jerzyka51 07.10.2014 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 WitamWłaśnie wjeżdża ekipa do równania terenu ,kopania stawu i fundamentów.Co do ogrodu zimowego to oczywiście bardzo fajna sprawa i dlatego też taki będzie ,u mnie 25 m2. Podpatrzyłem jak obsadzają okna na dużej powierzchni i tak chcę to zrobić u siebie.Fundament i dalej bloczki na odpowiednią wysokość.Jedna ściana od północy będzie murowana ,będzie tam też wymurowany komin do kominka.I dodatkowo będzie to osłona przed oczami mojego "miłego" sąsiada. Dalej konstrukcja z metalowych profili zamkniętych, do których mocuje się pakiety szklane.Takie profile można potem okleić płytami PUR ,styropianem by zmniejszyć mostki cieplne.Takie profile metalowe można pociąć pospawać ,poskręcać na odpowiednie wymiary dostosowane do wielkości pakietów szklanych. Zastanawiam się ,czy takiej konstrukcji nośnej dla szyb nie da się zrobić z drzewa.Czy taka drewniana konstrukcja nie będzie za mocno pracować ,a trwałość drzewa będzie odpowiednio długa.Zdjęcie takiego mocowania szyb było wcześniej jak opisywałem montaż pakietów szklanych . Ogród zimowy mam do osobnego opracowania ,został wyłączony z pozwolenia ,bo kąt dachu nad nim nie był zgodny z warunkami.Miał to być na razie tylko zadaszony taras ,ale jak został wyłączony to będzie od razu zgłoszenie na ogród zimowy.Muszę nad nim zrobić dach dwuspadowy .Zastanawiam się tylko czy nie pokryć tego dachu choć w części szkłem ,wstawić jakieś okna /dodatkowa wentylacja /. Miłego dnia J.Korona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.10.2014 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2014 ...Drewniana konstrukcja sprawdzi się doskonale, pod warunkiem, że drewno będzie odpowiedniej jakości. Proste, w miarę bezsęczne, powietrznosuche i to nie prosto z suszarni tylko takie co trochę leżało. Warunkiem niskich kosztów jednak jest własnoręczna obróbka od surowej dechy. Trzeba do tego mieć odpowiednie narzędzia. Ręczną frezarką/strugarką/pilarką nie dasz rady. Za dużo metrów do przerobienia. Jak to zlecisz to cenowo wyjdzie podobnie jak własnoręcznie robiona konstrukcja z aluminium. Drewno, poza tym inaczej wygląda. Moim zdaniem o niebo lepiej niż kształtowniki. Jak będziesz chciał to sam zrobić służę pomocą w doborze przekrojów, rozwiązania połączeń itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 12.10.2014 04:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2014 (edytowane) Witam Te profile są ciekawe ,ale w nie raczej pakietu szyb się nie włoży .A jedna szyba to duże straty ciepła .Ja myślę ,że tam musi być pakiet ,w oranżerii będą rośliny ,też z cieplejszych stron świata i to trzeba zimą jakoś ogrzać. Do tego taki sposób montażu jak widziałem, z żelaznych profili zamkniętych ,przycięty na wymiar i pospawany może stanowić od razu konstrukcję ,na której oprze się dach.Do takiego sposobu montażu pakietów też są gotowe zestawy uszczelek ,choć ja preferuje wklejanie .Tak obsadzane pakiety stosują w halach produkcyjnych w bardziej reprezentacyjnych miejscach robią podobnie tylko z profili Al .W Polsce są zakłady, gdzie przygotowują takie okna.Ale ja myślę ,że zrobienie samemu takiej konstrukcji ze stali ,nie będzie problemu .Przyciąć na wymiar i pospawać stal to teraz żaden problem. W poniedziałek geodeci naniosą punkty i zaczynam prace przy ławie.Staw w 50% wykopany ładnie nachodzi woda . Edytowane 12 Października 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.10.2014 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2014 (edytowane) kszhu, czy w koncepcji świadomie zaniechujesz chudziaka pod izolacją podłogi ? coś takiego da się zrobić u mnie ? http://bi.gazeta.pl/im/3/9270/z9270863Q,Przekroj-przez-podloge-na-gruncie.jpg Boję się trochę zaniechać wylewania chudego betonu, tym bardziej, że GWC żwirowy będzie pod spodem, którego zagęścić za bardzo się nie da. EDIT: albo na tym rysunku - opcja a)http://bi.gazeta.pl/im/6/9378/z9378956Q,Ocieplenie-i-izolacja-przeciwwilgociowa---w-jakiej.jpg Edytowane 14 Października 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.10.2014 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Może zrób tak, że jeśli masz te zęby grzebienia wąskie i relatywnie płytkie to zagęść grunt, wykop precyzyjnie zęby i tak samo precyzyjnie umieść żwir. Na to z 10cm twardego styro a potem reszta po całości. Taki mam plan, tylko nad GWC będzie jeszcze min. z 10cm pospółki, którą również chcę zagęścić. Zobaczę jak wyjdzie. Na szczęści GWC będę robił przed murowaniem ścian fundamentowych, więc w najgorszym wypadku podniosę o jeden bloczek i dosypię pospółki. Mój chudziak kosztował ~5.000zł za sam beton z pompą. Najgłupiej wydane pieniądze. Kosztowana sprawa. Za tą kwotę mógłbyś zwiększyć grubość styro do tylu co na pierwszym rysunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 15.10.2014 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 (edytowane) Witam Od tygodnia prowadzę wykopaliska ,staw gotowy ,geodeci nanieśli punkty ,tylko pogoda trochę pokrzyżowała mi plany i z zagęszczaniem terenu muszę poczekać trochę.Zbrojenie już się kręci i mam nadzieje ,że w przyszłym tygodniu wyleje ławy.Ja też zrezygnowałem z chudziaka pod ławami i nie dam go również pod płytę,to wyrzucone pieniądze.Pieniądze wydam na dodatkowe 10 cm styropianu pod płytę ,razem 40 . Teraz zastanawiam się ,czy mam wokół dom dać rurę drenażową,Woda w stawie jest ok 1,5 m poniżej fundamentu.Z prawej strony muszę ją dać bo tam jest jakaś żyła .U mnie jest tak dziwnie, że woda w jednym miejscu jest płytko ,a kilka metrów dalej jej brak. Edytowane 15 Października 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 15.10.2014 05:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Na kolejnych zdjęciach 1 plac pod dom 2 staw 3 staw taki będę miał widok z okna . 4 moja oczyszczalnia ścieków. Na zdjęciu stawu widać skarpę ,to na niej w odległości 5 metrów od krawędzi będzie mój dom .Męczy mnie czy dać w takiej sytuacji opaskę z rury drenarskiej.Tu gdzie stoi dom jak kopałem wcześniej nie było wody ,jakaś duża żyła jest 6 m od fundamentu oranżerii i tu już biorę się za kopanie dołu pod rurę, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.10.2014 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 "Cena styropianu o współczynniku przewodzenia x = 0,038 wraz z ułożeniem go pomiędzy ścianami fundamentowymi to 110 zł/m3. Ułożenie półmetrowej warstwy styropianu na 100 m2 podłogi kosztowałoby nas zatem 0,5 × 100 × 110 = 5500 zł. Byłoby tak, gdy nie to, że styropianem zastępujemy półmetrową warstwę zagęszczonego piasku. Na koszt jej wykonania składa się 50 m3 piasku wraz z transportem (2000 zł), wynajęcie ładowarki (500 zł), wypożyczenie na 2 dni zagęszczarki (200 zł) i robocizna - dwóch robotników przez dwa dni (600 zł). Łącznie więc za warstwę piasku zapłacilibyśmy 3300 zł. Zatem, za zastąpienie styropianem piasku zapłacimy: 5500 - 3300 = 2200 zł. Podłoga ocieplona styropianem będzie miała współczynnik przenikania ciepła U = 0,048."- http://ladnydom.pl/budowa/1,113767,9272327,Oszczedzaj_nieodnawialne_zrodla_energii___ocieplenie.html?as=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.10.2014 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Teraz zastanawiam się ,czy mam wokół dom dać rurę drenażową,Woda w stawie jest ok 1,5 m poniżej fundamentu.Z prawej strony muszę ją dać bo tam jest jakaś żyła .U mnie jest tak dziwnie, że woda w jednym miejscu jest płytko ,a kilka metrów dalej jej brak. Jeśli masz gdzie odprowadzić nadmiar to na twoim miejscu bym dał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 15.10.2014 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 (edytowane) WitamZ odprowadzeniem wody nie ma problemu ,przecież poniżej domu jest staw.Lustro wody w stawie będzie min 1,5 metra poniżej ław fundamentowych,a fundament ok 5 m od skarpy stawu..Pod domem jak kopałem w poszukiwaniu rur nie było wody ,sucho Dlatego zastanawiam czy jest sens tej opaski wokół domu.Przecież ta woda nawet gdyby się tam pojawiła ,to musi spłynąć do stawu.. Ciek wodny mam z boku domu i jego będę drenował ,niech woda zasila staw.Ręczne kopanie, bo akurat w tym miejscu są położone kable ,rury do wody i kanalizy .Niestety dzisiaj dzień zmarnowany od rana pada. Jeszcze jedna sprawa ,czy w przypadku domów koncepcji kszhu ,opaskę izolacyjną wokół fundamentów nie powinno się układać od środka budynku.Unikamy w ten sposób mostka termiczne na fundamencie. Edytowane 15 Października 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.10.2014 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Witam Z odprowadzeniem wody nie ma problemu ,przecież poniżej domu jest staw.Lustro wody w stawie będzie min 1,5 metra poniżej ław fundamentowych,a fundament ok 5 m od skarpy stawu..Pod domem jak kopałem w poszukiwaniu rur nie było wody ,sucho Dlatego zastanawiam czy jest sens tej opaski wokół domu.Przecież ta woda nawet gdyby się tam pojawiła ,to musi spłynąć do stawu.. Ciek wodny mam z boku domu i jego będę drenował ,niech woda zasila staw.Ręczne kopanie, bo akurat w tym miejscu są położone kable ,rury do wody i kanalizy .Niestety dzisiaj dzień zmarnowany od rana pada. Jeszcze jedna sprawa ,czy w przypadku domów koncepcji kszhu ,opaskę izolacyjną wokół fundamentów nie powinno się układać od środka budynku.Unikamy w ten sposób mostka termiczne na fundamencie. A jak głęboko będziesz miał ławę fundamentową. Możesz wrzucić przekrój fundamentów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jerzyka51 15.10.2014 17:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Myślałem o opasce termoizolacyjnej ,czyli wszystko jasne.U mnie jest trzecia strefa i głębokość teoretycznie wystarczy 80 cm ,ja daje na 1m .Ławę w projekcie mam 50*35 cm ,ale zwiększyłem jej wymiary do 40*60 cm. Zbrojenie 4 pręty 16.. Nie daje chudziaka.Dodatkowo w narożach i środku domu ława będzie połączona z wieńcem betonowymi zbrojonymi słupami .To na wypadek podobnej trąby powietrznej, która 2 lata temu przeszła w odległości 1 km i położyła w lesie 12 tys,m3 drzewa. Pod domem mam sucho ,ale kilka metrów od domu jest żyła wodna.Dam 25 m rury drenażowej ,tyle wystarczy i będę miał dodatkowe zasilanie wodą stawu.W tym wykopie położę dodatkowo rurę do wody/ zasilanie awaryjne z sieci/ i podłącze się do kanalizy.Wszystko za jednym zamachem.W studzience, gdzie jest wodomierz ,mam jeszcze rozgałęzienia do podlewania i zasilania starego domu.W tej studzience jest stale woda i musiałem wykonać jej odwodnienie /pompka dba o to/.Teraz nadmiar wody odprowadzę do stawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.10.2014 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2014 jerzyka51, drenaż jest nie tylko po to, żeby odprowadzić wodę, ale po to, żeby nie dopuścić wody do ścian fundamentowych. U siebie nie zamierzam ani obsypywać żwirem fundamentów, ani smarować dysperbitem. U mnie będzie drenująca opaska termoizolacyjna w postaci proszku od pigeona. To spowoduje, że woda, nawet spływająca powierzchniowo nie zawilgoci fundamentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 16.10.2014 05:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 kszhu, czy w koncepcji świadomie zaniechujesz chudziaka pod izolacją podłogi ? coś takiego da się zrobić u mnie ? http://bi.gazeta.pl/im/3/9270/z9270863Q,Przekroj-przez-podloge-na-gruncie.jpg Boję się trochę zaniechać wylewania chudego betonu, tym bardziej, że GWC żwirowy będzie pod spodem, którego zagęścić za bardzo się nie da. EDIT: albo na tym rysunku - opcja a) http://bi.gazeta.pl/im/6/9378/z9378956Q,Ocieplenie-i-izolacja-przeciwwilgociowa---w-jakiej.jpgW takim rozwiązaniu będziesz miał mostek na styku chudziak/wylewka i ściana. Ocieplenie ściany fundamentowej nic nie da. Trudno powiedzieć jakie będą przez to straty ale bardziej obawiałbym się wykraplania wilgoci w tym miejscu. Powiedziałeś A trzeba powiedzieć B. Izolacja termiczna od wewnątrz musi być ciągła sufit - ściany - podłoga. Pamiętaj, że twoja ściana w duże mrozy będzie miała temperaturę nawet - 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 16.10.2014 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 W takim rozwiązaniu będziesz miał mostek na styku chudziak/wylewka i ściana. Ocieplenie ściany fundamentowej nic nie da. Trudno powiedzieć jakie będą przez to straty ale bardziej obawiałbym się wykraplania wilgoci w tym miejscu. Powiedziałeś A trzeba powiedzieć B. Izolacja termiczna od wewnątrz musi być ciągła sufit - ściany - podłoga. Pamiętaj, że twoja ściana w duże mrozy będzie miała temperaturę nawet - 20. Chciałem zwrócić uwagę tylko na przekrój podłogi. Sciany będą wg koncepcji - izolacja 30cm od wewnątrz mająca ciągłość z izolacją podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 16.10.2014 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 kszhu, czy w koncepcji świadomie zaniechujesz chudziaka pod izolacją podłogi ? coś takiego da się zrobić u mnie ? http://bi.gazeta.pl/im/3/9270/z9270863Q,Przekroj-przez-podloge-na-gruncie.jpg Boję się trochę zaniechać wylewania chudego betonu, tym bardziej, że GWC żwirowy będzie pod spodem, którego zagęścić za bardzo się nie da. EDIT: albo na tym rysunku - opcja a) http://bi.gazeta.pl/im/6/9378/z9378956Q,Ocieplenie-i-izolacja-przeciwwilgociowa---w-jakiej.jpg Polska norma 13370 czy skandynawskie normy Warto poznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 16.10.2014 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Polska norma 13370 [ATTACH=CONFIG]284531[/ATTACH] Ten rysunek z normy PN13370-2001 (tłumaczenie z wersji angielskiej pochodzącej z 1998 r., nie jest to więc początek lat 90-tych) dotyczy tylko przykładu obliczenia strat ciepła do gruntu, ale nie jest żadną wytyczną, wskazującą, że jest to jedyne słuszne rozwiązanie. Taki sam przykład jest podany w wersji tej normy z 2008 r. (przykład K.2.6). W obu przypadkach mowa jest o izolacji o grubości 75mm, a współczynnik przenikania dla posadzki na gruncie jest w tym przypadku obliczony na 0,25 W/(m2*K). Czyli zgodnie z Pana rozumowaniem nie jest to izolacja (ta podobno zaczyna się od 0.1W/m2xK). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 16.10.2014 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Chciałem zwrócić uwagę tylko na przekrój podłogi. Sciany będą wg koncepcji - izolacja 30cm od wewnątrz mająca ciągłość z izolacją podłogi.Chudziak jest traktowany jako stabilizator podłoża pod wylewką. Jego zdolność do przenoszenia obciążeń jest podobna do dobrze zagęszczonego piachu więc o ile zadbasz o te zagęszczenie chudziak możesz sobie darować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.10.2014 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 A bracia mniejsi? Skoro fundament tak płytko , to nie zrobi sobie coś norki-norek w tym styropianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 16.10.2014 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2014 Krecik gniazduje poniżej strefy zamarzania.W doskonale zagęszczonym gruncie Jak ci się uda skojarzyć to z płytkim fundamentem Bartha czy płytą fundamentową ,to się zorientujesz ,że może wybrać miejsce cieplejsze o kilka oC. A czy to będzie siatka czy chudziak to obojętne,ale uważam ,że coś powinno być .I nie jest to szukanie dziury tylko założenie,że kiedyś krecik wybierze cieplejsze okolice na zimę.No ale ty jak zawsze wiesz lepiej i masz 100% pewności ,że jaka nornica nie zacznie wynosić tego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.