bracki88 09.08.2014 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 (edytowane) Więc nadal twierdzisz że ta konstrukcja jest jętkowa? To jest bardzo prawdopodobne, jeśli nie zamontowano płatwi i słupów. Nadal oczekuję na zdjęcia. Dalej się upierasz przy swoim? http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d8c2a46cd8ab.jpg Na tej dobudówce ze zdjęcia są płatwie. Na rzucie z pierwszego postu nie ma i pewnie nigdy nie będzie, a szkoda. Edytowane 9 Sierpnia 2014 przez bracki88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
winiu1 09.08.2014 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/projekt.png Panie prof bracki88, ta belka w kalenicy to nie jest płatew? Znasz tylko płatwie pośrednie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hh2 09.08.2014 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Odchodzimy od tematu. Z tego co mi wiadomo to jest to płatew ale moja wiedza budowlana nie jest za wysoka. Dlatego odezwałem się na tym forum i prosiłem o pomoc więc bardzo proszę o nie wklejanie innych projektów i zaciemnianie tym samym kolejnym osobom chcącym pomóc. Bardzo proszę o ustosunkowanie się do tego co napisałem. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
winiu1 10.08.2014 03:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 (edytowane) Główną przyczyną wypychania murłat jest złe wsparcie płatwi, słup jest w powietrzu.Murłatę wystarczy podklinować w pobliżu kotew, najlepiej zrobić to sklejką a nie drewienkami.Daj jeszcze zdjęcie jak jest osadzona płatew w ścianach szczytowych. Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez winiu1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 10.08.2014 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2014 Czy to dokręcenie nakrętek coś dało ? Przyciągnąłeś murłaty do wieńca ?Na fotce widać o ile mnie wzrok nie myli słupy pod płatwią oparte na jętkach i koniec, nie opierają się na stropie ani ścianie nośnej - czy tak to w projekcie wyglądało ?Ogólnie to jak na dach o standardowej rozpiętości jest dość mocny - płatew w kalenicy (tylko to podparcie nieudane) + podwójne jętki łączone na dwie śruby.Dokręcenie powinno wystarczyć a murłaty można próbować podbić zaprawą tam gdzie jest krzywy wieniec - napchać jej pod folię jakąś sklejką odpowiedniej grubości, upierdliwe zajęcie ale da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hh2 11.08.2014 15:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam, Dziękuje za pomoc. Wygląda to następująco. Dokręciłem murłaty i na pewno stan się nie pogarsza jednak w tym miejscu gdzie dane są podkładki murłata popękała w następujący sposób: ( murłaty nie doszły do wieńca - nie chciałem robić tego całkiem na siłe) http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0019.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0021.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0024.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0025.JPG Czy taki stan wymaga jakiegoś działania? Czy słupki miały być w powietrzu to nie wiem ale czytał to wykonawca i kierownik budowy który sporo pomaga więc wydaje mi się że jest dobrze. Co do reszty więźby tak to wygląda: http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0028.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0029.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0030.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0032.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0034.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0035.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0036.JPG http://212.87.224.95/~wodor/murlaty/sierpien/DSC_0038.JPG Co do umieszczenia czegoś pod murłatami zastanawialem się czy nie podłożyć tam odpowiedniej wysokości podkładek ze stali nierdzewnej np: DIN 434 - PN 82018Pozdrawiam, Edytowane 11 Sierpnia 2014 przez hh2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młotek 13.08.2014 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) Piszesz:Mamy zaprojektowaną więźbę dachową krokwiowo-jętkową. Dom ma szerokość 10m. Na projekcie dom ma szerokość w osiach murłat 824 cm, płatew kalenicowa na projekcie ma wysokość 26 cm. A według zdjęcia wydaje się nie mieć tyle. Zaznaczam : wydaje sie, bo tak to na zdjęciu wygląda. Jeśli powiększone są wymiary budynku a konstrukcja "odchudzona " to czasem może " coś" nie zachowywać się tak jak powinno.A tak na marginesie- to nie dało sie płatwi łączyć nad słupkiem? Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez młotek zgubiona litera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hh2 13.08.2014 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Witam, Co do 10m nie wyraziłem się precyzyjnie. Rozmiary budynku są zgodne z projektem. Co do płatwi kalenicowej została zamówiona na tartaku 14 x 25 jednak nie sprawdzałem czy tyle ma ( obiektyw szerokokątny czasem sprawia że coś może wydawać się mniejsze niż jest). Z zmian jakie dokonano; kierownik budowy podniósł jętki o 20 cm twierdząc że pokoje na poddaszu będą za niskie. Innych zmian nie dokonano. Co do łączenia płatwi kierownik nie miał zastrzeżeń a ja się dopiero uczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 14.08.2014 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Bo tak się je w zasadzie łączy ale wiadomo, że lepiej nad podporą - cieśla który myśli przy robocie bierze to pod uwagę (o ile to jest możliwe do wykonania).Co do rozszczepień murłat - ja u siebie zamierzam w kilku miejscach je poskręcać (akurat u mnie płatwie są nieładnie popękane) szpilkami lub spaxami - w Twoim przypadku może dobrze by to było zrobić przy kotwach i w miejscu opartych krokwi. Powinna być też skręcona ta płatew przed i za łączeniem szpilką lub wkrętem w pionie - takie zacięcia na łączeniu mogą powodować rozszczepienia płatwi w poziomie pod wpływem obciążeń.od 1`40"http://www.youtube.com/watch?v=zdegSUSt8Lo#t=206 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 14.08.2014 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Podparcie płatwi kalenicowej zostało wykonane na cegle ? Czy tak było w projekcie? Bo u mnie w projekcie pod płatwiami konieczne było wykonanie belki zbrojonej 4 x fi 12 o długości min 50 cm. Oczywiście wykonawca chciał kłaść płatew na cegle. Kierownik absolutnie się nie zgodził na takie rozwiązanie... A w innej kwestii - co na to wszystko kierownik budowy? Żaden forumowicz nie weźmie odpowiedzialności za konstrukcję Twojego domu, owszem doradzić coś tam doradzą, ale ostateczną decyzję co zrobić i czy tak zastawić powinien podjąć kierownik budowy. Ewentualnie konstruktor powinien na podstawie pomiarów w naturze dokonać odpowiednich obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hh2 14.08.2014 15:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 (edytowane) No i wszystko dla mnie jasne. W projekcie stoi wyraźnie że słupy mają być do stropu ale wykonawca sobie zrobił po swojemu jak na zdjęciach. Co do cegły projektant stwierdził że dopuszczalna jest cegła pełna pod płatwią ale najlepiej aby był to wylany wieniec z prętami. PS. Czym taka modyfikacja obecnie przy tej konstrukcji grozi (w krótkim czasie i docelowo). Edytowane 14 Sierpnia 2014 przez hh2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 14.08.2014 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Słup bym wymienił skoro ma tam być do stropu a go nie ma, sprawdź jeszcze na czym ma ten słup stać, czy są w miejscu oparcia na stropie przewidziane jakieś wzmocnienia zbrojenia w stropie, czy będzie stał tam gdzie powinien zgodnie z projektem - bo może coś innego skopano przy budowie i słup wyszedł nie tam gdzie powinien.Przydała by się też pod nim jakaś podwalina np belka drewniana ułożona na stropie w poprzek zbrojenia by rozłożyć obciążenie przekazywane przez słup. O szczegóły pytaj kierownika budowy.8m to typowa rozpiętość dla dachów jętkowych, jeżeli nachylenie połaci ma te 35st a krokwie min. 16x8 co max 1m od osi do osi to z podwójnymi jętkami i bez tej płatwi się dachy robi i stoją - tu możesz wykonać telefon do konstruktora to może cię uspokoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scruffty 14.08.2014 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Możesz jeszcze zrobić tak, że zamiast wymieniać słup skracasz go o 25 cm i wylewasz na tej ściance na całości wieniec, wtedy obciążenie nie będzie punktowe, tylko rozłoży się na ścianę (mniej pracy, bo nie trzeba ciąć ściany i potem nie będziesz miał problemów jak to otynkować). Jednakże zapytaj kierownika co o tym myśli. Co do pęknięć murłat, ja bym dla swojego własnego spokoju zrobił opaski z jakiego kawałka bednarki i pozakładał koło szpilek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 19.08.2014 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Ja też mam słupy i są one oparte na solidnie zbrojonych nadciągach. Pierwotnie miały być podciągi ale majster je spartolił i zbrojenie zrobił "po swojemu"... czyli niezgodnie z projektem. Kierownik budowy kazał stanowczo albo rozebrać, albo zlecić obliczenia i poprawę. Wybrałem przeliczenia (przy okazji pozbyłem się obniżeń zwisających z sufitu garażu, dlatego wyszły nadciągi zamiast podciągów). Z rozmów z projektantem wiem, że strop raczej by się nie zwalił, ale na pewno wystąpiły by spękania posadzki, sufitu... inna sprawa, że kierownik tego by nie podpisał... stąd dziwę się Twojemu kierownikowi... Co do płatwi na cegle... dowiedziałem się, że grozi to wystąpieniem pęknięć w okolicy posadowienia płatwi. Dlatego i u mnie kierownik stanowczo żądał wykonania zgodnie z projektem... żadne półśrodki typu cegły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hh2 21.08.2014 19:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Witam, Pod płatwiami zostaną już cegł. Zostaną tylko w jednym miejsu domurowane ponieważ jest troche nie dbale wykonane. Kierownik oraz projektant stwierdzili żę tak jest ok. Co do słupów to są dwa odpowiednie podciągi na których mają stać słupy. W konsultacji z projektantem ma to stać jak w projekcie na słupach 14na14 lub na ściance conajmniej 16cm. W tych miejscach gdzie mają iść słupy są łączenia ścianek działowych pomiędzy drzwiami więc spowoduje to znaczne pogorszenie stabilności ścian jeżeli wstawi się tam drewniane słupy. W sobotę mamy z kierownikiem ustalić najlepszą drogę ale prawdopodobnie zostanie wyciety pawałek ściany działowej nad podciągiem. Na nich postawione porotermy 24cm i zrobiony "wieniec" z 5 warstw cegieł. Następnie za pomocą słupów dodatkowych ma zostać wypoziomowana płatew i wstawione będą dwa dodatkowe słupy już na te murowane słupki. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adi2 18.11.2014 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2014 Witam,zdaję sobie sprawę, że mój wpis nie jest bezpośrednio związany z tematem wątku, jednakże z uwagi na wpis _olo_ z 14.08 z godz. 12.01 i niechęć do zaśmiecania forum nowymi wątkami, mam pytanie do Szanownych forumowiczów: czy warto/jest sens/nie zaszkodzi/etc. skręcić murłatę gwintowanymi prętami co 1-2m by zapobiegać jej ew. rozszczepieniu.Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielw 19.11.2014 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Nie zaszkodzi ale nie warto i nie ma sensu. Taka natura drewna ze jak schnie to pęka wzdłuż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.