wally666 24.07.2014 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Witam Serdecznie, doroslem w koncu do decyzji o budowie wiaty. Po analizie wszystkich za i przeciw (konserwacja/wytrzymalosc) postanowilem wybudowac (a raczej zlecic budowe) wiaty o konstrukcji stalowej z dachem jednospadowym pokrytym blachodachowka. Jako, ze wiata ma swobodnie pomiescic 2 auta, stawiam na wymiar 6x6m, bez dodatkowego wsparcia po srodku wiaty tak, aby nie ograniczac jej funkcjonalnosci. W chwili obecnej na miejscu przyszlej budowy jet kostka brukowa ale zdaje sobie sprawe, ze musze uprzednio zabetonowac kotwy. Zastanawiam sie nad konstrukcja jednospadowa oparta na 7 slupach (po 3 na boki i dodatkowo 1 z tylu), wspierajacych dach na 3ch kratownicach trojkatnych. Wstepnie boki beda otwarte ale w przyszlosci mozliwe ze zostana wypelnione deskowaniem lub placha trapezowa. Pytania:1. Czy ktos z szanownych ekspertow moglby mi pomoc w wizualizacji mojego pomyslu (jestem informatykiem a nie architektem),2. jakie przekroje poszczegolnych elementow powinny poradzis sobie z warunkami atmosferycznymi w okolicach Warszawy,3. co zrobic aby konstrukcja byla solidna i nie byla narazona na skrecanie lub porywy wiatru,4. w jakiej odgleglosci od siebie skrecac laty aby blachodachowka nie wyginala sie a konstrukcja nie wymagala odsniezania w zimie. Bardzo chetnie odpowiem na dodatkowe pytania. Z gory dziekuje za pomocWally666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 24.07.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Dodatkowych pytań chyba nie będzie. Taka wiata wymaga pozwolenia na budowę a do pozwolenia jak powszechnie wiadomo potrzebny jest projekt - tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytania, a jak sypniesz dodtakowym groszem to i wizualke dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania