Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Najpierw kostka, potem obrzeża?

Recommended Posts

Ponieważ prace na działce trwają, mam kolejne pytanie.

Ekipa układająca kostkę brukową, zaczęła od układania kostki. Nie znam się na tym ale wydaje mi się, że widywałem ekipy, które najpierw kładły obrzeża a dopiero potem kostkę pomiędzy obrzeżami. U mnie robią odwrotnie. Czy tak jest prawidłowo? Wkopią potem jakoś te obrzeża przy tej kostce? Nie rozsypie mi się to podczas pierwszego przejazdu autem?

Pozdrawiam.

ciekaw jestem jak oni zabezpieczą te obrzeża przed przewracaniem Przecież obrzeże powinno być ustawione na betonie, żeby było stabilne, a jak oni tylko przysuną obrzeże do kostki i podsypią z drugiej strony betonem, to jak to się ma trzymać.

Też się nad tym zastanawiam...

Jak wrócę z pracy to chyba gruntownie przepytam ekipę odnośnie układania kostki. Jak robili rondko przed domem to myślałem, że ciężko ułożyć obrzeża przed ułożeniem ronda ale teraz jadą z prostą drogą, a obrzeży brak. Będą musieli rozbierać?

Też się nad tym zastanawiam...

Jak wrócę z pracy to chyba gruntownie przepytam ekipę odnośnie układania kostki. Jak robili rondko przed domem to myślałem, że ciężko ułożyć obrzeża przed ułożeniem ronda ale teraz jadą z prostą drogą, a obrzeży brak. Będą musieli rozbierać?

Moim zdaniem jeżeli zrobią "po swojemu" to będzie to oznaczać problemy albo z "ruchomymi" obrzeżami, albo z kostką zapadającą się w okolicach obrzeży.

pzdr

• 1 year później...
  • 2 weeks później...
  • 1 month później...
  • 2 weeks później...

Witam

Mam pytanie odnośnie obrzeży czy je stosować?

Przymierzam się do ułożenia kostki na placu i firma która ma to wykonywać przekonuje mnie, ze nie warto dawać obrzeży - dużo drożej i nie wygodnie przy koszeniu trawy - podobno. Oni całość wokół kostki zalewają betonem. Pas z betonu trzymający kostę i zasypóją to ziemią.

Co o tym myślicie?