co wg niego ma kluczowe znaczenie dla tynków zewnętrznych. Nie bardzo rozumiałem wtedy o co mu chodzi z tą parą wodną. :) Pamiętam jednak, że podkreślał powietrze nie, para tak co było efektem jakiejś nowej mieszanki. Tynk nie może przepuszczać powietrza, bo nie spełniałby swojej funkcji. Wyobraź sobie ścianę ocieplaną wełną i wykończoną metodą lekką mokrą. Ta wełna byłaby przewiewana, nie spełniałaby swojej roli. Nikt na taką wełnę nie daje jeszcze wiatroizolacji (mówimy o BSO).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam tragiczną wpadkę f-my z Krakowa i dlatego każdą partię przynajmniej wyrywkowo warto zważyć po odparowaniu wilgoci. Dlatego ten mój znajomy dostał od sprzedawcy taką sprytną wagę gratis przy zakupie całego zestawu ~100m3.

 

Teraz sobie uświadomiłem, że ja muszę zamówić 140m3 minus okna i drzwi ... :)

 

Czytałem o twoich problemach w wietrzne dni ale wydaje mi się, że są one spowodowane czymś innym. Sporo lat temu rozmawiałem na targach budowlanych o tynkach z producentem (bau - coś tam). Podkreślał, że ich nowy produkt jest w pełni szczelny jeżeli chodzi o wodę i wiatr ale, w przeciwieństwie do stosowanych wtedy przepuszcza parę wodną co wg niego ma kluczowe znaczenie dla tynków zewnętrznych. Nie bardzo rozumiałem wtedy o co mu chodzi z tą parą wodną. :) Pamiętam jednak, że podkreślał powietrze nie, para tak co było efektem jakiejś nowej mieszanki. Tynk nie może przepuszczać powietrza, bo nie spełniałby swojej funkcji. Wyobraź sobie ścianę ocieplaną wełną i wykończoną metodą lekką mokrą. Ta wełna byłaby przewiewana, nie spełniałaby swojej roli. Nikt na taką wełnę nie daje jeszcze wiatroizolacji (mówimy o BSO).

 

Też uważam, że te wiatry przedostają się przez nieszczelności, a nie przez styro.

Co do tynków, to zapewne chodzi o nowe tynki silikonowe. One są paroprzepuszczlane, a przeciwwodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że przedostaje się przez elewacyjne styro to nie ulega wątpliwości. Jaki zastosować tynk to jest pytanie.

O nieszczelnościach nie ma mowy bo miałem test. A fakt, że przy wiatrach narażona na nie ściana jest chłodniejsza jest mierzalny.

 

Wiadome jest, że większe wiatry odbierają znacznie więcej ciepła ze ściany niż przy bezwietrznej pogodzie. Może o to chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze do działówek z SILKI. Boję się jednak o stabilność takiej ściany, nawet jeśli bedzie w kształcie L, T czy Z. Chodzi o to, że przy izolacji "podsufitowej" w postaci 30cm styro nie bedzie jak usztywnić górę tej silki. Myślę, że trzeba będzie jednak zakotwić te ściany działowe w ścianie zewn. Na przykład tak:

http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491524_720.jpg

http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491553_720.jpg

http://jstatic.asmira.com/photo/29/355129/album/39491487_720.jpg

 

Chyba nie będzie to zbyt duży mostek ? A może zamiast prętów stalowych zastosować jakieś "pręty" z tworzywa ? Widzieliście coś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ale sprawdzałeś parametry, m.in. lambdę bo na niej chyba najbardziej zależy?

 

Teraz szukam coś na ten temat przenikania. Znalazłem, że niby coś ok. 0,8W/m2K. Szału nie ma, tym bardziej, że tym prętem muszę przebić się przez BK, żeby go jakoś zakotwić. Może rzeczywiście lepiej będzie zastosować płaskowniki i mocować je do wewnętrznej płaszczyzny ściany zewnętrznej, o tak:

http://img339.imageshack.us/img339/7230/imagee001.jpg

Tyle, że z dystansem 30cm na wciśnięcie styro. Szukam dalej.

 

Ogólnie da się zrobić taniej, szybciej i łatwiej niż murowańca ale trzeba wyjść od odpowiedniego projektu pod określoną technologię budowy. Dlatego dziel się cenami i czasami kolejnych etapów a będę miał porównanie;)

 

Będę informował na bieżąco. Jak tylko przestanie padać to zabieram się za ukształtowanie terenu (złagodzenie skarpy miedzy mną a sąsiadem powyżej) oraz przygotowanie placu pod wytyczanie budynku. Wytyczanie będzie w przyszłym tygodniu. Następnie kopanie fundamentów i ... niech się mury pną do góry ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbym z tych kompozytów tego typu kratownicę zbrojeniową (jeśli da się to jakoś wykonać sztywne):

i włożył płasko (po lekkim wydrążeniu) pomiędzy bloczki ściany zewnętrznej, nawet w każdym wierszu a potem to wpiął w działówkę.

Warunek aby zaczynały się na tej samej wysokości i były z takiej samej wysokości bloczków.

To są standardowe elementy zbrojeniowe stosowane w BK pod otworami okiennymi. Jeśli nie dasz rady z kompozytu to zastosowałbym stalowe, jak nie wyjdziesz ze ściany poza wełnę to mostek, jeszcze w 30cm styro, będzie nieistotny.

 

Właśnie takiej "kratki" kompozytowej szukałem, ale niestety nic nie znalazłem. Takie rozwiązanie byłoby idealne. I nie trzeba aż tle tego ładować. Ściana ma być stabilizowana tylko w górnej części. Kwestia złapania poziomów.

 

EDIT: A może taka drabinka stosowana do podtrzymywania kwiatów doniczkowych ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze do działówek z SILKI. Boję się jednak o stabilność takiej ściany, nawet jeśli bedzie w kształcie L, T czy Z. Chodzi o to, że przy izolacji "podsufitowej" w postaci 30cm styro nie bedzie jak usztywnić górę tej silki. Myślę, że trzeba będzie jednak zakotwić te ściany działowe w ścianie zewn. Na przykład

 

Chyba nie będzie to zbyt duży mostek ? A może zamiast prętów stalowych zastosować jakieś "pręty" z tworzywa ? Widzieliście coś takiego ?

Daj jakąś taśmę, może chyba być nawet stalowa NA ściankę działową (od góry). Schowasz ją pod GK, albo zakotwiczysz do ściany zewnętrznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...