_olo_ 21.09.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Skoro tak to do rozważenia choć wymiennik też nie drogi, pytanie co bezpieczniejsze i tańsze w wykonaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 21.09.2014 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Przeczytajcie kawałek dyskusji http://forum.muratordom.pl/showthread.php?65781-RANKING-KOT%C5%81%C3%93W-NA-EKO-GROSZEK&p=6614812#post6614812 A sprzedawczykowi oczywiście już coś nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 21.09.2014 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Jak już to Tobie to nie na rączkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 21.09.2014 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 mozna dawać kotły w układzie zamkniętym, trzeba tylko dołożyć wężownice schładzającą lub inne zabezpieczenie Nie wszyscy producenci zezwalają na montaż kotłów w układzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 21.09.2014 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 ale podaja maksymalne ciśnienie pracy. najwyzej straci sie gwarancję, jak ktoś da 2 lata to tak jakby jej nie bylo, bo żaden kociol tak szybko nie padnie. ryzyko inwestora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 21.09.2014 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 A jak jest 4 czy 5 lat ?Szkoda trochę, oczywiście wtedy to ryzyko które trzeba podjąć jak ktoś chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej_M_ 21.09.2014 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 ale podaja maksymalne ciśnienie pracy. najwyzej straci sie gwarancję, ,,,, W tym wypadku nie jest problem z wyższym stałym ciśnieniem, ale z zmieniającym się ciągle ciśnieniem, które może destrukcyjnie wpływać na wymiennik kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 21.09.2014 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Z podajnikiem nie będzie na pewno, raczej taki jak podałem w linku wszystko palny (w tym drewno). Z buforem wyjdzie cenowo jak podajnikowy bez - bufor pozwoli kotłowi zwiększyć sprawność i zmniejszyć ryzyko przegrzania kotła a PC zwiększyć udział taniej taryfy w kosztach ogrzewania. .... Ale podłogówka wodna stanowi doskonały bufor ciepła. Użytkownicy pomp grzeją w II taryfie i się sprawdza. Po co 2 bufory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 21.09.2014 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 W tym wypadku nie jest problem z wyższym stałym ciśnieniem, ale z zmieniającym się ciągle ciśnieniem, które może destrukcyjnie wpływać na wymiennik kotła. naprężenia termiczne znosi to i cisnienie zniesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 21.09.2014 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Ale podłogówka wodna stanowi doskonały bufor ciepła. Użytkownicy pomp grzeją w II taryfie i się sprawdza. Po co 2 bufory. Jeżeli zrobię uniwersalną podłogówkę, czyli gęstą pod PC na parametry max 30/35 to mam obawy, że gdy pokaże się na termometrze kotła np 60-70..80st nie będzie co miało tego odebrać przy zaworze mieszającym "dolewającym" gorącej wody by podnieść temp wyjścia tylko o te 5st. Jak to inaczej ująć - kocioł wymknie się spod kontroli dając 8kW przy zapotrzebowaniu 2kW - póki się nie zdławi coś musi odebrać ciepło bez podgrzewania podłogi do 50 st. Gdyby były grzejniki nie ma problemu bo im to i 95 nie zaszkodzi, dla pexów zalanych betonem to już może być problem zbyt wysoka temp. Nie twierdzę, że bufor będzie, rozważam to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 21.09.2014 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 mniejsza roznica temperatur i większy przepływ da tą samą mocdlatego przy weglu daje sie bufor a podajniki przechodza w podtrzymanieprzy zasypowym to raczej żar się tak zdusi że temp. pójdzie w komin, tak jak przy grzejnikachu mnie jak sie grzeje samo cwu to kociol trzyma rowno 60 stopni mimo ze zasobnik wygrzany i nie ma co odbierac ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaulAdmin 21.09.2014 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Zostawmy już temat nieudaczników ekogroszkowych,którzy swoją budowę potraktowali jak przykazanie ojca spod pługa i skupmy się na inteligentych inwestorach lub uczmy mniej inteligentych. Po pierwsze temat jest z myślą o nowych domach a nie o sierotach,którzy budowali bezmyślnie. Po drugie czy ktoś komuś nakazuje budowę komina i kotłowni w tradycyjnym budownictwie ? Mi nakazywano w projekcie ale to olałem i zrezygnowałem z kotłowni i z komina na etapie adaptacji,zatem jaki jest problem ? Kto zakazuje świadomym inwestorom rezygnację z kominów i z kotłowni ? Ja w projekcie gotowym miałem ogrzewanie paliwami stałymi i kotłownie też miałem. Kiedy piszę na forum staram się pisać z szacunkiem do innych i nie robić osobistych wycieczek, to podstawa zachowania przyzwoitego poziomu dyskusji. Często się wspomina o inteligencji lub braku inteligencji inwestora ale jedni o tej inteligencji piszą a drudzy ją reprezentują np jakością wypowiedzi w dyskusji i to wszyscy widzą i zapewniam, że w tym względzie mogłeś się srogo pomylić w ocenie innych. Można podważyć zasadność każdego systemu nawet prądu w nowym domu bo przecież można było pomyśleć i się wybudować w pobliżu linii miejskiej ciepłowniczej, zainstalować licznik, parę metrów rury, kilka grzejników i robić tylko przelewy za energie która jest tańsza od prądu. Temat powinien mieć tytuł dlaczego system grzewczy na ekogroszek jest nieopłacalny w moim domu. Już chyba trzeci raz powtarzam, że nowe domy to nadal budownictwo tradycyjne i prócz kilku a może jednego procenta ma tradycyjne instalacje ogrzewania gdzie użycie eko groszku się w nich kalkuluje. Dlaczego nadal buduje się tradycyjnie z kotłowniami i kominami też wspomniałem, może to możliwość zmiany źródła ogrzewania bo rynek bywa kapryśny, pracodawcy też bywają kapryśni i nie wiadomo co będzie w przyszłości. Co się stanie kiedy prąd znacznie podrożeje kiedy wszystko ma się na prąd i nie ma się możliwości zmiany nośnika energii? Trzeba będzie z czegoś zrezygnować albo z kasy albo z ogrzewania albo z wentylacji i wtedy ktoś może mieć poważny problem i wtedy to ten mało inteligentny inwestor będzie miał racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geerbil 21.09.2014 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Witam Jako nowy użytkownik na forum staram coś się dowiedzieć czytając to co piszecie.Buduję dom i sam stoję przed wyborem PC czy ekogroszek ale ręce opadają jak czytam wasze kłótliwe posty które nic nie wnoszą. 311 stron z czego większość to same głupoty. Napiszcie lepiej sensownie i na temat o kosztach instalacji pompy ciepła gruntowej \ powietrznej oraz kotłowni na ekogroszek. Tylko proszę o rzetelne wyliczenia nie przeciągające na czyjąś z stron. Dodam że buduje dom 120m , raczej będzie dobrze ocieplony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 21.09.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 każdy będzie chciał udowodnić, że podjął słuszną decyzjęwszystko zalezy od wielu czynnikówze wzrostem mocy ceny pomp szybko rosną dlatego są dobre przy zapotrzebowaniu do 7-9 kWto czy zaoszczędzisz na budowie komina zalezy jaka masz wentylację, bo jak grawitacje to i tak musisz budowaćzależy czy wg projektu musisz budowac kotłownie, czy jesli nie będziesz potrzebowal kotlowni to znajdziesz inne przeznaczenie czy będzie to niepotrzebnie wybudowane pomieszczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 21.09.2014 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Jeżeli zrobię uniwersalną podłogówkę, czyli gęstą pod PC na parametry max 30/35 to mam obawy, że gdy pokaże się na termometrze kotła np 60-70..80st nie będzie co miało tego odebrać przy zaworze mieszającym "dolewającym" gorącej wody by podnieść temp wyjścia tylko o te 5st. Jak to inaczej ująć - kocioł wymknie się spod kontroli dając 8kW przy zapotrzebowaniu 2kW - póki się nie zdławi coś musi odebrać ciepło bez podgrzewania podłogi do 50 st. Gdyby były grzejniki nie ma problemu bo im to i 95 nie zaszkodzi, dla pexów zalanych betonem to już może być problem zbyt wysoka temp. Nie twierdzę, że bufor będzie, rozważam to. Zawór będzie dawał 35*, ale przecież zobacz ile wody jest w podłogówce! Musisz przepompować dużo wody chłodnej wody i mieszasz ją z gorącą. A piec z podajnikiem pójdzie w podtrzymanie jak zapotrzebowanie spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasza w spraju 21.09.2014 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 będzie to niepotrzebnie wybudowane pomieszczenie To jest coś takiego jak "niepotrzebnie wybudowane pomieszczenie"? Buduję dom i sam stoję przed wyborem PC czy ekogroszek (...) Jeżeli chodzi o sam osprzęt to kocioł wydaje się być tańszy (robocizna obsługi niepoliczalna, transport paliwa). Wliczając inwestycje (komin, kotłownia) to najtańsze markowe PC-PW wyjdą po tyle samo. Oszczędzasz na budowie kotłowni i komina. Ale jeżeli budujesz kominek i wentylację grawitacyjną to komin i tak będziesz miał. Dochodzi brak syfu z obsługi oraz świadomość awaryjności PC (elektronika). Osobiście jestem w identycznej sytuacji jak ty - co ciekawe dwóch architektów niezależnie odrzuciło ideę eko-groszku (nawet jako źródła awaryjnego), zaproponowali tylko różne PC. Ale mnie nie stać aby wybulić 20k na odwierty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 21.09.2014 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 (edytowane) Zawór będzie dawał 35*, ale przecież zobacz ile wody jest w podłogówce! Musisz przepompować dużo wody chłodnej wody i mieszasz ją z gorącą. A piec z podajnikiem pójdzie w podtrzymanie jak zapotrzebowanie spadnie. Ja to cały czas piszę w kontekście kotła zasypowego dolnego spalania bo w nim można spalić nie tylko ekogroszek, każdy sortyment węgla, nie musi być suchy, nie musi być dobry, żadna zawleczka się nie zerwie gdy trafi się kamień i jest znacznie lepszy (mniej czasochłonny) w obsłudze od górnego spalania ale wiadomo - gorszy pod tym względem od podajnikowego. Ale zasyp raz na dobę to nie problem. Można kupić mały - 8kW w sam raz do sensowne izolowanego domu 150-200m2, koszt 2300 bez automatyki, parę stówek drożej z wentylatorem i mechanicznym miarkownikiem ciągu, w dodatku działa bez prądu. Z podajnikiem to najmniejsze to 12kW i takie małe kosztują już 7kzł. Bezawaryjne też nie są, znajomy ma za 10kzł żeliwny, co z tego jak przetarł się podajnik po 3 latach. To na mrozy -5, -10 i mniej. Na wyższych temp PC. Z przyzwoitą PC w sumie nieco ponad 15kzł, z tanią np anslutem lub P/P (klimą z grzaniem) 8-10kzł. To dopiero kwota niewiele wyższa od dobrego podajnikowego a przez >3/4 roku powinienem mieć spokój. Edytowane 21 Września 2014 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 21.09.2014 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 To jest coś takiego jak "niepotrzebnie wybudowane pomieszczenie"? jeśli będzie stało puste to chyba tak po co takie dziwne pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 21.09.2014 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 J... Z podajnikiem to najmniejsze to 12kW i takie małe kosztują już 7kzł. Bezawaryjne też nie są, .... najmniejszy z podajnikiem 7KW nie ma nic bezawaryjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wivaldi 21.09.2014 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Dodam że buduje dom 120m , raczej będzie dobrze ocieplony. Co kryje się pod pojęciem: raczej dobrze ocieplony ? Wypadało by zrobić OZC. Dwie dane: 120 m i bliżej nieokreślone ocieplenie to za mało na rzetelne obliczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.