hokejgk1 06.05.2014 20:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Dokładnie kliny ktoś zapierniczył ... ... Ale zaraz zaraz ... kiedy je zapierniczyli ... przecież od zew. przyklejona taśma od wew. przyklejona taśma ... chyba że wyciągneli jeszcze tego samego dnia po zastygnięciu piany - spawdź czy byli na tyle uczciwi i dosiusiali pianką szpary po klinach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 06.05.2014 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 teraz czeka mnie rozmowa i kolejny dzień lub dwa urlopu żeby teraz wszystko było dopilnowane jak należy SKĄD JA TO ZNAM ... Rynce opadają człowiek wydaje grube pieniądze powierza coś "fachowej" firmie a wszycy mają to gdzieś ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 06.05.2014 20:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 najlepiej między ościeżnicą a węgarkiem ocieplenia - jeśli będzie styropianem Dla czego uważasz że dawanie uszczelki w to miejsce lepiej się sprawdzi niż piana ??? - Czy jeżeli wsadzę tam już tą uszczelkę to raczej nie należy jej pewnie zaciągać klejem - to czy taka uszczelka jest odporna na opad atmosferyczny na zacinający deszcz nie spowoduje wnikanie wody opadowej za uszczelkę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 06.05.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Jejku, chłopie, było tu o montażu okien chyba z tysiąc razy. Wrzuć w google - prawidłowy montaż okien, wejdź na stronę producentów, czy na forumowego jareko, masz wszędzie o podparciu, rozstawie . . . o włąśnie, o sposobie rozmieszczenia kotew i odległości wiedziałeś z sufitu ? Gdzieś czytałeś - nie było tam o podparciu? Po raz kolejny zamieszczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 06.05.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Dla czego uważasz że dawanie uszczelki w to miejsce lepiej się sprawdzi niż piana ??? - Czy jeżeli wsadzę tam już tą uszczelkę to raczej nie należy jej pewnie zaciągać klejem - to czy taka uszczelka jest odporna na opad atmosferyczny na zacinający deszcz nie spowoduje wnikanie wody opadowej za uszczelkę ???ochhhh.... po raz kolejny Zasadą montażu warstwowego jest szczelniej od wewnątrz mniej od zewnątrz. Zewnętrzna warstwa ma chronić przed zacinającym deszczem ale ma umożliwić wydostanie się pary wodnej jeśli się pojawi Taśma rozprężna jest odporna na UV, może być estetycznym wykończeniem szczeliny, na pewno nie spęka. Jak zaciągniesz ją klejem nic się nie stanie bo pod wpływem zmiany rozmiaru ościeżnicy pod wpływem temperatury wcześniej czy później ci to spęka i wtedy taśma rozprężna spełni swoje zadanie Poszukaj, ktoś tu kiedyś odręczny rysunek zamieścił, jak to wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz_nowicjusz 06.05.2014 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 włąśnie, o sposobie rozmieszczenia kotew i odległości wiedziałeś z sufitu ? Gdzieś czytałeś - nie było tam o podparciu?[ATTACH=CONFIG]258619[/ATTACH] Właśnie tak jest jak człowiek czyta, czyta i głupieje, a później na budowie wydaje się że wszystko ok. powiedział że kliny się wkłada do wypoziomowania, a później po pianowaniu się wyjmuje i pianuje ubytki bo kotwy i piana utrzymają okna, no i tak zrobili, pomijam fakt że mieli tylko kliny drewniane.... k....wa jakoś zabrakło mi argumentów żeby go przekonać... mądry polak po szkodzie. Na szczęście jeszcze 30% zapłaty jest do uregulowania, więc może obejdzie się bez większych zgrzytów. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 06.05.2014 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 ..... powiedział że kliny się wkłada do wypoziomowania, a później po pianowaniu się wyjmuje i pianuje ubytki bo kotwy i piana utrzymają okna, .....Niech Cie pocieszy fakt że takie BREDNIE opowiada 99% montażystów, a omamionych cyferkami strat ciepła, 100% klientów się na to godzi. Lepsze drewniany niż żadne, bo zawsze wesprze je później parapet wewnętrzny - pod warunkiem że zostanie prawidłowo zamontowany. Ciesz się, że tak masz pod oknami, balkony opadłyby w tydzień Jak sam widzisz, montaż to banalnie prosta sprawa tylko wiedzy większości ekipom brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz_nowicjusz 06.05.2014 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 Niech Cie pocieszy fakt że takie BREDNIE opowiada 99% montażystów, a omamionych cyferkami strat ciepła, 100% klientów się na to godzi. Lepsze drewniany niż żadne, bo zawsze wesprze je później parapet wewnętrzny - pod warunkiem że zostanie prawidłowo zamontowany. Ciesz się, że tak masz pod oknami, balkony opadłyby w tydzień Jak sam widzisz, montaż to banalnie prosta sprawa tylko wiedzy większości ekipom brak. Normalnie jakbyś był przy tym montażu wszystko jak powiedziałeś, a balkon po tygodniu się nie domykał, ale tam był jeszcze inny problem środkowa poprzeczka była za długa i z reklamacji byli i ją poprawią, ale to nie zmienia faktu że też osiadło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 06.05.2014 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) Spoko, na pewno nie ja CI okna montowałem ale z montażami mam do czynienia od dawna i wiem co stać się może, jak i to jakie mamy ekipy montażowe. Teraz masz w sumie problem. Firma zaproponuje ci zerwanie taśm dolnych i pewnie tylko z jednej strony, i podklinowanie tego by poszło w górę. Zerwane połączenie piany z podłożem daje miejsce dla przepływu powietrza i teraz: czy szczelność przerzucić tylko na folie ??? Ja wolałbym by gwarantowała mi to piana a folia, zgodnie z pewnymi trendami, zabezpieczyłaby tylko pianę, tak na wszelki wypadek Edytowane 6 Maja 2014 przez nikt ważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 05:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 (edytowane) To nikt ważny co byś ostatecznie zaproponował przy montażu stolarki ...- U Mnie za nim wezmę się za elewacje może stać nawet rok budynek bez ocieplenia - ciepłu montaż w systeme soudla lub illbruck - ale tutaj strafić ekipe która zrobi to dobrze to szukać ze świeczką ... (ale i tak odporność na UV taśm jest ponoć ograniczona)Szukać po znajomych którzy budowali pierwszy raz w życiu ... ODPADA ...Musiał bym jechac na montaż takiej firmy ale jak znam życie to mnie chyba wyśmieją jak Panu pod krawatem za biurkiem to zaproponuje - zaciągnąć klejem do zatapiania siatki ATLAS - mam nadzieje że jakoś mocno nie porogszy to oddawanie wilgoci (pary) z piany PUR ...- czyli nie ma ryzyka że woda opadowa wniknie mi pod te uszczelki ??? - i tak pewnie się ja daje (przy zasotosowaniu rolety integro po bokach okien Mam jeszcze inne pytania z innej beczki:- czy taki lement jak listwa podparapetowa jest niezbędny - wg mnie raczej tak ???- mam jeszcze jeden problem dość nietypowy ponieważ wymyśliłem sobie docieplenie wieńca gr 5 cm a na poddaszu w lukarnach mam okna typu portfenetr no i to zonk bo okno przy standardowym oparciu na klinach opierało by się na tym styropianie własnie (a nie mam zamiaru stosować podmurówki) tylko poszerzenie pod okienne czy w tym miejscu powinienem mieć zastosowane jakieś wsporniki do mocowania okna (coś jak do okien montowanych w war. ocieplenia) ? Edytowane 7 Maja 2014 przez hokejgk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.05.2014 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 To nikt ważny co byś ostatecznie zaproponował przy montażu stolarki ... - U Mnie za nim wezmę się za elewacje może stać nawet rok budynek bez ocieplenia To koniecznie folia paroszczelna MUSI być zabezpieczone przed słońcem - ciepłu montaż w systeme soudla lub illbruck - ale tutaj strafić ekipe która zrobi to dobrze to szukać ze świeczką ... (ale i tak odporność na UV taśm jest ponoć ograniczona)... Teraz sie nie dziwię, jak słyszę, że są ekipy wzywane do montażu po całym kraju Folia (taśma jak niektórzy mówią ale wolę folia bo taśme rezerwuję dla taśm rozprężnych) wytrzyma 3 miesiące, niestety, później zaczyna powoli tracić swoje właściwości - jak membrana na dachu nie osłonieta wykończeniem - zaciągnąć klejem do zatapiania siatki ATLAS - mam nadzieje że jakoś mocno nie porogszy to oddawanie wilgoci (pary) z piany PUR ...- czyli nie ma ryzyka że woda opadowa wniknie mi pod te uszczelki ??? - i tak pewnie się ja daje (przy zasotosowaniu rolety integro po bokach okien Też się zastanawiam co się będzie działo, ważne by parametr Sd był niższy niż od środka . . . tylko czy podają go przy kleju?Nie mam pojęcia - czy taki lement jak listwa podparapetowa jest niezbędny - wg mnie raczej tak ???Listwa powinna być bo ułatwia ci późniejszy montaż parapetów i zewnętrznych i wewnętrznych - mam jeszcze jeden problem dość nietypowy ponieważ wymyśliłem sobie docieplenie wieńca gr 5 cm a na poddaszu w lukarnach mam okna typu portfenetr no i to zonk bo okno przy standardowym oparciu na klinach opierało by się na tym styropianie własnie (a nie mam zamiaru stosować podmurówki) tylko poszerzenie pod okienne czy w tym miejscu powinienem mieć zastosowane jakieś wsporniki do mocowania okna (coś jak do okien montowanych w war. ocieplenia) ? musisz dać kotwy stalowe z systemu Knesel czy JB-D albo też kawałek dobrze zabezpieczonego przed korozją stalowego kształtownika (np. 10x50) i wystarczy go wysunąć tyle by na nim opierał się profil podparapetowy. Odpuść sobie tych co zaczną Ci gadać i jakiś mostkach, przemarzaniu czy innych głupotach. Jak dasz 30 cm i wysuniesz go na 3-4 cm, to jak zakotwisz kołkami (bez przesady, wystarczą dwa jeden w połowie, drugi na samym końcu) to dwa takie (na przedłużeniu pionowych ościeżnic - maks. 10 cm od zewnątrznej krawędzi) ciężar całości Ci wytrzymają) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 (edytowane) Okna portfenety (otwór w murze) mają wymiary około chyba 100x220 cm Dobrze zrozumiałem że wystarczy ajk wypuszcze dwa płaskowniki (z rpawej strony i lwewj) z godnie z zasadą co pisałeś wyżej i przykotwie je do stropu ... Bo nie zrozumiałm za bardzo: wystarczą dwa jeden w połowie, drugi na samym końcu) Bo pewnie za kotwy zapłace jak za złoto ??? Edytowane 7 Maja 2014 przez hokejgk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 06:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Mam jeszcze pytanie kotś kiedyś mi powiedział (bo u mnie na parteże mam aż 20cm na gotowo warstw) więc poszerzenie pod okna będzie dośc wysokie (okno tarasowe ma szer 270cm) okno być może HS może PSK może harmonijka może zwykłe skrzydła (narazie nie wiem) ... Nalezy je skręcić do kupy na wysokości śrubami bo są tylko na wcisk i może być niestabilne - prawda czy mit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.05.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Nalezy je skręcić do kupy na wysokości śrubami bo są tylko na wcisk i może być niestabilne - prawda czy mit. Prawda, mit obalony za Discovery Każde poszerzenie nie tylko jest wciśnięte w poprzednie ale także zamocowane do niego śrubami - przynajmniej tak każdy producent wykonać to powinien Tu jak widzisz dodano kątownik by dodatkowo zabezpieczyć zapewne szeroką konstrukcję przed wygięciem przy robieniu wylewki. Bo niewielu zdaje sobie sprawę, że wylewka z Mixokreta, bazująca na mieszance suchej wymaga dokładnego zagęśzczenia i w trakcie tej czynności, przy drzwiach tarasowych pojawiają się duże siły na wypchnięcie ich na zewnątrz - stad wieszałbym każdego wykonawcę za zostawienie czegoś takiego A już pozostawienie tak PSK czy HST to tragedia i takich to nie wieszać tylko oddać chińczykom na tortury Napisałem i kotwieniu podpory może nie jasno. Przypatrzmy się jak będą kształtować się siły jak z 20 cm wysuniesz partem 3-4 cm na zewnątrz. Największy nacisk zostanie przeniesiony na początek stropu i będzie chciał podnieść wolny koniec podpór - i tam należy umieścić kołek mocujący i tak naprawdę jeden dobrze utwierdzony by wystarczył, Siła działająca na jego wyrywanie będzie wielokrotnie niższa od ciężaru konstrukcji. A by to cholerstwo nie przesuwało się na boki dodałbym w odległości kilku cm dodatkowy kołek by choćby na czas montażu nie przesuwało m się to na boki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.05.2014 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 hokejgk1 - skrzynka pełna, nie można nic wysłąć A tu wracam do kolejnej podstawowej sprawy - jak mają być wykonane otwory do fałszywie nazywanego "montażu ciepłego" a prawidłowo - warstwowego Takie są realia budowania w Polsce. To i tak wygląda ładnie. Ale taki mur NIE MADAJE SIĘ do montażu o jakim mowa A jak powinno to wyglądać ? A choćby tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 09:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 (edytowane) Skrzynka wyczyszczona Akurat zagadnienie odnosnie statyki to mój chleb powszedni moge sobie nawet wyliczyc jaka siła będzie wyrywała tą kotwe) A to zdjęcie poniżej z tym podparciem YTONGIEm to muszę przyznać bardzo bardzo częsty widok )) Rozumiem że poszeżenia powinny łapać aż oscieżnice okna ? A nie tylko sęcone między sobą ? Z tym zaparciem poizomym nawet powiem bym nie wpadł ... Co do otworów to owszem wyruwnuje je u siebie ATLASem - zaprawa wyruwnująca http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/17/90/463/ZAPRAWA_WYR%C3%93WNUJ%C4%84CA_ATLAS a zamki w silce zaklejam zaprawą ... Edytowane 7 Maja 2014 przez hokejgk1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.05.2014 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 poszerzenia powinny być zamocowane do okna trwale w tym wypadku. No widzisz, większość nie wpada i później za głowę się łapią - jak to możliwe że nawet ze wzmocnieniem wypchnęło - a wypchnie, cholera Panie, wypchnie. Bo jak całość ma trzy albo i więcej metrów szerokości to siłę ugięcia (Lx) wykonanie posadzki pokona. Fizyka psia krew, fizyka się kłania (to nie do Ciebie, tak ogólnie daje upust swej frustracji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 09:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Patrzałem na stronie atlasa to fakrycznie nie podaja Sd tylko piszą "dobra paroprzepuszczalność" np. przy ATLAS STOPTER K-20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 07.05.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 (edytowane) więc skoro tak piszą to stosować Edytowane 7 Maja 2014 przez nikt ważny literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 07.05.2014 10:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Własnie zwróciłem uwagę u siebie w biurze (gdzie wynajmuje) stare budownictwo 2 lata temu montowali okna - i tynk wsumie to nawet nie wiem co to jest czym to wykończyli od str. zew. są wyraźne spękania nawet juz ubytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.