zbychu1992 02.05.2014 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Witam,jestem studentem i ostatnio otrzymałem do wykonania projekt: "Zaprojektować płytką wymianę gruntu celem wykonania parkingu". Otrzymałem tylko temat i mam sobie sam z nim poradzić bez żadnych wskazówek ze strony prowadzącego. Tematyka projektu nie jest ściśle powiązana z tematyką moich studiów dlatego przyznaje że średnio ogarniam temat i dlatego prosiłbym wszystkich którzy mieli styczność z czymś takim o udzielenie wskazówek co powinno się w takim projekcie znaleźć oraz o możliwe podrzucenie literatury/linków. Proszę o nie wklejanie linków do tego forum lub pierwszych stron z google bo to już przepatrzyłem i średnio pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmann 02.05.2014 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2014 Pod plytka wymiana gruntu bym rozumiał usuniecie wierzchniej warstwy humusu/gleby i ewentualnie cienke warstwy czegokolwiek organicznego/nienosznego. Ogolnie, pod parkingiem i tak trzeba zrobić podbudowę: warstwę niekapilarna (zwir itd.) i warstwę wyrównawcze (pod parkingiem zazwyczaj piasek, bo ladnie można wyrownac. Treba tez pamietac o odprowadzenie wody (drenaż badz kanalizacja z studzienkami itd.) na ten piasek układa się kostki, i samochody mogą se parkować. Wiec, jeśli chodzi tylko o wymiane gruntu, to należy zrobić wykop do zadanej/potrebnej glebokosci, robi sie drenaz/kanalize lub cokolwiek, w zaleznosci od gruntu pod spod może nawet geowloknina do separacji warstw i filtracji wody, a potem podsypke, ladnie (warstwowo) zagęszczone, niwelowane, i jeździmy Wykop w okresie suchym, żeby grunt rodzimy się nie uplastycznie, wiec, ewentualnie wykop częściowo i od razu podsypke itd. zrobić, żeby tam nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania