Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Własne biurko - mocowanie blatu do stelażu z profili stalowych

wraq

Recommended Posts

Na początku warto zaznaczyć, że nie mam żadnego doświadczenia w projektach DIY. Chciałbym poradzić się osób z praktyczną wiedzą, czy można to rozwiązać w ten lub inny sposób. Chodzi o stworzenie biurka/stołu na podstawie spawanych profili stalowych. W swoim zamyśle chciałbym aby wyglądało to tak:

stół.jpg

Grubość profili jest orientacyjna natomiast chciałbym zachować kształt blatu tak jak na zdjęciu. Na tą chwilę nie wiem czy stół będzie stabilny - kwestia rozstawu nóg jest otwarta. Największy problem mam z wymyśleniem w jaki sposób przymocować blat do profili. Myślałem nad podobnym rozwiązaniem jak w tradycyjnych biurkach - czyli kołkach umieszczonych w wywierconych otworach jak na obrazku:

stół2.jpg

Nie wiem czy zwykłe drewniane bolce bedą się do tego nadawać. Być może są jakieś złączki meblowe o których nie wiem. Będę wdzięczny za każdą radę i krytykę.

Te "złączki meblowe" nazywają się "wkręty" :), moim zdaniem byłyby tu najlepsze. Jeśli blat ma mieć uczciwą grubość przynajmniej ze 3cm, to zwykłe wkręty wystarczą, jeśli zaś miałaby to być podstawowa płyta 18mm, można spróbować eurowkrętami, a że te są dość krótkie, to od dołu profila trzebaby wiercić szerszy otwór tak, żeby i łeb sie zmieścił.

Witam. Można zastosować śruby meblowe z płaskim łbem.:

e7bcbd5436753ad67882ac702f60365057cede0d.jpg

Będzie to sposób widoczny lecz niekoniecznie przeszkadzający. Drugim sposobem są nakrętki "kłowe" z zębami.

nakretka-klowa_01b.jpg

Od dołu nawiercasz otwór, wpuszczasz nakrętkę i dobijasz delikatnie aż zęby wejdą w płytę. Dokręcasz zwykłymi śrubami z nakrętkami.

Podobna z mocowaniem na wkręty:

1113183700_1371560920.jpg

Pozdrawiam Sebastian.

Witam. Można zastosować śruby meblowe z płaskim łbem.:

[ATTACH=CONFIG]271054[/ATTACH]