mits 30.03.2014 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Witam serdecznie, na wstępie powiem iż wątków podobnych na tym i innych forach przeczytałem masę więc proszę mnie nie ganić za podobny temat. Otóż kupiłem podłużne, wysokie (3.6 m) mieszkanie 42,2 m2 w starej (1856r) kamienicy. Przymierzam się do generalnego remontu i przy okazji do wymiany ogrzewania. Zależy mi na tym by w mieszkaniu nawet przy -10 zimą było ciepło przy stosunkowo niskich kosztach i teraz tak:- mieszkanie jest ocieplone styropianem od zewnątrz prócz jednego pokoju więc mam plan ocieplić jedną ścianę właśnie od wewnątrz,- obecnie w mieszkaniu jest ogrzewanie na prąd i rachunki miesięczne wynoszą 450 zł - tu mam plan wymienić ogrzewanie elektryczne na gazowe (jest przyłącze) kupując oto taki kocioł: http://www.eners.pl/product_info.php?cPath=255_179&products_id=1293, który ogrzeje mi wodę podłogi i kaloryfery. - ponadto jest plan obniżyć sufity - nie wiem czy to dobry pomysł Moje pytanie do was:1. Czy to co napisałem wyżej ma sens przy takich gabarytach mieszkania ma sens?2. Czy jest szansa zmniejszenia wysokości ogrzewania przynajmniej o połowę?3. Wszelkie wskazówki, porady itp. mile widziane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 30.03.2014 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 porównywałeś cene z podobnym kotlem ale turbo? przy takim metrażu kondensat może się zwracać kilkanaście lat, w szczególności jak jest ocieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mits 31.03.2014 05:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 To już coś na początek, a jesteście w stanie polecić coś*sensownego jeśli chodzi o kotły / piec taki by:- był ekonomiczny- ogrzewał zarówno wodę bieżącą jak i kaloryfery - dodatkowym plusem będzie możliwość podpięcia ogrzewania podłogowego- koszt do 7000 zł- niezawodność i długa gwarancja jeśli nie jesteście w stanie podać konkretnych linków to może firmy w które warto pójść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 żeby grzac grzejniki i podłogowkę różnymi temperaturami do każdego kotła potrzebny jest zawór trojdrogowy i pompa na podlogowke, dodatkowo silownik i sterownik do zaworu 3dr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mits 31.03.2014 06:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 żeby grzac grzejniki i podłogowkę różnymi temperaturami do każdego kotła potrzebny jest zawór trojdrogowy i pompa na podlogowke, dodatkowo silownik i sterownik do zaworu 3dr zawór trójdrogowy do kotła? Reszta to wiadomo że trzeba dorobić. Pytanie czy polecacie coś*konkretnego dla powyżej opisanego mieszkania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 zawór trójdrogowy do kotła? w sensie niezależnie jaki kocioł wybierzesz to zawór na obiegu podłogówki, zimniejsza woda z powrotu będzie mieszana z cieplejszą z kotla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Ekonomiczny będzie każdy kocioł kondensacyjny. ile lat będzie sie zwracać kocioł kondensacyjny w porównaniu do turbo przy 42 metrach z ociepleniem? Przy twoim metrażu dałbym sobie spokój z bajkami o dodatkowym zaworze opowiadanych przez pseudo fachowców. jakie autoryzacje potwierdzają kolegi fachowość? jakbyś nie zauważył to napisałem, że zawór będzie potrzebny jesli będzie chciał uzyskać różne temperatury zasilania, później napisaleś o grzaniu na tych samych temperaturach, czyli to samo przekazałeś co ja tylko innymi słowami a skoro uważasz, że takie zdanie ma pseudo fachowiec to gratuluje szczerości i uczciwości. RTLem wyregulujesz temperaturę ale jak ze względu na grzejniki bedzie grzał wodę do np. 60 stopni to tyle samo pójdzie na podłogówkę tyle, że z malym przepływem. jak juz dajesz pomysł to opisz go tak żeby przez niedomówienia po sezonie grzewczym nie powstał temat pekająca wylewka albo odpadające płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 (edytowane) panie BrodowskiG panu już dziękujemy bo głupoty straszne pan gada, Nie mogę tylko zrozumieć jak to jest że w jednym z postów pisze pan że dopiero zaczyna z ogrzewnictwem a w drugim wprowadza w błąd czytelników udając kogoś posiadającego jakąkolwiek wiedzę. Co do autoryzacji, hmmm..... tu mnie pan ma, nie mam żadnej..... ale to tylko dla tego że to ja prowadzę wykłady i szkolenia i to ja nadaję autoryzacje. tu może pan sobie poczytać o zaworze RTL http://sankom.pl/download/dk/documentation/imi/heimeier/co/zawory%20grzejnikowe/rtl.pdf?rtl.pdf nawet jest schemat ogrzewania grzejnikowego i podłogowego na jednym parametrze z zaworem RTL. i na koniec nie pamiętam byśmy byli kolegami, nawet tymi po fachu. szkoda że nie dostalem odpowiedzi o opłacalność kondensacyjnego użyłem słowa kolega bo taka jest netykieta, jakbyś nie wiedział to takie zasady w internecie. w necie użytkownicy traktują się jak koledzy i nie zwracają się zwrotami grzecznościowymi ale skoro Ciebie to tak bardzo boli to ogłoś się wielmożnym panem PS grzeje kotlem i mam temp wyjściową 70 stopni, daje to na podlogówkę, na jej wyjściu daje RTL ustawiony na 30 stopni. jaka będzie temperatura na wejściu podłogówki? ja uważam że 70 a do 30 spadnie po przepłynięciu całą pętlą ogrzewania PS2 http://www.hydraulika24.com.pl/ogrzewanie-podlogowe.html tutaj można poczytać o temperaturach w podłogówce, podają maks. temp. 60 stopni ale widziałem gdzie indziej 55 PS 3 inne źródło "Ogrzewanie podłogowe Doskonale nadaje się do współpracy z niskotemperaturowymi źródłami ciepła, takimi jak kotły kondensacyjne, czy pompy ciepła. Maksymalna temperatura zasilania w instalacji ogrzewania podłogowego nie powinna przekraczać 55°C, w praktyce najczęściej oscyluje na poziomie 40°C (przy maksymalnym spadku temperatury w obwodzie grzewczym do 10°C.)" ciekawe z czego te szkolenia prowadzisz Edytowane 31 Marca 2014 przez BrodowskiG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 zawór trój-drogowy regulowany ręcznie kosztuje na allegro poniżej 150 zł razem z przesyłką jeżeli ułoży się podłogówkę zygazakiem to z jednej strony podloga będzie grzana 60-70 stopni a z drugiej 25-30, wiem że rtlem wyreguluje się temperaturę ale po co mieć taki duzy gradient i po co mocno dusić przepływ jak mozna obniżyć temp do 35-40 stopni zaworem za niecałe 150 zł i wtedy jest duży przepływ i podłoga w każdym miejscu jest grzana wodą o zblizonej temperaturze a przy okazji pompa ma lżejponizej 200 zł są zawory trójdrogowe termostatyczne i uzyskuje się stalą temp. zasilania ale ja tego nie będę polecał bo kilka osób miało z tym problemy mits wiesz jakie masz zużycie energii na co i cwu, zobaczymy po ilu latach zwróci się kondensacyjny. takie podsumowanie żebys wiedzial między czym wybierać1. kocioł turbo +grzejniki najtansza inwestycja2. kondensacyjny + podlogówka najtansza eksploatacja3. kondensacyjny + podłogówka+ duże grzejniki grzane temp. jak podłoga, eksploatacja praktycznie jak pkt2 tyle że duże grzejniki trzeba kupić4. grzejniki na wysoką temperaturę + podłogówka + kocioł w zależności od oplacalnośći, zawor 3-dr za 150 zł + np. RTL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 31.03.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 od poczatku roku weszły przepisy, które dopuszczają do sprzedaży tylko pompy energooszczędne, taka pompa dobrej firmy kosztuje 350 zł, sprzęgło nie jest potrzebne ponieważ na obiegu grzejników nie będzie dodatkowej pompy i ten obieg spełni funkcję sprzęgła (nie będzie 2 pomp w szeregu), czyli to co nie pociągnie podłogówka pójdzie na grzejniki. akurat rozwiązanie nr 4 jest najbardziej skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rotan 31.03.2014 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 (edytowane) Cholera! Gdzie nie wejdę na tym forum to naparzanka! Na ulicy to samo. Jacyś debile klną i wyzywają z byle powodu. Ja wiem że w naszym pięknym kraju życie wkurwia, ale nie dajmy się zwariować! mits, 10lat temu wyremontowałem sobie mieszkanie w starej kamienicy. Jaki byłem niedoinformowany, że zrobiłem podłogówkę tylko pod terakotą. Więcej tego błędu nie popełnię! (Kończę dom. całość O.P.)Poczytaj i przemyśl to. Zapomniałem o jeszcze jednym ważnym zagadnieniu: o wentylacji.Prawdopodobnie masz wysokie mieszkanie.Zrób wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła. Edytowane 31 Marca 2014 przez Rotan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 01.04.2014 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 powiedz to chłopakom z Grundfosa albo Wilo to im zajady popękają ze śmiechu. Jeśli w układzie występują 2 pompy (a tu tak będzie bo jedna w kotle a druga na obiegu mieszaczowym) to obowiązkowo trzeba je odsprzęglić (sprzęgłem hydraulicznym albo wymiennikiem przeponowym). http://nportal.pl/artykuly/919p0/Grzejniki_i_ogrzewanie_podlogowe_w.html tutaj znajdziesz to o czym pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 01.04.2014 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Cholera! Gdzie nie wejdę na tym forum to naparzanka! Na ulicy to samo. Jacyś debile klną i wyzywają z byle powodu. Ja wiem że w naszym pięknym kraju życie wkurwia, ale nie dajmy się zwariować! też mnie wkurza jak zaczne czytać ciekawy temat a nagle dziesiątki bezsensownych komentarzy ale co mam zrobić jak próbuję komus pomoc swoimi komentarzami a ktoś chce ze mnie zrobić głąba tylko po to żeby mógł zabłysnąć albo znaleźć klienta. pisałem o zaworze 3D i zostałem zaatakowany że niby takie drogie rozwiązanie, patrze na allegro a reczny niecałe 150zł, zapomnialem o drogiej i energochlonnej pompie i sie okazało że energooszczędna kosztuje 350zł. napisałem jak obejść sprzęgło i kolejny głupi komentarz, bez problemu moge zaleźć rozwiązania które nie posiadają sprzęgla i tak sie robi w praktyce. praktycznie co komentarz to proba dowalenia mi, każdy zarzut odpieram źródłami z neta, które mogę przedstawić. Za to Pan (bo pisał że nie jestesmy kolegami) "fachowiec" poleca puszczanie 70 stopni w podłogę, wciska kociol kondensacyjny i mimi 2 pytań o jego opłacalnośc nie dostałem odpowiedzi, podobno jest jakimś szkoleniowcem ale nie wiadomo od czego bo też nie odpowiedzial. Tak jak zauważył w innym wątku, ja się uczę ale w taki sposob że się zastanawiam nad rolą każdego elementu i analizuje jak układ może się zachować ale Pan szkoleniowiec weźmie swoje gotowe schematy gdzie ma nawalone sprzętu żeby dużo wcisnąć klientom, bezmyślnie się ich trzyma bez zastanowienia o co w nich chodzi i jak pisze że da się zrobić prościej to ma wielki ubaw bo tego nie miał na swoich schemacikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 01.04.2014 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) możliwe, że w tym miesiącu będę robił instalacjęwystarczy, że nie wszystkie grzejniki będą miały głowice termostatyczne i po problemie, nic sie nie zamknieładowanie zbiornika przez przełączenie zaworu 3D w kotlejak będzie okazja to się pochwalę jak wszystko ładnie działa i opiszę jak zostało zrobioneoszczedność 15 % tylko od jakiego zużycia, bo jak cała oszczędność wyniesie 250 zł to przynajmniej 10 lat będzie się zwracać PS jakbyś na schemacie w miejscu sprzęgła narysował grzejnik to otrzymasz sytuację o której piszę, oczywiście przepływ przez grzejnik da większy opór niż sprzęgło ale będzie działać tak samo a może i korzystniej bo odprowadzi ciepło, natomiast sprzęglo podniesie temp. powrotu a z czym to się wiąże to na pewno wiesz.niszczenie przez kawitację może nastapić w momencie startu pompy jak się zerwie struga cieczy, zabezpiecza przed tym zawor zwrotny ktory wytwarza opór i start nie jest na tyle gwałtowny żeby doprowadzić do kawitacji Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez BrodowskiG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 02.04.2014 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 a ja mam nadzieje że nigdy mnie nie będzie szkolił ktoś kto swoim horyzontem nie potrafi wyjść poza gotowe schematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.