pavelkuss 18.04.2014 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Witam, chce/musze przeprowadzic termo-renowacje starego kwadraciaka. Ogolne informacje dot. domu: dom po obrysie zewnetrznym ok 10m x 10m, wielorodzinny (oba poziomy niezalezne, ze wspolnym ogrzewaniem i klatka schodowa). struktura sciany: pustak niebieski caly 24cm + 2-3cm pustki szczelnej (na przemian) + pustak niebieski polowka, tynk betonowy wewn i zewn ilosc poziomow: parter, pietro, poddasze niezamieszkane/strych przyziemie/parter: - wysokosc 2,3m - powierzchnia: 62mkw ogrzewanej, kotlownia ok 8mkw- stan izolacji: podloga nieocieplona, wylewka izolowana papa na to plyta wiorowa ok 2cm, sufit betonowy nieizolowany pietro: - wysokosc: 2,5m- powierzchnia: 80mkw ogrzewanej- stan izolacji: podloga 2cm plyty worowej, sufit izolowany wata szklana niewiadomego pochodzenia o grubosci ok 10-12cm klatka schodowa: - powierzchnia ok 8mkw na obu poziomach izolowana od strychu styropianem ok 5-8cm (rozne skrawki pooklejane rowniez na drzwiach) Instalacja hydrauliczna i grzewcza:- grzejniki stalowe, plytowe, ponad 20 lat, zaczynaja sie rozszczelniac- zle wykonana instalacja grzewcza stalowa (skrawki rur o srednicy od 20-70mm - co bylo)- kociol gornego spalania stalowy bez tabliczki znamionowej, wykonany podobno "na wymiar" / z moich szcunkow ok 20-25kW- pompa wody grzewczej grundfoss- CWU brak, lokalnie z dwoch boilerow elektrycznych i junkersa gazowego- doprowadzenie WU rurami stalowymi czesciowo tworzywo (nie pex) W domu mieszkaja starsze osoby (panowanie nad tzw nawykiem palenia w piecu nie wchodzi w gre). Plan renowacji - etapowo (wzgledy finansowe): Etap I - instalacja grzewcza CO, CWU - przebudowa parteru (opisze osobno), - modernizacja podlog, uszczelnienie, ocieplenie i wylewka w pomieszczeniach ogrzewanych- wymiana grzejnikow plytowych na nowe (bladego pojecia nie mam jak je dobrac!!!!)- wymiana instalacji CO i dodanie CWU (chce uzyc pex bo tanio i trwale)- nowy kociol zeliwny z podajnikiem o mocy ok 20kW - mysle o firmie TEKLA- zawor 4drozny z silownikiem (automatyka CO i CWU)- zbiornik CWU 300-400l z dwoma wezownicami i grzalka elektryczna 2kW (jako backup)- termostat na pietrze Etap II - docieplenie scian zewnetrzych- skucie tynku zewnetrznego na stronie zachodniej (lekki grzyb)- styropian 5cm bezposrednio na sciane (i tak maja okolo 40cm, nie chce budowac bunkra)- na to siatka i klej, potem farba akrylowa o lekkim kolorze (malo barwnika)- od zachodniej strony strasznie zacina - moze siding na jednej scianie? Etap III - modernizacja dachu na symetryczny dwuspadowy, montaz solarow i ogniw fotowolaicznych Prosze was o uwagi odnosnie planu i szczegolow - kociol, grzejniki, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 18.04.2014 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Styropian 20 cm .RAz a dobrze.req .A kocioł kondensat. Żadnych solarów .W ostateczności pc do cwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pavelkuss 19.04.2014 06:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 60cm sciany???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adkwapniewski 19.04.2014 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 5cm styro ... chyba aerożelu , 5cm styro szkoda klejić , zgłoś się do kogoś kto ci policzy OZC - będziesz wiedział ile styro musisz dać żeby cokolwiek zmienić - żeby to sens miało Solary i fotowoltanika razem ? Kocioł 20kW po właściwej modernizacji będzie za duży Wejdź sobie tu : http://cieplowlasciwie.pl/start Wprowadź swój domek bez ocieplenia , a potem z tą 5`tką styro będziesz miał przybliżony obraz tego co chcesz zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 19.04.2014 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam, chce/musze przeprowadzic termo-renowacje starego kwadraciaka. Ogolne informacje dot. domu: dom po obrysie zewnetrznym ok 10m x 10m, wielorodzinny (oba poziomy niezalezne, ze wspolnym ogrzewaniem i klatka schodowa). struktura sciany: pustak niebieski caly 24cm + 2-3cm pustki szczelnej (na przemian) + pustak niebieski polowka, tynk betonowy wewn i zewn ilosc poziomow: parter, pietro, poddasze niezamieszkane/strych przyziemie/parter: - wysokosc 2,3m - powierzchnia: 62mkw ogrzewanej, kotlownia ok 8mkw - stan izolacji: podloga nieocieplona, wylewka izolowana papa na to plyta wiorowa ok 2cm, sufit betonowy nieizolowany pietro: - wysokosc: 2,5m - powierzchnia: 80mkw ogrzewanej - stan izolacji: podloga 2cm plyty worowej, sufit izolowany wata szklana niewiadomego pochodzenia o grubosci ok 10-12cm klatka schodowa: - powierzchnia ok 8mkw na obu poziomach izolowana od strychu styropianem ok 5-8cm (rozne skrawki pooklejane rowniez na drzwiach) Instalacja hydrauliczna i grzewcza: - grzejniki stalowe, plytowe, ponad 20 lat, zaczynaja sie rozszczelniac - zle wykonana instalacja grzewcza stalowa (skrawki rur o srednicy od 20-70mm - co bylo) - kociol gornego spalania stalowy bez tabliczki znamionowej, wykonany podobno "na wymiar" / z moich szcunkow ok 20-25kW - pompa wody grzewczej grundfoss - CWU brak, lokalnie z dwoch boilerow elektrycznych i junkersa gazowego - doprowadzenie WU rurami stalowymi czesciowo tworzywo (nie pex) W domu mieszkaja starsze osoby (panowanie nad tzw nawykiem palenia w piecu nie wchodzi w gre). Plan renowacji - etapowo (wzgledy finansowe): Etap I - instalacja grzewcza CO, CWU - przebudowa parteru (opisze osobno), - modernizacja podlog, uszczelnienie, ocieplenie i wylewka w pomieszczeniach ogrzewanych - wymiana grzejnikow plytowych na nowe (bladego pojecia nie mam jak je dobrac!!!!) - wymiana instalacji CO i dodanie CWU (chce uzyc pex bo tanio i trwale) - nowy kociol zeliwny z podajnikiem o mocy ok 20kW - mysle o firmie TEKLA - zawor 4drozny z silownikiem (automatyka CO i CWU) - zbiornik CWU 300-400l z dwoma wezownicami i grzalka elektryczna 2kW (jako backup) - termostat na pietrze Etap II - docieplenie scian zewnetrzych - skucie tynku zewnetrznego na stronie zachodniej (lekki grzyb) - styropian 5cm bezposrednio na sciane (i tak maja okolo 40cm, nie chce budowac bunkra) - na to siatka i klej, potem farba akrylowa o lekkim kolorze (malo barwnika) - od zachodniej strony strasznie zacina - moze siding na jednej scianie? Etap III - modernizacja dachu na symetryczny dwuspadowy, montaz solarow i ogniw fotowolaicznych Prosze was o uwagi odnosnie planu i szczegolow - kociol, grzejniki, etc. To szkolenie: Jak nie powinna wygląda termorenowacja? Wszelkie działania termomodernizacyjne zaczyna się od uszczelnienia obiektu i założenia WM z odzyskiem ciepła Ocieplenie ścian od zewnątrz, gdy nie można dac izolacji od gruntu to chory pomysł. Taka "izolacja zatrzyma wilgo w ścianie i zyski słoneczne przed ścianą. Dużo taniej i lepiej będzie zrobic bezpośrednie ogrzewanie - przy dużych potrzebach ciepła - kanałówkę zasilaną ppci Daje z 1.5 kW 6 kW do - 15 st.C a przy -25stC 3.7kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek2005 19.04.2014 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 5 cm styro to oczywiście bez sensu, koszt robocizny i inny materiałów ( kleje, siatka, tynk ) takie same jak przy innej grubości ociepleniajak nie chcesz tak grubej ściany to styro o jak najmniejszym lambda 031,032 wtedy coś między 10-15 grubości już sensowne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 19.04.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Zrob jak TB radzi! On pomogl czlowiekowi co na 280m2 placil rachunki 1000:-/mies za ogrzewanie! TB uszczelnil dom i teraz grzeje 2.5kW PC 280m2 przy -14* I pamietaj, sciany maja maly udzial w stratach ciepla. Wedlug TB. Nie izoluj od zewnatrz... Inni ludzie tak ograniczaja straty ciepla... Ty powstrzymasz slonce od nagrzania domu. Najlepiej tez jak zerwiesz podlogi i dasz min 30cm izolacji... Grunt "odbiera" 6-10 razy eiecej ciepla.... I inne takie ciekawostki Ci TB zapoda... Zauwaz tez ze proponuje rozwiazania ktorymi... Handluje... Tak ściany maja mały udział w stratach cieplnych ,największe ma wentylacja. Ale pod jednym warunkiem - że mają 20 cm styropianu ,a na stropie (dachu ) 30 - 40 cm izolacji. IZOLACJA dla zysku .wentylacja dla komfortu (bo z samej natury usuwa też energię),wtedy pomyśl o źródle ciepła.Źródło ciepła pozwoli na okereślenie rodzajów grzejnika jakie mogą z nim współpracoweć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 19.04.2014 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 To szkolenie: Jak nie powinna wygląda termorenowacja? Wszelkie działania termomodernizacyjne zaczyna się od uszczelnienia obiektu i założenia WM z odzyskiem ciepła Ocieplenie ścian od zewnątrz, gdy nie można dac izolacji od gruntu to chory pomysł. Taka "izolacja zatrzyma wilgo w ścianie i zyski słoneczne przed ścianą. Dużo taniej i lepiej będzie zrobic bezpośrednie ogrzewanie - przy dużych potrzebach ciepła - kanałówkę zasilaną ppci Daje z 1.5 kW 6 kW do - 15 st.C a przy -25stC 3.7kW Wentylowane szklane domy zawieszone nad ziemią- to ideał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 19.04.2014 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 mim zdaniem:1- jeśli ma być izolacja od dołu i robione wylewki to zrobić po całości ogrzewanie podłogowe.również na piętrze i się nie bać tego2-pozostawić stary kocioł i do tego dołożyć z podajnikiem lub jeśli ma być zupełnie bezobsługowo gazowy lub PC.do tego bojler odpowiedniej pojemności- myślę że przynajmniej 300L dla 2 rodzin. do momentu zakończenia termomodrenizacji stary śmieciuch wspomoże nowe źródło ciepła o mniejszej mocy dopasowanej do potrzeb 3- izolacja od góry- minimum 30cm wełny o porządnych parametrach wykonanie łącznie z modernizacją dachu. kasę przeznaczoną na solary i ogniwa dać mieszkańcom niech wyjadą na porządną wycieczkę w czasie remontu i sobie te pierdoły odpuścić4- izolacja ścian(12-15cm porządnego styro 0,032np) oraz wymiana stolarki okiennej włacznie z przesunięciem okien w warstwę ocieplenia- będzie ładniej wygladać(nie będą okna wciągnęte w mur i będzie lepsze doświetlenie) i zgodnie ze sztuką 5- wywalenie śmieciucha i pozostawienie nowego "czajnika" potem to tylko spłata tego co poszło w tą modernizację bo tanio to to nie wyjdzie na taką skalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 19.04.2014 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ale co wtedy z 30cm od gruntu? Ciepła kapcie lub hodowla królików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 21.04.2014 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Moim zdaniem, pavelkuss powinieneś zacząć od ocieplenia budynku - w miarę możliwości tak by spełniał WT2020. Jeśli okna są "stare" to wymień na szczelne z ciepłym montażem.Bardzo ważną rzeczą będzie również wentylacja. Prawdopodobnie sprawę ułatwią istniejące kominy wentylacyjne, które można wykorzystać do instalacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.Jeśli instalacja c.o. jest szczelna to przepłukać, przerobić na instalację zamkniętą, zamontować zawory termostatyczne (jeśli nie ma) z głowicami termostatycznymi (programowalne wskazana) a źródło ciepła wymienić na kocioł gazowy kondensacyjny.Na dachu 15m^2 powierzchni czynnej pola kolektorów próżniowo-rurowych CPC (szerokość ~8mb) oraz ~5kW PV (18szt w dwóch rzędach - jest szansa, że się zmieści). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 21.04.2014 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Jaki jest sens montażu kolektorów .Opłata stała za gaz 70 zł.Koszt grzania wody w lecie 150 zł /miesiąc (kondensatem)Oszczedność 80 zł miesiecznie przez 6 misięcy.czyli ok. 500 zł.Jak będzie słoneczne lato i nie pojedziesz na urlop A konserwacja.kolektorów Nie żebym fantazjował .Mam tak zrobione nawet 20 m2 .Bez sensu. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez fachman19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pavelkuss 21.04.2014 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam, na start dziekuje za szereg konstruktywnych wypowiedzi. W pierwszej kolejnosci uzupelnie pierwotny wpis: - stolarka okienna w 90% wymieniona w ostatnich kilku latach (okna dwuszybowe, komorowe, bez wodotryskow) - strop pietro-strych jest izolowany wata szklana 10cm (stara technologia) i pokryty papa, dach na strychu jest nieizolowany - sciany 38cm okazalo sie ze nie sa z zuzlobetonu ale z niebieskiego betonu komorkowego z zamknieta pustka powietrzna 3cm wyprodukowanego na przelomie 80/90 w zakladach chemicznych oswiecim Uzylem strony cieplowlasciwie.pl - STRONA JEST SUPER! tutaj link to wyniku http://www.cieplowlasciwie.pl/wynik/8rn i... zrewidowalem plany. Pozatym trafilem na strone czysteogrzewanie.pl i tutaj to po prostu brakuje watku o pozew zbiorowy do producentow kotlow Kolejne nieocenione zrodlo wiedzy o ogrzewaniu. A wiec aktualizacja: 1) szukam kotla max 10-12kW z podajnikiem drugiej generacji (eko-energia, albo brucer) i dobrym prostym w obsludze sterownikiem (tech?) do tego bojler 300L z dwoma wezownicami. Macie jakies typy? Skad roznice w cenach ponad 2000zl miedzy alledrogo i firmami "z tradycja" skoro uzywaja tych samych komponentow? 2) wykonalem ogledziny i obecny smieciuch to recznie robiony kociol gornego-dolnego spalania (taki dolnego spalania z przerwa ok 2-3cm przy szczycie przegrody). Ojciec juz "zalatwia" stalowa łate na ta dziure i przeprowadzimy testy. Pomysl aby zostawic smieciucha w sumie nie jest zly - sprawdze czy sie zmieszcza (kotlownia raczej niewielka). 3) znajomi podpowiadaja, ze maja recznie zrobione solary z grzejnikow plytowych i w sloneczne dni daja czadu. Przemysle jak zakoncze glowny remont. 4) z szacunku OCZ wynika ze kotlem 10kW go ogrzeje wiec w zasadzie nie bardzo widze sens docieplac dom (link wczesniej), w kazdym razie nie w pierwszej kolejnosci. To jak to jest? 5) dostalem pierwsze szacunki co do kosztow wykonania podlogowki, izolacji podlogowej wraz z pracami budowlanymi i to niestety przerasta moje obecne mozliwosci wykonam to tylko pod lazienka (tam podloge musze kuc pod kanalizacje). Obecny plan - podlogi w pozostalych pomieszczeniach wykonam z paneli i poloze bezporsenio na plyty wiorowe (dodatkowa izolacja). 6) przegladnalem mozliwe warianty schematu ukladu ogrzewania i chcialbym wykonac instalacje "z rodzialem etazowym dwururowa" - cytuje za http://www.debowski.info/Pdf/PK_CO.pdf strona 6. W kotlowni polaczenia kociol-zbiornik oraz jeden pion na pietro w miedzi. Rozporwadzenie ciepla na konkretnym poziomie za pomoca dwoch rur PEX (srednica 16mm czy 20cm?) Dziekuje "from the mountain" za oczekiwana z niecierpliwoscia, kolejna porcje krytyki. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez pavelkuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 22.04.2014 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Jaki jest sens montażu kolektorów . Opłata stała za gaz 70 zł.Koszt grzania wody w lecie 150 zł /miesiąc (kondensatem) Oszczedność 80 zł miesiecznie przez 6 misięcy.czyli ok. 500 zł. Jak będzie słoneczne lato i nie pojedziesz na urlop A konserwacja.kolektorów Nie żebym fantazjował .Mam tak zrobione nawet 20 m2 . Bez sensu. Instalacja dobrych kolektorów próżniowo rurowych CPC o takiej powierzchni jest nastawiona na pracę przez cały rok (grudzień i styczeń z przymrużeniem oka). Ile usługa konserwacji instalacji kosztuje jeśli w instalacji kolektorów jest woda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.