kaszpir007 16.01.2016 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 ~ Zrobiłem jak piszesz komin na maxa przesłona na maxa 5/25 pompa od CWU w tym momencie nie da rady podpiąć do prądu więc nie zmieniłem, dym z komina niewidoczny temp zadana 58 max rośnie do 53 nic więcej mogę jedynie zwiększyc bieg nadmuchu wtedy temperatura powoli rośnie ale dla mnie w tym momencie nic się nie zmienia bo widzę jak ekogroszek szybko znika mnie nie stać palić kocioł 110 kg na 2 ,1.5 dnia dla mnie każda Wasza rada to jakaś nadzieja że w koncu dojde do swego celu. A grzejniki ? Po zamknięcie termostatów robią się zimne ? Pytam , bo może termostaty walnięte ... Powiem tak. Jeśli przy ustawieniach 5/25 temp nie rośnie to znaczy że za słabo dmuchasz, Z tego co piszesz jak zwiększasz nadmuch to temp rośnie , czyli prawidłowo. Poczekaj aż dojdzie do żądanej temp wtedy wejdzie na niższą moc , albo przejdzie w podtrzymanie i tym samym spalanie spadnie ... Wysokie spalanie samo z siebie się nie bierze. Mało palić nie będzie dom bo nie ocieplony , ale sądzę że około 20-30kg max powinien Ci palić .. Sądzę więc że gdzieś Ci ciepło dodatkowo ucieka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 16.01.2016 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 A grzejniki ? Po zamknięcie termostatów robią się zimne ? Pytam , bo może termostaty walnięte ... Powiem tak. Jeśli przy ustawieniach 5/25 temp nie rośnie to znaczy że za słabo dmuchasz, Z tego co piszesz jak zwiększasz nadmuch to temp rośnie , czyli prawidłowo. Poczekaj aż dojdzie do żądanej temp wtedy wejdzie na niższą moc , albo przejdzie w podtrzymanie i tym samym spalanie spadnie ... Wysokie spalanie samo z siebie się nie bierze. Mało palić nie będzie dom bo nie ocieplony , ale sądzę że około 20-30kg max powinien Ci palić .. Sądzę więc że gdzieś Ci ciepło dodatkowo ucieka ... termostary po zakręceniu kaloryfery robią się zimne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 16.01.2016 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 po godzinie wchodze i na piecu spadło 49 masakra nadmuch mam od 1-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 16.01.2016 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Powiem tak ... Jeśli przy 5/25 i odpowiednim nadmuchu rośnie temp na kotle to znaczy że moc jest odpowiednia.Nie ma co dławić na siłę , bo nie tędy droga ...Jak dla mnie a sam pisałeś że zaczeły się jaja po jesli dobrze pamiętam modernizacji to oznacza że po prostu masz schrzanioną instalację i musi przyjechać jakiś DOBRY fachowiec i naprawić i na pewno nie ten co poprzednio "modernizował" , bo widać że nie ma pojęcia i instalacjach grzewczych ... I tyle .,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 16.01.2016 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 zmieniłem klapę na 2 cm otwarta i ok temperatura nadal mi rośnie ale dalej ten sam problem po osiągnięciu temp.zadanej po dokładnie 3 min mierzyłem czas, spada mi tem o 3 stopnie i piec potrzebuje 16 minut żeby wrócić do zadanej tem czy to jest normalne czy raczej nie. 9/29 zdaje sobie sprawe że za dużo od jakiego ustawienia zacząć żeby potem ewentualnie jego zmieniać na prawidłowe żebym nie musiał spalac 75 kg dziennie Ja u siebie w zasadzie nie chcę osiagać temperatury zadanej, kocioł ma chodzic caly czas. Podaję 5 sek, przerwa 78 sek. przy obecnej pogodzie. Sztucznie osiagam tę temperature zadaną przed alarmem temperatury (maks. 12h). Spalanie jest i tak spore, bo ok. 20 kg na 24 godziny. Przy twoich ustawieniach 9/29 zużycie musi być takie duże, ale i moc powinna być spora. Może wegiel do kitu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 17.01.2016 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Ja u siebie w zasadzie nie chcę osiagać temperatury zadanej, kocioł ma chodzic caly czas. Podaję 5 sek, przerwa 78 sek. przy obecnej pogodzie. Sztucznie osiagam tę temperature zadaną przed alarmem temperatury (maks. 12h). Spalanie jest i tak spore, bo ok. 20 kg na 24 godziny. Przy twoich ustawieniach 9/29 zużycie musi być takie duże, ale i moc powinna być spora. Może wegiel do kitsam sam już nie wiem kupuje od sprawdzonego dostawcy w zeszłym roku kupiłem bo jakas obca firma reklamowała się tanio 700 zł za tone polskiego ekogroszku a ja kupiłem 3 tony a potem się okazało że to czeski syf teraz kupuje juz u siebie w tej firmie do wyboru jest pieklorz ,jared plus i anmag gold ja kupiłem anmag gold słyszałem że pieklorz jest dobry ale jeśli nie umiem ustawić pieca to narazie mam sobie go odpuścić juz po tylu zmianach ustawien i tak spalam ok 70 kg na dobe no ja muszę mieć przynajmniej temperature pieca na 56 żeby grzały mi wszystkie kaloryfery uważam że fachowcy coś nie tak zrobili ale żaden nie chce się nawet pofatygować żeby sprawdzić idą w zaparte że oni zrobili dobrze a my mamy mieć na piecu 60 stopni dzwoniłem już po innych ale mają tyle roboty że nie wiem kiedy do mnie przyjdą jak mój piec puści nas z torbami cała noc kombinowałem i teraz zrobiłem tak 8/32 pompy ci i cwu 35 bieg nadmuchu 5 klapka nadmuchu przymknięta komin otwarty 100% podtrzymanie 10 min jest ciut lepiej ale to jest jeszcze nie.Te 8/32 wiem dużo ale jak daje dłuższą przerwę w podtrzymaniu większy nadmuch tempertaura spada nawet do 49 i węgla idzie jeszcze więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 17.01.2016 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Ja u siebie w zasadzie nie chcę osiagać temperatury zadanej, kocioł ma chodzic caly czas. Podaję 5 sek, przerwa 78 sek. przy obecnej pogodzie. Sztucznie osiagam tę temperature zadaną przed alarmem temperatury (maks. 12h). Spalanie jest i tak spore, bo ok. 20 kg na 24 godziny. Przy twoich ustawieniach 9/29 zużycie musi być takie duże, ale i moc powinna być spora. Może wegiel do kitsam sam już nie wiem kupuje od sprawdzonego dostawcy w zeszłym roku kupiłem bo jakas obca firma reklamowała się tanio 700 zł za tone polskiego ekogroszku a ja kupiłem 3 tony a potem się okazało że to czeski syf teraz kupuje juz u siebie w tej firmie do wyboru jest pieklorz ,jared plus i anmag gold ja kupiłem anmag gold słyszałem że pieklorz jest dobry ale jeśli nie umiem ustawić pieca to narazie mam sobie go odpuścić juz po tylu zmianach ustawien i tak spalam ok 70 kg na dobe no ja muszę mieć przynajmniej temperature pieca na 56 żeby grzały mi wszystkie kaloryfery uważam że fachowcy coś nie tak zrobili ale żaden nie chce się nawet pofatygować żeby sprawdzić idą w zaparte że oni zrobili dobrze a my mamy mieć na piecu 60 stopni dzwoniłem już po innych ale mają tyle roboty że nie wiem kiedy do mnie przyjdą jak mój piec puści nas z torbami cała noc kombinowałem i teraz zrobiłem tak 8/32 pompy ci i cwu 35 bieg nadmuchu 5 klapka nadmuchu przymknięta komin otwarty 100% podtrzymanie 10 min jest ciut lepiej ale to jest jeszcze nie.Te 8/32 wiem dużo ale jak daje dłuższą przerwę w podtrzymaniu większy nadmuch tempertaura spada nawet do 49 i węgla idzie jeszcze więcej Co do grzejników i zaworów termostatycznych, sprawdz jak masz skryzowane, może są maksymalnie skryzowane. Jesli masz jakis zawor na powrocie z grzejnika sprawdz czy też nie jest przymkniety. Instalacje domowe są tak małe, że musi być gruby błąd, by to nie chodziło. Sprawdź też zawory w skrzynce rozdzielczej, jesli masz taką i przy kotle. Jeśli grzejniki zaczynaja grzać przy 56 stopniach tzn że są spore opory hydrauliczne. I tu masz wlasnie kilka rzeczy do sprawdzenia: 1. Za male średnice przewodów, 2. Za maly bieg pompy wiec za male cisnienie dyspozycyjne 3. Przydlawiony zawór odcinajacy 4. Za ciasna nastawa zaworu termostatycznego Błedy wykonawcze typu przytkany przewód raczej pomijam, bo musialby to robić jakiś Ziutek. Sprobuj też grzejniki najbliższe lekko skryzować nastawami zaworu termostatycznego, najdalszym grzejnikom daj nastawy największe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 17.01.2016 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 (edytowane) Co do grzejników i zaworów termostatycznych, sprawdz jak masz skryzowane, może są maksymalnie skryzowane. Jesli masz jakis zawor na powrocie z grzejnika sprawdz czy też nie jest przymkniety. Instalacje domowe są tak małe, że musi być gruby błąd, by to nie chodziło. Sprawdź też zawory w skrzynce rozdzielczej, jesli masz taką i przy kotle. Jeśli grzejniki zaczynaja grzać przy 56 stopniach tzn że są spore opory hydrauliczne. I tu masz wlasnie kilka rzeczy do sprawdzenia: 1. Za male średnice przewodów, 2. Za maly bieg pompy wiec za male cisnienie dyspozycyjne 3. Przydlawiony zawór odcinajacy 4. Za ciasna nastawa zaworu termostatycznego Błedy wykonawcze typu przytkany przewód raczej pomijam, bo musialby to robić jakiś Ziutek. Sprobuj też grzejniki najbliższe lekko skryzować nastawami zaworu termostatycznego, najdalszym grzejnikom daj nastawy największe. Musi mieć coś schrzanione bo grzejniki grzeją już od dużo niższej temperatury i powinny grzać wszystkie niezależnie od temperatury ... Spokojnie od około 40 stopnie na kotle powinny być już ciepłe wszystkie. Tym bardziej że Admo pisze że przed przeróbką było wszystko dobrze ... Ja bym dzwonił dalej i szukał innego hyudraulika który by się podjął obejrzenia instalacji i usunięcia problemu , bo jak hydraulik mówi że musi być 60 stopni na kotle aby grzejniki grzały , to takiego hydraulika od razu wykreślić z listy i już nigdy do niego nie dzwonić , bo to właśnie taki Pan Ziutek złota rączka a nie fachowiec , bo fachowiec takich bzdur nigdy by nie powiedział ... Jak dla mnie .. Na nastawach jakie podałem kocioł Adamo powinien szybko i bez problemu dojść do żądanej temperatury bo te nastawy to chyba jest właśnie moc 15KW , a nie ma mowy aby było tam takie zapotrzebowanie w tym momencie ... Ma coś nieźle schrzanione w instalacji i zapewne większosć ciepła wylatuje kominem i nie wiadomo co naprawde grzeje ... Tutaj problem nie leży po stronie kotła a po stronie instalacji .. Jak dla mnie szkoda nerwów i opału i szukać fachowca ... Edytowane 17 Stycznia 2016 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 17.01.2016 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Musi mieć coś schrzanione bo grzejniki grzeją już od dużo niższej temperatury i powinny grzać wszystkie niezależnie od temperatury ... Spokojnie od około 40 stopnie na kotle powinny być już ciepłe wszystkie. Tym bardziej że Admo pisze że przed przeróbką było wszystko dobrze ... Ja bym dzwonił dalej i szukał innego hyudraulika który by się podjął obejrzenia instalacji i usunięcia problemu , bo jak hydraulik mówi że musi być 60 stopni na kotle aby grzejniki grzały , to takiego hydraulika od razu wykreślić z listy i już nigdy do niego nie dzwonić , bo to właśnie taki Pan Ziutek złota rączka a nie fachowiec , bo fachowiec takich bzdur nigdy by nie powiedział ... Jak dla mnie .. Na nastawach jakie podałem kocioł Adamo powinien szybko i bez problemu dojść do żądanej temperatury bo te nastawy to chyba jest właśnie moc 15KW , a nie ma mowy aby było tam takie zapotrzebowanie w tym momencie ... Ma coś nieźle schrzanione w instalacji i zapewne większosć ciepła wylatuje kominem i nie wiadomo co naprawde grzeje ... Tutaj problem nie leży po stronie kotła a po stronie instalacji .. Jak dla mnie szkoda nerwów i opału i szukać fachowca ... Żeby schrzanić instalację w domku jednorodzinnym trzeba naprawde się postarać. Inny fachura weźmie kasę za poradę lub niepotrzebne przeróbki, wzruszy ramionami i tyle go widzieli. Admo 78 powinien wrzucic jakieś zdjęcia kotlowni i instalacji, może coś tam zauważymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Żeby schrzanić instalację w domku jednorodzinnym trzeba naprawde się postarać. Inny fachura weźmie kasę za poradę lub niepotrzebne przeróbki, wzruszy ramionami i tyle go widzieli. Admo 78 powinien wrzucic jakieś zdjęcia kotlowni i instalacji, może coś tam zauważymy. zrobiłżem zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 mam 3 nitki instalacji grzewczej właśnie 1 nitka gdzie są tylko podłączone do niej 2 kaloryfery i one właśnie nie grzeją poniżej 55 piec musi wiec na 60 byc zadany czy jeśli jest coś nie tak czy to może być powodem że spalam tyle opału dzisiejsza doba dokładnie 55 kg spaliłemjuż myslałem żeby wrócić do ustawień fabrycznych i zacząć od nowa czy to coś zmieni i chyba mam problem z dobraniem nadmuchu odpowiednio moje biegi nadmuchu są od 1-10 z mojej obserwacji wynika że im większy nadmuch wiecej spalam ale osiągam daną temperaturę im mniejszy bieg piec nie dochodzi do zadanej a spalanie prawie takie samo może ciut mniejsze ostatnio miałem klapke wiartaka owartą na maxa przyszedł kolega który też ma piec podobny chciał sprawdzic co moge miec nie tak to powiedział że klapka ma być minimalnie otwarta teraz nie wiem które jest dobre rozwiązanie ale wg niego to instalacja jest nie sprawdzona i nie wyregulowana.Głupie pytanie mam ale może nie znam się jak odpowiednio ustawić nadmuch żeby dobrze dograć z klapką wiartaka do tej pory myślałem im większy bieg to klapka minimalnie otwarta a im mniejszy bieg klapka otwarta może tu żle mam ustawione chwytam się już wszystkiego w tym tygodniu mam mieć hydraulika ale tydzien dopiero sie zacząl i równie dobrze może przyjść w piątek a ja do tej pory spale 300kg opału masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 18.01.2016 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 opisz czym która pompa steruje ta na zasilaniu i ta na pwrocie? czy obie chodzą non stop czy któraś tylko cykliczniepodejrzewam ale tyklko podejrzewam że tu lezy przyczyna twoich problemównajpierw jednak o tych pompach poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 opisz czym która pompa steruje ta na zasilaniu i ta na pwrocie? czy obie chodzą non stop czy któraś tylko cyklicznie podejrzewam ale tyklko podejrzewam że tu lezy przyczyna twoich problemów najpierw jednak o tych pompach poproszę tylko na zasilaniu jedna jest do co za picem ta na górze to cwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 jeszcze raz bo byka strzeliłem pompa co na powrocie pompa cwu na zasilaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daro13 18.01.2016 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Witam Wszystkich:bye: Śledzę wątek od dawna jako kopalnie wiedzy, z której czerpie wiadomości... Jestem posiadaczem sztokera 15 od grudnia 2014r. Zastąpił on zasypowego śmieciucha. Zaraz po uruchomieniu miałem problemy podobne jak kol. Admo78. Dokonałem specjalnie rejestracji aby, być może pomóc... Dwa dni mój piec zaraz po montażu miał temperaturę zadaną 69*C (na zaworze czterodrożnym 57*C na CO) , do której z biedą dochodził... w domu (stare budownictwo ok 160m, okna plastykowe - też stare, ocieplenia praktycznie brak...) temperatura oscylowała 19-20*C Dwa dni kursowałem piwnica - góra zanim zrozumiałem, że mam zrobiony (podobnie jak kolega) gigantyczny grzejnik w piwnicy. Dopiero izolacja wszystkich rurek spowodowała że ciepło ruszyło na poszczególne kondygnacje, nie wygrzewając piwnicy... Nie jestem ekspertem od CO, ale fachowiec który robił mi instalację mówi że lepszy efekt daje montaż pomp na zasilaniu. Masz osobną nitkę na powrocie CO i to może być powodem zimnych grzejników... Mam nadzieję że pomogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Witam Wszystkich:bye: Śledzę wątek od dawna jako kopalnie wiedzy, z której czerpie wiadomości... Jestem posiadaczem sztokera 15 od grudnia 2014r. Zastąpił on zasypowego śmieciucha. Zaraz po uruchomieniu miałem problemy podobne jak kol. Admo78. Dokonałem specjalnie rejestracji aby, być może pomóc... Dwa dni mój piec zaraz po montażu miał temperaturę zadaną 69*C (na zaworze czterodrożnym 57*C na CO) , do której z biedą dochodził... w domu (stare budownictwo ok 160m, okna plastykowe - też stare, ocieplenia praktycznie brak...) temperatura oscylowała 19-20*C Dwa dni kursowałem piwnica - góra zanim zrozumiałem, że mam zrobiony (podobnie jak kolega) gigantyczny grzejnik w piwnicy. Dopiero izolacja wszystkich rurek spowodowała że ciepło ruszyło na poszczególne kondygnacje, nie wygrzewając piwnicy... Nie jestem ekspertem od CO, ale fachowiec który robił mi instalację mówi że lepszy efekt daje montaż pomp na zasilaniu. Masz osobną nitkę na powrocie CO i to może być powodem zimnych grzejników... Mam nadzieję że pomogłem w środe mam cały wolny dzień więc będę sprawdzał kombinował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 18.01.2016 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Adamomożliwe że ta pompa na powrocie sprawia że woda nie krąży po całym układzie jak powinna. takie jest moje zdanie ale mogę się mylić. nie widzę tez żadnego zaworu zwrotnego ktory by zabezpieczał przed zaciąganiem wody z układu CO do CWU podczas pracy pompy grzejącej bojler. myślę że przełożenie pompy CO na zasilanie i wstawienie zaworu pomiędzy obiegami powinno rozwiązać problem. masz duże opory na tej jednej nitce widocznie a woda jak to woda tam gdzie napotyka opór to nie płynie. pompa zaś ciągnie równiez stamtąd skąd ma łatwiejspróbuj zamknąć przepływ w tych grzejnikach które masz ciepłe i zobacz czy wtedy woda rozgrzeje to najzimniejsze bez zmiany temperatury zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Admo78 18.01.2016 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Adamo możliwe że ta pompa na powrocie sprawia że woda nie krąży po całym układzie jak powinna. takie jest moje zdanie ale mogę się mylić. nie widzę tez żadnego zaworu zwrotnego ktory by zabezpieczał przed zaciąganiem wody z układu CO do CWU podczas pracy pompy grzejącej bojler. myślę że przełożenie pompy CO na zasilanie i wstawienie zaworu pomiędzy obiegami powinno rozwiązać problem. masz duże opory na tej jednej nitce widocznie a woda jak to woda tam gdzie napotyka opór to nie płynie. pompa zaś ciągnie równiez stamtąd skąd ma łatwiej spróbuj zamknąć przepływ w tych grzejnikach które masz ciepłe i zobacz czy wtedy woda rozgrzeje to najzimniejsze bez zmiany temperatury zasilania kiedy zamykam te dwie nitki które grzeja bez problemu to chwila moment te dwa kaloryfery są gorące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 18.01.2016 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 kiedy zamykam te dwie nitki które grzeja bez problemu to chwila moment te dwa Najprawdopodobniej to kwestia regulacji hydraulicznej, musisz przydlawić te grzejniki, ktore obecnie grzeją bez problemu i ustawić maksymalnie otwarte nastawy na grzejnikach, ktore nue grzeją.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 18.01.2016 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 ja myślę że po pierwsze regulacja przepływów , po drugie pompa na zasilanie i po trzecie zawór na obieg cwu żeby nie wyciągał wody z obiegu CO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.