Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dlaczego system grzewczy na ekogroszek nie jest opłacalny ekonomicznie w nowych domac


Gość Arturo72

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 8,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Skończmy z kominkiem: mamy dwa rodzaje kominków (wkładów) monolity i skręcane z elementów. Dla ułatwienia pomijam inne kominki. Skąd wiesz, że Twój kominek jest szczelny, nie pękł monolit lub wypaliła się uszczelka pomiędzy elementami kominka. Spytaj się swojego doradcy(Piotr Batura) skąd kominek (nieszczelny) weźmie powietrze i o wiele ciekawsze co zrobią spaliny. (czad)

 

Powietrze pobierze stąd, skąd będą najmniejsze opory. Fizyka na poziomie szkoły podstawowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak nieźle. I co teraz biedny Zyzolek powie? Biedaczysko :D

 

Kiedyś rozmawiałęm z gościem robiącym odwierty i mówił, że cena już poniżej 60-65zł nie spadnie, nawet jak zwiększy się popyt. Bo on i tak, nawet w tej chwili jeździ z budowy na budowę i ma pełny grafik na kilka miesięcy w przód.

Po prostu po niżej nie da sie już zamortyzować sprzętu i zarobić.

Ceny pomp ciepłą też raczej nie spadną, bo każda nowa linia jest na wejściu droższa, dlatego wypowiedzi niektórych, że kupią pompę kupią kiedyć, "bo kiedyś spadną ich ceny" można włożyć między bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, Ty jeszcze parę dni temu nie sądziłeś, że pompa o mocy 9kW potrafi oddać 4,5 kW.

Byłeś przekonany,że nawet, jak oddaje 4,5 kW, to nadal pobiera 9kW, bo to jej wartość znamionowa.

Parę miesięcy temu napisałeś, że "przez większość dni w roku pompa PW więcej energii pobiera, niż oddaje"

:lol:

 

Ja podałem że sprężarka pompy 9kW potrafi pobrać minimalnie 0.9kW, powiedzmy, że pomyliłem się o te 700W i pobiera jednak 1.6 u Arturo. Albo o 200W, bo pobiera 1.1, jak u kol Värmepumpsägare

I co z tego ? Po prostu będzie pracowała krócej, bo wcześniej dostarczy wymaganą ilość energii cieplnej.

 

Twój brak wiedzy na tematy, którymi zajmujesz się zawodowo poraża...

Sprawdź: nie podałeś poboru prądu z sufitu, ale wyliczyłeś je w sposób kilkakrotnie podawany nawet na tym wątku. Pomyłka o 700W dyskwalifikuje nie Ciebie lecz dyskwalifikuje wzór dzięki któremu oszukujecie przyszłych użytkowników.

Twoją prawdziwą wiedzę widać- sam grzejesz gazem, a innych "wrabiasz' w PC. Są sytuacje, że polecam PC, ale nie jest to panaceum na ogrzewanie. (Od wielu lat nie pracuje więc nie martw się o moją "fachowość"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź: nie podałeś poboru prądu z sufitu, ale wyliczyłeś je w sposób kilkakrotnie podawany nawet na tym wątku. Pomyłka o 700W dyskwalifikuje nie Ciebie lecz dyskwalifikuje wzór dzięki któremu oszukujecie przyszłych użytkowników.

Twoją prawdziwą wiedzę widać- sam grzejesz gazem, a innych "wrabiasz' w PC. Są sytuacje, że polecam PC, ale nie jest to panaceum na ogrzewanie. (Od wielu lat nie pracuje więc nie martw się o moją "fachowość"

 

ilość dostarczonej i pobranej energii nie zależy tylko od mocy, ale też od czasu działania, nie rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź: nie podałeś poboru prądu z sufitu, ale wyliczyłeś je w sposób kilkakrotnie podawany nawet na tym wątku. Pomyłka o 700W dyskwalifikuje nie Ciebie lecz dyskwalifikuje wzór dzięki któremu oszukujecie przyszłych użytkowników.

Twoją prawdziwą wiedzę widać- sam grzejesz gazem, a innych "wrabiasz' w PC. Są sytuacje, że polecam PC, ale nie jest to panaceum na ogrzewanie. (Od wielu lat nie pracuje więc nie martw się o moją "fachowość"

 

Po pierwsze i najistotniejsze - po obliczeniach od razu zastrzegłem ,że wartości minimalne i maksymalne poboru mocy podaje producent.

Jak się okazuje podaje nawet nawet wyższą wartość minimalną, niż obliczyłem.

Gdzie Ty widzisz oszustwo - nie wiem.

 

Po drugie - nikogo nie "wrabiam w PC" tylko, jak widzę takiego dyletanta z kulejącą wiedzą, to muszę zareagować, bo jeszcze ktoś przeczyta, da Tobie wiarę, powtarzając dalej Twoje mity.

Widzę, ze nawet w kwestii wentylacji i kominków zostałeś daleko w tyle...

Twój stan wiedzy pozwala przypuszczać, że ostatnie 5 lat spędziłeś gdzieś w okolicach amazońskiej dżungli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro działa wentylacja to w czym problem?

Jeszcze nigdy nie usłyszałem o przypadku zaczadzenia domowników w domu z wentylacją mechaniczną. Z grawitacyjną nagminnie :p

Szanowny Liwko spokojnie mnie możesz nawet naubliżać, ale chodzi o dobro Twojej rodziny. Zastanów się i odpowiedz tylko sobie. Kataklizm - brak prądu rekreacyjny kominek pozwala spokojnie czekać na usunięcie awarii. Niestety nieszczelność kominka powoduje wydostawanie się czadu. Nawet jeśli to SF weź to pod uwagę. Ratuj siebie dzieci wnuki i prawnuki. Oni dalej mieszkają w domu wybudowanym przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Liwko spokojnie mnie możesz nawet naubliżać, ale chodzi o dobro Twojej rodziny. Zastanów się i odpowiedz tylko sobie. Kataklizm - brak prądu rekreacyjny kominek pozwala spokojnie czekać na usunięcie awarii. Niestety nieszczelność kominka powoduje wydostawanie się czadu. Nawet jeśli to SF weź to pod uwagę. Ratuj siebie dzieci wnuki i prawnuki. Oni dalej mieszkają w domu wybudowanym przez Ciebie.

 

A co innego robię w tm wątku jak nie ratuję? :D

Odnośnie kominka i wentylacji zaczerpnąłem wiedzy u guru od tych spraw, czyli od Piotra Batury. Uważasz się za większy autorytet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość dostarczonej i pobranej energii nie zależy tylko od mocy, ale też od czasu działania, nie rozumiesz?

Dlaczego nie podacie linku do producenta, który podaje nie tylko zabezpieczenie 20A ale i dane pompa pobiera od 1000 W do 2700W. Przestańcie powtarzać mantrę - pompa oddaje. Ja przez chwile, chcę mówić pompa pobiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co innego robię w tm wątku jak nie ratuję? :D

Odnośnie kominka i wentylacji zaczerpnąłem wiedzy u guru od tych spraw, czyli od Piotra Batury. Uważasz się za większy autorytet?

Nie powołuj się na autorytet, który nie udzielił odpowiedzi na moje wątpliwości. Dla tych co im pomogłem jestem większym autorytetem od Piotra Batury. Oni jak i ja nie wiedzą o twoim autorytecie. Być może gdyby wiedzieli??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powołuj się na autorytet, który nie udzielił odpowiedzi na moje wątpliwości. Dla tych co im pomogłem jestem większym autorytetem od Piotra Batury. Oni jak i ja nie wiedzą o twoim autorytecie. Być może gdyby wiedzieli??

 

A na kogo mam się powołać, na Krecika czy Żwirka i Muchomorka? Skoro Piotr twierdzi że jest wszystko ok, to dlaczego mam mu nie wierzyć? Po przeczytaniu ostatnich twoich postów na pewno nie zaufał bym tobie. Oby takich doradców jak najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano to może policzmy - przecież mamy kalkulatory. Dom 16 x 12 z użytkowym poddaszem, około 300 m2 użytkowej + częściowe podpiwniczenie ( około 80m2 - garaż 2 stanowiska, kotłownia, warsztacik do zabaw z motorem, rowerami, nartami itp, pralnia i takie tam ). Koło 410 metrów całkowitej. Takiego domu potrzebuję i w takim będę się czuł komfortowo. Wiem czego mi brakuje w obecnym 235 metrów + garaż i piwnica i wiem ile mi na to co chcę mieć potrzeba metrów. W moim domu mieszkam 25 lat - dość czasu żeby wiedzieć czego jeszcze potrzebuję i co jeszcze chcę mieć. Być może w tym lub przyszłym roku rozpocznę budowę, o ile sfinalizuję negocjacje z klientem na obecną chatę ( jesteśmy na dobrej drodze, pozostała tylko kwestia umeblowania i wyposażenia do uzgodnienia bo chcę sprzedać dom ze wszystkimi gratami poza pamiątkami). Projekt w zasadzie mam wybrany - muszę go tylko kupić od architekta który rysował dom kuzyna + niewielkie zmiany wewnątrz. Naprawdę bardzo mi ten dom przypasował, kwestia kilku drobiazgów wewnątrz. Nowy dom będzie miał 280 m2 ścian nad ziemią, dach około 250 m2 w obrysie ścian + okapy, około 90 m2 zewnętrznych ścian fundamentowych w gruncie, około 200 m2 stropu nad fundamentem i piwnicą + 200 m2 stropu nad parterem do ocieplenia. Mam pięknie położoną 37 arów działkę budowlaną pod lasem. Prąd i woda w drodze po mojej stronie - czyli praktycznie w granicy, gaz jakieś 15 metrów od granicy, przez drogę powiatową. Budował będę dość daleko od drogi, front budynku wyjdzie jakieś 35 metrów od granicy działki z drogą. Tak wstępnie sobie zakładałem - dam 10 cm grafitu na ściany, 5 cm styroduru na fundament, w stropy i w podłogi, 20 cm waty między krokwie i 5 wierzchem na krokwie. Wentylacja będzie grawitacyjna, okna zwykłe dwuszybowe, podobnie balkony. Zapotrzebowanie przy tym ociepleniu, oknach i wentylacji wstępnie wyszacowane na 24 000kWh rocznie na CO + CWU. Instalacja CO będzie mieszana - około 70 metrów podłogówki ( hall + korytarze + wiatrołap + łazienki + kuchnia i aneks jadalny ). Reszta grzejniki ( jadalnia, salon, gabinet, biblioteka, sypialnie ). Tak chcę i tak ma być. Ogrzeję się ekogroszkiem za max.3,5 tys. rocznie wraz z CWU (przy normalnej zimie z miesiącem mrozów po - 25 nocą i około -15 w dzień i drugim miesiącem temperatur rzędu -10 do -15, bo w takim sezonie jak ten który się właśnie kończy starczy około 2,5 tysiąca ) . Ile muszę dołożyć do okien, tarasów, ocieplenia i wentylacji żeby zamknąć się w podobnej kwocie przy prądzie czy gazie? Ze wstępnego wyliczenia wyszła mi kwota tej dokładki lekko licząc około 40 tysięcy. I teraz słucham - kosztem poniesionym na dodatkowe ocieplenie, lepsze okna i tarasy oraz rekuperację obliczam że zredukuję zapotrzebowanie do jakichś 14 000 kWh. Podłogówki po całości nie chcę i jej nie będzie. Jakieś propozycje cenowe co do wykonania instalacji zapewniającej tych 14 000 kWh za rozsądne pieniądze? Grzejniki będą potrzebować w mroźne dni jakichś 45 stopni na zasilaniu. Przypominam, że w tytule wątku jest o opłacalności ekonomicznej, a ja jestem już 40 tysięcy w plecy. Wydane na tą poprawę izolacji - czyli na ogrzewanie, bo do niczego więcej izolacja lepsza niż ta wstępnie zakładana potrzebna mi nie jest. W związku z tytułem wątku proszę mi nie pisać o bezobsługowości, czystości itp. A już broń Boże o ekologii jeżeli grzanie ma być prądem. Koszt kotła + komin wychodzi mi z kosztorysu 12 tysięcy. Bardzo porządny kocioł 17 kW, bardzo skuteczny sterownik z dostępem przez internet i bardzo gustowny dobrze ocieplony komin systemowy z ceramiczną nasadą RCK na wylocie. Reszta instalacji niezależnie od źródła ciepła zostaje bez zmian - bojler, grzejniki i podłogówka pod terakotą. W części grzejnikowej oraz bojler instalacja będzie wykonana tak, żeby dała sobie radę grawitacyjnie - takie zabezpieczenie na wypadek dłuższego braku prądu. Więc do porównania kosztów liczy się tylko koszt kotła z montażem + komin czyli wydaję 12 tysięcy na źródło ciepła. Koszt obsługi - 20 minut tygodniowo w sezonie grzewczym, 20 minut raz na 6 tygodni latem + 150 PLN raz w roku za kominiarza. Kominka nie planuję - nie lubię, nie podoba mi się i nie będzie. Nienawidzę ogrzewania nadmuchowego - nawet darmo czegoś takiego nie chcę. Takie są założenia. Ile muszę wydać na inne źródło ciepła z montażem żeby mieć rachunki za CO i CWU na podobnym poziomie? Przy ekogroszku nie potrzebuję bufora, więc ewentualny bufor z niezbędną dla niego armaturą należy dodać do kosztu źródła ciepła - to tak dla ułatwienia. Dla kolejnego ułatwienia - przydział mocy 16 kW, nie potrzebuję więcej. Nie potrzebuję też gniazd trójfazowych w domu. Koszt wyższej opłaty przyłączeniowej dla większego przydziału mocy + koszt ewentualnej instalacji i gniazd trójfazowych na potrzeby źródła ciepła należy dodać do kosztu tegoż źródła ciepła. Dla kolejnego ułatwienia - nie będę ciągnął gazu do domu. Gotowanie na prądzie + awaryjnie na wypadek braku prądu kuchenka gazowa z butli w piwnicy, CWU z kotła całorocznie. Koszt ewentualnej instalacji gazowej wraz z projektem, odbiorem i przyłączem należy dodać do kosztu źródła ciepła.I jeszcze jedno - nie zamierzam iść w zmniejszanie na siłę powierzchni tej chaty. Jej rozmiar jest taki, jaki zapewni mi komfort. Tyle metrów potrzebuję - i tyle ma być. Proszę liczyć - wszak macie kalkulatory.

Kobra - ośmieszasz się, budowanie 400m2 słabo ocieplonego domu i grzanie go ekogroszkiem ( bo najtaniej ) to paranoja . Pamiętaj że aktualnie nie tylko ogrzewanie jest problem ( popatrz aktualna zima ) ale chłodzenie latem - przy tak słabo ocieplonym domku i oknach bez rolet nie unikniesz przegrzewania domu latem ( sam napisałeś że nie lubisz nadmuchu - więc klima odpada ), błagam tylko nie pisz że spędzisz lato w piwnicy :no: Latem wentylacja grawitacyjna nie działa ( z definicji ), nawet jak otworzysz okna i drzwi na przestrzał, a co z owadami - lubisz komary ? ( wiem, wiem można dać moskitiery - bardzo ładne i praktyczne ).

PS widziałem takie 400m2 rezydencje kryte papa - bo taniej ( wieś tańczy i śpiewa )..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...