Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kocioł a komin


olomajdan

Recommended Posts

witam, wymieniłem na jesieni kocił CO na kamen 17kw, poprzednio miałem 20letniego zębca 14 kw. mam pewien problem bo muszę raz w miesiącu czyścić komi bo zarasta dość grubą (0,5 cm na ściance co zmniejsza przekrój okrągłego komina o 1 cm) porowata sadzą, obklejoną smoła w przeciwnym wypadku strasznie wywala mi dym podczas dorzucania do pieca. mój komin ma wysokość 7-8 m i średnice 15 cm. Nie mam ja czasem za mało średnicy w tym kominie do takiego pieca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję,że masz to z miarkownikiem ciągu przy takich paliwach....

 

Generalnie to powinieneś palić w takiej konstrukcji głównie węglem...

1. Zasypujesz na ruszt węgiel, prawie po dolną krawędź drzwiczek załadowczych

2. Na wierzch dajesz trochę drobniejszego drewna do podpałki plus jakieś 2-3kawałki deko większe

3. Podpalasz

4. Sprawdzasz tylko po ok.godzince czy żar chwycił i jak się pali, to podejdziesz po wypaleniu wsadu, zależy jak ten kocioł dobrany przy obecnej pogodzie możliwe,że będzie to w pobliżu 48h

5. NIC NIE DOSYPUJESZ, WSAD MUSI SIĘ WYPALIĆ I PROCEDURA OD PKT 1.

 

Jak chcesz samym drewnem, to powinno się to w takim kotle choć spróbować podobnie, różnica taka,że do drewna to temp. zasilania >65st.C, przydałby się bufor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak Ty do grubszego węgla i drewna stosujesz sterownik z dmuchawą i palisz w sposób jak opisałeś, to:

1. Zasypując żar kominem wyrzucasz swoje pieniądze,

2. Kopcisz z tego komina na czarno trując siebie i okolicę

3. Z powodu złego spalania zawalasz kocioł i komin sadzami

 

Powinieneś palić jak Ci wcześniej napisałem. Dla wersji z dmuchawą powinieneś palić w opisany wcześniej sposób miałem węglowym, który możesz przełożyć jakąś warstwą drewna..

 

Jak chcesz ciut więcej drewna spalić, to robisz tak:

1. Na ruszt węgiel ciut grubsza warstwa

2. Na przekładkę nieco tego grubszego drewna

3. Zasypujesz węglem to drewno po dolną krawędź i dalej procedura z rozpalaniem jak wcześniej

 

PODAJ JAKI TO TYP STEROWNIKA (naklejka na froncie) i z dmuchawy z jej naklejki spisz co to za model

 

Napisz, czy w dolnych drzwiczkach lub z boku masz klapkę dozująca powietrze dla wersji z miarkownikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Jak myślicie, spaliny około 50 stopni mogą zaszkodzić kominowi systemowemu?

 

Jeśli jest wykonany z ceramiki,to raczej nie ma się czego obawiać.Pewnie też duże znaczenie ma średnica,długość,ocieplenie itd.

Generalnie,wszystko zależy od tego jak długo i przy jakiej "kulturze pracy" kotła takie "trendy" spalin zamierza się utrzymywać.Jeśli chcesz mu "posyłać" takie spaliny non stop czyli utrzymujesz taki poziom temp.spalin stale,to moim zdaniem jest to dużo lepsza praca a niżeli np.dmuchanie przez 20min 150deg,a potem kocioł stoi przez pół godziny i nic się nie dzieje.Pomijam takie zalety takiej pracy jak:,brak efektu ciągu wstecznego,ciągły "ruch" w kominie itd.

Znam to z autopsji.

Mam wkład komin. 180mm z kwasówki.Mój sposób spalania znasz,dwustan.Wiem jak wygląda mój kocioł i mój komin przy takim paleniu,czyli temp spalin szybko w górę aż do zadanej i odejście w odstawienie.Ostatnie 30cm wkładu nie wygląda ciekawie.Komin i stan techniczny kotła był dla mnie priorytetem.Dlatego zmieniłem sterownik,a tym samym sposób palenia-właśnie ze względu na taki sposób palenia,poprzedni ster nie oferował za wielkiego wyboru.Widzę teraz jak wygląda komin,i wnętrze kotła.Temperatura spalin to przy obecnych warunkach 40-60deg,praca ciągła sterownika (jaka,sam wiesz) plus tło.

Zimową pora będzie jeszcze lepiej,to chyba jasne :)

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie, spaliny około 50 stopni mogą zaszkodzić kominowi systemowemu?

 

Pale też z takimi temperaturami spalin od ok 5-ciu lat i na razie mój komi systemowy leier o średnicy 200 mm się trzyma.

 

W tym roku obejrzy go kominiarz to później napisze czy są w kominie jakieś straszne zmiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem na jesieni kocił CO na kamen 17kw, poprzednio miałem 20letniego zębca 14 kw. mam pewien problem bo muszę raz w miesiącu czyścić komi bo zarasta dość grubą (0,5 cm na ściance co zmniejsza przekrój okrągłego komina o 1 cm) porowata sadzą, obklejoną smoła w przeciwnym wypadku strasznie wywala mi dym podczas dorzucania do pieca. mój komin ma wysokość 7-8 m i średnice 15 cm. Nie mam ja czasem za mało średnicy w tym kominie do takiego pieca?

Zamieniłeś stary kocioł na nowy większy i pewnie z większą sprawnością i dlatego masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem na jesieni kocił CO na kamen 17kw, poprzednio miałem 20letniego zębca 14 kw. mam pewien problem bo muszę raz w miesiącu czyścić komi bo zarasta dość grubą (0,5 cm na ściance co zmniejsza przekrój okrągłego komina o 1 cm) porowata sadzą, obklejoną smoła w przeciwnym wypadku strasznie wywala mi dym podczas dorzucania do pieca. mój komin ma wysokość 7-8 m i średnice 15 cm. Nie mam ja czasem za mało średnicy w tym kominie do takiego pieca?

 

dziś zapaliłem od góry jak kolega mi radził i i pali się ok.

mam piec bez sterownika i dmuchawy.

zastanawiam się bo mam taka możliwość podłączyć piec do dwóch przewodów kominowych o takiej samej średnicy. producent wymaga do mojego pieca minimalnego przekroju 200mm a ja mam 150mm. gdybym zrobił tzw. portki to lepiej by się w nim paliło? przestało by wywalać dym podczas podkładania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się bo mam taka możliwość podłączyć piec do dwóch przewodów kominowych o takiej samej średnicy. producent wymaga do mojego pieca minimalnego przekroju 200mm a ja mam 150mm. gdybym zrobił tzw. portki to lepiej by się w nim paliło? przestało by wywalać dym podczas podkładania?

 

Zamiast polepszyć tylko popieprzysz, nie łącz w ten sposób przewodów kominowych.

 

Pal właściwie, taj jak to zrobiłeś dzisiaj a problemów miał nie będziesz.

Tak jak Ci wcześniej pisałem.

 

Ok, brak dmuchawy dla palenia drewnem i grubszym węglem to zaleta.

Dla automatyzacji procesu palenia

albo

wkręcasz manualny miarkownik ciągu, jak go do tej pory nie masz, to wymaga to spuszczenia wody i wkręcenia go w mufkę.

 

lub

możesz mieć miarkownik elektroniczny, taki zestaw sterownika SPR-11 z miarkownikiem elektronicznym MCI, wówczas otrzymujesz płynne i dokładne sterowanie procesem spalania. Na upartego jak ktoś lubi gadżety idzie to jeszcze podpiąć pod internet, są tacy artyści przy zasypówkach lub mniejszy hardcore- panel domowy.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...