Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wiem że to może nieprofesjonalna nazwa wątku ale chciałem zapytać czy jest jakaś zalecana ilość swiatła w danym pomieszczeniu

1. Czy taka wartość wyraża się w Watach czy też w innej jednostce

2. Robie remont pokoju który ma wymiar 4,5 m x 4,5 m a sufit podwieszany będzie na wysokości 2,60 m.

Mam zamia dać 8 opraw halogenowych MR 16. I teraz czekam na poradę jakie dać żarówki. Oczywiście rozumiem że to zależy od tego czy jest okno itd ale załóżmy sytuacje w nocy

3. To już takie technizne pytanie. Czy np żarówka 100 Wattowa daje tyle samo światła czo 4 żarówki 25 Watoowe - oczywiście tego samego rodzaju

Jestem laikiem i z góry dziękuje za odpowiedź

Czemu oczka na MR16? jakiś konkretny powód? moim zdaniem do GU10 znajdziesz obecnie więcej zamienników np LED-owych...

Oświetlenia zazwyczaj nie buduje się w ten sposób aby wszystkie oprawy zapalone na 100% doświetlały pokój, ale aby można było przy pomocy modelować funkcję i nastrój....

ja w pokoju 5,2x4,5m mam 6 spotów po 50W do tego dwa żyrandole (nad stołem i kanapą) każdy 5x40W dodatkowo nad kanapą dwa kinkiety po 40W każdy i nad kanapą oraz za TV taśmę LED RGB (około 5m)

Oczywiście każde źródło (grupa) zapalane osobno na różne sposoby z różnych miejsc i zapewne wystarczyłby jeden żyrandol na środku 5x50W żeby można było czytać, jeść oglądać TV czy sprzątać, ale nie o to chodzi do końca w oświetleniu...

Edytowane przez witu102

Dzięki za pomoc

Będę miał też taśmy LED ale one chyba gównie świecą w sufit i na 1 ścianie będę miał 2 kinkiety

Oczywiście wszystkie źródła światła będą zapalały się osobno, podobnie halogeny tez będzie można zapalać w systemie 4+4

I właśnie chodzi mi to czy przy zapalonych wszystkich halogenach będzie można spokojnie czytać a dzieci będą mogły rysować bez psucia sobie wzroku

Wiem że to może nieprofesjonalna nazwa wątku ale chciałem zapytać czy jest jakaś zalecana ilość swiatła w danym pomieszczeniu