bulshin 01.06.2014 00:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Witam Mam problem z instalacją CO. Pewien ,,fachowiec" wykonał mi instalację w domu. Teraz sytuacja wygląda następująco: Kocił albo gotuje wodę do 120st albo niemal wcale nie grzeje. Przy włączaniu pompki słychać ogromny hałas dochodzący z bojlera. Woda zagotowuje się po ok 40min palenia w piecu, oczywiście przy włączonej pompce i grzejących grzejnikach. Instalacja jest grawitacyjna wraz z pompą obiegową. Od kotła rozprowadzone sa dwa obiegi, pierwszy to bojler oraz dwie łazienki jak również naczynie wyrównawcze typu otwartego. Drugi obieg to grzejniki ( 4szt), przy tym obiegu zamontowany jest zawór różnicowy oraz pompka obiegowa. Na moje pytanie dlaczego woda mi się gotuje usłyszałem że za dużo pale w piecu. Taki z niego ekspert. Budynek o pow; 100m2 nieocieplony, kocioł Red 15 kW bez wentylatora. Co jest przyczyna takiego stanu rzeczy? Żona ze strachu że wybuchnie instalacja chce sie wyprowadzać. Pseudo fachura ma to gdzieś i tylko dopytuje kiedy mu resztę kasy dam. Dodam że ustawiłem pompkę na pozycję 3 a sterownik pompy na 50st. Dziękuję i pozdrawiam Mateusz (bulshin) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gti11 01.06.2014 05:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Zainwestuj w miarkownik ciągu .Twój problem to najprawdopodobniej zapowietrzona instalacja , niesprawny zawór różnicowy , może zbyt małe przekroje rur . Wstaw zdjęcia , będzie można trochę więcej napisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 01.06.2014 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Zdjęcia kotłowni i jakiś schemat mile widziany bo nie wiadomo jak to wszystko jest podłączone. Jeżeli jest układ poprawnie wykonany to nie ma możliwości wybuchu kotła. Tak jak kolega wyżej napisał pewnie wszystko jest po zapowietrzane. Na razie nie dawaj kasy wykonawcy dopóki instalacja nie będzie działać prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 01.06.2014 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 tak jak napisali moi poprzednicy zdjęcia kotłowni jak najbardziej wskazane aby móc się zorientować w sytuacji.Podaję adres mejlowy na przesłania zdjęć [email protected] postaram się coś pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulshin 01.06.2014 09:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Na chwilę obecną dysponuję wyłącznie takimi zdjęciami. Dodam że gdy wyłancza lub włancza się pompka i dochodzi duży hałas z bojlera pomaga zakręcenie zaworu doprowadzającego do niego ciepłą wodę z kotła. Dodatkowo bardzo szybko wystudza się bojler. 3-4 godziny po zakończeniu palenia nie ma ciepłej wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 01.06.2014 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Z tych zdjęć nic nie wynika. Wiemy tylko że masz wszystko na jednej pompie. Narysuj odręczny schemat jak masz wszystko podłączone ( kocioł, bojler, grzejniki i naczynie otwarte). Wychładzać bojler będzie bo masz działającą grawitację jak wyłączy się pompa. Musisz zrobić syfon na rurce zasilającej bojler (tzw.U) albo założyć elektrozawór który będzie się zamykał po wyłączeniu pompy. Pompa zamontowana jest na zasilaniu a jak wysoko nad nią jest naczynie wyrównawcze? Jeśli chodzi o stuki w bojlerze to pewnie jest w nim powietrze. Musisz wyłączyć pompę i bojler niech trochę pochodzi na grawitacji to może się odpowietrzy. Na zasilaniu do bojlera powinieneś mieć założony zawór skośny bo kulowe nie nadają się do regulacji przepływu A będzie ci ona potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 01.06.2014 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Na chwilę obecną dysponuję wyłącznie takimi zdjęciami. Dodam że gdy wyłancza lub włancza się pompka i dochodzi duży hałas z bojlera pomaga zakręcenie zaworu doprowadzającego do niego ciepłą wodę z kotła. [ATTACH=CONFIG]263073[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]263074[/ATTACH] Dodatkowo bardzo szybko wystudza się bojler. 3-4 godziny po zakończeniu palenia nie ma ciepłej wody. Brak zaworu zwrotnego na zasilaniu bojlera .to powoduje szybkie studzenie cwu..przydałby się też odpowietrznik. Problemy z grzaniem cwu mogą wynikać z tego ,że powierzchnia wymiany ciepła w bojlerze pozwala na przekazanie np 10 kW a kocioł może dać 15 kW. W takiej sytuacji zagotujesz kociołek.Bez pompy to więcej niż pewne ponieważ rury masz nie odpowiednie do grawitacji .Ponadto nawet dobre rury nic nie dadzą przy tak małej różnicy wysokości .Dodatkowo średnica przyłącza są małe. Generalnie masz tanio i musisz nauczyć się to eksploatować . Mam nadzieję ,że masz naczynie wyrównawcze systemu otwartego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.06.2014 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 do tego włancza i wyłancza Polska język - trudna język Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 01.06.2014 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 do tego włancza i wyłancza Polska język - trudna język Czy uważasz ,że to istotny problem w eksploatacji kotła.? Człowiek potrzebuje pomocy. Czasem fachowiec tak skopie robotę ,że mowę odejmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulshin 01.06.2014 18:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Po metodach prób i błędów wyszło na to iż niezbędny jest miarkownik ciągu. Jednak jest jeszcze pewien problem. Przestawiłem sterownik pompy na 40 st i już nie było stuków z bojlera, jednak gdy ponownie przestawiłem temp. na 45st stuki powróciły. Odpowietrzyłem grzejniki na górze bo nie grzały ,dodatkowo odpowietrzyłem bojler. Teraz jeszcze jedno pytanie na jaką wartość powinien być ustawiony sterownik skoro zakres pracy kotła to 50-85st. Czy 40st nie jest zbyt mało?Co do mojego fachury to on tylko gębą potrafi robić i taki z niego pożytek. Kolejne pytanie z mojej strony odnosi się do zaworu bezpieczeństwa. Znajduje się on pod bojlerem. Czy powinien być on stale zamknięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bulshin 01.06.2014 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Różnica wysokości pomiędzy pompką a naczyniem jest ok 5m. Naczynie jest typu otwartego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.06.2014 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Czy uważasz ,że to istotny problem w eksploatacji kotła.? ... oczywiście że tak. nie sądzisz że w poprawnie wyedukowanym społeczeństwie taki fachowiec nie miał by racji bytu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 02.06.2014 04:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Te stuki to z bojlera czy czasem nie z kotła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 02.06.2014 04:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 oczywiście że tak. nie sądzisz że w poprawnie wyedukowanym społeczeństwie taki fachowiec nie miał by racji bytu? Oczywiście , w bogatym ,wykształconym społeczeństwie żyje się inaczej - ale czy lepiej ? Rozpatrywanie czy a czy ą a może ę szczęścia nie daje. Daje satysfakcję bo można się wykazać i dołożyć komuś. Jesteś bohaterem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gti11 02.06.2014 05:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Stuki i hałasy to najprawdopodobniej wydaje zawór różnicowy , uruchamiaj pompkę wcześniej , po uzyskaniu 60-70 stopni klapkę w drzwiczkach dolnych ustaw żeby utrzymywała się w miarę stała temperatura . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 02.06.2014 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 ... Daje satysfakcję bo można się wykazać i dołożyć komuś. Jesteś bohaterem Szkoda, że tak to odbierasz, ale... nie mnie cię osądzać - to wolny kraj Dla mnie język - ważna rzecz, dla ciebie - nie, i niech tam i gra gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gti11 02.06.2014 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Szkoda, że tak to odbierasz, ale... nie mnie cię osądzać - to wolny kraj Dla mnie język - ważna rzecz, dla ciebie - nie, i niech tam i gra gitara Pisząc 'cię " z małej litery to co chciałeś pokazać, brak szacunku a może pogardę? Niektórzy większy nacisk kładą na treść niż formę. U Ciebie brak jednego i drugiego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 02.06.2014 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Pisząc 'cię " z małej litery to co chciałeś pokazać, brak szacunku a może pogardę? Niektórzy większy nacisk kładą na treść niż formę. U Ciebie brak jednego i drugiego . Brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario19691 03.06.2014 05:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 (edytowane) 1. Czy po zamknięciu szczelnym klapki powietrza na popielniku kocioł się wygasza (czopuch otwarty całkowicie)? Powinien. Jeśli nie to tu jest problem pogrzebany. Lewe powietrze podsyca ogień i gotuje wodę. Należy samemu uszczelnić kociołek 2. Pompka na zasilaniu (są zwolennicy montażu na powrocie ja obecnie też) może się zapowietrzyć i piec gotuje wodę lub piec gotując wodę zapowietrza pompkę. Proszę Ciebie zapoznaj się z tym postem choćby kilka pierwszych stron http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Ekonomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego i tu http://czysteogrzewanie.pl/Przy szczelnym kotle (podstawa!!!! musi po zamknięciu gasnąć ) poprawnie zainstalowaną instalacją CO i paleniu zgodnym z podanymi linkami gwarantuję że temperatura kotła będzie taka jaką sobie ustawisz (miarkownik niezbędny lub inny kontroler dostarczania powietrza ) przez 70-80 % czasu jednego zasypu. Ustawianie ręczne na szczelinkę też jest dużo bezpieczniejsze i dokładniejsze. W kotle szczelnym ma zgasnąć zapalony papier rozpałkowy. Nieszczelności występują na drzwiczkach, klapkach, przy ruchomym ruszcie (otwory dla drążków pod obudową), w popielniku( żle pospawany dół). Kociołek masz faktycznie o 3-7 KW za mocny jeśli masz gorące kaloryfery i gotującą się wodę w kotle. Edytowane 3 Czerwca 2014 przez Mario1969/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.