Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

De Dietrich MCR 3 i iSense


jaro1972

Recommended Posts

Kolego Pezet85, krzywa standardowo jest podawana dla temperatury 20oC, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawić swoja krzywą pod inną temperaturę. Myślę, że będzie miała tutaj prawidłowość zasada, że modyfikujemy tak krzywą, aby zgadzała się dla żądanej temperatury przez większość czasu pracy kotła. Wszelkie temperatury niższe lub wyższe od naszej głównej są dostosowywane przez kocioł głównie wg. nastawy wpływ temp pomieszczenia.

Przykładowo moja krzywa ustawiona jest pod temperaturę 20,5oC (większość czasu w programie czasowym właśnie taką temperaturę mam), a temperaturę w nocy 18oC i wcześnie rano rano 20oC dostosowuje wg nastawy wpływ temp pomieszczenia (u mnie 5, bo na niższych nie respektowało temp. nocnej). Strategia oczywiście cz.zew+cz.pok.

 

W tym momencie mam KG ustawioną w ten sposób:

- podst. zewn 20

- podst. temp. zasil. 20

- klima zewn. -20

- klima t. zasil 65

- nachylenie ogrz. Grzejniki

- wpływ temp. pom. 5 ( przy 13 piec sie nie uruchamiał )

 

Teraz mam ustawione 16,5 stopnia i żadana temp kotła przez sterownik jest na poziomie 37*C ( wg kg powinno być około50*C przy -3). W efekcie tego temperatura nie dochodzi w ogóle do zadanej temp przez sterownik isense( osculuje 15,5-16*C).

 

I teraz mam pytanie czy to jest związane z tym że krzywa sie obniżyla do poziomu 0,6 i jest zbyt niska temp. zasilania w C.O.?

 

 

Głównie nurtuje mnie czy Isense ma fabrycznie ustawioną KG dla 20*C i tylko kalkuluje przesuwając KG w góre lub w dół w zależnosci jaka mamy ustawiona temp na sterowniku.

Edytowane przez Pezet85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 564
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

1. Czy temperatura pokazywana w iSense jest temperaturą rzeczywistą (czy nie trzeba skalibrować?)?

2. Jaki jest stan domu- tzn. jakie ocieplenie, czy jest wygrzany i osuszony (może przyczyną jest że jeszcze trzeba dobrze wygrzać i wysuszyć wylewki i ściany)?

3. Przy ustawianiach z #281 powinno raczej sporo przegrzewać jeżeli jest to nowe budownictwo. Nawet u mnie na takich samych ustawieniach swego czasu przegrzewało, a komunistyczna nieocieplona i zawilgocona chałupa u mnie).

4. Jaka ustawiona strategia?

5. Szukanie krzywej zacząć trzeba od strategii czujnik zewnętrzny (gdzie brak dostosowywania temp. wewnętrznej) i tutaj ustawić najpierw tak krzywą aby osiągnąć żądaną temperaturę, dopiero potem można bawić się dostosowywaniem do innych strategii.

6. Spalanie z postu #273 raczej nie jest jakieś nadzwyczajnie duże jeżeli mówimy o nowym budownictwie, ale jeszcze niecałkowicie wyschniętym domu. Tutaj czasem i rok schnięcia to mało. Zależy od wielu czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy temperatura pokazywana w iSense jest temperaturą rzeczywistą (czy nie trzeba skalibrować?)?

2. Jaki jest stan domu- tzn. jakie ocieplenie, czy jest wygrzany i osuszony (może przyczyną jest że jeszcze trzeba dobrze wygrzać i wysuszyć wylewki i ściany)?

3. Przy ustawianiach z #281 powinno raczej sporo przegrzewać jeżeli jest to nowe budownictwo. Nawet u mnie na takich samych ustawieniach swego czasu przegrzewało, a komunistyczna nieocieplona i zawilgocona chałupa u mnie).

4. Jaka ustawiona strategia?

5. Szukanie krzywej zacząć trzeba od strategii czujnik zewnętrzny (gdzie brak dostosowywania temp. wewnętrznej) i tutaj ustawić najpierw tak krzywą aby osiągnąć żądaną temperaturę, dopiero potem można bawić się dostosowywaniem do innych strategii.

6. Spalanie z postu #273 raczej nie jest jakieś nadzwyczajnie duże jeżeli mówimy o nowym budownictwie, ale jeszcze niecałkowicie wyschniętym domu. Tutaj czasem i rok schnięcia to mało. Zależy od wielu czynników.

 

ad 1 Tego jeszcze nie mierzyłem...

ad 2 Zabudowa szeregowa ( I pietro plus poddasze)Ściany zewnętrzne -Dwuwarstwowe z pustaka ceramicznego 25 cm -Docieplenie styropian 15 cm. Suszenie zaczeło się miesiąc temu, tynki i wylewki kladzione w pażdzierniku

ad 4 Na początku była strategia cz.wewnetrzny teraz mam cz.wewntrz. i czujnik zewnętrz oraz wpływ pomiszczenia na 5

ad 5 Czy krzywą regulujemy tylko parametrem wody zasilającej w najniższej temp ( p1 i chyba p29) czy można gdzieś ustawić nachylenie (stromość)

ad 6 Po przestawieniu strategii z cz. wewnt. na cz. zewntrz+ cz wewntrz zużycie się obniżyło śednio na 4,8m3 przy tych 16*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad ad5. Nie, krzywa to linia zaczynająca się w punkcie podst. zewn./podst. temp. zasil. a kończąca na punkcie klima zewn./klima t. zasil., rozumieć to należy że przykładowo (wg Pańskiej krzywej) w 20oC na zewnątrz ma utrzymać temperaturę wody zasilającej na 20oC, a przy -20 na zewnątrz temp wody grzewczej ma być 65oC. Nachylenie ustawiamy poprzez zmianę parametrów krzywej. DeDetriech w swoich sterownikach tak to rozwiązał. Przykładowo w Valliancie czy innym Wiessmanie można ustawiać nachylenie inaczej.

 

- podst. zewn. to parametr P25

- podst. temp. zasil. to parametr P26

- klima zewn. to parametr P27

- klima t. zasil. to parametr P1

 

P29 w kotle MCR3 to max. prędkość pompy w trybie ogrzewania

 

ad ad6. objaw prawidłowy, przy samym cz.zew powinno jeszcze spaść (jednak nim nie można sterować bo nie mierzy temp wewnątrz). Pytanie tylko czy dogrzewa pomieszczenie do zadanej temp, czy nie. Ustawienie ustawieniem, ale czy to się pokrywa z temperaturą rzeczywistą (na osobnym termometrze). Bo może być tak, że nie dogrzewa do tych 16oC obecnie, a na początku na innych strategiach dogrzewało lub nawet przegrzewało i stąd te oszczędności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej nie było wyższej temp niż na sterowniku ( jak była zadana 16,5 to to taka była rzeczywista mierzona przez sterownik), teraz jest tak że zadana temp wynosi 16,5*C a rzeczywista mierzona przez sterownik ma 16*C (czyli nie dogrzewa).

Dalej jednak nie wiem jak czytać ten wykres, ponieważ jest on ustawiony na zadaną temp pomieszczenia 20*C a ja mam 16,5*C. Wg moich ustawień KG na sterowniku przypada krzywa nr 1,2 i wóczas przy obecnych -3*C powinna być Tz=50*C natomiast rzeczywiście przy temp -3*C jest Tz= 37*C. czyli tak jakby była obniżona ( ttaka jest żądana temp przez kocioł odczytana na Isense)

1) Teraz czy temp zadana na sterowniku ma wpływ na KG ze obniża jej parametry przy tych -3*C ( Tz z 50*C na 37*C ) ?

2) Czy jak podniosę temp zadana na sterowniku na 20*C to KG wyrówna się z tą z wykresu?

Edytowane przez Pezet85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Jest parametr wpływ temp.pomieszczenia i on dostosowuje krzywą do temp wewnątrz., a poza tym to chyba jeszcze prędkość grzania.

ad 2. w uproszczeniu powinna, ale jeżeli krzywa jest źle ustawiona to może i przegrzewać i nie dogrzewać do zadanej więc pierw trzeba popracować z krzywą na cz. zew.. No ale nikt w domu zamieszkałym nie utrzymuje temp 16,5o tylko z reguły więcej niż 20, a więc ustawienie krzywej raczej byłoby raczej tymczasowe, a zabawa z ustawieniem powtórnym już w czasie regularnego mieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części tak jest. Najlepiej zweryfikować dokładnym termometrem czy pokazuje dobrą temperaturę na iSense. U mnie przed kalibracją przegrzewał o 1oC (czasem 1,1oC), teraz jest idealnie i nie przegrzewa (ustawiona kalibracja czujnika wewnętrznego na +1, a zewnętrznego na +2 bo też źle pokazywał temp. zewnętrzną).

 

Sorki, że się wepnę w temat, ale mam pytanie do kolegi "thunder13". Napisałeś, że przegrzewa ci o 1st.C a czasami o 1,1st.C. Gdzie odczytałeś tą 1/10, jak iSense mierzy temp. z dokładnością 0,5 st.C. Czy jest coś w menu, gdzie można to dokładniej odczytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem iSense mierzy "połówkami" (trochę szkoda, że to nie jest dokładne ustrojstwo). Ja mierzę dodatkowo zewnętrznym termometrem elektronicznym (a przynajmniej mierzyłem na czas ustawiania krzywej) i mam ustawione obecnie tak, że są małe odchyłki względem iSense i termometru elektronicznego (momentami rzędu 0,1oC, nie więcej). Aby to osiągnąć trzeba skalibrować iSense oraz "trafić" na dobrą krzywą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak pracuje wam piec przy ostatnich mrozach?

u mnie piec się nie wyłącza, a w nocy chodzi cały czas pompa ta pracująca pompa mnie dziwi w nocy, niby mam ustawioną ochronę przeciwzamarazeniową na -25 dopiero w tedy powinna pompa non stop pracować

Edytowane przez iroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w nocy tj od 22:50 do 4:50 (temp. zadana 18oC)- piec się wyłącza, pompa też jednak czasem słychać jak pompa się załączy na 10-15 minut, o 5 rano jest niestety około 18oC i musi sporo dogrzać. Zmieniłem na okres mrozów strategię na cz.wewnętrzny bo na mojej krzywej nie dogrzewało (na strategii cz.zew.+cz.wew.) w taką pogodę. Pogoda iście zimowa tj. od -15 w dzień do -20 w nocy, śniegu z 8-12cm, dobrze że wiatru dużego nie ma, bardzo słonecznie. Może pompa pracuje cały czas bo woda dopływająca do pieca jest znacznie zimniejsza niż ma zapisane w swoim komputerku kocioł. Może rurki idą przez skrajnie nieogrzewane pomieszczenie (np. rozszczelniony garaż)? Może ma to związek z prędkością chodzenia. Nie wiem. U mnie po ociepleniu rurek przechodzących przez nieogrzewany garaż jest trochę lepiej (minimalnie szybciej dogrzewa pomieszczenia i mam wrażenie że pompa mniej chodzi w nocy niż w tamtym roku na nieocieplonych rurkach). Możliwe że też pompa pracuje na niskim biegu a przełącza na najwyższy dopiero po osiągnięciu temp. przeciwzamarzaniowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nieśmiało pozwolę sobie przyłączyć się do postu.

Jestem w sytuacji w jakiej pewno każdy z Was był na początku-nowy domek, instalatorzy którzy może i wiedzą jak zrobić instalację ale jak już doszło do skonfigurowania sterownika isense bezprzewodowego z mcr3 to usłyszałem-"zrobiliśmy by było dobrze" lub ewentualnie "najlepiej zostawić ustawienia fabryczne".

Pokrótce o domu-jest to dom parterowy, bez poddasza użytkowego (wszystko na jednym poziomie). Powierzchnia 155 użytkowej [plus garaż i kotłownia 50 metrów z grzejnikami-pomieszczenia nie ogrzewane, choć grzejniki zabezpieczają się przed zamarznięciem załączając się przy 6 stopniach.]

Ściany ocieplone styropianem współczynnik 0,038-mniej więcej połowa 15cm a połowa 20 cm (zrobione pogrubienia w celu zróżnicowania elewacji), podłoga 10-15 cm styropian 0,031, strop 25-30 cm wełny 0,038. Okna: współczynnik okien nieotwieranych 0,7 a okien otwieranych 0,8. Wentylacja mechananiczna. Podłogowka jest w łazienkach, korytarzu, kuchni i jeszcze wąskim pasem w salonie w kształcie litery L, czyli w sumie około 40 mkwadratowych. Pokoje, garderoba, wiatrołap, jadalnia i salon mają grzejniki.

Sterownik trzymam w sypialni na końcu domu. Miesiąc temu podłączyłem czujnik temperatury zewnętrznej. Instalator niby zestawił go z isense a okazało się, że strategię mam nadal cz.pok. czyli nie miał o tym pojęcia. KOszt ogrzewania plus ciepła woda za listopad wyszło 480 złotych (7,5 m3 na dobę przy dość ciepłym miesiącu) więc dużo. (Ustawienie miałem na 21 stopni całą dobę.) A po grudniu na pewno będzie dużo więcej.

 

Serdecznie proszę o pomoc w skonfigurowaniu sterownika. Na razie spróbuję z ustawieniami, które podawaliście w tym temacie.

 

Witam

(pozwoliłem sobie na refleksję w twoim temacie – może się coś przyda)

Masz układ, który jest bardzo trudny do wysterowania (powiedziałbym nawet niesterowalny). Nie można na jednym układzie połączyć podłogówki i kaloryferów. Mam dokładnie taki sam układ jak ty wiec mówię moją opinie, która wynika z kilkuletniego doświadczenia. Kaloryfery najlepiej sprawdzają się do ogrzewania impulsowego. Mało wody w układzie, którą łatwo można podgrzać do wysokiej temperatury. Sprawność kaloryfera jest większa im większa jego temperatura. Przewymiarowanie kaloryferów jest wbrew logice ich stosowania. Dla kaloryferów sprawdza się strategia obniżania temperatury w nocy, pod nieobecność mieszkańców itp. (ponieważ łatwo można podgrzać pomieszczenie - zwłaszcza jak dom jest zbudowany z materiałów lekkich takich jak beton komórkowy, cegła poryzowana itp.) . Dla kaloryferów najlepiej stosować sterownik pokojowy – sterowanie pogodowe nie ma sensu ponieważ logiczniej aby kocioł reagował na rzeczywisty spadek temperatury w pomieszczeniu niż na prognozowany spadek wynikający z temperatury zewnętrznej i krzywej grzania. Szybki spadek temperatury w pomieszczeniu spowoduje adekwatnie szybką reakcję kaloryferów (mała bezwładność układu). Podłogówka ma natomiast dużą bezwładność. Dlatego układ grzejemy optymalnie niską temperaturą (czytaj – jak najniższą się da) najlepiej przez cały czas. Tu kluczowe jest dobranie kotła, który ma jak najmniejszą moc minimalną (minimalne spalanie gazu). Jeżeli masz MCR3 24kW to jak twój piec pracuje 1h to na pewno spali nie mniej niż 0,59m3. Jak będzie to za duża moc to będzie taktował (czyli się wyłączał i włączał ). Sprawność takiej pracy jest niższa niż gdyby kocioł miał minimalne spalanie 0,2m3 i mógłby sobie pracować przez godzinę bez taktowania. Większość ludzi ma za duże kotły ja również. Dlaczego ? Bo taki kocioł jest droższy więc większa prowizja dla instalatora . Dla twojego domu 12kW byłby w sam raz (oczywiście pozostaje problem podgrzewania wody ta moc może być za mała przy kotle jednofunkcyjnym dla utrzymania komfortu ciepłej wody – ale to odrębny temat – moim zdaniem idea kotła jednofunkcyjnego jest co do zasady całkowicie chybionym pomysłem). Podłogówka = sterowanie pogodowe. W związku z powyższym nie można łączyć ze sobą dwóch układów o skrajnie odmiennej fizyce. Ale to już zapewne wiesz z własnego doświadczenia.

 

Co z tym można zrobić:

1. Wywalić pogodówkę do kosza. Nie ma sensu dla układu mieszanego. Zastosować isense jako sterownika pokojowy.

2. Nie grzebać w opcjach typu „szybkość podgrzewania” – nie działają na sterowaniu pokojowym.

3. Powiesić sterownik w najzimniejszym pomieszczeniu.

4. Ustawić stała temperaturę na całe 24h

5. Otworzyć układ podłogówki (RTL, zawory trójdrożne itp. otwieramy na maksa).

(podłogówka będzie działała jak bufor wody – zapewni rzadsze starty kotła w cieplejsze dni np. 0 - +5C)

6. P17 – prędkość wentylatora ustawiamy na 25 -30 – ograniczamy moc kotła do 12-15kW.

7. P1 ustawiamy na 40C (ewentualnie 45C – ale dla tak ocieplonego domu i rekuperacji to 40C będzie lepszym wyborem).

8. Jeżeli gdzieś będzie za ciepło to ograniczyć kaloryfer na głowicy termostatycznej .

 

Kocioł będzie pracował z temperaturą rzędu 26-34C. Do -10C zawsze będzie pracował z minimalną mocą. Im wyższa temperatura na zewnątrz tym bardziej będzie taktował.

 

Jeżeli nie zadziała to z góry przepraszam ;) – gwarancji nie ma ale u mnie sprawdza się najlepiej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tym można zrobić:

1. Wywalić pogodówkę do kosza. Nie ma sensu dla układu mieszanego. Zastosować isense jako sterownika pokojowy.

2. Nie grzebać w opcjach typu „szybkość podgrzewania” – nie działają na sterowaniu pokojowym.

3. Powiesić sterownik w najzimniejszym pomieszczeniu.

4. Ustawić stała temperaturę na całe 24h

5. Otworzyć układ podłogówki (RTL, zawory trójdrożne itp. otwieramy na maksa).

(podłogówka będzie działała jak bufor wody – zapewni rzadsze starty kotła w cieplejsze dni np. 0 - +5C)

6. P17 – prędkość wentylatora ustawiamy na 25 -30 – ograniczamy moc kotła do 12-15kW.

7. P1 ustawiamy na 40C (ewentualnie 45C – ale dla tak ocieplonego domu i rekuperacji to 40C będzie lepszym wyborem).

8. Jeżeli gdzieś będzie za ciepło to ograniczyć kaloryfer na głowicy termostatycznej .

 

Kocioł będzie pracował z temperaturą rzędu 26-34C. Do -10C zawsze będzie pracował z minimalną mocą. Im wyższa temperatura na zewnątrz tym bardziej będzie taktował.

 

Jeżeli nie zadziała to z góry przepraszam ;) – gwarancji nie ma ale u mnie sprawdza się najlepiej. Pozdrawiam

 

Ja bym jeszcze spróbował przestawić parametr P19 (minimalna moc kotła w trybie cwu+co) z 11 na 10 (niżej się chyba nie da). Da to zamiast 0,59m2/h minimalne spalanie na poziomie 0,52-0,5m3/h. Oczywiście w teorii, a jak kocioł będzie się zachowywał to u każdego jest inaczej.

Co do pkt 2. z powyższej listy to na strategii cz.pokojowy działa szybkość chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak pracuje wam piec przy ostatnich mrozach?

u mnie piec się nie wyłącza, a w nocy chodzi cały czas pompa ta pracująca pompa mnie dziwi w nocy, niby mam ustawioną ochronę przeciwzamarazeniową na -25 dopiero w tedy powinna pompa non stop pracować

 

Wracając do mojego wątku o ciągłą pracę pompy, a więc mimo że na iSense miałem ustawione ochronę przeciwzamarzeniową na -25 ale pompa startowała i pracowała ciągle już przy -10st.

 

Okazało się że sama zmiana w iSense to nie wszystko, trzeba było przestawić parametr P30 w ustawieniach kotła z -10 na -20 i teraz jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

(pozwoliłem sobie na refleksję w twoim temacie – może się coś przyda)

Masz układ, który jest bardzo trudny do wysterowania (powiedziałbym nawet niesterowalny). Nie można na jednym układzie połączyć podłogówki i kaloryferów. Mam dokładnie taki sam układ jak ty wiec mówię moją opinie, która wynika z kilkuletniego doświadczenia. Kaloryfery najlepiej sprawdzają się do ogrzewania impulsowego. Mało wody w układzie, którą łatwo można podgrzać do wysokiej temperatury. Sprawność kaloryfera jest większa im większa jego temperatura. Przewymiarowanie kaloryferów jest wbrew logice ich stosowania. Dla kaloryferów sprawdza się strategia obniżania temperatury w nocy, pod nieobecność mieszkańców itp. (ponieważ łatwo można podgrzać pomieszczenie - zwłaszcza jak dom jest zbudowany z materiałów lekkich takich jak beton komórkowy, cegła poryzowana itp.) . Dla kaloryferów najlepiej stosować sterownik pokojowy – sterowanie pogodowe nie ma sensu ponieważ logiczniej aby kocioł reagował na rzeczywisty spadek temperatury w pomieszczeniu niż na prognozowany spadek wynikający z temperatury zewnętrznej i krzywej grzania. Szybki spadek temperatury w pomieszczeniu spowoduje adekwatnie szybką reakcję kaloryferów (mała bezwładność układu). Podłogówka ma natomiast dużą bezwładność. Dlatego układ grzejemy optymalnie niską temperaturą (czytaj – jak najniższą się da) najlepiej przez cały czas. Tu kluczowe jest dobranie kotła, który ma jak najmniejszą moc minimalną (minimalne spalanie gazu). Jeżeli masz MCR3 24kW to jak twój piec pracuje 1h to na pewno spali nie mniej niż 0,59m3. Jak będzie to za duża moc to będzie taktował (czyli się wyłączał i włączał ). Sprawność takiej pracy jest niższa niż gdyby kocioł miał minimalne spalanie 0,2m3 i mógłby sobie pracować przez godzinę bez taktowania. Większość ludzi ma za duże kotły ja również. Dlaczego ? Bo taki kocioł jest droższy więc większa prowizja dla instalatora . Dla twojego domu 12kW byłby w sam raz (oczywiście pozostaje problem podgrzewania wody ta moc może być za mała przy kotle jednofunkcyjnym dla utrzymania komfortu ciepłej wody – ale to odrębny temat – moim zdaniem idea kotła jednofunkcyjnego jest co do zasady całkowicie chybionym pomysłem). Podłogówka = sterowanie pogodowe. W związku z powyższym nie można łączyć ze sobą dwóch układów o skrajnie odmiennej fizyce. Ale to już zapewne wiesz z własnego doświadczenia.

 

Co z tym można zrobić:

1. Wywalić pogodówkę do kosza. Nie ma sensu dla układu mieszanego. Zastosować isense jako sterownika pokojowy.

2. Nie grzebać w opcjach typu „szybkość podgrzewania” – nie działają na sterowaniu pokojowym.

3. Powiesić sterownik w najzimniejszym pomieszczeniu.

4. Ustawić stała temperaturę na całe 24h

5. Otworzyć układ podłogówki (RTL, zawory trójdrożne itp. otwieramy na maksa).

(podłogówka będzie działała jak bufor wody – zapewni rzadsze starty kotła w cieplejsze dni np. 0 - +5C)

6. P17 – prędkość wentylatora ustawiamy na 25 -30 – ograniczamy moc kotła do 12-15kW.

7. P1 ustawiamy na 40C (ewentualnie 45C – ale dla tak ocieplonego domu i rekuperacji to 40C będzie lepszym wyborem).

8. Jeżeli gdzieś będzie za ciepło to ograniczyć kaloryfer na głowicy termostatycznej .

 

Kocioł będzie pracował z temperaturą rzędu 26-34C. Do -10C zawsze będzie pracował z minimalną mocą. Im wyższa temperatura na zewnątrz tym bardziej będzie taktował.

 

Jeżeli nie zadziała to z góry przepraszam ;) – gwarancji nie ma ale u mnie sprawdza się najlepiej. Pozdrawiam

 

Cześć,

Dziękuję za przedstawienie swoich przemyśleń :) brzmi to rzeczywiście fachowo-fajnie, że się tym podzieliłeś.

Obecnie testuje strategię cz.pok. Na pogodówce miałem wyższe spalanie.

W najbliższym czasie przetestuje Twoje ustawienia-ciekawy jestem jak to się będzie sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...