Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Na jakiej podstawie trzeba serwisować bramy?


Recommended Posts

Że wszystko trzeba serwisować każdy wie, ale na jakiej podstawie?

 

Przekopuję cały internet i nie mogę znaleźć, prawa, przepisu, paragrafu, który mówiłby wyraźnie, że brak serwisowania bramy garażowe, przemysłowej czy wjazdowe jest karalny. Gwaranacja na bramę jest utrzymywana pod warunkiem jej serwisowania. Wiadomo, bezpieczeństwo itd. Chciałabym zobaczyć ten przepis, wie jest ujęte, w jakiej ustwie, normie czy przepisie zdanie, że bramę trzeba serwisować?

 

Pozdrawiam

Nina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na takiej że gwarant taki warunek wpisał i tyle

A znalazłeś w sieci informacje, że możesz wogóle nie mieć gwarancji? Nie? A szkoda

Gwarancja to dobra wola sprzedawcy czy producenta.

Poza tym, to bardzo dobre rozwiązanie i tak jak masz przeglądy w samochodzie (jakoś Ci nie przeszkadzają a kosztuję w naszej ocenia za dużo i są podstawą udzielone j gwarancji) tak samo powinny być przeglądy okien, bram itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo jest jedno:

- odpowiedzialność SPRZEDAWCY wobec klienta indywidualnego z tytułu tzw. ustawy konsumenckiej wynosi 2 lata.

- Gwarancja nie jest obowiązkowa i dobrowolnie może jej udzielać Gwarant (zwykle jest to Producent ) lub ktoś inny (np. sprzedawca).

Gwarant w warunkach gwarancji określa warunki jakie mają być spełnione by móc korzystać z gwarancji i jak to już ktoś kiedyś na tym forum napisał: np. jeśli będzie zapisane, że reklamacja ma być złożona na papierze w kwiatki i do tego kreślona złotym długopisem, to tak powinno być i w innym razie możesz się liczyć z odmową.

A że to absurd? No cóż - ale takie ma prawo gwarant, a Ty jako Klient masz prawo piętnować takie kwiatki.

 

Jednak zabdanie o bramę jako urządzenie mechaniczne to nie jest złote pismo a ważna czynność wpływająca na bezpieczeństo i komfort jej używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jednak zabdanie o bramę jako urządzenie mechaniczne to nie jest złote pismo a ważna czynność wpływająca na bezpieczeństo i komfort jej używania.

I nie za bardzo rozumiem, dlaczego nie kwestionuje się uwarunkowania gwarancji na samochód od przeglądów gwarancyjnych dokonanych przy określonym przebiegu. Nikogo to nie dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żebyśmy się źle nie zrozumieli :) Oczywiście nie dziwi mnie, że trzeba serwisować samochody, motory i nawet bramy, tylko po prostu chciałam uzyskać informacje, czy jest jakiś przepis który reguluje te warunki.

 

Z waszych wypowiedzi wywnioskowałam, że: Producent ustala warunki utrzymania gwarancji, jednym z tych warunków jest właśnie serwisowanie. A wynika to z tego, że brama podobnie jak samochód jest produktem eksploatowanym o który po prostu trzeba dbać, żeby działał prawidłowo.

 

Ogólnie rzecz biorąc, producentów to chroni i to jest raczej plus i chyba normalne, że jak ktoś będzie źle użytkował bramę i nie będzie jej konserwował to za "jakąś" awarię nie może brać odpowiedzialności bezpośrednio producent i po to są te warunki.

 

Wiem, ze na serwisowanie bram i drzwi PPOŻ jest odpowiedni przepis, dlatego zastanawiałam się jak to jest w przypadku bram przemysłowych czy garażowych które nie mają odporności ogniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz.

Nie zajmuję się przemysłówką wiec nie mam tej wiedzy o przepisach prawnych.

Ale jak zrozumiałem - masz potencjalnie reklamację która została odrzucona z powodu braku serwisowania. I jak się domyślam to stało się powodem Twojego pytania, na które chyba udzieliliśmy odpowiedzi..

Gwarancja jest dobrowolna i to Gwarant ustala jej warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwnie :)

 

Pracuję w firmie, w której sprzedajemy właśnie bramy i serwisujemy je także. Muszę zrobić jakiś mocny argument, dlaczego trzeba serwisować bramy, ale jak wiadomo dla każdego mocnym argumentem to są przepisy prawne ;) Niestety jak się okazuje takich nie ma, muszę się więc powołać tylko na to co wywnioskowaliśmy tutaj. Że po prostu trzeba je serwisować bo tak wynika z gwarancji, którą właściwie musi narzucić sprzedawca, bo producent nie przyjmie reklamacji wtedy od niego i tak w kołko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...