Gość Arturo72 16.04.2014 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Paliłeś kiedykolwiek miałem, węglem lub ekogroszkiem ? Broń Panie Boże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małymiki 16.04.2014 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 (edytowane) Hehe Nie wiesz co tracisz P.S. Grzejemy obecny dom miałem (spalanie od góry) ok. 125m2 nieocieplony, podpiwniczony częściowo, piecem....siedzisz mocno na krześle o mocy 36kW, w tej chwili siedzę w podkoszulce, temperatura w pokoju 24 stopnie, koszt rocznego ogrzewania nie przekracza 2000zł. Edytowane 16 Kwietnia 2014 przez małymiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 17.04.2014 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Są już kotły na ekogroszek o mocy 7kW. I moim zdaniem pojawią się niedługo na rynku jeszcze o mniejszej mocy. Dla idiotów? Chyba tak, bo co za idiota buduje mały dom i jeden z pokoi przeznacza dla kotła na węgiel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małymiki 17.04.2014 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Dla idiotów? Chyba tak, bo co za idiota buduje mały dom i jeden z pokoi przeznacza dla kotła na węgiel? No jak masz u siebie pokoje w domu wielkości 5-6m2 to gratuluję pomysłowości. Na kotłownię na ekogroszek więcej jak 5-6m2 nie jest potrzebne. Oczywiście u Ciebie pompa ciepła pewnie wisi w salonie i zbiornik CWU też (jak go masz bo nie wiem), więc kotłowni nie potrzebujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 17.04.2014 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 No jak masz u siebie pokoje w domu wielkości 5-6m2 to gratuluję pomysłowości. Na kotłownię na ekogroszek więcej jak 5-6m2 nie jest potrzebne. Oczywiście u Ciebie pompa ciepła pewnie wisi w salonie i zbiornik CWU też (jak go masz bo nie wiem), więc kotłowni nie potrzebujesz Problem jest taki że więcej jest potrzebne bo tak mała kotłownia nie przejdzie przez urząd i nie dostanie pozwolenia na budowę. Minimalna kubatura kotłowni z kotłem na paliwo stałe to 30m3. Chyba że ktoś zakombinuje, w papierach będzie miał gaz a w czasie budowy wstawi tam ekogrocha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małymiki 17.04.2014 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) Problem jest taki że więcej jest potrzebne bo tak mała kotłownia nie przejdzie przez urząd i nie dostanie pozwolenia na budowę. Minimalna kubatura kotłowni z kotłem na paliwo stałe to 30m3. Chyba że ktoś zakombinuje, w papierach będzie miał gaz a w czasie budowy wstawi tam ekogrocha. Możesz podać jakiś przepis mówiący o tych 30m3. Gdyby było tak jak piszesz, przy wysokości pomieszczenia 260cm, kotłownia musiałaby mieć powierzchnię minimum 11,5 m2. Czytałem jakieś rozporządzenie ostatnio odnośnie kotłowni na paliwo stałe i było tam napisane, że kotłownia musi mieć takie wymiary, aby można było do pieca z każdej strony podejść i jakieś odległości były podane, ale nie pamiętam jakie. O kubaturze nic nie doczytałem. Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez małymiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 17.04.2014 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 (edytowane) Proszę ja Cię bardzo. http://www.arslege.pl/kotly-na-paliwo-stale-lub-olej-opalowy/k218/a23283/ http://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie-paliwami-stalymi/kotlownia-z-kotlem-na-paliwo-stale-wymagania-techniczne,28_4659.html Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie Dz.U.2002.75.690 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie § 136 Kotły na paliwo stałe lub olej opałowy 1. Pomieszczenia przeznaczone do instalowania kotłów na paliwo stałe i pomieszczenia składu paliwa i żużlowni oraz pomieszczenia przeznaczone do instalowania kotłów na olej opałowy i pomieszczenia magazynu oleju opałowego powinny odpowiadać przepisom rozporządzenia, w tym określonym w § 220 ust. 1. 2. Kotły na paliwo stałe o mocy cieplnej nominalnej do 25 kW powinny być instalowane w wydzielonych pomieszczeniach technicznych zlokalizowanych na kondygnacji podziemnej, na poziomie ogrzewanych pomieszczeń lub w innych pomieszczeniach, w których mogą być instalowane kotły o większych mocach cieplnych nominalnych. Skład paliwa powinien być umieszczony w wydzielonym pomieszczeniu technicznym w pobliżu kotła lub w pomieszczeniu, w którym znajduje się kocioł. Pomieszczenia, w których instalowane są kotły, oraz pomieszczenia składu paliwa powinny odpowiadać wymaganiom określonym w Polskiej Normie dotyczącej kotłowni wbudowanych na paliwo stałe. 2a. Kotły na paliwo stałe o mocy cieplnej nominalnej do 10 kW mogą być instalowane w budynkach, o których mowa w § 132 ust. 3, na poziomie ogrzewanych pomieszczeń, w pomieszczeniach niebędących pomieszczeniami mieszkalnymi: 1) o kubaturze wynikającej ze wskaźnika 4 m3/kW nominalnej mocy cieplnej kotła, lecz nie mniej niż 30 m3, Edytowane 17 Kwietnia 2014 przez schizo85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pillproof 20.04.2014 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 " jeżeli ma to jakieś znaczenie " Ma, niestety... Adam M. Poczytałam o buforze ciepła itp. Szkoda, że tak późno zaczęłam zagłębiać się w tajniki energooszczędnego i wygodego domu... ale cóż. Na szczęście w porę pogonił mnie Pan do myślenia co do OZC- próbuję okiełznać program do tego, więc zobaczymy co wyjdzie jak nie dam rady to będę musiała to komuś zlecić by podjąć później ostateczne decyzje co do ogrzewania CWU i CO. Póki co, analizując wiele wątków wiem, ze chciałabym pompę ciepła (w projekcie mam podłączenie gazowe- powinnam z niego zrezygnować czy muszę montować kocioł gazowy?) i bufor na 1000l, który stałby w garażu jeżeli to możliwe. Mamy wystarczającą działkę i siły, aby trochę pokopać tu i tam... Kominek, jako, że uwielbiam w nim palić- zostaje, ale montujemy płaszcz wodny, więc przy okazji będzie też trochę grzał wodę. Tym samym byłaby jeszcze podłogówka wodna na części domu- część stropów mamy betonową, częśc drewnianą- a na tych drewnianych podłogówki raczej kłaść nie będziemy, bo jeszcze nie wiem jak to wpłynie na drewno i podłogi... więc na poddaszu albo grzejniki albo ogrzewanie ścienne? Takie rozwiązanie byłoby dobre na ogrzanie CWU i OC dla 5 osobowej rodziny i 320m2: PC, kominek w pł. wodnym,podłogówka, grzejniki (?), WM+reku, a do tego ogniwa fotowoltaiczne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reze 18.06.2014 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Podepnę się pod temat, bo czas z mądrymi przedyskutować. Dla pełnego obrazu, żeby uniknąć pytań podam parametry domu: 106m* na płycie fundamentowej odizolowanej 10cm XPS, brzegowo 20cm. Ściany z silikatów 24cm + 20cm szarego styro działowe z silikatów 12 Okna 3szyby, ramki termiczne, ciepłe parapety, montaż warstwowo (ciepły) 15cm styro na płycie pod wylewką, ogrzewanie wodne podłogowe w całym domu. 50cm wełny w stropie (wiązary), dach kryty dachówką na membranie) Zachowana ciągłość izolacji na styku ściana szczytowa poddasze i wieniec-poddasze. OZC wyliczone przez audytora energetycznego. Zapotrzebowanie energetyczne domu prawie 6000kWh/rok Wskaźnik zapotrzebowania ogrzewania 52,8 kWh/m2/rok Świadomie bez kominów, kominek-bio. Świadomie wentylacja mechaniczna z Brinkiem Renovent 300 Excellent plus Wybór ogrzewania jest trudny, dlatego pytanie do doświadczonych. Zakładam, że będę potrzebować dla 2 osób na CO i CWU ok 8-9tys kWh biorąc poprawkę 10% 10 tys kWh rocznie OZC wyliczone dla temperatury 22 st C w części dziennej i 24*C w łazience. Reszta pomieszczeń 20*C. Podłogówka będzie w każdym z systemów, więc jej kosztu tu nie biorę pod uwagę, to 80-100zł za metr. 106m*=10 tys 3 wyceny na pompy ciepła PW Panasonic Tcap 9kW Nibe 1126 - 6kWh Atlantic alfea Extensa plus - 8kWh Każda z firm twierdzi, że to idealna pompa do mojego domu, każda z nich otrzymała te same dane, które podaje na forum. Moje obawy budzi proponowany rozstaw rurek podłogówki, który ma wynosić 10cm według instalatorów, a mój salon od południa ma 4m HS-a, nie jestem przekonana, że to słuszne rozwiązanie. Nie wiem, ile W daje 1m rurki o temp. 30-35*C, ale wiem, że moje pomieszczenia mają różne zapotrzebowanie na energię, ponieważ są po różnych stronach geograficznych i o różnej wielkości i przeznaczeniu. Jeden z instalatorów tłumaczył takie gęste położenie rurek tym, że jak będzie bardzo silny mróz, to pompa nie będzie miała siły zagrzać CO i CWU i wtedy w CO pójdzie np 27*C i przy tak gęstym ułożeniu to wystarczy. Coś mi to nie pasuje, ale co tam, ja przecież baba jestem Pytania do Was: Czy każda z tych pomp odpowiednia jest do CO i CWU dla mojego domu, czy da radę przy przejściowych temperaturach -20*C przez kilka dni? Przypominam, że brak alternatywnego źródła ciepła w domu (tylko bio kominek). Czy w zestawie pompa ciepła plus Galmet 300l da radę, czy musi być specjalnie dedykowany zbiornik do danej pompy (np. panasonic do panasonica)? Koszty takiego zestawu z montażem to średnio 25-30tys zł nie wliczam podłogówki. Koszty eksploatacji to przeglądy gwarancyjne 1x w roku ok 200-250zł Popsuć może się wszystko, więc tego nie przewidzę w żadnym systemie, lecz jedne mają droższe części inne tańsze. Koszt uzyskania 10tys kWh potrzebnych dla mojego domu to w normalnej taryfie z czystego prądu 5444zł w taryfie G12 (ciepły dom) 3585zł w tym 2000 kWh w drogiej, 8000 kWh w tańszej taryfie w taryfie G12w (twój weekend) 3776zł w układzie 2000 kWh w droższej i 8000 w tańszej taryfie Przy zastosowaniu pompy ciepła zużyję połowę tej energii, czy jestem w błędzie? Jeżeli zastosować układ bez pompy ciepła, czyli tylko duży bufor np 500-600l, to można się pokusić o przypuszczenia, że da się go grzać tylko w II taryfie. ale 10tys kWh pozostaje nadal 10-cioma tysiącami. Układ bufora zasilającago CO i ogrzewającego CWU inwestycyjnie jest sporo tańszy, ale moje dylematy dotyczą raczej nie taniej inwestycji, ale taniej eksploatacji. Raczej wybiorę pompę ciepła, ale która z nich nie będzie zbyt mocno przewymiarowana i która zapewni mi spokojny sen i ciepły w najzimniejsze dni w roku? Proszę, poradźcie. Pozdrawiam Reze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.06.2014 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 (edytowane) Nie znając dokładnego obciążenia ale wg własnego przypuszczenia stwierdzę,że jedynie Atlantic może być odpowiednio dobrany,T-CAP będzie za mocny i poprosilbym o wycenę zwykłej 9kW,która będzie ok.3-4tys.zł tańsza,lub nawet 7kW,Nibe może być na styk,nie znam parametrów tej pompy i sądzę,że w największe mrozy może się wspomagać grzalka,aczkolwiek nie jest to wada i może być nawet zaletą,dotyczy to wszystkich pomp.A zaletą dlatego,że słabsze pompy są z reguły tansze i nawet jak włączy się grzalka przy największych mrozach to zużycie prądu będzie na tyle małe,że oplacalniej kupić tańszą pompę niż dopłacić do droższej ale nie wymagającej wspomagania.To zależy od podejścia inwestora do tematu.Zuzycie prądu przez pompę będzie więcej niż dwukrotnie niższe niż przy pradzie,spokojnie przyjabym 2,5 raza.Tej zimy na c.o zuzylem 1900kWh a na cwu za rok kalendarzowy zuzyje 1400kWh a mamy podobne domy a ja mam w dodatku wylapane mostki termiczną.Tak jak wspomniałem,przy pompie nie trzeba posiadać żadnego dodatkowego źródła ciepła bo jest grzalka. Edytowane 18 Czerwca 2014 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.06.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Osobiście mam Galmeta sgws 300l i chodzi pod Panasem,jedynie czujnik musi być oryginalny panasowski bo inne glupieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reze 18.06.2014 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Jakoś najbardziej bliska memu sercu jest pompa Panasonica, pewnie z tego powodu, że ma największą liczbę użytkowników i do tego dobre opinie. Jak to jest, z tym przewymiarowaniem pompy, co się wtedy dzieje? Nie mogę tego ogarnąć. Mam samochód z bardzo mocnym silnikiem, najczęściej nie wykorzystuję jego mocy, ale jak potrzebuję wyprzedzić na drodze inny pojazd, to się nie martwię, że nie zdążę. Myślałam, że to analogiczne do pompy. Jak nie potrzeba, to nie pracuje pełną mocą, ale jak potrzeba, to ma z czego wziąć Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ni cholery nie mogę się w tym połapać. Wentylacja jest prosta. Nawiew, wywiew, wymiennik, łatwo policzyć, łatwo zrozumieć, ale z tym ogrzewaniem, to od pół roku mam problem. Jak już wydaje mi się, że rozumiem, to znowu czegoś nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.06.2014 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Jakoś najbardziej bliska memu sercu jest pompa Panasonica, pewnie z tego powodu, że ma największą liczbę użytkowników i do tego dobre opinie. Jak to jest, z tym przewymiarowaniem pompy, co się wtedy dzieje? Nie mogę tego ogarnąć. Mam samochód z bardzo mocnym silnikiem, najczęściej nie wykorzystuję jego mocy, ale jak potrzebuję wyprzedzić na drodze inny pojazd, to się nie martwię, że nie zdążę. Myślałam, że to analogiczne do pompy. Jak nie potrzeba, to nie pracuje pełną mocą, ale jak potrzeba, to ma z czego wziąć Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ni cholery nie mogę się w tym połapać. Wentylacja jest prosta. Nawiew, wywiew, wymiennik, łatwo policzyć, łatwo zrozumieć, ale z tym ogrzewaniem, to od pół roku mam problem. Jak już wydaje mi się, że rozumiem, to znowu czegoś nie rozumiem. Dzięki inwentorowi z pompą jest analogicznie jak opisalas to z autem czyli jak moc nie jest potrzebna to pompka chodzi sobie na luzie a jak potrzeba to z pełną mocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reze 18.06.2014 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Czyli: jak wezmę 9kW, to nie zaszkodzi? Mimo, że np. powinna być 8kW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
QIM 18.06.2014 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Dzięki inwentorowi z pompą jest analogicznie jak opisalas to z autem czyli jak moc nie jest potrzebna to pompka chodzi sobie na luzie a jak potrzeba to z pełną mocą inwentor - właściwie 'inventor' (łac.)- odkrywca, wynalazca. O którego wynalazcę chodzi i o jaki wynalazek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawko_ 18.06.2014 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Jak masz problem z ogarnięciem to weź sobie kociołek Arturo pewnie poleciłby RBR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 18.06.2014 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Czyli: jak wezmę 9kW, to nie zaszkodzi? Mimo, że np. powinna być 8kW? Moim zdaniem to i 9-tka od Panasonica będzie za duża do tego domu, T-Cap'a przemilczę, bo to jakby muchy armatą zabijać Raczej celuj w 7-mkę. Skoro masz OZC to tam powinno być napisane jakiej maksymalnej mocy urządzenie potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1973 18.06.2014 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Podepnę się pod temat, bo czas z mądrymi przedyskutować. Dla pełnego obrazu, żeby uniknąć pytań podam parametry domu: 106m* na płycie fundamentowej odizolowanej 10cm XPS, brzegowo 20cm. Ściany z silikatów 24cm + 20cm szarego styro działowe z silikatów 12 Okna 3szyby, ramki termiczne, ciepłe parapety, montaż warstwowo (ciepły) 15cm styro na płycie pod wylewką, ogrzewanie wodne podłogowe w całym domu. 50cm wełny w stropie (wiązary), dach kryty dachówką na membranie) Zachowana ciągłość izolacji na styku ściana szczytowa poddasze i wieniec-poddasze. OZC wyliczone przez audytora energetycznego. Zapotrzebowanie energetyczne domu prawie 6000kWh/rok Wskaźnik zapotrzebowania ogrzewania 52,8 kWh/m2/rok Świadomie bez kominów, kominek-bio. Świadomie wentylacja mechaniczna z Brinkiem Renovent 300 Excellent plus Wybór ogrzewania jest trudny, dlatego pytanie do doświadczonych. Zakładam, że będę potrzebować dla 2 osób na CO i CWU ok 8-9tys kWh biorąc poprawkę 10% 10 tys kWh rocznie OZC wyliczone dla temperatury 22 st C w części dziennej i 24*C w łazience. Reszta pomieszczeń 20*C. Podłogówka będzie w każdym z systemów, więc jej kosztu tu nie biorę pod uwagę, to 80-100zł za metr. 106m*=10 tys 3 wyceny na pompy ciepła PW Panasonic Tcap 9kW Nibe 1126 - 6kWh Atlantic alfea Extensa plus - 8kWh Każda z firm twierdzi, że to idealna pompa do mojego domu, każda z nich otrzymała te same dane, które podaje na forum. Moje obawy budzi proponowany rozstaw rurek podłogówki, który ma wynosić 10cm według instalatorów, a mój salon od południa ma 4m HS-a, nie jestem przekonana, że to słuszne rozwiązanie. Nie wiem, ile W daje 1m rurki o temp. 30-35*C, ale wiem, że moje pomieszczenia mają różne zapotrzebowanie na energię, ponieważ są po różnych stronach geograficznych i o różnej wielkości i przeznaczeniu. Jeden z instalatorów tłumaczył takie gęste położenie rurek tym, że jak będzie bardzo silny mróz, to pompa nie będzie miała siły zagrzać CO i CWU i wtedy w CO pójdzie np 27*C i przy tak gęstym ułożeniu to wystarczy. Coś mi to nie pasuje, ale co tam, ja przecież baba jestem Pytania do Was: Czy każda z tych pomp odpowiednia jest do CO i CWU dla mojego domu, czy da radę przy przejściowych temperaturach -20*C przez kilka dni? Przypominam, że brak alternatywnego źródła ciepła w domu (tylko bio kominek). Czy w zestawie pompa ciepła plus Galmet 300l da radę, czy musi być specjalnie dedykowany zbiornik do danej pompy (np. panasonic do panasonica)? Koszty takiego zestawu z montażem to średnio 25-30tys zł nie wliczam podłogówki. Koszty eksploatacji to przeglądy gwarancyjne 1x w roku ok 200-250zł Popsuć może się wszystko, więc tego nie przewidzę w żadnym systemie, lecz jedne mają droższe części inne tańsze. Koszt uzyskania 10tys kWh potrzebnych dla mojego domu to w normalnej taryfie z czystego prądu 5444zł w taryfie G12 (ciepły dom) 3585zł w tym 2000 kWh w drogiej, 8000 kWh w tańszej taryfie w taryfie G12w (twój weekend) 3776zł w układzie 2000 kWh w droższej i 8000 w tańszej taryfie Przy zastosowaniu pompy ciepła zużyję połowę tej energii, czy jestem w błędzie? Jeżeli zastosować układ bez pompy ciepła, czyli tylko duży bufor np 500-600l, to można się pokusić o przypuszczenia, że da się go grzać tylko w II taryfie. ale 10tys kWh pozostaje nadal 10-cioma tysiącami. Układ bufora zasilającago CO i ogrzewającego CWU inwestycyjnie jest sporo tańszy, ale moje dylematy dotyczą raczej nie taniej inwestycji, ale taniej eksploatacji. Raczej wybiorę pompę ciepła, ale która z nich nie będzie zbyt mocno przewymiarowana i która zapewni mi spokojny sen i ciepły w najzimniejsze dni w roku? Proszę, poradźcie. Pozdrawiam Reze witam czy w Twoich wyliczeniach podane jest - różnie to nazywane - np. projektowe obciążenie cieplne budynku, zapotrzebowanie na moc źródła ciepła, wynik podany w [W] lub [kW] masz dom wg opisu ciepły, b. ciepły - pompa ciepła Panasonic T-Cap 9kW będzie sporo za duża!!! tak jak pisze ARTURO72 w zupełności wystarczy Panasonic Aquarea 9kW lub nawet 7kW (oczywiście w wersji SDC) lub z Atlantica pompa EXTENSA + 8kW jeżeli chodzi o zasobnik to przy wyborze najważniejszy wybór zasobnika z odpowiednio dużą wężownicą, a nie producent tu możesz wybierać z pośród kilku producentów, m.in: Galmet (nie za bardzo polecam, ze względu na zmienną jakość wykonania, cjoć muszę przyznać, że ostatnio nastąpiła b. duża poprawa), Drazice, Biawar... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reze 18.06.2014 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Dzięki mar1973 w OZC jest wszystko, stąd moje zdziwienie, że firmy instalujące pompy nie korzystają z tych wyliczeń i niestety zmuszają inwestora do zasięgania opinii np. na forach. Uważam, że tak nie powinno być. Skoro wskaźnik zapotrzebowania ogrzewania 52,8 kWh/m2/rok, to chyba powinni umieć obliczyć, ile potrzeba mocy pompy dla tego domu na CO i CWU dla 2 osób. Na mój rozum, to 9kW może być zbyt dużo. Gdyby odchudzić bardzo ocieplenie, to pewnie 9kW, byłoby ok, ale po to właśnie wszystko wyliczam i planuję, żeby móc swobodnie dobrać odpowiednią pompę PW do w miarę ciepłego domu. Alfea Extensa ma 6,7,8,i 9kW pompy, i tę ciekawostkę (wymiennik ciepła zanurzony w zbiorniku buforowym) podobno mają na to patent, przynajmniej takie informacje wyczytałam. Gdyby zainstalować Alfea Extensa 8kW i zasobnik 300l z wężownicą i dodatkową grzałką, to jaka powierzchnia wymiany powinna w nim być i jaka moc grzałki? Zasobniki, te proponowane w kompletach z pompami, to jakiś kosmos cenowy, od 7000 do 10000 zł, no, ale firmowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 18.06.2014 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Dzięki mar1973 w OZC jest wszystko, stąd moje zdziwienie, że firmy instalujące pompy nie korzystają z tych wyliczeń i niestety zmuszają inwestora do zasięgania opinii np. na forach. Uważam, że tak nie powinno być. Skoro wskaźnik zapotrzebowania ogrzewania 52,8 kWh/m2/rok, to chyba powinni umieć obliczyć, ile potrzeba mocy pompy dla tego domu na CO i CWU dla 2 osób. Na mój rozum, to 9kW może być zbyt dużo. Gdyby odchudzić bardzo ocieplenie, to pewnie 9kW, byłoby ok, ale po to właśnie wszystko wyliczam i planuję, żeby móc swobodnie dobrać odpowiednią pompę PW do w miarę ciepłego domu. Alfea Extensa ma 6,7,8,i 9kW pompy, i tę ciekawostkę (wymiennik ciepła zanurzony w zbiorniku buforowym) podobno mają na to patent, przynajmniej takie informacje wyczytałam. Gdyby zainstalować Alfea Extensa 8kW i zasobnik 300l z wężownicą i dodatkową grzałką, to jaka powierzchnia wymiany powinna w nim być i jaka moc grzałki? Zasobniki, te proponowane w kompletach z pompami, to jakiś kosmos cenowy, od 7000 do 10000 zł, no, ale firmowe Dobra nie zciemniaj, tylko skoro masz OZC to zajrzyj i podaj to Projektowane Obciążenie Cieplne, OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.