Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie.

To sposób na powrót oleju do sprężarki.

Metodą porywania przez strugę gazu kropel z tych syfonów..

 

Adam M.

  • Odpowiedzi 187
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

cieplo wlasciwe powietrza 1kJ/* kg x 22* =22kJ

cieplo skraplania 2,27 MJ/kg x 0,01kg =22kJ

czyli 1m3 powietrza ochlodzonego z 22* do 0* i wykroplenie 10g wody da 44kJ

 

Nie wszystko się skorpli.

ok

niech tylko 8g to przy wentylacji 50m3/h mamy 2000kJ = 0,55kWh

 

podgrzanie 1m3 H2O o 1*C to 1kWh

200L 2,5*C 0,5kWh

 

10h wentylowania to podgrzanie PC zbiornika 200L H2O o 25*C

 

Jaki COP moze miec lodowka ?

3 ?

to potrzebny jest kompresor ok 200W

Edytowane przez tatanka

U mnie - nie.

Chwilowo znieruchomiało, zamarło, bo...

Musiałem zrobić pełną reanimację silnika w moim Scorpiaczku aby nie utracić mobilności.

Wszystkie kuce wróciły do stajni to teraz dalej popcham tę pompkę.

Ostatnio trafiły mi się dwie sprężarki. Dość spore i w dobrej cenie.

Ale one to to większej konstrukcji będą.

 

Cosworth jeszcze w kawałkach leży a też go trzeba skończyć...

Czemu ta doba jest taka krótka?

 

Adam M.

Znasz EDIS 6 ?

Mam z nim problem.

PIP wychodzi, komp odpowiada a on nie przyspiesza zapłonu.

Cały czas ma "przydziałowe" 10 stopni...

Nie da się jechać...

Chwilowo wróciłem do rozdzielacza.

 

Adam M.

Ja też jeżdżę takimi starymi autami, duże i pojemne z apetytem na paliwo(ameryka) i mam sposób na awarię, sprzedaję i kupuję następny, czasem przekładam co się da do nowego(np oświetlenie). Szkoda czasu, taniej jest dać na złom, masa tego jest w dobrych cenach, bo nikt nie lubi starych aut z dużym silnikiem, a jeszcze amerykańców z automatem się wszyscy boją, to i cena jest często zaniżona na maksa. Jedyne co w nich robię to poprawiam zawieszenie i hamulce jak trzeba.

No to... trzymać się!

BOB z EECIV z BOA pójdzie do sierki 4x4 RS (waga fabryczna poniżej tony) w manualu ze spec skrzynką MT75. (inna niż obiegowe).

To mam na stole i w częściach, które w wolnej chwili składam...

Scorpiaczek jest 2,9 12V.

Wałek ma z tego RSa. Kompa też (remanufactured).

Ma zapłon 36-1 (dorobiony, taki jak w BOB) i chciałem mu dać EDISa 6, tylko EDIS coś kapryśny jest, a cewka potrójna uwalona (mam zamiennik).

Bo?

Wariator... (STAG 01).

Gazio, zamgławianie (woda/paliwo 50/50) i gaz Browna...

MUSI mieć inne nastawy wyprzedzeń...

Te testy na Scorpiaczku...

Wyjdą, to Sierka spali 2 litry na 100...

 

Czasu ciągle mało, dzień coraz krótszy a że jeść trzeba, to i popracować trzeba...

No i ten "niegrzeczny" EDIS...

 

Oczywiście, BOB MA już poprawiony "autorsko" przezemnie rozrząd...

(zmiana opasania napędu pompy oleju i przekuty łańcuch)

 

Adam M.

Edytowane przez adam_mk

herakles

 

To są "ostatnie" autka, które dadzą się naprawiać w warsztacie przydomowym.

Te nowsze to.... (nie będę się wyrażał!)

Wymiana żarówki reflektora - warsztat i 4 godziny demontażu/montażu zawieszenia, nadkoli, osprzętu...

MASAKRA!!!

 

Adam M.

Po 1 nie zakladaj zamiennikow albo dzialaja 10 min albo w ogóle.

Po 2 jezeli opierasz sie na BOB to

PWM z EDIS 1pin na 49pin ECU

modulowana czestotliwosc z ecu 50pin na 3 EDIS

 

4 na 23

Kat wyprzedzenia bedzie zalezny od TPS i przeplywki

herakles

 

To są "ostatnie" autka, które dadzą się naprawiać w warsztacie przydomowym.

Te nowsze to.... (nie będę się wyrażał!)

Wymiana żarówki reflektora - warsztat i 4 godziny demontażu/montażu zawieszenia, nadkoli, osprzętu...

MASAKRA!!!

 

Adam M.

 

Nie chcę Cię martwić, ale już trochę tych "ostatnich" na złom "tymi ręcami" zaniosłem(takie hobby)...

Z BOA.

 

Konkretnie, to jest tak, że układ elektryczny jest jak z BOA.

Bez przepływek, na sondach. Są dwie zamiast czterech. (BOA ma cztery).

Nie mam problemu z ECC IV. Komp jest z RSa, dokładnie z tego silnika. Z 12V.

BOB to EEC V i 24V, pełna sekwencja. Ja tu mam sterowanie półgrupą. Dwoma bankami.

Zastanawiam się, jak tego EDISa sprawdzić, bo niby chodzi, a nie chodzi.

Chyba trzeba pół firmy wywlec na podwórko i zabrać się rzetelnie do pomiarów.

Zacząć od oscyloskopu..

Potem częstościomierz....

Na rozdzielaczu chodzi poprawnie.

 

Kończą się te autka.

Szkoda, bo dobre były.

Głównie, buda się im kończy, bo silniki mają i do naprawienia i nie do zamordowania.

No i ten dźwięk V szóstki...

 

Adam M.

Edytowane przez adam_mk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...