Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bloczek betonowy czy Beton B20


Salah

Recommended Posts

Witam

 

mam dylemat z czego zrobić ścianę fundamentową.

 

Wymiary: Długość 95 mb , Szerokość 24 cm, Wysokość 106cm, 16 narożników

 

Wyliczyłem: [ nie wiem czy dobrze ] :

 

- aby osiągnąć z bloczków wysokość 106 cm muszę mieć 8 warstw bloczka = 8x95mb = 760 mb. Czyli dzielę to przez 38cm+1cm spoina = około 2000 bloczków x 2.5 zł. = 5 tys zł.

 

- betonu z gruszki b20 potrzebuję około 24.5m3 x 225zł. = 5500 zl.

 

Inne koszty

 

Bloczek [ robocizna - system gospodarczy ] - piasek,wapno,cement,prąd, lepsza izolacja pionowa

Beton - szalunek[ wypożyczenie ] , zbrojenie

 

I TERAZ JAK MYŚLICIE CZY OBLICZENIA SĄ PRAWIDŁOWE I NA CO SIĘ ZDECYDOWAĆ !!

 

Z GÓRY OGROMNE ZA POMOC !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając wyliczenia to napewno koszt wykonania fundamentu z bloczka będzie tańszy

 

W przypadku betonu, jeżeli są inne elementy które wymagają szałowania np strop monolityczny to wykorzystanie drewna wyjdzie taniej, bo będzie go można użyć na ten strop. Fakt że robocizna będzie droższa.

W przypadku niekorzystnych warunków gruntowo wodnych to sam raczej robił bym betonowy

A jest jeszcze opcja pośrednia dolna cześć fundamentów z bloczka a na tym wieniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jajmar źle się wyraziłem ,chodziło mi o to że mogę kupić gorszą izolację [ tańszą ] na ścianę fundamentową monolityczną bo sama ściana ma lepsze parametry niż z bloczka.

 

Zrezygnowałem ze ściany monolitycznej z tych oto powodów:

- sporo dni upłynie zanim ściągnę takie szalunki

- w większości muszę mieć własny transport

- koszt wypożyczenia plus materiały dodatkowe to ponad 2 tys zł.

- brak doświadczenia w szalowaniu

 

johny2

to pośrednie rozwiązanie wydaje się najdroższe :/ choć jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Salach miałem taki sam problem, wybrałem beton. W moim rejonie(okolice Mielca) szalunki systemowe można dostać gratis z betoniarni z których bierze się beton, transport szalunków z betoniarni i z powrotem trzeba zorganizować samemu.

 

Szalunki (około 100mb) w pięciu chłopa złożyliśmy w 1,5 dnia, po zalaniu fundamenty stały 1 dzień, następnie rozebranie, wyczyszczenie i odwiezienie do betoniarni to 1 dzień roboty.

 

Kilka fotek:

100_1264.jpgDSC00046.jpgDSC00054.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...
szalunek ze styrodury to drogie i bezsensone rozwiązanie którego nie można zaizolowac przed wilgocią . Ciegawe jak to wysmarujsze izohanem

Niekoniecznie, szalunek tracony z xps, ale beton z dodatkiem Xypex Admix... i to by mialo sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pustaki betonowe są tak mocne, jak mocna jest zaprawa je łącząca. Wapno przy robieniu zaprawy ma za zadanie nie mnie nie więcej jak zwiększyć przyczepność i dobre jest do tynków. To co muruję na cementowej zaprawię robiłem.. konia z rzędem co jest w stanie wykruszyć tą zaprawę ..

a niestety rodzice wykonali piwnicę, gdzie zaprawa była typowo murarska .. i tylko różne ptactwo, robactwo to wyskrobuje.

 

Szalowanie to kwestia wkrętarki plus blachowkręty, przeważnie http://www.hexagon.biz.pl/oferta/images/Blachowkrety/thumbnails/DIN_7504K.JPG.thumb_150x83.jpg przeważnie 4,8 5,5 długość 63-75mm

nie trzeba później z raczkiem latać i wydzierać gwoździ, lub innych kroków impulsatorem kinetycznym (czyt. młotkiem) poczynać.

Jeśli trzeba do kupy ściągnąć szalunek, pręt gwintowanyj M6-M10. Zostaje ładnie później na jakieś różności.

 

Wodę powinien zebrać drenaż i odwodnienie, beton można dziegciem wysmarować, na to mistrzowską folię kublarską, na to XPS siata klij i czernidło

i folia czarna aby nadać poważny ton wykonanej robocie.

 

1006-0157 BS 5.5 x 120 200 szt. 62.40 PLN dodaj

 

 

http://www.zamocowania.pl/blachowkrety_bs.php sam miód :) 120mm to już coś :)

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał wyżej że dostał szalunek za darmo z betoniarni fajnie ale chyba po jakiejś znajomości . Nie bardzo chce mi się wierzyć że ktoś daje coś za darmo zwłaszcza szalunek . On kosztuje nawet jak jest starego typu bardzo dużo (wypożyczenie też ) . Najważniejsze w szalowaniu jest dobre wyparcie jeśli tego nie robiłeś bądź ekipa nie bardzo ma pojęcie to przy drewnianym wyjdą jaja zwłaszcza przy wibrowaniu betonu po rozwala i po wygina ci w pewnych miejscach ścianę . To nie jest trudne ale trzeba to zrobić żeby wiedzieć o czym się pisze . Co do blacho wkrętów po co je dawać do drewna jeśli są wkręty do drewna i to tańsze od tych do blachy .

 

--------------------------------------------------------------------------

http://www.smigielskibudowadomów.cba.pl

Edytowane przez smigloxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego fundamentu nawet bym nie wibrował, czemu? ponieważ można więcej bidy narobić niż pożytku, jeśli tego ktoś wcześniej nie robił.

 

Co do blacho wkrętów po co je dawać do drewna jeśli są wkręty do drewna i to tańsze od tych do blachy .
niestety, ale nie masz racji,

ponieważ typowy do drewna wkręt przeważnie ma gniazdo na krzyżak, lub torx, do tego nie ma przylepienia magnetycznego, sześciokątna końcówka

ma i wkręt nie odpada od wiertarki. Doskonale wiem że są wkręty takie, siakie, praktyka uczy co dobre.

http://www.jaw.com.pl/wkrety-do-poziomowania-lat.html coś jest na rzeczy skoro pojawiły się takie oto wkręty "typowo do drewna"

Dodatkowo każdy wkręt odzyskuję i używam ponownie, oraz bezcenna cecha łapie blachę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie wiem po co te blacho wkręty na krzyżak też się normalnie wkręca jeśli tylko dla wygody to nie wiem co jest wygodniejsze nie odzyskuje się wkrętów do blachy bo tam jest podkładka z gumką która uszczelnia łączenie po miedzy wkrętem a blachą a przy wkręcaniu ta gumka się wyrabia . Następny powód to że je ubrudzisz , chyba że takie przykręcisz na dach zabetonowane albo będziesz je czyścił i malował pod kolor dachu jak ci się powycierają .

A co do wibrowania jak nie będziesz wirował betonu to po co szalować lepiej w tedy z bloczka który jest wibrowany na prasie .

 

 

--------------------------------------------------------------------------

http://www.smigielskibudowadomów.cba.pl

Edytowane przez smigloxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@[#13]

Odnośnie niewibrowania - patrz na zdjęcie. I nie jest to budowa domku, a dużej mieszkaniówki (10 kondygnacji).

Belka (w poz. parteru) na przełamaniu płyt z otworem, nad przejazdem z jednego garażu podziemnego do drugiego.

Dlatego beton zawsze należy wibrować, później wychodzą takie klocki, jak przyjeżdża za gęsty, bo grucha stała w korkach ;)

 

O wypchniętych dystansach z płyty już nie wspominam, po prostu porażka.

 

20141222_095759.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/bass-polska-wibrator-do-betonu-800w-bulawa-waz-2m-i4887350782.html ciekawe co lepsze kupić taki, czy pożyczyć profii sprzęt ?

 

to co pokazałeś to jest jakiś dramat, piękny kawał pręta pewnie koło fi20 widać, takiego dramatu nawet z pospółką ciężko jest zrobić ...

 

z tego co wykonywałem na mikro budowie np u siebie to bez wibrowania wychodził stan bardzo dobry powierzchni betonu, jednorodny, bez przebarwień itp, oraz bez luźnych przestrzeni pod deskowaniem. oczywiście nie jest to argument aby nie wibrować.

na luksus można sobie tylko pozwolić niewibrowania jeśli jest dość czasu, aby bawić się listwą drewnianą i upychać mieszankę ..

Czas trzeba dzielić między patrzenie na to ile wody zostało zapodane do ilości cementu. Przemożna chęć dolewania wody :bash:

Przygotowane odmierzone wiaderko wody z znaną jej ilością, oraz konkretna ilość cementu.

Prozaiczne przyczyny tego stanu są, pierwsze zamawiając C16/20 z pompą wiem że na pewno przyjedzie cement zupka pół kruszywa w litrze wody ..

a nie chce mi się z 1,5 kubika betonu celebrować stożków, próbek itp .. brać.

wolę 42,5 I R 30 L wody + 75 kg cementu .. wiem co mam ..

 

do swoich potrzeb pewnie zakupie powyższy wibrator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

מרכבה: ech panie dzieju.... Wreszcie osoba wiedząca co to jest porządny cement i porządny beton. Poza tym cementu "na budowie" robionego jak się go umie robić, można na bieżąco pilnować, a ten z gruchy to naprawdę w nim kupa chemii musi być. Np chyba, że jedzie kilkanaście minut do pół godziny. Przy okazji ciekawe ile budów prywatnych bierze beton przywożony do badania, bo znam z opisów sytuacje jak ktoś przed wylaniem betonu przynosił takie plastikowe wiadereczko z opisem na badania to kierowca chwytał za telefon...

Przy okazji biorąc cement typu I R i do tego 42,5 można uzyskać naprawdę świetne parametry betonu nawet na drobnym ziarnie / kruszywie bo sam cement w luzie nie bez kozery nazywa się drogowo - mostowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Po co chcesz zbroic ścianę betonową ? Zbrojenie zbędne. Robiąc ścianę z bloczka nie zrobisz lepszej izlocji niż na monolicie, nawet jak kupisz droższy material uzyskasz w 99% gorszy efekt niż na ścianie z szalunku.

 

po co zbroic ścianę betonowa?,wejdź kolego ne youtube,wpisz dom w koniczynce,jest tam seria filmików z zalewania law i ścian fundamentowych,oraz sciany po rozebraniu szalunku,sam beton na niewiele by sie zdal,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...