מרכבה 25.02.2014 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Podobno domy parterowe są bardziej energooszczędne pod względem ogrzewania domu jednak przy budowie wiecej wejdzie materiału chociazby na budowe dahu . to piętrowe są bardziej oszczędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 25.02.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Paczass ja myślę, że pasywniaki są dzisiaj dla lekkich świrów. Ekonomicznie sens jest prawie żaden, bo skoro miałbyś dom dajmy na to 150m2 o zużyciu 30 kWh/m2*rok, czyli 4500kWh, to roczne rachunki przy grzaniu gazem wyniosą Cię 1300zł, a da się zużyć tak niewiele gazu i nie wierz TB jeśli powie że nie - ja zużywam mniej.Teraz jak zrobisz z tego domku pasywniaka (powodzenia), to masz zużycie 2250kWh, czyli 650zł gazem i tyle oszczędności rocznej. Taki dom musi mieć 2x szczelniejsze przegrody, co przy całkowitej ich powierzchni równej przy parterówce 430m2 oznacza 20cm styro, czyli 86m3, czyli jakieś 12tyś + ze 3tyś za lepsze okna i drzwi i masz 15000/650= 23 lata zwrotu, a jak bierzesz kredyt to więcej.Poza tym przy pasywniaku może lepiej zrobić grzanie elektryczne bez akumulacji, bo tańsza instalacja, ale zapłacisz wtedy rocznie tyle samo, co płaciłbyś gazem w energooszczędnym, a korzyść z tego taka, że nie masz kotłowni. Dodatkowo musisz grzać CWU prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 2x szczelniejsze przegrody, co przy całkowitej ich powierzchni równej przy parterówce 430m2 oznacza 20cm styro na 3 li potrzeba około 20cm izolacji na pasywny potrzeba 30cm i okna winny być fix w XPS'sie .. To kwestia umiejętnego układania klocków pasywnych. Nie będę uprawiał tu ekshibicjonizmu technicznego. Nie na darmo bryła i ilość okien w pasywnym ... z powietrza tego nie wzięto. Aby liniowość zachować w zużyciu gazem musi być bardzo czuła elektronika, każda zwłoka i rachunek w plecy. Przy budynku 120 -200 kWh to błąd statystyczny. Myślę że sprawa rozbija się tylko o CWU ... grzanie zostawił bym dla słoneczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.02.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) na 3 li potrzeba około 20cm izolacji na pasywny potrzeba 30cm i okna winny być fix w XPS'sie .. To kwestia umiejętnego układania klocków pasywnych. Nie będę uprawiał tu ekshibicjonizmu technicznego. Nie na darmo bryła i ilość okien w pasywnym ... z powietrza tego nie wzięto. Aby liniowość zachować w zużyciu gazem musi być bardzo czuła elektronika, każda zwłoka i rachunek w plecy. Przy budynku 120 -200 kWh to błąd statystyczny. Myślę że sprawa rozbija się tylko o CWU ... grzanie zostawił bym dla słoneczka. U mnie to jakoś nie che wyjść pasywny przy 30 cm ocieplenia, 25 pod płytą i U=0.08 na stropie nad piętrem. Pomijam już zapotrzebowanie na ciepło, ale samo obciążenie cieplne. 200 m2 ściany U=0,1, to 800 W, do tego straty przez strop i podłogę (70m2 każdego) i mam już 1100-1200 W dla 123 m2 grzanej powierzchni, czyli prawie 10W/m2 zakładane dla domu pasywnego. A gdzie okna i wentylacja? Wyszedł mi dom 3.5 litrowy o obciążeniu 3.2 kW. ponad 80% przeszkleń od południa (ale odchylone na zachód o 30 stopni), bufor w postaci nieogrzewanych pomieszczeń gospodarczych i garażu od północy. dom piętrowy. mogłem nie robić ściany szczytowej. EDIT: nieogrzewanie pomieszczenia oczywiście na osobnym fundamencie. zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. planuję grzanie prądem za pośrednictwem wodnej podłogówki. ewentualnie w przyszłości powietrzna pompa ciepła. Edytowane 25 Lutego 2014 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) Patrzyłem do Twojego DB, nie wiem ile tego jest ... ale już ściana szczytowa pociągnięta pod dach, plus inne lapsusy i wychodzi ciężko. Ale na razie to jest tylko w OCZ ? zobaczymy jak wyjdzie w praktyce. planuję grzanie prądem za pośrednictwem wodnej podłogówki. ewentualnie w przyszłości powietrzna pompa ciepła. od razu walił bym z pompą Edytowane 25 Lutego 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.02.2014 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Patrzyłem do Twojego DB, nie wiem ile tego jest ... ale już ściana szczytowa pociągnięta pod dach, plus inne lapsusy i wychodzi ciężko. Ale na razie to jest tylko w OCZ ? od razu walił bym z pompą policzone tylko w OZC. ściana szczytowa jest ocieplona z każdej możliwej strony. po prostu fizycznie nie wiem jak można osiągnąć obciążenie 10 W/m2 w mojej strefie klimatycznej (obliczeniowe -20*C). zakładając z z każdej strony U=0,1 i brak mostków termicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.02.2014 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) jak założysz mój dom bez ścian szczytowych (taka kostka) i bez okien to wychodzi powierzchnia ścian 220 m2. do tego chyba dokładnie 73 m2 podłogi i tyle samo stropu. zakładając dla uproszczenia U=0.1 wszędzie i dT=40*C (dla ścian i stropu) oraz dT=12*C (dla podłogi) wychodzi obciążenie 1259 W, czyli więcej niż 10W/m2. Przy założeniu braku jakichkolwiek mostków. Dodanie wentylacji i wstawienie okien oraz drzwi znacznie pogorszy wynik. EDIT: dodam, że projektowa wentylacyjna strata ciepła to 943 W. z tego wynika, że na samą wentylację z rekuperatorem idzie 7.5 W/m2. czyli przy założeniu braku okien, mostków termicznych za to wentylacją wychodzi już 18W/m2. murowana ściana szczytowa czy mostek przy murłacie wiele tu nie zmienią. jako ciekawostkę dodam fakt, że niedaleko mnie wybudowano pokazowy budynek pasywny, czyli rekuperator, okna od południa, przegrody o U=0.1. budynek ma zapotrzebowanie 13 kWh/m2/rok. ale należy dodać, że osiąga go dzięki pompie ciepła. jak w pysk strzelił wychodzi dom 3.5-4 litrowy przy założeniu COP = 3 Edytowane 25 Lutego 2014 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 To teraz masz odpowiedź skąd u mnie aż 70cm EPSG. Też masz beton komórkowych słabo to trzyma ciepło, jedynie stropy ratują honor.Mnie wychodzi koło 3-4 wat moc przy -30 . jak będzie ciut mniej/ ciut więcej .. tj +-2W to źle nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 25.02.2014 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 A jak TB i asolt się spotkają w jednym wątku to już wogóle.Przez kilka takich się przeczołgałem wiedzę obaj panowie mają sporo tylko zawsze inne zdanie.Dzięki za zaśmiecanie. Tu nie chciało mi się już was czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.02.2014 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 EDIT: dodam, że projektowa wentylacyjna strata ciepła to 943 W. z tego wynika, że na samą wentylację z rekuperatorem idzie 7.5 W/m2. czyli przy założeniu braku okien, mostków termicznych za to wentylacją wychodzi już 18W/m2. murowana ściana szczytowa czy mostek przy murłacie wiele tu nie zmienią. j Nie mozna zapomniec o infiltracji, n50 =4 to dla pasywnych to dużo za duzo. Pasywne mają miec < 0,6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.02.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 jako ciekawostkę dodam fakt, że niedaleko mnie wybudowano pokazowy budynek pasywny, czyli rekuperator, okna od południa, przegrody o U=0.1. budynek ma zapotrzebowanie 13 kWh/m2/rok. ale należy dodać, że osiąga go dzięki pompie ciepła. jak w pysk strzelił wychodzi dom 3.5-4 litrowy przy założeniu COP = 3 I tu jest cała prawda o "pasywniakach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 EDIT: dodam, że projektowa wentylacyjna strata ciepła to 943 W. z tego wynika, że na samą wentylację z rekuperatorem idzie 7.5 W/m2 może jakie jest Hve ? jako ciekawostkę dodam fakt, że niedaleko mnie wybudowano pokazowy budynek pasywny, czyli rekuperator, okna od południa, przegrody o U=0.1. budynek ma zapotrzebowanie 13 kWh/m2/rok. ale należy dodać, że osiąga go dzięki pompie ciepła. jak w pysk strzelił wychodzi dom 3.5-4 litrowy przy założeniu COP = 3 można ale to nie jest to samo, pasywny na pompie to był by zero energetyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.02.2014 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 A jak TB i asolt się spotkają w jednym wątku to już wogóle. Przez kilka takich się przeczołgałem wiedzę obaj panowie mają sporo tylko zawsze inne zdanie. Dzięki za zaśmiecanie. Tu nie chciało mi się już was czytać. Kolega za bzdurami TB, dziwne. Trzeba bronic laików przed fantazjami, szkodliwymi fantazjami TB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Nie mozna zapomniec o infiltracji, n50 =4 to dla pasywnych to dużo za duzo. Pasywne mają miec < 0,6. na każdą 0,6 wymiany przypadało 10W/K dla kubatury 550m^3 i tu będzie siedział problem w szczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.02.2014 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 To teraz masz odpowiedź skąd u mnie aż 70cm EPSG. Też masz beton komórkowych słabo to trzyma ciepło, jedynie stropy ratują honor. Mnie wychodzi koło 3-4 wat moc przy -30 . jak będzie ciut mniej/ ciut więcej .. tj +-2W to źle nie będzie. Beton komórkowy 500 tylko na szczytowych, reszta silikat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.02.2014 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 pasywny na pompie to był by zero energetyczny Czym się różni zeroenergetyczny od autonomicznego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 25.02.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Czym się różni zeroenergetyczny od autonomicznego? W autonomicznym masz jeszcze studnię i ogródek, który wyżywi mieszkańców . w temacie - poza domem j-j z forum nie słyszałem o żadnym innym. w rzeczywistości najczęściej to ściema napędzana pompą ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Czym ? a tym że autonomiczny nie jest powiedziane jaki ma być. Zakłada się iż ma być możliwie bardzo energooszczędzy.Ale może być zwykły.. kwestia zapewnienia energii. Nie ma tak dobrze ugruntowanej definicji jak pasywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.02.2014 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Czym ? a tym że autonomiczny nie jest powiedziane jaki ma być. Zakłada się iż ma być możliwie bardzo energooszczędzy. Ale może być zwykły.. kwestia zapewnienia energii. Nie ma tak dobrze ugruntowanej definicji jak pasywny. Gdy jestem właścicielem elektrowni wodnej to mojemu domu nie zabraknie ani prądu ani wody więc mam dom autonomiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.02.2014 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 No tak ... to jest zbiór luźnych wymagań, ja sobie, ty sobie my wy oni sobie. Z góry zakładam iż ma być zeroenergetyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.