robertokot25 13.09.2014 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 SUSPENSER - u ciebie też ślimak ma 1,1 obrotu na minutę? zadałem teraz nowe nastawy tj. 5sek. podawanie i 55sek pauzy, mniej powietrza i wentyl bardziej zduszony (dokładnie opiszę nastawy jak nagram filmy i wsio tu wrzucę)... tylko ten deflektor ma dosyć wysoko i bez możliwości obniżenia i nie wiem czy te nastawy się sprawdzą... z tego co widzę to na pewno będzie szło więcej prądu.....bo dłuższe są cykle w trybie praca (dłuższa pauza = dużo więcej pracy wentyla) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 13.09.2014 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 SUSPENSER - u ciebie też ślimak ma 1,1 obrotu na minutę? zadałem teraz nowe nastawy tj. 5sek. podawanie i 55sek pauzy, mniej powietrza i wentyl bardziej zduszony (dokładnie opiszę nastawy jak nagram filmy i wsio tu wrzucę)... tylko ten deflektor ma dosyć wysoko i bez możliwości obniżenia i nie wiem czy te nastawy się sprawdzą... z tego co widzę to na pewno będzie szło więcej prądu.....bo dłuższe są cykle w trybie praca (dłuższa pauza = dużo więcej pracy wentyla) Tak też mam 1,1. Chrzanić prąd bo i tak niewiele kosztuje w porównaniu do węgla, zresztą wentyl mało bierze. Latem deflektor i tak niewiele daje więc się nim nie przejmuj, ale na zimę bym go na 15 cm podwiesił - jak tego się nie da zrób stelaż i podwieś drugi np. z żeliwnych rusztów do palenia awaryjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 14.09.2014 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Tak też mam 1,1. Chrzanić prąd bo i tak niewiele kosztuje w porównaniu do węgla, zresztą wentyl mało bierze. Latem deflektor i tak niewiele daje więc się nim nie przejmuj, ale na zimę bym go na 15 cm podwiesił - jak tego się nie da zrób stelaż i podwieś drugi np. z żeliwnych rusztów do palenia awaryjnego - Czyli mamy podobne przekładnie, palnik i ślimaki? a zimą też dążysz do tego żeby piec był jak najdłużej w trybie praca? jakie masz przykładowe nastawy podawania i pauzy zimą? nasz podajnik/ślimak podaje około 0,28kg na minutę w zależności od granulacji opału i nacisku (im więcej opału w zasobniku tym większy nacisk)? - dziś lub jutro wkleję filmy i nowe ustawienia i zobaczysz czy jest ok czy zmieniać jeszcze coś.... - na pewno jeszcze wypróbuję opcję z podłączeniem programatora analogowego pod pompkę bojlera - tylko z uwagi że u Nas zawsze ktoś jest w domu i ciepła woda wykorzystywana jest w bardzo różnych godzinach to pomyślałem że nastawię programator dosyć uniwersalnie czyli np. 1 godzina pracy pompki i 2 godziny przerwy i tak w kółko - czyli pompka np. by pracowała 8h na dobę - myślisz że to też może dać jakieś oszczędności na opale? czy może tylko będzie zakłócona praca kotła poprzez spadki temp. powrotu i co za tym idzie długie cykle pracy kotła w trybie praca (spore spadki poniżej zadanej temp. kotła) ps.pamiętam jak ostatnio wyłączyli nam prąd na jakieś 2 godziny (nie pracowała pompka ob bojlera) i jak już został przywrócony i włączył się sterownik to na kotle było 60C, a normalnie jak przechodzi w podtrzymanie to dobija max. do 57,4 lub 58C - czyli niby powinny być jakieś oszcz. pzdr. Edytowane 14 Września 2014 przez robertokot25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 14.09.2014 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 I tak (paliwo EKORET - oryginalnie pakowany) : poprzednie nastawy : - podawanie 5sek, pauza 20sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 6 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 3/4cm, temp. zadana 55C nowe nastawy : - podawanie 5sek, pauza 55sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 4 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 2cm, temp. zadana 55C - ps. pobór mocy przez dmuchawę na 4 biegu to około 27-28Watt, kocioł wszedł w tryb praca po koło godzinnym podtrzymaniu, - retortę oczyściłem z popiołu aby było widać jaki jest kopczyk, - kocioł na takich nastawach podaje około 14-16 razy paliwo i jest około godziny w podtrzymaniu (mniej lub więcej - zalezy od bieżącego użycia ciepłej wody - obecnie nie ma poboru ciepłej wody.... - SUSPENSER i inni jak to wedgług Was wygląda z filmów? coś zmieniać? wydłużać pauzę? więcej wiatru? większa szczelina dmuchawy? - na 2 biegu dmuchawa bardzo kiepsko pracuje i zauważalny jest duży spadek wydajności (ledwo co rusza jak przechodzi w tryb praca)..na 3 biegu też ma cieżko już... dlatego dałem na 4 i mniejszą szczelinę... - SUSPENSER odpowiedź mi też na poprzedni mój post... - Z tą pracą dmuchawy i podajnika w podtrzymaniu to też jest różnie.. z tego co zauważyłem to czasem dmuchawa i podajnik pracują tylko 5s, czasem 10s.. czasem 20s....nie mam pojęcia od czego to zależy.... filmy : - start z podtrzymania1 : https://www.youtube.com/watch?v=Qj7bRv-vkwY - po 5 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=9rxEMzKk2K4 - po 10 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=-TAtjaMadnA - po 14 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=JIAvKlLlB3E - praca sterownika : https://www.youtube.com/watch?v=-nwSCZOL3eM - foto szczeliny wentyla : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 15.09.2014 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 - Czyli mamy podobne przekładnie, palnik i ślimaki? a zimą też dążysz do tego żeby piec był jak najdłużej w trybie praca? jakie masz przykładowe nastawy podawania i pauzy zimą? nasz podajnik/ślimak podaje około 0,28kg na minutę w zależności od granulacji opału i nacisku (im więcej opału w zasobniku tym większy nacisk)? - dziś lub jutro wkleję filmy i nowe ustawienia i zobaczysz czy jest ok czy zmieniać jeszcze coś.... - na pewno jeszcze wypróbuję opcję z podłączeniem programatora analogowego pod pompkę bojlera - tylko z uwagi że u Nas zawsze ktoś jest w domu i ciepła woda wykorzystywana jest w bardzo różnych godzinach to pomyślałem że nastawię programator dosyć uniwersalnie czyli np. 1 godzina pracy pompki i 2 godziny przerwy i tak w kółko - czyli pompka np. by pracowała 8h na dobę - myślisz że to też może dać jakieś oszczędności na opale? czy może tylko będzie zakłócona praca kotła poprzez spadki temp. powrotu i co za tym idzie długie cykle pracy kotła w trybie praca (spore spadki poniżej zadanej temp. kotła) ps.pamiętam jak ostatnio wyłączyli nam prąd na jakieś 2 godziny (nie pracowała pompka ob bojlera) i jak już został przywrócony i włączył się sterownik to na kotle było 60C, a normalnie jak przechodzi w podtrzymanie to dobija max. do 57,4 lub 58C - czyli niby powinny być jakieś oszcz. pzdr. Tak u nie zimą przez kilka dni nie wchodzi w podtrzymanie i to przy sterowaniu dwustanowym Na pewno strefy czasowe na CWU zmniejszą zużycie węgla i o to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 15.09.2014 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 I tak (paliwo EKORET - oryginalnie pakowany) : poprzednie nastawy : - podawanie 5sek, pauza 20sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 6 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 3/4cm, temp. zadana 55C nowe nastawy : - podawanie 5sek, pauza 55sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 4 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 2cm, temp. zadana 55C - ps. pobór mocy przez dmuchawę na 4 biegu to około 27-28Watt, kocioł wszedł w tryb praca po koło godzinnym podtrzymaniu, - retortę oczyściłem z popiołu aby było widać jaki jest kopczyk, - kocioł na takich nastawach podaje około 14-16 razy paliwo i jest około godziny w podtrzymaniu (mniej lub więcej - zalezy od bieżącego użycia ciepłej wody - obecnie nie ma poboru ciepłej wody.... - SUSPENSER i inni jak to wedgług Was wygląda z filmów? coś zmieniać? wydłużać pauzę? więcej wiatru? większa szczelina dmuchawy? - na 2 biegu dmuchawa bardzo kiepsko pracuje i zauważalny jest duży spadek wydajności (ledwo co rusza jak przechodzi w tryb praca)..na 3 biegu też ma cieżko już... dlatego dałem na 4 i mniejszą szczelinę... - SUSPENSER odpowiedź mi też na poprzedni mój post... - Z tą pracą dmuchawy i podajnika w podtrzymaniu to też jest różnie.. z tego co zauważyłem to czasem dmuchawa i podajnik pracują tylko 5s, czasem 10s.. czasem 20s....nie mam pojęcia od czego to zależy.... filmy : - start z podtrzymania1 : https://www.youtube.com/watch?v=Qj7bRv-vkwY - po 5 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=9rxEMzKk2K4 - po 10 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=-TAtjaMadnA - po 14 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=JIAvKlLlB3E - praca sterownika : https://www.youtube.com/watch?v=-nwSCZOL3eM - foto szczeliny wentyla : Wygląda to w miarę dobrze choć nie ma to jak zobaczyć na żywo. Sterownik dziwnie podaje niższą temperaturę gdy włączy się podajnik - coś mu chyba zaczyna szwankować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 15.09.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Tak u nie zimą przez kilka dni nie wchodzi w podtrzymanie i to przy sterowaniu dwustanowym Na pewno strefy czasowe na CWU zmniejszą zużycie węgla i o to chodzi. - Czyli według Ciebie najbardziej ekonomiczne jest palenie małą mocą nawet zimą? bo są też osobowy które z kolei wyznają zasadę palenie z jak największą mocy - czyli krótkie tryby praca i i długie podtrzymanie... - Ciekawe czy mój piec i moja instalacja by wydołała na ust. zimą w mrozy : 5sek podawania i 99sek pauzy, tzn, czy by utrzymał temp. zadaną w okolicach 55C, bo jak tak na szybko liczę to na takich nastawach slimak by chodził 2min i 55sel w ciągu godziny x 0,28kg ekogroszku na minutę (nie wiem czy założenie jest trafne) to daje 0,84 kg na godzinę i 20kg ekogroszku..... ale to chyba nie przejdzie bo będzie za duzy odbiór ceipła i temp na kotle będzie sukcesywnie spadać.........i ciekawe czy sterownik by nie zgłosił błędu jakby kocioł w ciągu kilku godziny nie mógł osiągnąć zadanej temp. - Jakie masz nastawy podawania i pauzy zimą? Edytowane 15 Września 2014 przez robertokot25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 15.09.2014 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 (edytowane) - Czyli według Ciebie najbardziej ekonomiczne jest palenie małą mocą nawet zimą? bo są też osobowy które z kolei wyznają zasadę palenie z jak największą mocy - czyli krótkie tryby praca i i długie podtrzymanie... - Ciekawe czy mój piec i moja instalacja by wydołała na ust. zimą w mrozy : 5sek podawania i 99sek pauzy, tzn, czy by utrzymał temp. zadaną w okolicach 55C, bo jak tak na szybko liczę to na takich nastawach slimak by chodził 2min i 55sel w ciągu godziny x 0,28kg ekogroszku na minutę (nie wiem czy założenie jest trafne) to daje 0,84 kg na godzinę i 20kg ekogroszku..... ale to chyba nie przejdzie bo będzie za duzy odbiór ceipła i temp na kotle będzie sukcesywnie spadać.........i ciekawe czy sterownik by nie zgłosił błędu jakby kocioł w ciągu kilku godziny nie mógł osiągnąć zadanej temp. - Jakie masz nastawy podawania i pauzy zimą? Nie bez powodu wszystkie PID-y itp. do tego dążą "bo są też osobowy które z kolei wyznają zasadę palenie z jak największą mocy - czyli krótkie tryby praca i i długie podtrzymanie..." a mają ciepłomierze i sprawdzili swoją teorię czy tylko im się wydaje ? Zimą to zależy od węgla, ale tak z 2/50 o ile dobrze pamiętam i maks 25 kg/dobę szło przy największych mrozach. Edytowane 15 Września 2014 przez SUSPENSER Źle pamiętałem, więc korekta po sprawdzeniu w notesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 15.09.2014 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Nie bez powodu wszystkie PID-y itp. do tego dążą "bo są też osobowy które z kolei wyznają zasadę palenie z jak największą mocy - czyli krótkie tryby praca i i długie podtrzymanie..." a mają ciepłomierze i sprawdzili swoją teorię czy tylko im się wydaje ? Zimą to zależy od węgla, ale tak z 5/60 o ile dobrze pamiętam i maks 25 kg/dobę szło przy największych mrozach. Czyli jeden cykl 65sek. czyli w ciągu godziny podajnik pracował około 5 minut x 0,28kg na minutę to daje nam 1,26kg na godzinę x 24 godziny = 30kg na dobę- bo pisałeś że kocioł był przez kilka dni non-stop w trybie praca , więc pracował cały czas.. no chyba że zdarzały się podtrzymania lub miałeś inny nastawy lub ślimak podaje mniej niż 0,28kg na minutę. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 15.09.2014 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Czyli jeden cykl 65sek. czyli w ciągu godziny podajnik pracował około 5 minut x 0,28kg na minutę to daje nam 1,26kg na godzinę x 24 godziny = 30kg na dobę- bo pisałeś że kocioł był przez kilka dni non-stop w trybie praca , więc pracował cały czas.. no chyba że zdarzały się podtrzymania lub miałeś inny nastawy lub ślimak podaje mniej niż 0,28kg na minutę. pzdr. Ok sprawdziłem - np. 14.03 było P/P 2/55 przy Wesołej drobnej. Podajnik od pełnego zasypu do końca średnio podaje 0,208 kg / minutę pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 16.09.2014 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Wygląda to w miarę dobrze choć nie ma to jak zobaczyć na żywo. Sterownik dziwnie podaje niższą temperaturę gdy włączy się podajnik - coś mu chyba zaczyna szwankować. Widzisz jeszcze przestrzeń do zwiększania pauzy przy tych nastawach nadmuchu ? czy wraz z długością puazy jeszcze bardziej schodzić w dół z nadmuchem?(mogę dać max. 99sek. i 5sek minimalne podawanie) - ogólnie chodzi o to żeby kopczyk w trybie praca był lekko wypukły? żeby żar nie schodził poniżej linii/dysz nadmuchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 16.09.2014 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2014 Widzisz jeszcze przestrzeń do zwiększania pauzy przy tych nastawach nadmuchu ? czy wraz z długością puazy jeszcze bardziej schodzić w dół z nadmuchem?(mogę dać max. 99sek. i 5sek minimalne podawanie) - ogólnie chodzi o to żeby kopczyk w trybie praca był lekko wypukły? żeby żar nie schodził poniżej linii/dysz nadmuchu? Nadmuch możesz zmniejszyć przysłaniając jeszcze bardziej dmuchawę "ogólnie chodzi o to żeby kopczyk w trybie praca był lekko wypukły? żeby żar nie schodził poniżej linii/dysz nadmuchu?" - tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robertokot25 17.09.2014 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2014 (edytowane) I tak (paliwo EKORET - oryginalnie pakowany) : poprzednie nastawy : - podawanie 5sek, pauza 20sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 6 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 3/4cm, temp. zadana 55C nowe nastawy : - podawanie 5sek, pauza 55sek, podtrz. co 50 minut, praca w podtrz. 20sek, histereza 1C, bieg dmuchawy na 4 (skala od 2 do 10), szczelina wentyla około 2cm, temp. zadana 55C - ps. pobór mocy przez dmuchawę na 4 biegu to około 27-28Watt, kocioł wszedł w tryb praca po koło godzinnym podtrzymaniu, - retortę oczyściłem z popiołu aby było widać jaki jest kopczyk, - kocioł na takich nastawach podaje około 14-16 razy paliwo i jest około godziny w podtrzymaniu (mniej lub więcej - zalezy od bieżącego użycia ciepłej wody - obecnie nie ma poboru ciepłej wody.... - SUSPENSER i inni jak to wedgług Was wygląda z filmów? coś zmieniać? wydłużać pauzę? więcej wiatru? większa szczelina dmuchawy? - na 2 biegu dmuchawa bardzo kiepsko pracuje i zauważalny jest duży spadek wydajności (ledwo co rusza jak przechodzi w tryb praca)..na 3 biegu też ma cieżko już... dlatego dałem na 4 i mniejszą szczelinę... - SUSPENSER odpowiedź mi też na poprzedni mój post... - Z tą pracą dmuchawy i podajnika w podtrzymaniu to też jest różnie.. z tego co zauważyłem to czasem dmuchawa i podajnik pracują tylko 5s, czasem 10s.. czasem 20s....nie mam pojęcia od czego to zależy.... filmy : - start z podtrzymania1 : https://www.youtube.com/watch?v=Qj7bRv-vkwY - po 5 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=9rxEMzKk2K4 - po 10 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=-TAtjaMadnA - po 14 dawce paliwa : https://www.youtube.com/watch?v=JIAvKlLlB3E - praca sterownika : https://www.youtube.com/watch?v=-nwSCZOL3eM - foto szczeliny wentyla : Zakończyłem test na tych nowych/słabszych nastawach i powiem że jestem rozczarowany.. 25kg starczyło tylko na 108 godzin (nadmuch był raczej dobrze dopasowany, bo minimalny kopczyk w trybie praca był - jak dałem większy to kopczyk się zapadał.. więc wiatru było akurat..... eko dobrze dopalony) czyli niewiele dłużej niż na mocnych/zimowych nastawach i teraz nie wiem czy iść dalej i wydłużyć pauzę na 99sek. przy 5 sek . podawania? a może mój kocioł lubi mocniejsze nastawy ze względu na sporej powierzchni wymiennik pionowy i zaklinanie na różnych nastawach sprowadzi się do podobnych wyników +/- kilka godzin i większego zużycia prądu.. liczyłem raczej na wynik typu dłużej o dobę lub dwie a nie o 4 czy 6 godzin..... które w ogólnym bilansie nie mają jakiegoś mega znaczenia Edytowane 17 Września 2014 przez robertokot25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 30.09.2014 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Zakończyłem test na tych nowych/słabszych nastawach i powiem że jestem rozczarowany.. 25kg starczyło tylko na 108 godzin (nadmuch był raczej dobrze dopasowany, bo minimalny kopczyk w trybie praca był - jak dałem większy to kopczyk się zapadał.. więc wiatru było akurat..... eko dobrze dopalony) czyli niewiele dłużej niż na mocnych/zimowych nastawach i teraz nie wiem czy iść dalej i wydłużyć pauzę na 99sek. przy 5 sek . podawania? a może mój kocioł lubi mocniejsze nastawy ze względu na sporej powierzchni wymiennik pionowy i zaklinanie na różnych nastawach sprowadzi się do podobnych wyników +/- kilka godzin i większego zużycia prądu.. liczyłem raczej na wynik typu dłużej o dobę lub dwie a nie o 4 czy 6 godzin..... które w ogólnym bilansie nie mają jakiegoś mega znaczenia Niestety bardziej na odległość nie pomogę - podobnie próbowałem kiedyś ustawić instalację LPG w aucie po radach z forum i też niewiele z tego wychodziło, a spec zrobił to w kilka minut i efekt był [a miał to samo oprogramowanie], więc bez doświadczenia i "ręki fachowca" czasem ani rusz. Z ciekawostek - w zeszłą sobotę przeserwisowałem i ustawiłem w ciągu 2 godzin kocioł z którym już 3 serwisantów walczyło [dlatego pojechałem dość daleko traktując to jako wyzwanie] a klient od 3 lat przesiewał niespalony węgiel i się męczył, więc z fachowcami też bywa różnie ... To co zastałem świadczyło o braku elementarnej wiedzy serwisantów nt kotła i procesu spalania - aż mi się program "usterka" przypomniał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 30.09.2014 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Witam, właśnie przymierzam się do rozpoczęcia pierwszego w życiu sezonu grzewczego z piecem na ekogroszek i mam prośbę. Przejrzałem prawie cały wątek (żeby nie było, że nie czytam), ale czy są jakieś ustawienia dla pieca, od których mam zacząć kalibrowanie pieca? Może coś poradzicie? Zakupiony ekogroszek - kopalnia Wesoła, wartość opałowa ok. 29MJ/kg (Suspenser czekam na dostawę od Ciebie w tym tygodniu:) piec- pro-tech eko-duo 18,5 kw z podajnikiem ślimakowym, sterownik Tech ST-480, czujnik pogodowy, zasobnik na ciepłą wodę użytkową 140 litrów, ok 40% podłogówka, 60% grzejniki, zawór czterodrożny, dom z poddaszem użytkowym, niepodpiwniczony, do ogrzania w sumie razem z powierzchnią nieużytkową ok 163 m2, prosty dwuspadowy dach bez okien dachowych- bloczek z betonu komórkowego 25 cm plus 20 cm styropianu grafitowego termonium fasada (współczynnik przewodzenia ciepła 0.032), strop 30 cm wełny skalnej rockwool (współczynnik 0.039), w podłodze 10 cm styropianu, wentylacja grawitacyjna, okna trzyszybowe 6-cio komorowe, współczynnik przenikania ciepła Uw=0.9.. Tak w skrócie: granulacja paliwa - grube, obniżyć współczynniki wentylatora i podawania tak, żeby zdławić moc kotła o 50% i powinno być ok. Dałbym jeszcze ochrona powrotu na 45*C bo 35 to bardzo mało, zwłaszcza przy podłogówce może mocno spadać, temp. zadana kotła 50-55 *C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajwroclaw 30.09.2014 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Tak w skrócie: granulacja paliwa - grube, obniżyć współczynniki wentylatora i podawania tak, żeby zdławić moc kotła o 50% i powinno być ok. Dałbym jeszcze ochrona powrotu na 45*C bo 35 to bardzo mało, zwłaszcza przy podłogówce może mocno spadać, temp. zadana kotła 50-55 *C miałem wątek przenieść, ale widzę, że już to zrobiłeś. Co do odpowiedzi, jakbym jeszcze wiedział jak to zrobić czytam, że piec przewymiarowałem i tak myślałem, tyle, że mniejszych tej firmy nie mieli, a piec sprawdzony, u znajomych piec tej firmy 8 lat chodzi bez problemu. Chciałem maks 15Kw na początku. kotłownia jeszcze nie wystartowała, ale teraz rozbierać wszystko i piec wymieniać, kurde nie bardzo chyba jest możliwość:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 30.09.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 miałem wątek przenieść, ale widzę, że już to zrobiłeś. Co do odpowiedzi, jakbym jeszcze wiedział jak to zrobić czytam, że piec przewymiarowałem i tak myślałem, tyle, że mniejszych tej firmy nie mieli, a piec sprawdzony, u znajomych piec tej firmy 8 lat chodzi bez problemu. Chciałem maks 15Kw na początku. kotłownia jeszcze nie wystartowała, ale teraz rozbierać wszystko i piec wymieniać, kurde nie bardzo chyba jest możliwość:/ Nie masz tragedii. Ja mam piec 16kw a zapotrzebowanie 8kw przy -20 .I żyje z tym piecem prawie 2 lata i mam się dobrze . Spalanie mam na bardzo przyzwoitym poziomie,brak sadzy czy smolenia. Szkoda tracić kasę na wymianę pieca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kajwroclaw 30.09.2014 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Nie masz tragedii. Ja mam piec 16kw a zapotrzebowanie 8kw przy -20 .I żyje z tym piecem prawie 2 lata i mam się dobrze . Spalanie mam na bardzo przyzwoitym poziomie,brak sadzy czy smolenia. Szkoda tracić kasę na wymianę pieca. hmm, to może jeszcze zmieniać jak mi wyraźnie spalanie będzie większe? Ile Ty spalasz? powiem szczerze, że liczyłem na maks2-2,5 tony w sezonie, ale zaczynam się martwić, że będzie więcej, wtedy może rzeczywiście opłacalna byłaby zmiana na mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 30.09.2014 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 kajwrocław - obliczenia do projektu nijak się mają do OZC, niestety te 7kw o którym pisał Suspenser, prawdopodobnie by wystarczyło w zupełności Nie wiesz czy sobie zdajesz sprawę, że wybierając bardzo mocno przewymiarowany piec sprawdzony u znajomych automatycznie masz większe spalanie w tym piecu - tutaj już koledzy co mają takie doświadczenia ci napiszą ile więcej będziesz spalać.... to skoro tak straszysz napisz ile więcej bym spalił u siebie???? Spaliłem za cały sezon opału za 1600zl. Mieszkam w górach...teraz skoro jesteś na tyle światły to ile mniej bym spalił mając piec dopasowany???nie wiem,nie znam się..ty wiesz skoro piszesz. To mnie złości, ktoś ma już piec i teraz pyta i słyszy od nawiedzonych ile to więcej spali..a prawda taka że gdy kupi dobry ster [nie wiem jaki ma,ale jeśli jakiś prosty to zmiana na odpowiedni ster mu pomóc może ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 30.09.2014 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 hmm, to może jeszcze zmieniać jak mi wyraźnie spalanie będzie większe? Ile Ty spalasz? powiem szczerze, że liczyłem na maks2-2,5 tony w sezonie, ale zaczynam się martwić, że będzie więcej, wtedy może rzeczywiście opłacalna byłaby zmiana na mniejszy Ile spalam? na samo Cwu spalałem od 2 do 3,5kg [4 dorosłe osoby ] . Jeśli chodzi o sezon zimowy który zacząłem w październiku to spaliłem miału za 1600zł . Dom mam ciut gorzej ocieplony od ciebie ,ale za to V strefa klimatyczna . W pierwszy sezon niestety z pół tony puścisz z dymem nie potrzebnie,nauka kosztuje . Wiec powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.