Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Prosty parterowy bez udziwnień


Recommended Posts

Witam,

 

chciałbym poznać waszą opinię o takim domku w formie prawie pasywnej 20-30 W/m²

 

http://extradom.pl/projekt-domu-alan-iv-g2-multi-comfort-WRC2433

http://extradom.pl/projekt-domu-ex-8-g2-wersja-d-WRC2129

 

podobają mi się takie rozległe parterówki bez użytkowego poddasza. o możliwie prostej budowie, w kształcie kwadratu lub raczej prostokąta. Jak dotąd nieznalazłem podobnego projektu przystosowanego do pasywnego- może koleżanki lub koledzy się spotkały na forum?

Układ pomieszczeń oczywiście do zmian. Od kiedy kolega R&K zrezygnował z płyty funndamentowej na ławy, zastanawia mnie co z tym fantem zrobić.

 

Co myślicie o takiej koncepcji ?

Do kolegi Jaskiek71, R&K lub innych którzy badali kwestię przegrzewania się pomieszczeń> ten pierwszy dom ALAN ma takie wewnętrzne rolety- rozważaliście taką opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

chciałbym poznać waszą opinię o takim domku w formie prawie pasywnej 20-30 W/m²

 

http://extradom.pl/projekt-domu-alan-iv-g2-multi-comfort-WRC2433

http://extradom.pl/projekt-domu-ex-8-g2-wersja-d-WRC2129

 

podobają mi się takie rozległe parterówki bez użytkowego poddasza. o możliwie prostej budowie, w kształcie kwadratu lub raczej prostokąta. Jak dotąd nieznalazłem podobnego projektu przystosowanego do pasywnego- może koleżanki lub koledzy się spotkały na forum?

Układ pomieszczeń oczywiście do zmian. Od kiedy kolega R&K zrezygnował z płyty funndamentowej na ławy, zastanawia mnie co z tym fantem zrobić.

 

Co myślicie o takiej koncepcji ?

Do kolegi Jaskiek71, R&K lub innych którzy badali kwestię przegrzewania się pomieszczeń> ten pierwszy dom ALAN ma takie wewnętrzne rolety- rozważaliście taką opcję?

Fajne projekty. Zastanowiłbym się nad sensem robienia płyty pod takim domem. Jestem jej wielkim zwolennikiem ale przy takiej powierzchni i parterowym domu taniej wyjdą ławy plus podłogi na gruncie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 5 weeks później...
  • 2 weeks później...

Na dwoje mam podzielone arkuszu kalkulacyjnym ... do wyliczenia Htr i Hve i później ...

Nie będzie ważne ... A/V .. bo ono samo z siebie wyjdzie ... że coś jest nie halo ... i za dużo jest jakieś powierzchni.

Druga część to wpływ zysków i pojemności cieplnej budynku ... przy tych samych Htr i Hve ... budynek może mieć sezon trwający 2-3 tygodnie ... jak i 4 miesiące ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwoje mam podzielone arkuszu kalkulacyjnym ... do wyliczenia Htr i Hve i później ...

Nie będzie ważne ... A/V .. bo ono samo z siebie wyjdzie ... że coś jest nie halo ... i za dużo jest jakieś powierzchni.

Druga część to wpływ zysków i pojemności cieplnej budynku ... przy tych samych Htr i Hve ... budynek może mieć sezon trwający 2-3 tygodnie ... jak i 4 miesiące ...

 

Co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie dom z betonu komórkowego 550kg/m3, oklej styropianem grafitowym 30cm, daj dobre okna U=0,8 wklejone w styropian, dobry reku, nie rób kominów, balkonów, podcieni, a całość walnij na płycie fundamentowej na 30cm EPS 200. Potem na strop połóż 50cm EPS 100, zamknij izolację ścian ze stropową między krokwiami (jak najcieńszymi), a okapy zrób sobie ładne - tak około 80-100cm. Dodatkowo zrób salon od południowego zachodu, pokoje dziecięce od południa, swoją sypialnię i kuchnię od wschodu, łazienkę w środku (najcieplej), a pomieszczenia techniczne, wiatrołap i wejście od północy. Okna od południa i zachodu możesz powiększyć, ale zadbaj o to, żeby letnie, wysokie Słońce od nich odgrodzić, czyli musisz zrobić okap na tyle wysoki, żeby promienie pod kątem do 40 stopni wpuścił, a to pod kątem powyżej 40 stopni zatrzymał. Tutaj przyda się AutoCAD lub papier milimetrowy i troszeczkę pomyślunku. A tak na prawdę to najważniejsza jest orientacja, więc skieruj dużo szyb na Słońce, a mało na północ.

 

Powyżej masz ogólny przepis na pasywniak. Jeśli nie zaniedbasz jakości materiałów i roboty, to mógłbyś osiągnąć pasywność dla piętrówki lub domu z poddaszem użytkowym. Dla parterówki nie masz wielkich szans, ale około 20-25 kWh/m2*rok jest bardzo realne co i tak jest świetnym wynikiem.

 

Co zaś tych projektów, to nie wierzę, że można to ekonmicznie wybudować pasywnie. Po prostu mają zbyt dużo przegród zewnętrznych w stosunku do kubatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chciałbym poznać waszą opinię o takim domku w formie prawie pasywnej 20-30 W/m²

 

http://extradom.pl/projekt-domu-alan-iv-g2-multi-comfort-WRC2433

http://extradom.pl/projekt-domu-ex-8-g2-wersja-d-WRC2129

 

podobają mi się takie rozległe parterówki bez użytkowego poddasza. o możliwie prostej budowie, w kształcie kwadratu lub raczej prostokąta. Jak dotąd nieznalazłem podobnego projektu przystosowanego do pasywnego- może koleżanki lub koledzy się spotkały na forum?

Układ pomieszczeń oczywiście do zmian. Od kiedy kolega R&K zrezygnował z płyty funndamentowej na ławy, zastanawia mnie co z tym fantem zrobić.

 

Co myślicie o takiej koncepcji ?

Do kolegi Jaskiek71, R&K lub innych którzy badali kwestię przegrzewania się pomieszczeń> ten pierwszy dom ALAN ma takie wewnętrzne rolety- rozważaliście taką opcję?

 

bardzo cieżko będzie Ci uzyskać 20-30 kWh/1m2 dla tych budynkow - zwlaszcza dla 1

dom nr 2 ma lepiej rozwiazany przeszklony salon - bo cofniety w glab

rolety wewnetrzne niewiele dadzą

 

co do plyty - gdybym budowal dla siebie - dolozylbym troche grosza i zrobil plyte

buduje dom na sprzedaz - cena bedzie miała kluczowe znaczenie - stad ławy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
bardzo cieżko będzie Ci uzyskać 20-30 kWh/1m2 dla tych budynkow - zwlaszcza dla 1

dom nr 2 ma lepiej rozwiazany przeszklony salon - bo cofniety w glab

rolety wewnetrzne niewiele dadzą

 

co do plyty - gdybym budowal dla siebie - dolozylbym troche grosza i zrobil plyte

buduje dom na sprzedaz - cena bedzie miała kluczowe znaczenie - stad ławy !

 

czemu trudno uzyskac? wiem ze pasywne to zazwyczaj pietrowe. tu chodzi o powierzchnie kontaktu z ziemia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, żeby było mało przegród zewnętrznych. Ideałem energetycznym byłoby coś na kształt mieszkania, tylko wewnątrz bloku i bez okien. Mieszkańcy bloków nie skarżą się na chłód bijący od ścian wewnętrznych, a styropianu nie ma tam wcale.

 

A w realiach domu jednorodzinnego oznacza to mniej więcej tyle, że dom parterowy 100m2 ma powierzchnię przegród zewnętrznych około 300m2, a taki sam dom piętrowy będzie miał ich około 250m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

dla ścian, fundamentu i lanego sufitu chciałbym mieć U=0,1, okna o min. wsp.U możliwie wszystkie fix-y, może pakiety w xps.

 

Cały czas po głowie chodzi mi co zrobić z ogrzewaniem. Np działka która mnie interesuje ma 11,5a : 29 x 38m. I chciałbym mieć PC W-W ale raczej to niemożliwe przy tak małej działce, jeśli chciałbym zrobić kolektor poziomy. Na działce są wszystkie media. Co byście wybrali?

Najważniejsze są dla mnie niskie koszty eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze primo::rolleyes:

Projekty mi się nie podobają. Małe pokoje, kuchnia "w garażu", salon schowany w środku domu itd.

 

Drugie primo:

Spokojnie można mieć ciągłą izolację termiczną domu na styku chudziak - ściany parteru. I to przy tradycyjnych fundamentach. Bez żadnych mostków termicznych, o wysokim oporze cieplnym i podejrzewam sporo tańszą niż płyta fundamentowa na 30 cm XPSa.

 

Trzecie primo:

Jak masz wszystkie media, a nie robisz zawodów pt. Kto płaci mniej za CO i CWU, wykorzystaj gaz. Oszacuj swój budżet i ocieplaj na ile Ci starczy weny i PLNów. A grzej gazem z sieci. Nie będzie tak tanio jak PC, ale kociołek dwufunkcyjny gazowy z zasobnikiem 45 l. kosztuje ok. 6.000 zł., podłączenie gazu ok. 2000 zł. (plus podłączenie do domu ?) - więc taniej niż PC. Jak Cię stać i lubisz wyzwania, możesz zainstalować powietrzną PC do CO i CWU. Ceny spadają, ilość serwisów rośnie, efektywność rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie primo:

Spokojnie można mieć ciągłą izolację termiczną domu na styku chudziak - ściany parteru. I to przy tradycyjnych fundamentach. Bez żadnych mostków termicznych, o wysokim oporze cieplnym i podejrzewam sporo tańszą niż płyta fundamentowa na 30 cm XPSa.

Prosimy o szkic ..

bo "tradycyjny murowaniec" jest bardziej drogi, na fundamentach niż na płycie.

A że projekty zakładają różne cuda związku z płytą.. to tylko dowodzi że temat jeszcze jest świeży.

A grzej gazem z sieci. Nie będzie tak tanio jak PC, ale kociołek dwufunkcyjny gazowy z zasobnikiem 45 l. kosztuje ok. 6.000 zł.
I tu się mylisz ;) kociołek do grzania pasywnego kosztuje 1500 zł z aristona i ma 80 Litrów pojemości .. ma moc 5,6 kW ..

po ful na ogrzewanie domu pasywnego .. i jest jedno funkcyjny .. do CWU ..

ale na mikro C.O może się przecież podzielić, zaleta ? zaparta komora spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkic, ale opis. Tutaj.

 

Temat stary jak rzeka. Jak ocieplić fundament, aby wyeliminować mostek cieplny na styku ścian fundamentowych z nośnymi.

No i generalnie rozwiązania są:

1. płyta fundamentowa http://forum.muratordom.pl/images/smilies/tongue-2.gif

2. perlit w pierwszą warstwę pustaka (no jak jest szczelinowy),

3. ocieplanie fundamentów również od wewnątrz,

4. isomur

 

A moim zdaniem, (już kiedyś na forum poruszanym sposobem, ale chyba zapomnianym) jest coś ciekawszego.

Niestety nie znam cen, no i trzeba wykazać się operatywnością organizując transport do Polski z Ołomuńca (jak ktoś ma swoją firmę i dostawczaka to jeszcze lepiej).

 

System nazywa się Adeqa, u nas, kiedy był oferowany, nosił miano termoblok.

 

Kilka artykułów w asortymencie, budowa to EPS oblany wytrzymałym na ściskanie betonem. Wytrzymałość 6 MPa.

Nie nasiąkliwy, przeznaczony do wznoszenia całych budynków.

 

Podstawowy element ma rozmiar 300mmx600mmx150mm.

Jak widać na zdjęcia swoją wytrzymałość ma stawiany na sztorc. No to ustawiamy go jako pierwszą warstwę nośną, na sztorc, jeden obok drugiego z przesunięciem. Mamy 30 cm (jak pustak ma 24 cm. to te 6 cm. wysuwamy do wewnątrz domu), które daje opór R = 5,6

 

Pod ściany działowa umieszczamy pojedynczy bloczek (jak działówka ma 12 cm, to u podstawy 15 cm. jej nie zaszkodzi).

Potem na chudziaku układamy 30 cm. styro EPS 100 (no jest tańszy od EPS 200 czy XPS używanego pod płytę fundamentową) i mamy jednolitą, pozbawioną mostków termicznych płaszczyznę ze wszystkimi zaletami PF i klasycznych fundamentów.

 

Tak podstawowy bloczek (30x15x60cm) można też wymurować jako ostatnią warstwę pustaków pod oknem. Tym razem owe 6 cm (no kiedy ściana nośna ma 24 cm) umieszczamy na zewnątrz. Można na tym ustawić okno, zamontować klasyczne kotwy, piankę, taśmy uszczelniające i gotowe. Na zewnątrz oblepiamy styro i już.

 

A no i link.

http://www.termoblok.cz/index.php?menu=produkty

 

Uwagi krytyczne ?http://forum.muratordom.pl/images/smilies/stirthepot.gif

 

 

Kociołek to był przykład, a nie oferta.

Tego Aristona nie znam, ale Immergasa znam i ma moc modulowaną w szerokim zakresie.

Na razie mówimy o projekcie, a nie domu pasywnym.

Poza tym co to jest komora zaparta ?

Edytowane przez ProStaś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...