borys24so 22.03.2014 23:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 Witam. Proszę o pomoc w następującej sprawie. U wuja od kilku miesięcy woda w bojlerze zaczęła szybko stygnąć . Gdy nagrzeje na noc, że praktycznie można się poparzyć, to rano jest już tylko letnia. Pobór wody jest bardzo mały. 2 osoby: babcia 73lata + syn(wuj). Wuj twierdzi, że woda kiedyś tak nie stygła. Przy piecu nie ma pompek. Wszystko działa grawitacyjnie. Proszę o poradę co można zrobić w tej instalacji by woda znów długo była gorąca? Co się mogło stać, że teraz tak szybko stygnie? Załączam również fotografię by łatwiej było zdiagnozować problem. Na bojlerze jest informacja o wymianie anody magnezowej co min. 18 miesięcy. Wymieniana nie była. Czy ma to związek z wychładzaniem wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iza vs Krzysiek 23.03.2014 04:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Pokaż jeszcze podłączenie do kotła. Moim zdaniem układ po wygaszeniu kotła odwraca obieg i bojler zaczyna grzać wodę w kotle. Na wyjściu z kotła na bojler masz zawór grawitacyjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 09:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Pokaż jeszcze podłączenie do kotła. Moim zdaniem układ po wygaszeniu kotła odwraca obieg i bojler zaczyna grzać wodę w kotle. Na wyjściu z kotła na bojler masz zawór grawitacyjny? Nie ma tam zaworu grawitacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iza vs Krzysiek 23.03.2014 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Taki zawór na tą rurę która wychodzi z kotła( na zdjęciu owinięta folią chyba) Układ centralnego ogrzewania masz otwarty czyli z naczynkiem wzbiorczym tak? Dodatkowo widziałem chyba na zasileniu bojlera zimną wodą z sieci zawór zwrotny. Grozi to w przypadku grzania wody i braku poboru ciepłej wody rozsadzeniem bojlera.Jak już chcesz go mieć to zastosuj taki ograniczający ciśnienie jednocześnie Zamiast kolanka na rurze opisanej na zdjęciu "do kranów " daj trójnik i wkręć naczynko przeponowe( niezbędne gdy stosujesz na zasileniu bojlera jakiekolwiek zawory zwrotne) Nie powinno po tych przeróbkach studzić wody . Rozumiem że nie wchodzi w grę żadne automatyzowanie tego układu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 23.03.2014 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Działa grawitacja. Jest to normalne zjawisko. Na lato musisz zamykać jeden zawór skośny na pionie CO tylko nie ten do którego jest podpięte naczynie przelewowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toma1 23.03.2014 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Po wygasnieci kotla ciepla woda ogrzewa instalacje c o nie kociol bo kociol jest nizej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iza vs Krzysiek 23.03.2014 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Po wygasnieci kotla ciepla woda ogrzewa instalacje c o nie kociol bo kociol jest nizej. Tak masz rację. Generalnie wystudza się a co grzeje ta woda było mniej ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 11:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 [ATTACH=CONFIG]250107[/ATTACH] Taki zawór na tą rurę która wychodzi z kotła( na zdjęciu owinięta folią chyba) Układ centralnego ogrzewania masz otwarty czyli z naczynkiem wzbiorczym tak? [ATTACH=CONFIG]250110[/ATTACH] Dodatkowo widziałem chyba na zasileniu bojlera zimną wodą z sieci zawór zwrotny. Grozi to w przypadku grzania wody i braku poboru ciepłej wody rozsadzeniem bojlera.Jak już chcesz go mieć to zastosuj taki ograniczający ciśnienie jednocześnie [ATTACH=CONFIG]250108[/ATTACH] Zamiast kolanka na rurze opisanej na zdjęciu "do kranów " daj trójnik i wkręć naczynko przeponowe( niezbędne gdy stosujesz na zasileniu bojlera jakiekolwiek zawory zwrotne) [ATTACH=CONFIG]250109[/ATTACH] Nie powinno po tych przeróbkach studzić wody . Rozumiem że nie wchodzi w grę żadne automatyzowanie tego układu? Pozdrawiam 1.Tak układ jest z otwartym naczynkiem zwrotnym na strychu. 2. Ten zawór zwrotny jest tam w ogóle potrzebny? Nie wiem dlaczego tam jest. To jest instalacja u mojego wuja. Po prostu ktoś kto robił instalację umieścił go na tej rurce z sieci. 3.Czy można wymontować ten zawór zwrotny? Obyłoby się wtedy bez zaworu ograniczającego ciśnienie i naczynka przeponowego? 4. Tak nie chcielibyśmy automatyzować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 11:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Tak masz rację. Generalnie wystudza się a co grzeje ta woda było mniej ważne. Czyli rozumiem, że sam zawór na rurę tą owiniętą folią nic nie da gdyż do pieca się nie cofa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 23.03.2014 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Żadna z tych czterech rzeczy które kolega Ci podał nie pomogą. Zawór różnicowy- brak pompy i obejścia. Naczynie otwarte masz na pewno. Nie jest ci potrzebny reduktor ciśnienia tylko zawór bezpieczeństwa do 6Atm. Naczynie przeponowe ma być do zimnej wody a nie do CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 12:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) Żadna z tych czterech rzeczy które kolega Ci podał nie pomogą. Zawór różnicowy- brak pompy i obejścia. Naczynie otwarte masz na pewno. Nie jest ci potrzebny reduktor ciśnienia tylko zawór bezpieczeństwa do 6Atm. Naczynie przeponowe ma być do zimnej wody a nie do CO. Ten zawór, który zakreśliłem kółkiem to jest zawór bezpieczeństwa czy zawór zwrotny? Jaką on spełnia funkcję. Dlaczego od kilku miesięcy kapie z niego woda? Ten zawór bezpieczeństwa do 6 Atm, o którym piszesz, to gdzie powinien być wmontowany? Edytowane 23 Marca 2014 przez borys24so Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 23.03.2014 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 jeśli chodzi o zawór na wejściu zimnej wody do bojlera to najczęściej stosuje się połączenia zaworu bezpieczeństwa ze zwrotnym, zawór zwrotny zabezpiecza przed cofaniem wody do sieci i zabezpiecza przed jej skażeniem, zawór bezpieczeństwa kapie bo albo jest zepsuty albo albo ciśnienie w zbiorniku jest za duże i się uchyla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 23.03.2014 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Przed skażeniem wody w sieci zabezpiecza zawór antyskażeniowy montowany przy wodomierzu. Zawór zaznaczony przez ciebie jest zaworem ciśnieniowozwrotnym montowany najczęściej przy bojlerach elektrycznych. Kapie dlatego że brak jest naczynia przeponowego zamontowanego na zasilaniu zimnej wody do bojlera.http://obrazki.elektroda.pl/2196386400_1303550836.jpghttp://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1978482.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 23.03.2014 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Wychładzanie masz jak w banku bo masz grawitację która działa jak tylko gdzieś jest cięższa zimniejsza woda opada w dół wychładzajac wszystko co ma po drodze Tutaj gorący bojler.. Musisz zamknąć jej obieg po zakończeniu grzania co przez kocioł a więc tak jak polecił ci gersik musisz zamknąć zawór najbliżej podkowy w bojlerze. Najlepiej jednak zamontować zawór kulowy w miejscu strzałki "gorąca z pieca". Później nie pozostaje nic innego tylko pamiętać : wajcha OTWÓRZ obieg jak zaczynam palenie w piecu wajcha ZAMKNIJ gdy idę spać po zakończeniu palenia. Skoro nie chcesz tam żadnej automatyzacji to niestety trzeba się nawajchować. Jak już się nawajchujesz to może wpadniesz na pomysł aby zamontować sterownik różnicowy czytajacy czy jest cieplejsza woda w podkowie od tej w zasobniku w tym wypadku sterownik powinien otworzyć zawór, a zamknie go jak będzie widział że w wężownicy grzejącej zaczyna spadać temp. bo kończy się akcja grzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 22:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Myślałem jednak, że jest jakieś inne rozwiązanie niż zakręcanie zaworu na pionie. Dziwne jest również to, że na początku po zmianie bojlera przez kilka miesięcy było wszystko dobrze, bojler trzymał długo temperaturę a później coś się stało. Myślę, że może na nasilanie tego zjawiska może mieć wpływ pora roku.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
borys24so 23.03.2014 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Jak już się nawajchujesz to może wpadniesz na pomysł aby zamontować sterownik różnicowy czytajacy czy jest cieplejsza woda w podkowie od tej w zasobniku w tym wypadku sterownik powinien otworzyć zawór, a zamknie go jak będzie widział że w wężownicy grzejącej zaczyna spadać temp. bo kończy się akcja grzanie. Co to jest ta ,,podkowa''? Ten sterownik różnicowy to gdzie by trzeba zamontować i jakim zaworem by sterował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samuel76 23.03.2014 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) Kolego może cię prześlę do podobnego tematu na sąsiednim forum. Tam jest wiecej infohttp://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16317-wych%C5%82adzanie-wody-w-bojlerze-z-tematu-viadrus-u22/page-4?do=findComment&comment=166098Napisano 25 listopad 2013 - 21:31 Witam Dobra, to jeszcze moja propozycja rozwiązania. Zastosowanie siłownika elektrycznego razem ze sterownikiem różnicowym np RTSZ-4/R temp kotła i zasobnika. MINI SIŁOWNIK ELEKTRYCZNY LINIOWY MAX SIŁA 150kg (1500N) Nowy model znanej firmy "SUPER POWER JACK" Rozwiązanie jest korzystniejsze energetycznie ponieważ nie pobiera podczas nagrzewania zasobnika energi el. 5-7W przy zastosowaniu elektrozaworu lub 40W przy użyciu pompy do pompy trzeba też zresztą należy stosować zawór zwrotny aby uniknąć wychładzania przy postoju pompy. Miejsce zamocowania siłownika należy dobrać tak aby wykorzystać cały zakres posuwu siłownika. Wyłączenie w skrajnych pozycjach załatwiają krańcówki w siłowniku. Do tego trzeba jeszcze dorzucić przekaźnik zmieniający polaryzację zasilania siłownika. I zasilacz np 12- 36 V 1,25A. Kolega zamontował zasobnik i dlatego zwróciłem uwagę na ten problem a szwagier ma zawór kulowy który musi codziennie otwierac i zamykać po nagrzaniu wody nie jest to tak bardzo uciążliwe ale jak można coś ulepszyc i odciążyć naszą pracę to można coś takiego zmajstrować . I nie bójmy się że zawór kulowy sie kiedyś wytrze i zacznie przepuszczać (co zwykle lubi robić) przez uszkodzony zamknięty nie będą przep ływac jakieś wielkie masy wody. Najwyżej zakupimy za 3 lata następny za kilkanaście PLN El zamknięcie kulowego.JPG Edytowane 23 Marca 2014 przez samuel76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.