Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

polaczenie wylewki i progu w garazu


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 132
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

tak właśnie powinno być, zresztą prawidłowo bramy segmentowe powinno się montować w garażu wykończonym, czyli ściany i posadzka powinny być na gotowo, wtedy ramę stawia się na gotowej posadzce (np. gresie) właśnie tymi "stopkami", potem stopy powinno się przykręcić do podłoża
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne, czyli jednak dobrze zrobili :)

 

Tak dla porządku u mnie jest: 3 cm stryroduru - kończy się jakieś 30 cm przed bramą garażową - przy odpływie liniowym, który jest w środku garażu i na to 7 cm wylewki.

Garaż nie ogrzewany, ocieplony sufit (powyzej jest pokój) i ściany graniczące z częścią mieszkalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo robicie sobie tym kupę stresu i strzelacie w stopę, jak mi się wydaje.

Adam M.

Czy twoim zdaniem, jesli garaz ma być nieogrzewany, to nie należy izolować go od gruntu?

 

ja tak będę robił właśnie

garaż nieogrzewany, z zewnątrz rzecz jasna normalna elewacja ze styro, wewnątrz styro na suficie (pokój nad garażem) i styro na ścianie od strony domu

nie ma co się odcinać od (może znikomego ale zawsze) ciepła od gruntu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo pytanie.......

U mnie w domu na gruncie 18 centymentow styro, w garażu...0 centymetrów.

W zimie posadzka dogrzewa garaż nieogrzewany a latem go chłodzi.

 

I tyle.

Jak dokładnie to masz zrobione - chodzi mi szczególnie o izolację od gruntu zabezpieczająca przed wilgocią ... Folia, papa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo pytanie.......

U mnie w domu na gruncie 18 centymentow styro, w garażu...0 centymetrów.

W zimie posadzka dogrzewa garaż nieogrzewany a latem go chłodzi.

 

I tyle.

Jak dokładnie to masz zrobione - chodzi mi szczególnie o izolację od gruntu zabezpieczająca przed wilgocią ... Folia, papa?

 

:oops: :oops: :oops:

Oj......na razie to plany które zrealizuję za....1,5 miesiąca.

 

Chudziak już jest i na to pójdzie papa i na to wylewka.

 

To o ogrzewaniu zimą i chłodzeniu latem to moje przemyślenia które potwierdził znajomy.... jak się okazało tak ma i temperatura nigdy nie spada w garażu poniżej zera- dla uściślenia: ma segment w szeregówce ale sąsiedzi nie mieszkają i nie ogrzewają :evil: (ku jego finansowej rozpaczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj......na razie to plany które zrealizuję za....1,5 miesiąca.

 

Chudziak już jest i na to pójdzie papa i na to wylewka.

Dla zachowania jednolitego poziomu między garażem a resztą domu warstwa wylewki musiałaby być b.gruba. Robisz jakiś schodek do garażu (o grubość styro w pozostałej częsci) czy warstwa wylewki w garażu będzie grubsza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj......na razie to plany które zrealizuję za....1,5 miesiąca.

 

Chudziak już jest i na to pójdzie papa i na to wylewka.

Dla zachowania jednolitego poziomu między garażem a resztą domu warstwa wylewki musiałaby być b.gruba. Robisz jakiś schodek do garażu (o grubość styro w pozostałej częsci) czy warstwa wylewki w garażu będzie grubsza?

 

1. Garaż będzie ok.5 cm niżej niż dom

2. Chudziak jest wyżej o ok. 10cm.....w garażu było grubiej piasku pod chudziakiem niż w reszcie domu

3. Wylewka grubsza wyjdzie o ok. 3-4 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 3 weeks później...
  • 1 year później...

Witam,

Chciałbym przed zimą zrobić tymczasowy podjazd do garażu. Miałby on służyć do momentu, aż nie zostanie położona docelowo kostka. W związku z tym mam do Was prośbę o radę jak wykonać taki podjazd, aby wytrzymał co najmniej najbliższą zimę. Wysokość przy garażu od ziemi do obecnej wylewki to ok. 20 cm. Mam trochę gruzu z klinkieru, kilka worków cementu i trochę piachu i desek. W załączeniu dołączam kilka zdjęć.

Z góry dziękuje za pomoc.

Podjazd1.jpg

Podjazd2.jpg

Podjazd3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności jaki masz grunt, potrzebujesz wymienić od 30 do 50 cm pod kostkę.

Rozciągasz sznurek na wysokości docelowego poziomu kostki i wybierasz ziemię na odpowiednią głębokość. Koparką w 1 h lub łopata i taczkami w jedno popołudnie.

Następnie wysypujesz co tam masz pod ręką, na wierzch coś drobniejszego, żeby się klinowało dobrze. Pod kostkę unikaj cegły i porothermu.

Potem, jak beda Ci robic kostkę, to nie musisz juz tego wybierac i wywozić, tylko dosypią, wyrównaja, zagęszczą i będzie OK.

Na pewno przetrwa zimę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

A czy w nie ogrzewanym garażu, bez styro na gruncie- musi być wylewany chudziak? czy nie można bezpośrednio wylać grubszej ostatecznej warstwy betonu np. B25 i grubość tak ok. 10cm, ew. zazbroić?

Chciałabym potem tą podłogę pokryć żywicą epoksydową stąd ta wysoka twardość i odporność.

czy ktoś z Was nakładał sam taką żywicę, np. w systemie SILKA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A: stawiam, że w takim garażu tak czy inaczej beton ci popęka, lub będzie miał potężne naprężenia. Zwłaszcza jak grunt będzie nierówno pracował. O wiele taniej wyjdzie położenie w takim garażu n.p. pł. chodnikowe o wymiarach 50 x 50 x 7 cm. Wytrzyma dużo, nie pęknie, bo każda pracuje osobno i o wiele wiele mniej roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięks, a co inni? może ktoś tak już robił?

a czyż nie na podobnych zasadach są wylewane płyty pod dom? np. Legalett- nie znam się, pytam....!

i jeśli wylałabym tylko 1warstwę ale byłaby gruba + zbrojenie to nadal uważasz że popęka?

w tym garażu miałoby stać nie tylko auto ale i jakieś regały, wolałabym to mieć w formie podłogi łatwozmywalnej....:więc albo gres albo żywica tak jak planuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o to że są płytki, tylko o sam fakt przemarzania ziemi i tego ile ona może być podźwignięta. Po prostu może się okazać, że utopisz potężne pieniądze [zbrojenie kosztuje, beton też] a to nie będzie skuteczne. A nie podejrzewam byś pod całym garażem wybierała ziemię i tak dalej, by zamiast niej dać n.p. gruz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...