Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Schiedel - przewody wentylacyjne


Recommended Posts

Mam dwa ptania:

 

1. Czy fakt, że przewód kominowy i wentylacyjne się nie licują /po 1-1,5 cm różnicy z każdej strony/ jest problemem? Można to obrzucić grubszą warstwą tynku dla wyrównania? Tynk nie odpadnie?

 

2. Ciąg pionu wentylacyjnego zaczyna mi się na 2,25 m. Kominy mają: 6.33 i 6,66 m wysokości. Czy nie powinno się zatem kupić przewodów wentylacyjnych tylko od wysokości 2,25 m? Co wtedy zrobić z tymi 2,25 m od podłogi? Czy zrobić je z cegieł, z budulca sciennego /Silki/? Jak Wy zrobiliście?

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 1. - zależy jaki tynk planujesz. Cementowo-wapienny - bez problemu (1,5-2 cm to jest jego całkiem typowa grubość). Gipsowy też powinien "udźwignąć" 1,5 cm - tylko pewnie powinien być kładziony w dwóch warstwach.

Pozostaje jeszcze płyta GK, albo... pozostawienie takiego "gzymsiku" (warto go wtedy wkompnować w większą "całość" - np. w jakiś sposób go przedłużyć)

Stara dobra zasada - nie można ukryć, to należy wyeksponować :) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Co prawda nie mam Schiedla ale Leiera( 2 kominy 1 fi 16, drugi fi 20 i dodatkowo po 4 kanały went. w każdym), ale problemy te same, uskok pomiędzy kominem i wentylacją o 3-5 cm. Zaprosiłem konsultanta firmy i przedstawiłem mu swój pomysł wypełnienia uskoku sturopianem FS 20, przedstawiłe także wątpliwości odnośnie dawania styropianu w tym miejscu(patrz: inny wątek na ten sam temat: styropian contra wełna). Odpowiedź była twierdząca. Można uskok pod tynkiem wypełnić styropianem. Komin jest przecież szczelny i izolowany. Styropian pod tynkiem, nie zachodzi niebezpieczeństwo "wyparawania styropianu" na skutek wyższej temperatury i gazów kominowych.

2 W projekcie miałem narysowany komin a obok pustaki wentylacyjne "zawieszone w powietrzu". Uznałem że ciągi wentylacyjne stanowią całośc z ciągiem kominowym i jako takie powinny być oddylatowane od stropów i stać na wspólnym fundamencie. Po przeliczeniu ewentualnego kosztu cegły na podmurowanie wentylacji, doszedłem do wniosku że najtańsze i najprostsze będzie dokupienie pustaków wentylacyjnych i pociągnięcie wszystkich kanałów od fundamentu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeliczeniu ewentualnego kosztu cegły na podmurowanie wentylacji, doszedłem do wniosku że najtańsze i najprostsze będzie dokupienie pustaków wentylacyjnych i pociągnięcie wszystkich kanałów od fundamentu.

pozdrawiam

 

A ten ciąg nie jest wtedy słabszy albo coś?! Może też tak właśnie zrobię

 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dlaczego miałoby tak być być-przecież otwór na kratkę robi się tam gdzie w projekcie , a poniżej masz ślepy kanał. Plusem takiego rozwiązania jest jeszcze to, że gdybyś chciał w przyszłości coś zmieniać w układzie wentylacji(np przy przebudowie pomieszczeń etc.)- masz do dyspozycji wszystkie kanały wentylacyjne prowadzone od samego dołu i możesz zmienić konfigurację wentylacji. Dolną , niewykorzystaną część kanału możesz też użyć jako kanał na prowadzenie przewodów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka nowych spraw:

 

1. A powiedzcie mi, czy to dobry pomysł, żeby dobudować dodatkowy przewód wentylacyjny /przy Schiedlu bez problemu zmieści mi się jeszcze conajmniej jeden../ na odpowietrzenie kanalizacji?

Jaka jest tutaj "technika"? Podłącza się kawał rurki od "sraczyka" do wentylacji?

Można z dwóch łazienek do jednego przewodu wentylacyjnego?

Jakie są Wasz propozycje w tejże "niedypolmatycznej" sprawie ;-)? :oops:

 

2... rozumiem, że muszę doprowadzić powietrze pod kominek, zeby był dobry ciąg...

Czy tak samo muszę zrobić przy piecu gazowym? Jakiś otwór doprowadzający powietrze, żeby zrobić cug (Zug?)...?

 

3. I jak porządnie zabezpieczyć wierz kominów i wentylacji, żeby kierunek ciągu się nie zmienił?

 

4. Czy komin Schiedla nie kłóci się z piecem gazowym? Nie musi w takim kominie od pieca znajdowac się wkład mmetalowy kwasoodporny? Czy oprócz wkładu ceramicznego Schiedla do środka musze dać jeszcze wkład z kwasówki? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 Nie wolno podłaczać odpowietrzenia kanalizacji bezpośrednio odo wentylacji. Ja mam podobną sytuację i wykorzystałem jeden z kanałów (nieużywany) wentylacyjnych do prowadzenia oddzielnej rury pcv odpowietrzającej, będzie ona przecodziła przez betonową czapę ibędzie miała własny, oddzielny kominek

Odpowietrzenia są u mnie przedłużeniem pionu. Podobno odpowietrzenie powinno być najdalej 1 m przyłacza miski. średnica odpowietrzenia powinna być min 0,75 przekroju pionu a więc dla rury pionu 110 min rura 75( nb. mam w projekcie 110 , ale nie mieszczą się kołnierze i dałem 75)

2. W kotłowni musi być czerpnia powietrza - koniecznie- przekroju zalecanego teraz nie pamiętam- odsyłam Cię do muratora- podawali wielokrotnie.

3. Na to nie ma mądrych, wszystko zależy od warunków miejscowych- jak sąsiad postawi wyższy dom może wszystko się zmienić. Zasadniczo- wentylacja w kratkach na boki, no chyba że chcesz na górę komina, ale wtedy nad kominem musi być daszek np blaszany.

4.No nie :wink: , nie po to kupujesz ceramiczny komin systemowy,żeby jeszcze dośrodka rurę z kwasówki pchać- uwaga chyba że kupiłeś schidla do paliwa stałego.Sprawdź u sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Galeonik powiedział tak jak ma być ;)

Co do jednego mam tylko uwagę:

Jeżeli masz zaprojektowany piec gazowy to w projekcie powinien być zaznaczony nawiew. Musi być zaznaczony i podany przekrój ponieważ każda sytuacja jest indywidualna i to projektant musi wyliczyć ile powietrza wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam schiedla i te same problemy lub raczej ich brak. To, że sa uskoki w niczym nie przeszkadza. Można otynkować każdym tynkiem, ale uwaga przy tynku gipsowym jest zasada, że niezależnie od grubości tynku musi być nakładany raz. Nie wolno nakładać warstwami, tzn. kiedy poprzednia związe i wyschnie, gdyż wtedy nowa warstwa odparzy poprzednią to jest zasada i każdy tynkarz to wie.

Co do styropianu do wyrównania uskoku to moim zdanie nie najleprzy popmysł, gdyż taki styropian powinno sie mocować na kołki, nie wystarczy sam klej, więc trzebaby dziurawić komin. O tym jest obszernie w wątku "czy można powiesić kocioł na kominie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...