Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

SPOSÓB Klejenia styropianu (placki czy placki i obwodowo)


Jasmik

Recommended Posts

Posiadam stary budynek z cegły który zamierzam ocieplić styropianem o gr 12cm przed ułożeniem styropianu musze ściany okuć z starego kruszącego się tynku, doprowadzając do czystej cegły.

Od trzech fachowców dowiedziałem się, ze klej układa się tylko placki nie obwodowo! by w dolnej części i górnej zamontować odpowietrzniki dzięki temu zapewnimy przepływ powietrza by zapobiec grzybów i wilgoci.

 

Natomiast według innych fachowców czy to poradnikach, to błąd!. Tylko, ze nikt nie bierze pod uwagę stare budynki tylko nowe które maja odpowiednia izolację. I nie dręczy ich wilgoć jak to ma miejsce w budynkach wzniesionych w latach 30-tych

 

Chciałbym prosić forumowiczów o opinie a w szczególności tych co ocieplali budynki stare wzniesione z cegły pełnej, czy nic nie odpada? i ile razy ścianę gruntowali gruntować? Opis przebiegu pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu akurat 12cm co to za magiczna liczba ?

Oczywiście że się nie robi jakiś szczelin wentylacyjnych ! zamiast polepszyć to się po pieprzy.

Czemu ? ponieważ jest coś takiego jak dyfuzja, dyfuzja perfidnego gazu jakim jest para wodna.

A ta para wodna, z grubsza licząc jest produkowana w wewnątrz budynku; gotowanie, pranie, mycie, mycie naczyń, oddychanie, rośliny itp.

Teraz wedle chłopków roztropków, nie ma to być usuwane wentylacją ( przez zastąpienie świeżym powietrzem o bardzo niskim stężeniu pary wodnej po ogrzaniu w % [to stężenie spada choć ilość gram pary jest ta sama]) I to ma w cudowny sposób przeniknąć przez ściany, co tam wentylacja ...

 

I nagle pojawia się hipoteza o punkcie rosy gdzieś między styropianem, a murem.

I lekarstwem na ten stan rzeczy jest robienie pustki powietrznej i próba jej wentylacji.

 

Obniżanie temp pod izolacją, powoduje iż proces ewentualnej kondensacji będzie dużo bardziej gwałtowny i efektowny.

 

jak temu zapobiec ? otóż izolacja to nie te marne 12cm tylko 20cm to takie socjalne minimum

ale i też bardzo szczelna izolacja termiczna, szczelna na infiltrację powietrza.

Ale pokryta tynkiem o w miarę niskim oporze dyfuzyjnym, aby to co leci przez izolację mogło się wydostać.

Mówimy tu o jakimś 1% tego co idzie przez wentylację zaznaczam.

 

20cm izolacji gwarantuje iż między nią a murem będzie sucho, raz ze ciepło, dwa iż styropian sam w sobie blokuje ruch pary wodnej.

Czyli nie niesie na oślep pary wodnej od razu pod tynk, tylko działa jak reduktor ciśnienia i porządkuje ten ruch tak obrazowo można powiedzieć.

 

Kolejną linią obrony jest pomalowanie ścian farbą która jest odporna na szorowanie, najlepiej pierwszej klasy.

Co do daje ? a no to iż w przegrodę nie będzie lecieć ten wredny gaz .. czyli para wodna, w takiej ilości która mogła by zaszkodzić.

Przez co może być np 60% wilgotności wewnątrz.

 

podsumowując

szczelna, gruba izolacja, plus z jednej strony farba, a z drugiej strony tynk o małym oporze dyf ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od trzech fachowców dowiedziałem się, ze klej układa się tylko placki nie obwodowo! by w dolnej części i górnej zamontować odpowietrzniki dzięki temu zapewnimy przepływ powietrza by zapobiec grzybów i wilgoci.

Nasuwa się pytanie po co w takim razie ta izolacja? Bo skoro powietrze ma krążyć to chyba nie do izolacji. W takim wypadku nie ma znaczenia ile tej izolacji dasz czy 12 czy 20 cm to efekt będzie ten sam, czyli nijaki.

Edytowane przez Crisiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka wypowiedz znalazłem na innym forum

Przechwytywanie.JPG

 

producenci jak i w poradnikach piszą placki i obwodowo, jeden z trzech fachowców których pytałem buduje dom bratowi, gdy zapytałem o sposób nakładania kleju twierdzi, że nowy budynek placki i obwodowo ale przy starym gdzie wilgoć i grzyb się panoszy tylko placki by nie dopuścić do gorszego stanu. moj wujek stary budowlaniec ma tylko na placki. co tez radzi bym tak zrobił.

dziękuję wam za świetne wypowiedzi - ale czy bierzecie pod uwagę ze to dotyczy starej budowli. gdzie fundament z kamienia bez stopy! gdzie wilgoć się panoszy!?

dlaczego te 12cm

również wiele opinie, że 12 to wystarczająco. mi. opinia projektanta.

mur o gr. 45cm z cegły pełnej. + 12cm to mamy 57cm gdzie i tak to za dużo

przy styropianie 20cm grubość by wynosiła 65cm - jak w fortecy

współczynnik przenikania ściany wynosi 0,26 (przy styropianie gr12cm o współczynniku przenikania 0.38) - czyli zadowalający. więc po co pchać więcej jeśli wiele już to nie da? a koszty większe?

Przechwytywanie1.JPG

 

 

a to współczynnik ściany przy styropianie gr. 20cm - (0.16 jak przy ścianie w domu pasywny, ale ja ze starej chałupy nie zrobię pasywniaka)

Przechwytywanie2.JPG

 

natomiast brat przy prochem 25 daje 15cm styro i wychodzi mu wtedy współczynnik ściany 0.23

Przechwytywanie.JPG

Przechwytywanie1.JPG

Przechwytywanie2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy bierzecie pod uwagę ze to dotyczy starej budowli. gdzie fundament z kamienia bez stopy! gdzie wilgoć się panoszy!?
ale z wilgocią kapilarną walczy się inaczej, a nie przez dawanie izolacji na plackach.

 

Pomyśl nawet o takim aspekcie, placki będą trzymać płytę na środku, zgoła przyjmując.

A co z krajem płyty ? płyta chcąc nie chcąc pracuje i będziesz miał przy dobrych wiatrach fale Dunaju.

 

Po za tym jak pisałem, właśnie staremu należy się ciepły kożuch. Przez to iż izolacja będzie trzymać ciepło w murze to mur będzie miał tylko lepiej.

 

ale ja ze starej chałupy nie zrobię pasywniak
pasywniak to nie tylko 15 kWh /m2 ale 10 wat mocy szczytowej na 1m2 .

 

a koszty większe? nie większe ... zapytaj na ile skasuje Ciebie ekipa od układania izolacji.

Teraz porównaj ile w tym koszcie samej treści czyli izolacji.

Zobaczysz że to daleki szary koniec i warto przy inwestycji na te 20 kzł dołożyć tej treści.

 

To jest niepisany chaos i zbiór chaosików iż ci od izolacji wyprawiają demagogie kosztów materiału izolacyjnego.

Niech zaczną piętnować swoją "pazerność"

 

Nie wiem czemu materiał izolacyjny staje się kozłem ofiarnym, jak to daje właśnie efekty.

Będzie Ci łatwiej jak na jednej szali położysz koszty wykonania i każdego kosztu poza materiałem izolacyjnym to sam się przekonasz jakie to śmieszne.

 

 

A to że coś będzie bunkrem to nie jest argument, to kwestia ustawienia okna w elewacji.

 

Ba jeszcze wypada zbadać całość budynku pod kątem ciągłości izolacji, a nie przyjdzie " ekipa" """""""fachowców"""""" bez wiedzy, bo ciężko klejąc od rana do nocy izolację mieć wiedzę co i jak.

 

A robi się z samego faktu robienia już poziom wiedzy.

 

Raz jeszcze mur musi być ciepły i suchy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykre to ale niestety prawdziwe. Wsrod znajomych, u ktorych mozna bylo na etapie budowy zobaczyc jak robia tylko JEDNA !!! ekipa zrobila jak nalezy.

 

2 deweloperow stawiajacych blizniaki zapieralo sie, ze musza byc tylko placki bo jak nie to grzyb murowany...

 

Rece sie rozkladaja, noz sie otwiera ale coz robic, czytac, czytac, rozumiec i robic ile sie da samemu jak nalezy, powoli, dokladnie, ale JAK NALEZY !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam za przydatne wypowiedzi, dzięki którym przychylam się do klejenia płyt styropianu, placki ki i obwodowo.

pozostaje kwestia wyboru styropianu, najlepiej grafitowy ale tu zaś jest ALE

na forach skarżą się, na trudności ich układania, mi. pracują po ułożeniu gdy słońce przygrzeje.

 

może macie doświadczenie w tym temacie?

może te efekty dotyczą styropianu grafitowego taniego?

styropian firm austrotherm i termo organika ten problem nie występuje? bo wiadomo po ułożeniu płyt styropianu musimy odczekać przynajmniej 3 dni by moc wmontować kolki, nałożyć klej, wtapiając siatkę. I tu mnie przeraża ten postój trzech dni, gdy w czerwcowe dni słońce może działac bardzo niekorzystnie (szczeliny, odformowania itd.)

 

może jakieś sugestie i porady?

Edytowane przez Jasmik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wełnę trzeba rozumieć, a nie się cieszyć że nie zatrzymuje gazu :) bo nie ale na niej leży coś takiego jak tynk np .

czy każda inna bariera plus jeszcze słaba paroizolacja lub jej brak.

Z wełną trzeba uważać! a nie gadać o jakimś urojonym oddychaniu ścian.

Dyfuzja pary wodnej to nie oddychanie.

A od dopływu powietrza jest wentylacja !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pytam po co tam ta listwa ? "startowa" to spełnia rolę w para izolacjach.

Imitacjach izolacji, aby tylko tynk dobrze i ładnie siedział od tego czy jest 3mm odchyłki jeszcze nikt w domu rachunku nie zmniejszy.

Nic nie ma o paroprzepuszczalności warstw, układu tych warstw itp tylko masa małostkowych zaleceń.

 

Główny nacisk kładę na skuteczność izolacji i warunki cieplnowilgotnościowe jej pracy.

Klejenie ? najlepiej całą powierzchnią bez placków itp . wymóg ? równa ściana ... albo ładuj masę kleju ...

to w tedy od bidy obwód i placki. Przy robieniu placków i łączników jest jeszcze jeden problem .

 

Czas w jakim się to robi, płyta nie ma podparcia na całości i masakrując łącznik nie robimy lepiej tylko grzej.

Szczególnie jak trzeba łączniki do pier w izolację... płyta od drgań, od naprężeń może odkleić się od ściany.

Akurat wiem co pisze ... i w tedy trzyma się na siatce i płytach które jakoś się trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

....."20cm izolacji gwarantuje iż między nią a murem będzie sucho, raz ze ciepło, dwa iż styropian sam w sobie blokuje ruch pary wodnej.

Czyli nie niesie na oślep pary wodnej od razu pod tynk, tylko działa jak reduktor ciśnienia i porządkuje ten ruch tak obrazowo można powiedzieć.

 

Kolejną linią obrony jest pomalowanie ścian farbą która jest odporna na szorowanie, najlepiej pierwszej klasy.

Co do daje ? a no to iż w przegrodę nie będzie lecieć ten wredny gaz .. czyli para wodna, w takiej ilości która mogła by zaszkodzić.

Przez co może być np 60% wilgotności wewnątrz....."

..

 

Przymierzam się do "ocieplenia" (izolacji termicznej) mego domu.

Dom jest dosyć leciwy, wewnątrz ściany malowane przeważnie farbami lateksowymi (o dużym oporze dyfuzyjnym).

Nurtuje mnie jeden problem.

Co cię dzieje z wodą zarobową do kleju po przyklejeniu styropianu do elewacji zewnętrznej, skoro

" styropian sam w sobie blokuje ruch pary wodnej."?. Jak długo trzeba odczekać, aby ta woda odparowała?

Czy nie lepiej byłoby zastosować np. klej EOS w piance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pomyśl o wełnie zamiast o styropianie ? Problem oddychania przegrody rozwiąże się sam a dodatkowo nie będzie chłonęła wody.

 

Panie Tomaszu, a może nie będzie pan znów wchodził do wątków pana produktów nie dotyczących i na chama nie naganiał do swoich wątpliwych materiałów. Kiedyś ktoś panu już to panu sugerował. Oddychająca wełna? było też coś o strukturze wełny podobnej do azbestu, kancerogenności tego "oddychającego cuda", rakotwórczych formaldehydów , zmian w strukturze ludzkiego DNA, Panie Tomaszu chwila zastanowienia i na grzyby , jedź pan lepiej na grzyby, chce pan nagłaśniać te PRAWDZIWE INFORMACJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...