Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Montaż bramy garażowej a mostek cieplny


Recommended Posts

Witajcie,

Mam płytę podłogową - cały dom na 1 poziomie.

Na płytę pójdzie właściwa podłoga (bez wylewek, styropianów i innych rzeczy). Garaż będzie ocieplany.

 

Jak można zminimalizować mostek wokół bramy?

O ile boki i góra są do ogarnięcia, to co zrobić z progiem?

Czy można bramę zamontować hmm w warstwie ocieplenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie - czy wszyscy zdrowi ????

Bramy garażowej nie montuje się w warstwie ocieplenia

Mostki były, są i pozostaną

Chcesz mieć dobrze - zapomnij o "mostkach" i zrób jeszcze większy, daj kątownik na końcu podłogi by szybko szlag nie trafił wylewki

 

Nie rozumiem ludzi, po prostu nie rozumiem

Garaż ogrzewany - OK ale po co?

W bilansie wydatków na ogrzewanie garaż jakże często pochłania 1/3 tego co idzie na cały dom tylko po to by sól szybciej zżerała nadwozie bo kto po wprowadzeniu auta zimą do ogrzewanego garażu myje podwozie ????

Ciepło pod d... i w kabinie możesz sobie załatwić innymi metodami o wiele tańszymi nić ogrzewanie garażu

Ale co tam, widać tak jest "trendy" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci powiedział że zimą trzeba mieć w garażu 24 C. A propo przyspieszonej korozji w ogrzewanych garażach to chyba nie do końca masz rację.

Nawet jeżeli garaż jest nieogrzewany to najczęściej i tak panują tam temp. powyżej O C co w połączeniu z rozgrzanym silnikiem samochodu po wjeździe do garażu powoduje topnienie śniegu i lodu z podwozia i kół . Przy ogrzewanym garażu i sprawnej wentylacji proces ten jest szybszy i z moich obserwacji wynika iż zimą po kilkunastu h podwozie jest praktycznie suche ( a zdecydowanie bardziej suche niż w garażu nieogrzewanym ).

Wiem co jest dla mnie bardziej komfortowe bo mam: (w zasadzie miałem bo go sprzedałem w tym roku ) garaż wolnostojący i nieogrzewany , oraz garaż ogrzewany w bryle budynku . To że większość osób nie montuje bramy garażowej w warstwie ocieplenie to nie znaczy, że tak nie można. PS przy okazji przy 4,5m bramie masz ok 1,5 m2 większy garaż - za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niektórych garaż to miejsce na postawienie auta, dla innych garaż to miejsce na postawienie np. tokarki, drukarki 3d i innych poza autem. Różni ludzie mają różne potrzeby, więc nie rozumiem skąd te uwagi kol "nikt ważny".

 

Abstrahując od potrzeb, chciałem bramę ustawić na betonie, ale po stronie ocieplenia (nie zawieszać w ociepleniu) - jak wtedy wykonuje się górę? Trzeba podnieść belkę, czy wszystko wchodzi pod spód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niektórych garaż to miejsce na postawienie auta, dla innych garaż to miejsce na postawienie np. tokarki, drukarki 3d i innych poza autem. Różni ludzie mają różne potrzeby, więc nie rozumiem skąd te uwagi kol "nikt ważny".

Pewnie dlatego że miejsce na tokarkę , drukarkę czy podobne urządzenia to warsztat czy hala a garaż to miejsce na samochód czy inszy pojazd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są bramy do montażu we wnęce czyli z możliwością montażu w licu ściany. Pogadaj z tymi u których bramę zakupisz

Dołem możesz dać dylatację ze styropianu lub lepiej z aerożelu (koszt wbrew pozorom jak na potrzebną ilość nie powali)

 

Jejku, to już w tym miejscu nie można wypowiedzieć swojej opini ??? Może innym da do myślenia że może zamiast dziesiątek tysięcy na garaż warto po prostu garażować pod wiatą (zabezpieczy przez opadem śniegu) i dodać elektryczne Webasto za maksimum 2,5 tyś złotych?

A co do rdzy w ciepłym pomieszczeniu i co solanka z blachą robi - niech zainteresowani popytają blacharzy i tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są bramy do montażu we wnęce czyli z możliwością montażu w licu ściany. Pogadaj z tymi u których bramę zakupisz

Dołem możesz dać dylatację ze styropianu lub lepiej z aerożelu (koszt wbrew pozorom jak na potrzebną ilość nie powali)

 

Jejku, to już w tym miejscu nie można wypowiedzieć swojej opini ??? Może innym da do myślenia że może zamiast dziesiątek tysięcy na garaż warto po prostu garażować pod wiatą (zabezpieczy przez opadem śniegu) i dodać elektryczne Webasto za maksimum 2,5 tyś złotych?

A co do rdzy w ciepłym pomieszczeniu i co solanka z blachą robi - niech zainteresowani popytają blacharzy i tyle w temacie

Wyjaśnij mi proszę dlaczego uważasz że samochód w ogrzewanym garażu będzie w gorszym stanie niż w nieogrzewanym ??? Moje obserwacje tego nie potwierdzają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tez nierozumiem dlaczego co po niektorzy inwestorzy montuja podlogowke w garazu?

Prawdopodobie miejsce to przeznaczone jest tylko dla rowerow ;)

A dlaczego niektórzy maja klimę w aucie ??? Czyżby dla komfortu ?? Wydatki na podłogówkę w garażu w skali budowy domu nie rzucają na kolana a wygoda jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jak dobrze docieplisz sciany garazu i uszczelnisz brame bedzie wystarczajaco cieplo w zimie. Nie izolujac gruntu styropianem, styrodurem wewnatrz bedzie jeszcze cieplej gdyz ziemia odda cieplo, ktore skumulowal.

Ukladajac podlogowke trzeba pamietac by petla konczyla sie duzo przed granica bramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnij mi proszę dlaczego uważasz że samochód w ogrzewanym garażu będzie w gorszym stanie niż w nieogrzewanym ??? ....
Bazuję na obserwacji tych którzy mają z tym do czynienia na co dzień, warsztat samochodowy, mechanika i blacharka. Sól gdy zostawisz samochód nie topi się, nie powstaje solanka penetrująca zakamarki i zżerająca blachę w przeciwieństwie do garażu, nawet nieogrzewanego gdzie zjawisko topnienia następuje.

Porozmawiaj z blacharzami bo odczucia to jedno a fakty - drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty piszesz - kup dwa samochody - jeden stawiaj pod chmurką , drugi w garażu np. 3-5 lat , porównaj - opisz wrażenia.

W naszych warunkach pogodowych jesienią i zimą przez wiele dni masz sytuacje zamrażania wody i jej topnienia ( także na zewnątrz ) i nie jest to korzystne dla naszych samochodów. A w przypadku garażu ogrzewanego narażenie samochodu na wilgoć ( przy sprawnej wentylacji ) jest zdecydowanie mniejsze niż w nieogrzewanych. Ja to wiem bo mam (miałem) garaże i ogrzewane i nieogrzewane , kolega jest teoretykiem fatalistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez jak dobrze docieplisz sciany garazu i uszczelnisz brame bedzie wystarczajaco cieplo w zimie. Nie izolujac gruntu styropianem, styrodurem wewnatrz bedzie jeszcze cieplej gdyz ziemia odda cieplo, ktore skumulowal.

Ukladajac podlogowke trzeba pamietac by petla konczyla sie duzo przed granica bramy.

Dla jednych wystarczająco ciepło to 4C dla innych 15C i więcej.

Jak wiesz jak uniknąć mostka termicznego na granicy wylewka w garażu - podjazd pętlę podłogówki możesz mieć 20-30 cm od bramy garażowej. Ja przy -15C na zewnątrz 10 cm od bramy od środka mam +10 i więcej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupoty piszesz - kup dwa samochody - jeden stawiaj pod chmurką , drugi w garażu np. 3-5 lat , porównaj - opisz wrażenia.

W naszych warunkach pogodowych jesienią i zimą przez wiele dni masz sytuacje zamrażania wody i jej topnienia ( także na zewnątrz ) i nie jest to korzystne dla naszych samochodów. A w przypadku garażu ogrzewanego narażenie samochodu na wilgoć ( przy sprawnej wentylacji ) jest zdecydowanie mniejsze niż w nieogrzewanych. Ja to wiem bo mam (miałem) garaże i ogrzewane i nieogrzewane , kolega jest teoretykiem fatalistą.

Napisz jak wygląda sprawna wentylacja , żeby kolega sie nie zdziwił jak będzie musiał założyć kratkę w bramie czy ścianie i postawić komin wentylacyjny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie można w garażu dać podłogę drewnianą i też będzie ok, tylko czy faktycznie to coś da?

I czy montaż bramy w warstwie ocieplenia zapewni takie zyski cieplne, że nawet gdy otworzysz bramę min. dwa razy dziennie aby wyjechać i wjechać opłaci ci się to ekonomicznie. Proszę o poważne wyliczenia !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak wygląda sprawna wentylacja , żeby kolega sie nie zdziwił jak będzie musiał założyć kratkę w bramie czy ścianie i postawić komin wentylacyjny .

 

W zimie w zasadzie wystarcza wentylacja grawitacyjna - dwa kominy wentylacyjne - jedyne jakie mam w domu (reszta WM, reku z GWC ) z rotawentami na 9m, latem i w razie potrzeby w innym okresie wspomagana wentylatorami . Działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie można w garażu dać podłogę drewnianą i też będzie ok, tylko czy faktycznie to coś da?

I czy montaż bramy w warstwie ocieplenia zapewni takie zyski cieplne, że nawet gdy otworzysz bramę min. dwa razy dziennie aby wyjechać i wjechać opłaci ci się to ekonomicznie. Proszę o poważne wyliczenia !!!

 

Garaż mam zaizolowany od środka i to co mi cię może wychłodzić przy otwarciu bramy to płytki na ścianach i podłodze oraz 2-3 cm tynku - jak szybko się wychłodzi tak szybko ugrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...