tobi85 27.03.2014 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Witam, Na dniach zamontowano mi drzwi wejściowe bez obróbki, są tylko opianowane.Po zamontowaniu nowych drzwi jest dużo głośniej, większy hałas z zewnątrz.Pytanie z jakich materiałów zrobić obróbkę, gips, zaprawa tynkarska ? czy inny materiał ? żeby zmniejszyć hałas z zewnątrz do minimum ? Pytanie natury kosmetycznej. Na zewnątrz do połowy ściany jest farba olejna, jak ją zdjąć, zeskrobać równo żeby do około drzwi zrobić pasek w innym kolorze, bo na farbę olejną już nic nie nałożę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 28.03.2014 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Witam, Na dniach zamontowano mi drzwi wejściowe bez obróbki, są tylko opianowane. Po zamontowaniu nowych drzwi jest dużo głośniej, większy hałas z zewnątrz. Pytanie z jakich materiałów zrobić obróbkę, gips, zaprawa tynkarska ? czy inny materiał ? żeby zmniejszyć hałas z zewnątrz do minimum ? Pytanie gdzie masz zamontowane drzwi. W domu czy w bloku? Jeśli dom to dojedź styropianem z elewacji (jakaś 2-ka wystarczy). Dalej to już kosmetyka z elewacją. Jeśli masz w bloku to pytanie o drzwi. Co to za produkt, czym wypełnione itd. Jak są zapianowane - czy jest to zrobione dobrze, równo i na całej powierzchni? Pytanie natury kosmetycznej. Na zewnątrz do połowy ściany jest farba olejna, jak ją zdjąć, zeskrobać równo żeby do około drzwi zrobić pasek w innym kolorze, bo na farbę olejną już nic nie nałożę... To sugeruje klatkę schodową. Jedyne co mogę Ci polecić to odmierzyć żądany pasek, przyłożyć murłatę i odciąć nożykiem tak głęboko jak się da abyś miał pewność, że cała farba została przecięta. Później niepotrzebną farbę zeskrobujesz szpachelką. Uważaj abyś nie rozpędził się i nie wjechał na tą część farby olejnej, którą chcesz zostawić. P.S. coś czuję, że jest nie tak z drzwiami. Czy są dobrze zamontowane i wyregulowane? Po samym pianowaniu powinno być OK ale skoro nie jest to zastanawiam się, czy nie kupiłeś czegoś z lipnym wygłuszeniem (np. plaster miodu sprzedawany w marketach i przez obwoźnych "monterów"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tobi85 28.03.2014 10:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 (edytowane) Pytanie gdzie masz zamontowane drzwi. W domu czy w bloku? Jeśli dom to dojedź styropianem z elewacji (jakaś 2-ka wystarczy). Dalej to już kosmetyka z elewacją. Jeśli masz w bloku to pytanie o drzwi. Co to za produkt, czym wypełnione itd. Jak są zapianowane - czy jest to zrobione dobrze, równo i na całej powierzchni? Drzwi są zamontowane w bloku. Są to drzwi których grubość blachy ma około 1 mm, środku kratownica, wypełnione pianą PU. Drzwi przed pianowaniem zabezpieczone 6 bolcami w ścianę, zapianowanie jest równo, zarówno od zewnątrz jaki i od wewnątrz, dookoła drzwi. Pytane co położyć między pianę a farbę żeby drzwi, jaki materiał, czy to nie jest tak że im większa ziarnistość tym wygłuszenie będzie leprze ? np. odpada gładź a wskazana jest zaprawa murarska ? To sugeruje klatkę schodową. Jedyne co mogę Ci polecić to odmierzyć żądany pasek, przyłożyć murłatę i odciąć nożykiem tak głęboko jak się da abyś miał pewność, że cała farba została przecięta. Później niepotrzebną farbę zeskrobujesz szpachelką. Uważaj abyś nie rozpędził się i nie wjechał na tą część farby olejnej, którą chcesz zostawić. Wlaśnie to samo przeszło mi przez myśl, gdzieś widziałem ze było to obudowane czymś w rodzaju klinkieru, tylko nie wiem gdzie tego szukać ? P.S. coś czuję, że jest nie tak z drzwiami. Czy są dobrze zamontowane i wyregulowane? Po samym pianowaniu powinno być OK ale skoro nie jest to zastanawiam się, czy nie kupiłeś czegoś z lipnym wygłuszeniem (np. plaster miodu sprzedawany w marketach i przez obwoźnych "monterów"). Tak jak wyżej pisałem w środku jest piana PU, wiec wydaje mi się ze nie najgorzej. Edytowane 28 Marca 2014 przez tobi85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 28.03.2014 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Pianka poliuretanowa do drzwi w bloku jest jak najbardziej OK. Grubość 55mm i ościeżnica pełna w zupełności wystarczą do bloku aby żyć komfortowo, bez słuchania hałasów z klatki. Jeżeli zamontowałeś tak jak piszesz (w skrócie) to powinno być OK i nie do końca rozumiem skąd ten hałas.Napisz czym jest ta kratownica z pianki? Tego nie do końca rozumiem. Chyba, że chodzi o elementy usztywniające w skrzydle + pianka.Co do obróbki z zewnątrz - spróbuj skontaktować się ze spółdzielnią lub właścicielem bloku. W jego gestii powinno leżeć aby ta klatka wyglądała.Masz próg? Nieraz widziałem magików co nie dawali progu i de facto parametry zamiast się poprawić to pogarszały się. Pamiętaj, że klatka schodowa działa jak komin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tobi85 28.03.2014 20:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Pianka poliuretanowa do drzwi w bloku jest jak najbardziej OK. Grubość 55mm i ościeżnica pełna w zupełności wystarczą do bloku aby żyć komfortowo, bez słuchania hałasów z klatki. Jeżeli zamontowałeś tak jak piszesz (w skrócie) to powinno być OK i nie do końca rozumiem skąd ten hałas. ciężko mi stwierdzić, może nie jest do do końca dobrze zapianwane i dopiero otynkowanie załzawi temat całkowicie stąd pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenie co to materiału który się wykańcza zapianowane drzwi ? Wcześniej miałem drzwi podwójne z czasów PRL i niestety muszę stwierdzić ze windę (bo to głównie ją słychać), było słychać mniej. Napisz czym jest ta kratownica z pianki? Tego nie do końca rozumiem. Chyba, że chodzi o elementy usztywniające w skrzydle + pianka. Tak dokładnie jest to usztywnienie w skrzydle+ piana. Co do obróbki z zewnątrz - spróbuj skontaktować się ze spółdzielnią lub właścicielem bloku. W jego gestii powinno leżeć aby ta klatka wyglądała. Masz próg? Nieraz widziałem magików co nie dawali progu i de facto parametry zamiast się poprawić to pogarszały się. Pamiętaj, że klatka schodowa działa jak komin. Jestem dość nowym mieszkańcem w bloku i sądzić po innych drzwiach w bloku każde z nowszych skrzydeł jest zrobione wykończone inaczej wiec dochodzę do wniosku że zanim się spółdzielnia za to weźmie to sam to zrobię. Próg jest, fakt faktem trochę od dołu podwiewa chyba będę musiał tam zamontować dodatkową uszczelkę. Nadal zostaje temat jakim materiałem wykończyć opianowaną warstwę, bo wydaje mi się ze użyty materiał możne mieć wpływ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 29.03.2014 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Ciężko jest porównywać 2 pary drzwi do drzwi pojedynczych. Przykładowo każde z poprzednich skrzydeł miało izolację akustyczną na poziomie (strzelam) 15dB. Suma to nie 2x15dB a synergiczne działanie 2 konstrukcji co da (również strzelam) izolację na poziomie 40dB. Drzwi grubości 55mm z pianką mają średnio około 30dB izolacji akustycznej. Nie wiem jak głośna jest ta winda ale wszystkie inne hałasy typu kroki czy normalnej głośności rozmowy powinny być ledwie słyszalne u Ciebie. Pytanie jaką masz ościeżnicę zostaje otwarte. Czy kupiłeś narożną jak były montowane w latach 80-tych w blokach w mniejszych miejscowościach czy pełną w kształcie litery C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.03.2014 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Podobnie jak Them głównych źródeł podwyższonego hałasu szukałbym w montażu. Jeśli podwiewa przy progu, to jest on po prostu źle zamontowany i powinne to być poprawione w ramach reklamacji a nie dodatkowej uszczelki. Dobre doleganie skrzydła to podstawa do "wyciągnięcia z drzwi" ich maksymalnych parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 29.03.2014 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2014 Mała uwaga na temat całości drzwi. O ile linia produkcyjna jest w miarę automatyzowana w naszych rodzimych produkcjach o tyle montaż to najbardziej wrażliwe miejsce w drzwiach (oknach również) ze względu na czynnik ludzki. Od samego przygotowania otworu po osadzenie drzwi (i okien). Tu robi się wszystko narzędziami ręcznymi (poziomica) i nawet jej nieumiejętne przyłożenie do drzwi będzie miało wpływ na końcowy efekt montażu.Nie twierdzę też, że każdy producent robi jednakowe wyroby ale parametry w średniej lub średnio-wyższej klasie są mocno zbliżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tobi85 31.03.2014 07:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Ościeżnica jest typu C, ale nie okrywa ona muru jest do niego "dostawiona", przylega, ponieważ ścian jest dużo grubsza od ościeżnicy.Na temat montażu ciężko mi się wypowiadać, ponieważ robiła to firma zewnętrzna która jest już jakiś czas na rynku, zakładam że jest to zrobione w miarę dobrze.Dziś jeszcze dokładnie sprawdzę czy tylko przy progu podwiewa i zareklamuję.Odnośnie wykończenia drzwi, wystarczy gips tynkarski czy coś innego polecacie?Na gips chciałbym położyć pyłki ozdobne, ładnie to wygląda, ale czy jest praktyczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 31.03.2014 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Możesz obrobić to gipsem - nie widzę problemu. Tu już kosmetyka jak z resztą napisałeś w temacie. Podwiewanie z progu możesz sprawdzić chałupniczymi sposobami poprzez dostawienie zapalniczki. Płomień nie powinien oczywiście kłaść się i parzyć Cię po rękach. Może będzie potrzebna tylko mała regulacja. Zapewne skrzydło będzie miało system 2 uszczelek i jednej uszczelki w progu. To w zupełności powinno wystarczyć dla mieszkania w bloku. Ościeżnica w kształcie litery C (czyli klasyczna pełna lub z wysuniętym przednim panelem - wszystko jedno u Ciebie) nie obejmie muru. Takie ościeżnice są tylko póki co dla drzwi wewnętrznych i ościeżnica nazywa się "regulowana" lub "opaskowa". Jeszcze wrócę do obróbki - podpytaj kolegów odnośnie samego estetycznego wykończenia oraz tego czy taki gips będzie dobry pod płytki, bo wiem, że nieraz klej lubi odparzać gips i wtedy płytki spotykają się z prawem grawitacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.