PLayer2001 24.05.2014 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Witam serdecznie,Przejrzałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Niedługo będzie w moim domu dokonywany montaż okna rozsuwanego PSK o długości 5,4 metra. Okno Adamsa.Firma montująca mówi mi, żeby wymurować podstawę (np. z silki), na którą zamontowane zostanie okno, oczywiście ze wszystkimi taśmami i zasadami ciepłego montażu. Mój majster natomiast mówi, że okno powinno zostać zamontowane na elementach (poszerzach?) a między nie, a pod okno powinien być wsunięty styropian, który będzie też pokrywał podłogę. Potem wylewka itp. Tylko wtedy firma nie zamontuje taśm (chyba?). Montaż na poszerzach ma moim zdaniem sens, ciepło nie będzie uciekać przez np. silkę do gruntu, a z drugiej strony przy zastosowaniu poszerzy chyba nie będą zastosowane taśmy?Niestety to mój pierwszy dom i nie za wiele wiem na ten temat.Mógłbym prosić kogoś doświadczonego o wskazówki i wyjaśnienie?Dziękuję ślicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 24.05.2014 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 firma montująca powinna ci zaproponować poszerzenia i profile bazowe tak jest najbezpieczniej i najlepiej! majster widać ma więcej pojęcia niż montażyści( z tego co mówisz ) z tym styropianem pod to możliwe że mówił że do profilu później dochodzi styropian i beton z posadzki. trochę spore to psk to będzie jakieś łączone z dwóch ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PLayer2001 24.05.2014 15:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Będzie zrobione z czterech części, 2 zewnętrzne stałe, 2 środkowe rozsuwane na boki. No chyba tak majstrowi chodziło z tym styropianem. Wklejam screena z wyceny z opisem okna tarasowego. Jeśli chodzi o montaż, mam napisane: "Montaż surowy plus taśmy...". Czy to może oznaczać że poszerzenia powinny być już uwzględnione w wycenie? I jeśli się zastosuje poszerzenia, co z taśmami u dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 24.05.2014 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Jeslli masz ustalone podmurowanie to nie doszukuj sie gratis poszerzen. Przygotuj kilka setek i beda poszerzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.05.2014 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ....majster widać ma więcej pojęcia niż montażyści( z tego co mówisz ) z tym styropianem pod to możliwe że mówił że do profilu później dochodzi styropian i beton z posadzki.... Witek, czytaj ze zrozumieniem Majster, jak widać, wiedzę ma mniejszą jak montażyści - mówi jednoznacznie : ..... Mój majster natomiast mówi, że okno powinno zostać zamontowane na elementach (poszerzach?) a między nie, a pod okno powinien być wsunięty styropian, który będzie też pokrywał podłogę. Potem wylewka itp.'... I będzie kicha. Nic się nie stanie jak otwór zostanie podmurowany choć ja jestem zwolennikiem innego rozwiązania - poszerzeń. DLaczego? Bo jest to przede wszystkim rozwiązanie cieplejsze. Będzie analogia do montażu okna w otworze i nie widzę w tym problemu. Istotne jest by pod ościeżnicą była co najmniej listwa podparapetowa by możliwa była obróbka przeciwwodna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 24.05.2014 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Wrzuc jeszcze raz ten szkic ze strony jareko bo jak widac musi byc pokazywany codziennie. I tow kazdym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 24.05.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Bo jest to przede wszystkim rozwiązanie cieplejsze. Przewodność cieplna "gołej" silki to coś koło 0,75 W/mK, a zazbrojonego lub niezabrojonego poszerzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.05.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 T12345Tw oderwaniu od całości montażu teoretycznie masz rację Popatrz na rysunek od jareko. http://jar-eko.home.pl/2014/przekroje/bal.jpg Ocieplenie chudziaka dochodzi do poszerzenia, wylewka ma przeważnie 4-7 cm ( zależy czy podłogówka czy nie) I dla prorównania jak to powinno być zrobione przy podmurowaniu http://jar-eko.home.pl/2014/przekroje/kam.jpg Oba rysunki są poglądowe, mówią o samej ideii wykonania ale też porównując je widać że cieplejszym będzie montaż na poszerzeniach niż na silce czy innym materiale gdyż... wjeżdża on do środka pomieszczenia i realnie nie jest już kryty styropianem tylko od razu idzie na niego wylewka pod gotową posadzkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.05.2014 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Wrzuc jeszcze raz ten szkic ze strony jareko bo jak widac musi byc pokazywany codziennie. I to w kazdym temacie. Fin podałem specjalnie linki - skopiuj i wklejaj Przedwczoraj po raz pierwszy w tym roku miałem przyjemność rozmawiać z Kierownikiem Budowy. Prawdziwym KB dlatego pisze o nim z dużych liter. Pierwszy znający się na rzeczy z chyba 50-ciu z jakimi miałem wątpliwą przyjemność zamienić słowa. W na początku tygodnia ubawił mnie jeden. Ma być montaż szczelny, budują z Porotermu, i mówię mu (stawiają ściany) by zamki i poobtłukiwane kawałki porotermu od razu zaciągał zaprawą. I wiesz co usłyszałem ? To do niego nie należy, niech sobie sami okniarze to robią jak im przeszkadza I to co widzisz to jeszcze dość estetyczny wygląd wnęki okiennej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 24.05.2014 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Oba rysunki są poglądowe, mówią o samej ideii wykonania Rzeczywiście oba są poglądowe, ten drugi nawet z błędami:-). I tylko jeden, pierwszy, co nieco odnosi się do omawianej sytuacji. Sprawa była prosta: Sprowadzać poszerzenia do samego dołu, czy coś w górę wcześniej podmurować silką. W mojej ocenie podmurowanie jest opcją rozsądniejszą. Podmurować, pod ramę założyć jakieś poszerzenie z 50 mm żeby wszystko ładnie dało się wykończyć i uszczelnić i będzie gites. Musi być. A bajdurzenie o ewentualnych "kosmicznych" różnicach w stratach ciepła pozostawiam chcącym:-). Mnie tam szkoda czasu na takie bzdety bez żadnego znaczenia obliczeniowego dla budynku. Drodzy koledzy, te kosmiczne straty nie powstają w wyniku przewodzenia, a wyłącznie z powodu infiltracji. Jak będzie szczelnie, to reszta jest pomijalna w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.05.2014 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ciekawe jakie błędy dostrzegłeś w tym rysunku Ten drugi rysunek odnosi się także do tematu, podparapetówka , kilka klinów i stawiamy na podmurowanym pustaku - czyż nie o tym było pytanie ? Co do reszty nie będę zaprzeczał, że tak jak piszesz także można. Nie neguje ale wolę swoje rozwiązanie - pozwolisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 24.05.2014 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 ciekawe jakie błędy dostrzegłeś w tym rysunku Pomiędzy parapetem zewnętrznym, a listwą progową nie ma żadnego uszczelnienia! Tej taśemki nie traktuję poważnie. To raczej takie niemieckie poczucie humoru. A jak ktoś pomyśli, że to Sziko friko takie ciepłe, że samo grzeje, to co będzie:-). Wiesz jak jest. Nie ma na rysunku, to nie trzeba, by było. Takie ludzie, takie forum:-). wolę swoje rozwiązanie - pozwolisz ? Jasne, że tak:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 24.05.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 A jednak Niemiec miał coś na myśli nie stosując fartucha - co? W Instrukcji ITB zawarto informację że od zewnątrz parapet ma być z zastosowaniem folii paroprzepuszczalnej - możesz zapytać Twórce Pana M. i taką rolę pełni tu taśma rozprężna zaś parapet kamienny . . . no raczej jest wodoszczelny i trzeba go jakoś z podłożem powiązać A zacytowane "moje rozwiązanie" dotyczy dawania poszerzeń aż do stabilnego podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 24.05.2014 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Kolego udajesz? To rozwiązanie na rysunku nr 2 to jeden wielki most termiczny. Tam nie żadnej termoizolacji oprócz... powietrza. Jakbym coś takiego na budowie zobaczył, to bym wyrzucił na zbity pysk razem z tym kamiennym parapetem. Może przydałby się na nagrobek wykonawcy. Nawet Twoje ukochane sziko friko puszcza rysunkowe knoty. Życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 25.05.2014 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 (edytowane) No i przegrałbyś z kretesem, gdyż jest to opracowanie Schuco zgodne z zaleceniami RAL, wszak dla Was i dla mnie RAL to niejako biblia zaleceń montażowych - czyż nie ? Nie ma tu mostka, tylko pewna małą czytelność rysunku, nie wiem czy widzisz ale pod podparapetówką są i klocki i dodatkowe ocieplenie tego miejsca Jest osłabienie termiczne, fakt ale nie na tyle by robić z tego tragedię Podobne osłabienie występuje zawsze z wyjątkiem montażu na ciepłym parapecie bądź montaż przez myślącego montażystę Jedną modyfikację jaką ja bym wprowadził to przed montażem parapetu wypełnienie przestrzeni za nim do listwy parapetowej pianą, przemyślałbym wogóle montaż tego parapetu tak jak parapetów wewnętrznych na pianę pełniąca funkcję kleju i odpowiedniego podklinowania ale wymaga to wyjątkowej dokładności i myślenia wykonawców by rozszerzająca się piana nie narobiła szkód wypływając przez taśme na zewnątrz Hmmmm...... powiem jak ja takie parapety montuję Od zewnątrz już opisałem, piana jako materiał ocieplajacy, od wewnątrz także montaż na pianę Całość wygląda jak na przekroju ale wyobraź sobie że zakropkowana przestrzeń pod parapetami to piana - czy nie przypomina Ci to czegoś ? Fakt, zamiast listwy podparapetowej byłby styrodur i mam w 100% ciepły parapet - zgodzisz sie ? Edytowane 25 Maja 2014 przez nikt ważny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 25.05.2014 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 No i przegrałbyś z kretesem, gdyż jest to opracowanie Schuco zgodne z zaleceniami RAL, wszak dla Was i dla mnie RAL to niejako biblia zaleceń montażowych - czyż nie ? No cóż, dla kogo RAL jest bez wad dla tego jest. Dla mnie nie jest. Jest tam sporo niedopowiedzeń. Nie zmienia to faktu, że instrukcja RAL jest jedynym w Europie tak pełnym zbiorem i opisem zasad montażu. Pewnie dlatego, że tylko w Niemczech powstał instytut naukowo-badawczy powołany przez firmy okienne i na tylko na ich rzecz pracujący. Reszta Europy, to kopiuj/wklej z RAL-a. Często bezkrytycznie. Rysunek Schueco jest wadliwy, a rozwiązanie błędne. Podobnego w RAL raczej nie znajdziesz.. Jak znajdziesz, to wklej podobny schemat, ale z instrukcji RAL, wtedy odszczekam:-). To, że Schueco generalnie powołuje się na zgodność z RAL, to jeszcze nic nie znaczy. Tak robią wszyscy systemodawcy. Im wręcz nie wypada inaczej:-). Nie mniej pod każdą propozycją w RAL zawartą jest napisane, że możesz zagadnienie rozwiązać inaczej niż oni proponują o ile potrafisz wykazać w badaniach lub obliczeniach poprawność Twojej idei. No to ja poproszę o dowody z Schueco:-) na poprawność rozwiązania widocznego na zamieszczonym przez Ciebie rysunku. Niech to będzie tylko porównanie pod względem wartości mostka liniowego i przepuszczalności powietrza tak rozwiązanego dołu, z górą i bokami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 25.05.2014 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 z innej beczki - wskaż błąd tego rozwiązania A ja poszukam rysunek i wkleję - jestem pewny że jest identyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witek86 26.05.2014 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 nikt ważny- widzisz jednak majster chciał lepiej i dalej tak uważam tylko klient pomylił co chodziło ze styropianem. T12345T masz może nowe wytyczne Ral dotyczące montażu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 26.05.2014 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 nikt ważny- widzisz jednak majster chciał lepiej i dalej tak uważam tylko klient pomylił co chodziło ze styropianem. Pisałem tu dziś dlugą odpowiedź,ale mi ją komputer zjadł. Może to i dobrze. Lepiej dla kogo? Dla majstra. Bo nie musialby wtedy nic robić. A jak coś ma tworzyć, to i wypada to policzyć. Przy budowie domu to drobiazg, wiec oczekiwaniem klienta jest, że będzie to w ramach całości i tu mamy odmienność zdań. A tak? Montażyści domówią poszerzenia, zamontują i będzie po sprawie. To też niewiele w skali wartości okien, ale jednak. Kto z Was chciałby chodzić do roboty w wolne soboty. Oczywiście gratis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PLayer2001 26.05.2014 17:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 (edytowane) Zasadniczo chodziło majstrowi o to co widział na wielu budowach. Po rozmowie telefonicznej z firmą montującą okna już wiem, że majstrowi chodziło o zastosowanie konsol dolnych i poszerzeń a potem ze styropianem tak jak miało być. Ja pomieszałem co i jak ze styropianem. Jednakowoż po rozmowie z panem z firmy monterskiej ustaliliśmy, że majster podbuduje 20 cm suporexem, wtedy zostają jeszcze 4 cm na listwę montażową, tam wykonawcy mają powpsikiwać wszędzie piankę, dać taśmy uszczelniające itp. Wiem, że teoretycznie to rozwiązanie nie będzie tak ciepłe jak poszerzenia z konsolami, ale tu tworzy się koszt dodatkowych 3000 zł. Była opcja np. 15cm podmurówki i na to poszerzenia, ale monter zapewnił mnie, że zastosowanie 20 cm podmurówki i listwy montażowej z pianką nie będzie aż tak bardzo chłodniejsze (no i wciąż 1500 zł zostaje). Okno będzie od strony południowej,l więc to też pomaga. Co o tym sądzicie? Czy może po prostu zastosować jakiś najcieplejszy bloczek budowlany (choć ten suporex już jest ciepły, na pewno cieplejszy niż silka)? Jeśli tak, to jaki? Poroterm jest zbyt kruchy. I jeszcze jedno, jak już zamontują te wszystkie okna, to powinienem zwrócić uwagę na coś co będzie istotne w przyszłości przy montażu parapetów? Czy to nie ma na razie znaczenia? Niestety laik ze mnie spory Edytowane 26 Maja 2014 przez PLayer2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.