Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MOWO - montaż okien w ociepleniu


Recommended Posts

Witam

 

A co do objawów - od pierwszych zdań podejrzenia kierują się na zbyt duże luzy dla użytej taśmy..

No i co z tego że ktoś wydaje certyfikaty. Wybaczcie - 10 lat temu "szkoliłem" z montażu firmy. Dziś to ja się nadal uczę - mimo zupełnie innego doświadczenia. I śmieszą mnie wszelkie szkolenia ze strony przedstawicieli którzy uczciwie nie przepracowali na budowach choćby jednego dnia.

 

Takie generalizowanie trochę "boli" :p

 

A co do tematu - dlatego zdecydowanie wolę taśmy multifunkcyjne z membraną wewnętrzną lub klinem itp. dodatkami.

 

Jednak co do tego "przechodzenia" dymu przez taśmę to ciekawe takiego cuda nie widziałem jeszcze - chętnie bym zobaczył film.

 

Wykonanie próby właśnie na takim etapie budowy jest najlepszym rozwiązaniem, poprawić można bez większych problemów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 272
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam

 

Takie generalizowanie trochę "boli" :p

 

No fakt. Zupełnie jak wrzucenie wszystkich wykonawców do jednego worka..

Tu jednak piłem do ogólnych standardów wymienionej firmy.

Ale sorry. Są wyjątki:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieju

a mogę się zapytać czym się kierowałeś decydując się na wysunięcie okien?

ekonomią???

czy grubością ocieplenia- to jakoś zrozumiałbym

 

Malux20

Decyzja o uzyciu MOWO byla oparta na fakcie ze ten system mial byc szczelny.

Wysuniecie okien poza lico muru jest tez wymagane przez technologie budowy domow pasywnych.

Nie bralem pod uwage pozniejszej wymiany okien, tym beda sie martwic moi synowie, nie ja.

Dom pasywny musi byc szczelny, suma powierzchni nieszczelnosci calego domu nie powinna przekroczyc powierzchni dloni (wiem sa rozne).

Illbruk jak i dostawca okien wie o tym zajsciu i maja sie wypowiedziec.

Nie bede czakal na ich deliberacje i uszczelnie to dodatkowa tasma ProClima, dostawa bedzie w tym za dzien dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do objawów - od pierwszych zdań podejrzenia kierują się na zbyt duże luzy dla użytej taśmy..

No i co z tego że ktoś wydaje certyfikaty. Wybaczcie - 10 lat temu "szkoliłem" z montażu firmy. Dziś to ja się nadal uczę - mimo zupełnie innego doświadczenia. I śmieszą mnie wszelkie szkolenia ze strony przedstawicieli którzy uczciwie nie przepracowali na budowach choćby jednego dnia.

Finlandia - tak tez podejrzewa Illbruc, z tym ze nagrania, po szczegolowej analizie pokazuje jak dym "wsiaka" w sama pianke tasmy - nie na styku tasmy i ramy MOWO czy okna. Nie bardzo rozumiem, gdyz dostawca okien byl nadzorowany przez przedstawiciela Illbruca podczas montazu.

Certifikaty - teraz bede ich zadal od teraz. Nie widzialem atestu dla domu pasywnego dla MOWO. Moze ktos je widzial?

Czekam na wypowiedz Illbrucka co poszlo nie tak a teraz niema co spekulowac.

Illbruk nie sprzeciwil sie co do mojego rozwiazania problemu. Do realizacji przystapie najdalej jutro jak dostane zamowione tasmy Proclima.

Nie szukam winowajcow ale rozwiazania i moze tez pozostali gracze wyciagna z tego jakies wnioski.

Po tescie przekonalem sie ze uszczelnienie domu do standardu pasywnego to nielada wezwanie. I tak uwazam ze wynik n50 97 w stanie surowym jest niezly ale nie wystarczajacy dla domu pasywnego.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma zbyt rozprężona (czyli za mała w stosunku do otworu) jest mniej szczelna. Tak jakbyś bawełnę rozciągał na siłę - na pierwszy rzut okna materiał jest gęsty, ale im bardziej rozciągnięty - tym oczka większe.

Certyfikaty? Właśnie mówię, że w większości przypadków to fikcja. Z tego że był przedstawiciel - masz podstawy ścigać Illbrucka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... I tak uwazam ze wynik n50 97 w stanie surowym jest niezly ale nie wystarczajacy dla domu pasywnego.

Pozdr.

Wynik jest beznadziejny, szczerze powiem w porównaniu z domem jaki montowałem gdzie wyszło 2, 54 cm !!! a z tego na MOWo jeszcze mniej

Dla domów pasywnych szczelina ją wypełnia taśma nie może być większa jak 15 mm, gdy jest daje się dwie taśmy a nie tylko jedną'

Energooszczędny 18 mm

Standard o ile pamiętam 20 czy 25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sredni wynik wspolczynnika N50 w tescie szczelnosci wykonanym 30/04/2015 (temp 16oC, dzien bezwietrzny w Krakowie) w stanie surowym zamknietym wyniosl az 97 a pasywny dom nie powinien przekroczyc 60. Wiec cos poszlo nie tak, ale co? :confused:

 

Panowie sobie tak gdybacie, a na początek warto by stwierdzić, że inwestor podaje wartości N50 w jakichś "dziwnych" jednostkach, które właściwie nic nie mówią. W warunkach technicznych załącznik nr 2 pkt. 2.3.3. stwierdza się, że:

 

Zalecana szczelność powietrzna budynków wynosi:

1) w budynkach z wentylacją grawitacyjną lub wentylacją hybrydową – n50 < 3,0 1/h

2) w budynkach z wentylacją mechaniczną lub klimatyzacją – n50 < 1,5 1/h

 

dla budynków pasywnych przyjmuje się wartość n50 < 0,6 1/h

 

Nie bardzo więc rozumiem co mają znaczyć wartości z postu, co to znaczy 97 albo 60? Mam rozumieć, że test pokazał iż w tym budynku dochodzi do 97 krotnej wymiany powietrza w ciągu godziny przy 50Pa? W tym przypadku warto zadać sobie pytanie, czy ten dom ma w ogóle ściany, dach i co tam jeszcze mieć powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia co innego - sposób przedstawiania badań szczelności.

Zaskoczyło mnie, że klientowi podano wynik w cmkw. 2,54 cm z czego w opisie napisano że na okna 1, coś tam, już nie pamiętam a trudno znać wszystkie przepisy - kolego T12345T może mi, laikowi, to wyjaśnić ? I jaki wynik jest satysfakcjonujący? dla 50Pa

Ten kto robił badanie szczelności stwierdził, że wynik jest rewelacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia co innego - sposób przedstawiania badań szczelności.

Zaskoczyło mnie, że klientowi podano wynik w cmkw. 2,54 cm z czego w opisie napisano że na okna 1, coś tam, już nie pamiętam a trudno znać wszystkie przepisy - kolego T12345T może mi, laikowi, to wyjaśnić ? I jaki wynik jest satysfakcjonujący? dla 50Pa

Ten kto robił badanie szczelności stwierdził, że wynik jest rewelacyjny

 

Kolego daruj ale nie wypowiadam się na temat wyników badań, których na oczy nie widziałem i nie wiem czego dotyczą, według jakich procedur je wykonano i po co w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malux20

Decyzja o uzyciu MOWO byla oparta na fakcie ze ten system mial byc szczelny.

Wysuniecie okien poza lico muru jest tez wymagane przez technologie budowy domow pasywnych.

Nie bralem pod uwage pozniejszej wymiany okien, tym beda sie martwic moi synowie, nie ja.

Dom pasywny musi byc szczelny, suma powierzchni nieszczelnosci calego domu nie powinna przekroczyc powierzchni dloni (wiem sa rozne).

Illbruk jak i dostawca okien wie o tym zajsciu i maja sie wypowiedziec.

Nie bede czakal na ich deliberacje i uszczelnie to dodatkowa tasma ProClima, dostawa bedzie w tym za dzien dwa.

 

ja tam się nie znam na teccchnologii budowy domów pasywnych-

ale mógłbyś Macieju zerknąć na moją stopkę i ocenić ile zaoszćzędziłbym na ilosci zużytych kwh na grzanie gdybym miał okna całkowicie wysuniętE CAŁKOWICIE w warstwie ocieplenia .

a niech tam te wysunięcie odpowiada za 50% strat mojego domu :):)

dom 123m2 stolarki 28 m2.

jesteś dużym optymistą jeśli chodzi o żywotność okien [zapewne w kolorze na pcv]

albo wiesz że żona regularnie już cię podtruwa.

 

ta dodatkowa folia powinna być zupełnie dobrym i chyba wystarczającym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sobie tak gdybacie, a na początek warto by stwierdzić, że inwestor podaje wartości N50 w jakichś "dziwnych" jednostkach, które właściwie nic nie mówią. W warunkach technicznych załącznik nr 2 pkt. 2.3.3. stwierdza się, że:

 

Zalecana szczelność powietrzna budynków wynosi:

1) w budynkach z wentylacją grawitacyjną lub wentylacją hybrydową – n50 < 3,0 1/h

2) w budynkach z wentylacją mechaniczną lub klimatyzacją – n50 < 1,5 1/h

 

dla budynków pasywnych przyjmuje się wartość n50 < 0,6 1/h

 

Nie bardzo więc rozumiem co mają znaczyć wartości z postu, co to znaczy 97 albo 60? Mam rozumieć, że test pokazał iż w tym budynku dochodzi do 97 krotnej wymiany powietrza w ciągu godziny przy 50Pa? W tym przypadku warto zadać sobie pytanie, czy ten dom ma w ogóle ściany, dach i co tam jeszcze mieć powinien?

 

Moja pomylka. Wynik jest 0,97 (podalem 97% wyniamy kubatury na godzine przy 50Pa rozncy w cisnieniu). 97 wymian to chyba by bylo przy stanie otwartym :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam się nie znam na teccchnologii budowy domów pasywnych-

ale mógłbyś Macieju zerknąć na moją stopkę i ocenić ile zaoszćzędziłbym na ilosci zużytych kwh na grzanie gdybym miał okna całkowicie wysuniętE CAŁKOWICIE w warstwie ocieplenia .

a niech tam te wysunięcie odpowiada za 50% strat mojego domu :):)

dom 123m2 stolarki 28 m2.

jesteś dużym optymistą jeśli chodzi o żywotność okien [zapewne w kolorze na pcv]

albo wiesz że żona regularnie już cię podtruwa.

ta dodatkowa folia powinna być zupełnie dobrym i chyba wystarczającym rozwiązaniem.

 

Malux.

Wlasnie w tym momencie kleje tasme Proclima wokol MOWO. Illbruck szuka przyczyny ale nie czekam i nic nie zmieni faktu ze cos tu nie tak poszlo jak powinno. Synowi nie polece tego systemu a on ma zamiar sie budowac na kredyt.

 

Zona nie podtruwa mnie bo mnie niema w domu - budowe prowadze na odleglosc mejlami, Skypem i raz co 6 tygodni przyjezdzam na kontrole.

 

Zywotnosc okien - mnie przezyja napewno, mam juz swoje lata. Pozniej synowie beda sie martwic.

 

Ilebys zaoszczedil jakby okna byly wysuniete w ociepleniu? Niewiem i mogle sie zalozyc ze Ty i nikt inny tez niema zielonego pojecia. Zapewnie ktos zaraz udowodni ze tyle a tyle energi ucieka przez okna zamontowane tak i ile jakby byly zamontowanie inaczej, ale to czysta spekulacja.

 

Tez nie patrze na budowe domu jako inwestucja ktora musi sie zwrocic po ilus tam latach. Traktuje to tak samo tak jak kupno samochodu, lozka czy TV. Ma byc funkcjonalne, wygodnie i tanie w uzytkowaniu. Czy ktos traktuje kupno samochodu (nie mowie o firmach, taksowkach, na handel itp - gdize to jest to faktycznie inwestucja) jako inwestycje czy z innych powodow?

 

Co innego jakbym budowal dom na sprzedaz, to tak to jest inwestucja ale dla siebie nie. Obecnie finansuje budowe bez kredytu i mam nadzieje ze mi sie uda skonczyc bez kredytow, argument ze mozna zaoszczedzic na budowie i odlozyc te pieniadze w banku, lub gdzies indziej nie przekonuje mnie. Dlaczego? Zdeponowanie pieniadze kusza i szybko by sie je wudalo na bzdety a tak to postawie dom. Depozyt w banku przynosza marne korzysci i na dodatek odestki sa opodatkowane. Buduje dom ktory mam nadzieje ze w przyszlosci nie bede sie martwil o rachunki, buduje teraz bo pracuje i moge sobie nato pozwolic, pozniej juz nie.

 

Budowanie na kredyt, to juz trzeba sie zastanowic i przystopowac szczegulnie "fanaberie" architektow. Im prostszy dom tym tanszy w wykonaniu, im lepiej i staranniej zbudowany tym tanszy w utrzymaniu. Jakosc wykonania nie kostuje wiecej niz spaprane wykonanastwo. Kredyt kiedys trzeba splacic i trzeba znalesc balans pomiedzy kosztami budowy, pozniejszymi kosztami uzytkowania a miesiecznymi ratami. Mialem w zyciu kredyt hipoteczny, nie tak straszny ale daje sie we znaki i poczatki sa ciezkie. Liczenie ze dzis pozycze X a po splaceniu ostatniej raty to bedzie 3 x X (przykladowo) jest bledne - a co z sila nabywcza pieniadza? (inflacja robi swoje). Rada dla kazdego kredytobiorcy - biez kredyt w walucie jaka zarabiasz. A jak myslisz ze wiesz jakie beda kursy walut za 5, 10, 15 lat - to poco pracujesz?

 

Powodzenia kazdemu budujacemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKURAT MAM POJĘCIE po swoim liczniku

że to byłoby no w porywach 1/3 mojego grzania

czyli jakieś 210 kwh[choć uważam że to także brednia]

210 kwh to u mnie robią może całe okna

czyli te całkowite wysunięcie może zaoszczędziłoby u mnie z 50 kwh w roku

ja tego nie wiem po teoretycznych wyliczeniach tylko po własnym liczniku prądu

 

a budowa domu bez własnych pieniędzy - jazda po bandzie

 

ja uwazam że pieniądze na coś takiego jak mowo mozna ewentualnie wydać

jeśli masz w domu WSZYSTKIE INNE MOSTKI WYELIMINOWANE

i w dodatku w takim domu ocieplenie jes na zasadzie minimum 25 cm/25cm /40 cm

 

 

no i podstawowe pytanie czym dom bedzie grzaNY

 

SAMO MOWO polecam

w takich domkach jak twój -poniżej 30 kwhm2rok

ale warto to wszystko policzyć przed budową.

ja zamiast mowo wolałbym jeśli już musiałbym - dać zamiast styro tyou 0,30-0,40

materiał o izolacyjnosci w okolicach 0,20

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej206

Nareszcie jakiś rozsądny głos

Inwestować to sobie można na giełdzie a nie w dom - i niech to w końcu do tych wszystkich pytających "czy to się opłaca" w końcu dotrze.

Nie mam pojęcia co się z ludźmi dziej. Chciałby wyrób z kosmosu za cenę buraków a najlepiej za darmo.

Co do MOWO i innych wynalazków w warstwie ocielenia - jak mawiał Pan Holik (o ile ktokolwiek pamieta ten serial CSR) - TO SE WRATI

Chcesz dokładnie wiedzieć jeden z drugim ? wybeceluj trochę kasy, zrób bilans cieplny chałupy i przestań gdybać

Za 20, 30 a może nigdy taki montaż Ci się "nie zwróci"

Szukasz oszczędności ?

Zainwestuj w siebie i ekologiczne ogrzewanie domu po sutej porcji grochówki i w końcu prestań pie...ć o tym czy się opłaca czy nie

Będziesz miał ogrzewanie za darmo a że zapach taki sobie - ale ZA DARMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malux i Nikt wazny (niezla ksywa :-) )

 

Ma MOWO sie zdecydowalem bo mialo byc szczelne, poprostu dalem sie marketingowcom. Zycie uczy.

 

Dom stawiam z Ytonga Energeo Plus o grubosci 48cm (!!!) i na to klade 15cm grafitowego styropianu o lambdzie 0,31. Wylczone Uscian 0,11. Dom stoi na plycie fundamentowej o gr 25cm na 25cm styrodurze (system Izodom 2000).

Sciany fundamentowe (piwnicy) monolityczne 25cm gr plus 30cm styroduru do wysokosci parteru. Zbrojenie, sam Sadam by sie nie powstydzil takiego zbrojenia w swoim bunkrze. Ytong wysuniety poza fundament aby styropian scian i fundamentow sie licowal na rowno. Stropy monolityczne. Poddasze nie uzytkowe z ocieplonym stropem nad pietrem pianka natryskowo o grubosci 25cm (jak sie okaze nie wystarczajaco doloze welny). Drzwi i okna w standardzie pasywnym. Garaz poza strefa pasywna i bedzie dodatkowo docieplony z drzwiami prawie ze pasywnymi ale szczelnymi.

Wszystkie mostki termiczne poza murlata sa wyeliminowane. Mostek stworzony przez murlate usune po zbadaniu kamera termowizyjna kiedy bedzie duza roznica temperatur.

Ogrzewanie: Tu przesadzilem ale po przykrym doswiadczeniu wole dmuchac na zimne) - gazowy piec kondensacyjny z buforem 800L (ten mial byc podziemny ale zostawie go w kotlowni - straty cieplne z buforu zostana w domu). Glowne ogrzewanie bedzie przez nagrzewnice (Tmax do 50oC - ponizej pirolizy kurzu) i kanalami nadmuchu wentylacji z rekuperacja. Wyrztnie kanalow nadmuchowych koncza sie w grzejnikach kanalowych dla "dogrzania" (mam nadzieje ze beda sie wlaczaly sporadycznie lub wcale), w lazienkach ogrzewanie (wodne) podlogowe plus grzejniki na reczniki.

Rekuperator podlaczony do GWC - zwirowy wlasnego pomyslu - zasypalem wykopy plukanym zwirem o frakcji 50mm (oczywiscie w geowlukninie) pod tym GWC jest drenaz opaskowy a nad GWC styrodur ktory zostal z fundamentow. Jest obejscie tego GWC dla jego regenracji. Odzysk ciepla ze sciekow do podgrzania wody z sieci zanim trafi do bufora. Woda miejska wstepnie podgrzana przez petle w plycie fundamentowej w garazu. Plyta fundamentowa bedzie odbierala cieplo z petli PEXa ulozonej pomiedzy metalizowana membrane a dachowkami ceramicznymi w kolorze Antracytowym (kolor wybrany wlasnie pod ten wymiennik). Skorka za wyprawke z tym wstepnym podgrzaniem wody miejskiej przez plyte fundamentowa? Niewiem czy ten pomysl sie spisze ale daze o obnizenie kazdego kw energii. Planuje ze poma cyrkulacyjna tego systemu bedzie podlaczona do panelu fotowoltaicznego, im wiecej slonca tym szybciej bedzie pompowac. Paneli solarnych nie zastosowalem, narazie sie zastanawiam i dwa to niemam polaci dachu skierowanego na poludnie.

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom stawiam z Ytonga Energeo Plus o grubosci 48cm (!!!) i na to klade 15cm grafitowego styropianu o lambdzie 0,31.

A co to za dziwny układ do tego w połączeniu z Movo? Wnęki okienne będą głębsze niż w zamku krzyżackim :( Nie lepiej było pozostać przy 24cm i dać więcej ocieplenia?

Ogrzewanie: Tu przesadzilem ale po przykrym doswiadczeniu wole dmuchac na zimne) - gazowy piec kondensacyjny z buforem 800L

Po jakiego grzyba ten bufor? Przecież cena gazu jest stała przez całą dobę a solarów na cele C.O. nie przewidujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

Ma MOWO sie zdecydowalem bo mialo byc szczelne, poprostu dalem sie marketingowcom. Zycie uczy.

...

CDN

Przynajmniej szczerze piszesz. Trudno mi się oprzeć wrażeniu, że ten co Cię namówił w tym układzie (?) na Movo chyba liczył na dobrą kasę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...