adam_mk 13.02.2009 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Poczytałem i się trochę dziwię, że wszyscy uparliście się na ogrzewane garaże!Rozumiem, ze kryzysu u nas nie ma, skoro tak powszechnie to rozwiązanie się przyjmuje. Jest takie coś jak "betony lekkie".Poczytalibyście sobie o tym.Jakby te progi zazbroić jaką siaką gęstą i wylać takim betonem (perlitobetonem, styrobetonem) to byłoby i wytrzymałe i bez przesadnego mostka. Jest tu ktoś, kto wytłumaczy mi, ale tak łopatą, czemu dajecie ten styropian pod podłogę garażu?!Jaki cel chcecie w ten sposób osiągnąć?Bo robicie sobie tym kupę stresu i strzelacie w stopę, jak mi się wydaje.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 13.02.2009 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Jeśli mam garaż w bryle budynku i go mam zamiar "jakoś" ogrzewać, to go izoluję - ja tak rozumuję. Dopuszczam fakt, że to rozumowanie błędne, ale trudno Styro pod wylewkę w garażu dałem 10 cm, nie był to "szalony" koszt. Ja już wiem jak zrobię. Wylewka kończy mi sie na linii wew. muru w garażu, "wejdę" do garażu dużymi płytami / kostką granitową i ona przeniesie ciężar nad styro ocieplającym fundament. I już mostkiem się nie przejmuję Są ważniejsze rzeczy w życiu pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.02.2009 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 "mam zamiar "jakoś" ogrzewać, to go izoluję - ja tak rozumuję. " O to JAKOŚ właśnie chodzi... Daruj, ale nic nie wyjaśniasz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 13.02.2009 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 U mnie też garaż ogrzewany - ale grzejnik zakręcony na gwiazdkę - w najtęższe mrozy wewnątrz garażu miałem ca 10 stopni . Wylewka w garażu zakończona na styk z kostką brukową podjazdu. Jedynie 5cm styro dane jako izolacja połączenia kostki z płytkami.Kolosalne znaczenie raczej tutaj ma uszczelnienie domknięcia bramy i uszczelnienia boczne segmentów bramy. To największe mostki w bramie - nie połączenie wylewki garażu z kostką zewnętrza .Takoż raczej skupcie się na dobrym uszczelnieniu bramy po zamknięciu a nie na izolacji styku wylewki z kostką . Poniżej termofotografie przykładowej bramy segmentowej / ocieplanej / z widocznymi miejscami największej ucieczki ciepła - jak widać to łączenia segmentów oraz uszczelnienia do boków prowadnic i posadzki . Od wnętrza - mostkiem jest uszczelka dolna bramy przy styku z posadzką garażu : http://img6.imageshack.us/img6/3847/ir000173pa0.jpg Od zewnątrz widać mostki na łączeniach segmentów i uszczelnień bocznych i dolnych bramy : http://img9.imageshack.us/img9/1620/ir000694li4.jpg http://img132.imageshack.us/img132/5117/ir000695ut9.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 13.02.2009 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 "mam zamiar "jakoś" ogrzewać, to go izoluję - ja tak rozumuję. " O to JAKOŚ właśnie chodzi... Daruj, ale nic nie wyjaśniasz. Adam M. Tylko nie zawsze chodzi o to czy ogrzewanie MUSI być najtańsze Ale to moje zdanie. pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 13.02.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Kolosalne znaczenie raczej tutaj ma uszczelnienie domknięcia bramy i uszczelnienia boczne segmentów bramy. Czyli jednym słowem DOBRA brama - i tego mam też świadomość. Mam nadzieję, że taka będzie pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.02.2009 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 kumamAdam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 13.02.2009 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Zgadzam się tutaj ze zdaniem Adama - garaż w bryle budynku - ogrzewany - nie ma to sensu ...U mnie już drugi sezon po wprowadzeniu grzejnik w garażu jest wyłączony / ustawiony na gwiazdkę - czyli wogóle nie grzeje / - po co mam tam grzać skoro podczas mrozów -22 stopnie w garażu miałem ca 10 stopni ...Szkoda kasy na instalację i grzejnik .Gdybym teraz robił instalację c.o w domu - w garażu nie montowałbym grzejnika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 13.02.2009 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Gdybym teraz robił instalację c.o w domu - w garażu nie montowałbym grzejnika ... A podłogę byś izolował, czy też sam beton? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 13.02.2009 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Gdybym teraz robił instalację c.o w domu - w garażu nie montowałbym grzejnika ... A podłogę byś izolował, czy też sam beton? Mówisz o izolacji wylewki i kostki na zewnątrz ? Dałem tam 5 cm styro na wszelki wypadek - na zdjęciach termo widać że tam wogóle mostka termicznego nie ma . Przypuszczalnie jakbym tego styro nie dał również mostka by nie było - a jeżeli już byłby - to znikomy w porównaniu z mostkami samej bramy garażowej i jej uszczelnieniami na bokach i styku z posadzką ... Największe straty ciepła są w tym przypadku przez bramę i jej uszczelnienia - i jeżeli chce się zapobiec mostkom termicznym to przede wszystkim należy zwrócić uwagę na jakość bramy i jej montażu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 13.02.2009 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Mówisz o izolacji wylewki i kostki na zewnątrz ? Miałem na myśli styro(pian/dur) pod posadzką a nad "chudziakiem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 13.02.2009 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Mówisz o izolacji wylewki i kostki na zewnątrz ? Miałem na myśli styro(pian/dur) pod posadzką a nad "chudziakiem". Nie - tutaj izolację bym dał . Generalnie wogólę konstrukcja mojego garażu i jego ocieplenie jest w porządku - nic tutaj bym nie zmieniał - styro w posadzce , ocieplenie styro ściany wspólnej z budynkiem , izolację styro otworu bramy i nadproża etc ... Tylko nie montowałbym instalacji c.o i grzejnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 13.02.2009 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Tylko nie montowałbym instalacji c.o i grzejnika . No z tą instalacją to trochę ryzykowne... A co jakby Ci się odwidziało? Kuć posadzkę? Ale z grzejnikiem to chyba faktycznie można się wstrzymać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 13.02.2009 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Generalnie wogólę konstrukcja mojego garażu i jego ocieplenie jest w porządku - nic tutaj bym nie zmieniał - styro w posadzce , ocieplenie styro ściany wspólnej z budynkiem , izolację styro otworu bramy i nadproża etc ... Tylko nie montowałbym instalacji c.o i grzejnika . Czyli garaż ... ogrzewasz ... Nie DOgrzewasz jedynie grzejnikami. pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 13.02.2009 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Czyli garaż ... ogrzewasz ... Nie DOgrzewasz jedynie grzejnikami. pozdrawiam, majki Wolę to nazywać zapobieganiem ucieczce ciepła z wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.02.2009 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Ja myślałem tu o innym mechanizmie.Styro się daje na jedną płytę od wewnątrz kładzioną wzdłuż ścian zewnętrznych.Wtedy cała posadzka jest grzejnikiem podłogowym podpiętym do ciepła Ziemi (taki rodzaj GWC). Kaloryferem o temperaturze zima-lato rzędu kilku stC.Śnieg topnieje, woda spływa, nic nie zamarza.Średnia temperatura w garażu w mrozy ZAWSZE powyżej zera a podniesienie jej byle dmuchawą na czas jakiego grzebania to formalność.Autka sól nie zżera w tych temperaturach a + 20 tam niepotrzebne.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 13.02.2009 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Nie wiem jak wiekszosc, ale ja nie ogrzewam garazu a styropian pod posadzke daje i to 10cm i na to 10cm wylewki zbrojonej siatka stalowa i dodatkowo "palstykowa"Mam w garazu GWC zwirowe i musze go oddzielic od garazu zeby zima nie wychladzal sie dodatkowo bez potrzeby.Sciany dalem z BK 36cm, styro na fundamencie 20cm na zewnatrz i 10cm wewnatrz-ten jako dylatacja dla chudziaka i tylko do podstawy chudziaka. Zewnetrzny styropian az do law fundamentowych polecial.Robi sie kiszka na progu, szczegolnie w miejscach ulozenia styropianu. Na szczecie chudziak jest w tej chwili na poziomie sciany fundamentowej, wiec jak dojdzie dodatkowo 20cm to bede mogl "zabetonowac" ze zbrojeniem na grubosci sciany fundamentowej i zaslocin styro owym betonem -tylko czy taki "zwis" na 20cm wytrzyma zmienne i spore obciazenia samochodu? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychos 13.02.2009 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Czy może ktoś napisać. Jaka powinna być minimalna grubość wylewki w garażu na styropian ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emqwadrat 13.02.2009 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Poczytałem i się trochę dziwię.... Jest tu ktoś, kto wytłumaczy mi, ale tak łopatą, czemu dajecie ten styropian pod podłogę garażu?! Jaki cel chcecie w ten sposób osiągnąć? Bo robicie sobie tym kupę stresu i strzelacie w stopę, jak mi się wydaje. Adam M. Dokładnie to samo pytanie....... U mnie w domu na gruncie 18 centymentow styro, w garażu...0 centymetrów. W zimie posadzka dogrzewa garaż nieogrzewany a latem go chłodzi. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 13.02.2009 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 grubosci sciany fundamentowej i zaslocin styro owym betonem -tylko czy taki "zwis" na 20cm wytrzyma zmienne i spore obciazenia samochodu? Dlatego ja bym polozyl kawalek grubej blachy (ca 8-10mm ??) szerokosci najlepiej calego otworu, a dlugosci ok 50cm. Te 20cm wysunac na zewnatrz - tak zeby przykrylo styropian, a pozostale 30cm.. I tu rozne opcje w zaleznosci z czego masz tego chudziaka. Ja tam mam strop (bo na dole drugi garaz), wiec te 30cm blachy na koncach co 10-20cm zakotwic jakimis porzadnymi kolkami. Wtedy mozesz spokojnie po tym jezdzic i styro jest bezpieczny. Kwestia dobrego zabezpieczenia blachy przed korozja, ale mysle ze taka gruba blache szybko korozja nie zje Jezeli chodzi o koszt blachy to jak masz np otwor 3m * 0,5m * 1cm grubosc = 0,015m3, przy gestosci stali ca 7,8t/m3 daje ok 120kg. Najlepiej udac sie na zlom i poszukac odpowiedniej za ~1 pln / kg BTW. Skoro mamy tu Adama w watku to pozwole sobie spytac, bo pewnie bedziesz zorientowany Jak by tu obliczyc wymagana grubosc blachy ? Jaka standardowa stal ma na wytrzymalosc na zginanie ? Nie wiem jak sie do tego zabrac Zakladajac, ze mamy solidnie zakotwiona ta blache w podlozu i wystaje "luzem" te 20cm, a nacisk to 2 x ~500kg. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.