Leonwalcz 07.01.2018 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 (edytowane) zdjęcie z przed chwili, rozpalanie ok 17 oczywiście wyłączyłem piec, osłona ślimaka pod samym palnikiem Edytowane 7 Stycznia 2018 przez Leonwalcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jozefg 07.01.2018 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Cosik mi tu nie pasuje.... A wentylator dmucha powietrze? Otwory nie są pozatykane??? Kanał powietrza nie zasypany jakimś miałem czy popiołem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 07.01.2018 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 A jakim grochem palisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Leonwalcz 08.01.2018 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 wentylator dmucha, groszek od lokalnego dostawy (polska kopalnia) chociaż strasznie się bryli, dzis kupie 2 worki innego na próbę, odkurze wloty dolotyuszczelnie chyba też palnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 08.01.2018 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 wiele ci nie pomogę, raz tylko spotkalem się z informacją, że przy mocno koksujacym węglu palnik może sie rozżarzyć do białego, ale żeby cały, to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelo_pl 08.01.2018 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Coś nie tak jest z tym czujnikiem w zbiorniku - jak tak mocno sie nagrzewa to powinien coś sygnalizować - może zmniejsz mu próg alarmu tak by sam wyłączał piec a nie Ty - u mnie normalnie ma w okolicach 30~ 35C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 08.01.2018 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Czerwona robi sie pod palnikiem, przy wyjsciu z pieca gdzie jest czujnik jest goraca. A co to za cudo? znaczy palnik jaki tam masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszpanasiuk 08.01.2018 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Witam, forum śledzę od dawna i do tej pory udało mi się bazować na "probelmach, radach, podpowiedziach" innych. Mam problem z ustawieniem swojego pieca, Defro Eko Duo Uni R. Opisze całą sytuację i licze na waszą pomoc. Pierwszy problem dotyczył ogrzewania podłogowego, po osiągnięciu temperatury zadanej sterownik odłączał pompke od podłogi. Temperatura podłóg w domu spadała, podlogi były zimne. Czujnik zamieszczony zaraz za rodzielaczem na powrocie długo trzymał temperature i nie załączał pompki. Poszedlem za radą pana z infolinii, ktory polecił mi czujnik powiesić luźno. Pompka zaczęła pracowac caly czas z uwagi na to ze czujnik noe osiągał zadanej temperatury 30 stopni na podłodze a ja moglem sobie sterowac temperatura podlogi zaworem 3 drogowym przed rozdzielaczem do podlogowki. Nie wiem czy to prawidłowe rozwiazanie ale o to mi chodzilo, mam caly czas ciepłą podłogę.W tym momencie pojawił sie " problem" z osiagnieciem zadanej temperatury 40 stopni na zaworze 4 drogowym, ltory caly czas pozostaje w minimalnym otwarciu 5%. W zwiazku z tym mam zimne grzejniki. Zwiekszyłem temp. zadaną pieca z 60 na 65 stopni, nic to nie zmieniło. Po zwiększeniu minimalnego otwarcia zaworu do 30% bieżąca temperatura zaworu wzrasta i grzejniki robią się ciepłe. Wydaje mi się że takie ustawienie zatraca sens zaworu 4 drogowego.Prosze o rady lub ewentualne sprostowanie mojego opisu jesli napisałem jakieś bzdury.Nie moge załączyć zdjęć, spróbuje w drugim poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Leonwalcz 08.01.2018 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 dzis zdejmę wentylator sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 08.01.2018 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 W tym momencie pojawił sie " problem" z osiagnieciem zadanej temperatury 40 stopni na zaworze 4 drogowym, ltory caly czas pozostaje w minimalnym otwarciu 5%. W zwiazku z tym mam zimne grzejniki. Zwiekszyłem temp. zadaną pieca z 60 na 65 stopni, nic to nie zmieniło. Po zwiększeniu minimalnego otwarcia zaworu do 30% bieżąca temperatura zaworu wzrasta i grzejniki robią się ciepłe. Wydaje mi się że takie ustawienie zatraca sens zaworu 4 drogowego. Prosze o rady lub ewentualne sprostowanie mojego opisu jesli napisałem jakieś bzdury. Nie moge załączyć zdjęć, spróbuje w drugim poście Pewnie w ustawieniach serwisowych sterownika masz ustawiona ochronę powrotu na 50C i zawor 4d zacznie się dopiero otwierać po uzyskaniu temp > od temp ochrony powrotu. Zawór się zamyka aby nabić temp na kotle. Pytanie czy masz pompę obiegową kotła jeśli nie masz to może być problem z uzyskaniem odpowiedniej temp po zamknięciu 4d. W ustawieniach mozesz dać temp ochrony powrotu na np 30C (do testow) i zobaczysz czy bedzie działać jak chcesz (kwestia taka, że temp powrotu wg DTR powinna być >50C). Ewentualnie mozesz podnieść temp na kotle na 75C choć bez pompy obiegowej kotła może to nic nie dac. Miałem podobny problem. w razie czego pisz priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rozyczka137wp.pl 09.01.2018 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Witam. Proszę o pomoc ponieważ mam problem z niedopalonym węglem. Mam kocioł lumo 18 kw ze sterownikiem ekomaxx700. Mam ustawiony nadmuchowe 25% podawane 8s i przerwa 60 s. Temperatura żądaną 52 stopnie. Ogrzewanie 160 metrów uzytkowych. Dom wybudowany 3 lata temu, ocieplony. Problem polega na tym ze w popielniku mam dużo niedopalonego węgla. Zauważyłam że wypada on z przedniej części paleniska. Popiołu jest dużo wyrzucamy co 2 dni. Spalanie to 25 kg dziennie temperatura w domu to ok. 21 stopni.Co zmienić? Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek11 09.01.2018 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Trzy moźliwości:1. mniej podawaj2. wydluż przerwę podawania3. Zwiększ nadmuch.Stosuj jedną z moźliwości i obserwuj.Pilnuj by temperatura spalin nie była za wysoka ale też by w kotlę sie nie wędziło i nie smołowało.Przykładowo, zwiekszylaś nadmuch, węgiel zaczął sie dopalać ale czopuch jest za gorący.Wtedy zmniejszasz nadmuch ale żeby dopalić węgiel zmniejszasz też podawanie. Nadmuch zmniejszasz tak, by kocioł nie smołował i powoli lub szybciej(różne szkoły) dochodził do zadanej temperatury. Zakładam, że te niedopały nie pochodzą z pracy na podtrzymaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artefix 12.01.2018 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2018 (edytowane) Witajcie, Nie wiem czy nie za wcześnie zaczynam pisać na forum, bo jestem na etapie wygrzewania domu, ale patrząc na Wasze spalania w granicach max 15kg na dobę to robię wielkie oczy i jestem pełen podziwu. Piec chodzi od 15 grudnia 2017 Do rzeczy: Jestem na etapie wygrzewania domu i pozbycia się wilgoci technologicznej. Osuszacz powietrza cały czas pracuje od 4 tygodni i robi robotę. Posiadam piec Galmet KWPD M 25kW z ST-480n z PID. Retorta obrotowa. Zawór 3 drożny na podłogówkę ustawiony na 30* Zawór 4 drożny na grzejniki w automacie. Grzejniki otwarte tylko w garażu i drabinkę w łazience. Reszta zamknięta. CWU nie uruchomiona Cały układ CO pracuje jako jeden układ zamknięty z ciśnieniem 1,3 bar Na zewnątrz jest ~0*, wewnątrz utrzymuje się 14-15* Moc kotła ustawiona na 100% i spalanie jakieś 40kg na dobę w PID . Czyli zasobnik starcza na jakieś 4 doby Sterownik chodzi w PID. Temp zadana 70* Powrót trzyma się na poziomie 36* (ustawione min. 30*) Moc kotła na 100% Kociołek pracuje w temp 60* - 70* Co zrobiłem: Trybem ręcznym dobiłem do temperatury zadanej. Przełączyłem w dwustan z nastawami 7s / 30s nadmuch 50% Temperatura z 70* spadła do 50* przy tych ustawieniach w 13 minut !!! więc coś nie halo. Więc mowię sobie: ciękawe co zrobisz jak podkręcę ci parametry: podawanie 15s, przerwa 20s, nadmuch 80%. w ciągu ~10 minut dobił do zadanej i wytrzymał 3 minuty. Po przełączeniu w PID sterownik wyświetla temperaturę spalin, która wynosiła 113*. W dwustanie temp spalin nieaktywna. O dziwo przy tych nastawach popiół był taki sam jak w PID. Całkowicie dopalony ze spiekami średnicy 1-4 cm kształku kalafioru, które przy dotknięciu pogrzebaczem kruszą się. Czy da się ograniczyć spalanie? Czy zacząć grzebać w Menu Serwisowym, żeby zrobić bardziej ekonomiczne spalanie w PID? Próbować ustawić piec w dwustanie? Nie uśmiecha mi się utrzymywać polskich kopalni i dystrybutorów kupując tonę co 3 tygodnie. Edytowane 13 Stycznia 2018 przez Artefix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelo_pl 13.01.2018 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2018 @Artefix wygrzewasz dom grzejąc sam garaż ? To co to za wygrzewanie domu ? Sam sobie generujesz starty. Pomieszkasz kilka lat to sam dojdziesz do tego że nie ma sensu grzać garażu - u mnie przy -2 C na zewnątrz bez grzania dzisiaj było +15 C . Poza tym nie wiem czy nie za dużą masz temp. na kotle ja na swoim od 8 lat trzymam maks do 56 C i nic się z piecem nie dzieje. A palić najlepiej w PID . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artefix 13.01.2018 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2018 (edytowane) @Artefix wygrzewasz dom grzejąc sam garaż ? To co to za wygrzewanie domu ? Sam sobie generujesz starty. Pomieszkasz kilka lat to sam dojdziesz do tego że nie ma sensu grzać garażu - u mnie przy -2 C na zewnątrz bez grzania dzisiaj było +15 C . Poza tym nie wiem czy nie za dużą masz temp. na kotle ja na swoim od 8 lat trzymam maks do 56 C i nic się z piecem nie dzieje. A palić najlepiej w PID . Pawelo, garaż mam na parterze w bryle budynku. Tam też mam jeszcze mokry sufit, wiec grzeje. całość opisalem w poście. Poza tym wejscie na poddasze mam zamknięte bo nie mam skonczonej calej izolacji dachu (robię skosy). Na calym parterze chodzi podlogowka. Teraz na zewnątrz jest -5, aw środku +15. Jak tylko mogę to wietrzę: otwieram okna na ~20 min, zamykam, grzeję, otwieram i tak w kółko (ale to nie w tym temacie powinienem pisać) Jeżeli dziś miałeś bez grzania +15 i grzejesz 8lat tzn masz dom wygrzany i ocieplony. Jestem jeszcze te 9 lat za Tobą. Zmniejsze temp zadaną tak jak mowisz do 60 st. Moc kotla tez zmniejszylem wczoraj do 80%. Narazie daje radę. Zmniejszać dalej? Edytowane 13 Stycznia 2018 przez Artefix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 14.01.2018 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Pawelo, garaż mam na parterze w bryle budynku. Tam też mam jeszcze mokry sufit, wiec grzeje. całość opisalem w poście. Poza tym wejscie na poddasze mam zamknięte bo nie mam skonczonej calej izolacji dachu (robię skosy). Na calym parterze chodzi podlogowka. Teraz na zewnątrz jest -5, aw środku +15. Jak tylko mogę to wietrzę: otwieram okna na ~20 min, zamykam, grzeję, otwieram i tak w kółko (ale to nie w tym temacie powinienem pisać) Jeżeli dziś miałeś bez grzania +15 i grzejesz 8lat tzn masz dom wygrzany i ocieplony. Jestem jeszcze te 9 lat za Tobą. Zmniejsze temp zadaną tak jak mowisz do 60 st. Moc kotla tez zmniejszylem wczoraj do 80%. Narazie daje radę. Zmniejszać dalej? Co prawda patrzac na szybko w DTR kotła nie znalazlem takiej info ale zaleca się aby temp powrotu wynosiła 50C lub 55C na zasilaniu spokojnie mozesz dac 75. Nie bardzo wiem co to za parametr moc kotła w % bo mam inny sterownik. Jeśli chodzi o moje doświadczenia z PID (mimo, że użytkownicy forum pisza tylko PID) to wg mnie na PID idzie więcej węgla i to żyje troche swoim życiem i przynajmniej ja mam problemy zeby to wyregulować jak powinno być. Na ustawieniach manualnych wszystko działa jak chce. Wydaje mi się, że nadmuch to masz zdecydowanie zbyt duży bo przy 80% sporo ciepła spiernicza do komina. Podmuch to tak max 50/55%. Im mniejsza temp spalin tym większa sprawność kotła (oczywiście w granicach rozsądku). Tak samo wg mnie spokojnie możesz wydłużyć przerwę podawania (obserwuj co się dzieje i czy temp na kotle rośnie (bo jeśli spada zamiast rosnąć znaczy, że przerwa zbyt długa) przy podawania 15s przerwę na początek ustawiłbym na 60s i zobaczysz co się dzieje. Obecnie mam 23/160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 14.01.2018 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 (edytowane) Temperatura z 70* spadła do 50* przy tych ustawieniach w 13 minut !!! więc coś nie halo. Kwestia też jest taka dlaczego spada ci z 70 na 50? Jeśli kocioł pracuje w automacie to histereza powinna byc ustawiona na 2C czy 5 C a nie 20C. Przy stałym przepływie i nastawach, podłogówka bez zmian 30C i dwa grzejniczki o stałej (???) zadanej temperaturze. Wiec kocioł powinien pracować w okolicy zadanej temp. czyli w przedziale 65 do 75. Przypuszczalnie możesz mieć zle wyregulowane zawory 3D lub 4D - regulacja działa zbyt szybko lub zbyt wolno i dlatego temp na kotle tak gwałtownie spada. Bardziej bym obstawiał na 4D. Siłownik zaworu 4D powinien działać wolno i mieć mały skok, bo czujniki temp działają bardzo wolno i przy szybkim działaniu siłownika będą jaja. Wyregulujesz zawory, opanujesz te skoki o 20C na kotle - wszystko będzie działać płynnie to i zużycie węgla spadnie. Edytowane 14 Stycznia 2018 przez doin_oakenhelm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MPodly 14.01.2018 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2018 Mój pierwszy kontakt z jakimkolwiek piecem i problem ze spiekami. Mam problem z ustawieniem pieca na ekogroszek. Robią się duże spieki. Jest to moja pierwsza przygoda z piecem nigdy nie miałem z żadnym do czynienia. Jest to trochę dla mnie czarna magia. Piec Galmet Eko-gt KWP 12Ekogroszek Zalakr Specjal (w teorii 28Mj/kg)Zawartosc pyłu 3% zawartość siarki 0.6% Ustawienia:Temperatura pieca 55stopniTryb pracy kotła automatycznyCzujnika zew brakParametry podtrzymania 8s przerwa 9minNadmuch podrzymanie 0Parametey pracy min podawanie 1s dł cyklu 50sMoc min kotła 33%Wydajność podajnika 12.5kg /hMoc dmuchawy 20%Regulacja spalania Moc kotła Dmuchawa33%. 24%50%. 25%65%. 26%80%. 27%100%. 29% Jakieś ustawienia nadają się do zmiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artefix 15.01.2018 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Kwestia też jest taka dlaczego spada ci z 70 na 50? Jeśli kocioł pracuje w automacie to histereza powinna byc ustawiona na 2C czy 5 C a nie 20C. Przy stałym przepływie i nastawach, podłogówka bez zmian 30C i dwa grzejniczki o stałej (???) zadanej temperaturze. Wiec kocioł powinien pracować w okolicy zadanej temp. czyli w przedziale 65 do 75. Przypuszczalnie możesz mieć zle wyregulowane zawory 3D lub 4D - regulacja działa zbyt szybko lub zbyt wolno i dlatego temp na kotle tak gwałtownie spada. Bardziej bym obstawiał na 4D. Siłownik zaworu 4D powinien działać wolno i mieć mały skok, bo czujniki temp działają bardzo wolno i przy szybkim działaniu siłownika będą jaja. Wyregulujesz zawory, opanujesz te skoki o 20C na kotle - wszystko będzie działać płynnie to i zużycie węgla spadnie. Podejrzewam, że temperatura tak szybko spada, bo jest za duży odbiór ciepła - dom nie ocieplony więc duże zapotrzebowanie. Widocznie piec musi chodzić na prawie pełny gwizdek. Zawór 3D mam na podłogówkę i jest on ręczne sterowany. Zawór 4D mam na grzejniki i chodzi w automacie. Zmniejszyłem moc kotła do 80% i chodził spokojnie dalej. Po dobie zauważyłem, że spalanie zmniejszyło się do ~ 32kg / dobę, więc już wiem od czego jest ten parametr. Zmniejszając moc kotła to tak samo jakbym wydłużał przerwę i zmniejszał nadmuch w dwustanie. Więc doin_oakenhelm czasy podawania i przerwy nie zmienię manualnie jeżeli jest w PID. Następnie zmniejszyłem temp zadaną do 60* i niestety zawór 4D zamknął dopływ na grzejniki, bo powrót nie osiągnął temp zadanej 30* (to i tak za mało wg DTR). Wówczas powrót utrzymywał się na poziomie 18-20*. Podniosłem zadaną spowrotem tym razem co 2 stopnie, i od 68* zadanej dopiero przed chwilą 4D puścił ciepłą wodę z pieca na grzejniki. Myślę, że piec będzie pracował jak powinien dopiero jak uruchomię pompę na CWU, a to jeszcze trochę potrwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 15.01.2018 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2018 Podejrzewam, że temperatura tak szybko spada, bo jest za duży odbiór ciepła - dom nie ocieplony więc duże zapotrzebowanie. Myślę, że piec będzie pracował jak powinien dopiero jak uruchomię pompę na CWU, a to jeszcze trochę potrwa... Odbiór odbiorem - ale z tego co piszesz masz puszczona tylko podlogę na parterze i grzeniczek w łazience i garażu, a całe poddasze jest odcięte. Jeśli grzejesz podłogę na 30C to powrót z podłogi po pewnym czasie grzania będzie na poziomie 25C i dodatkowa dwa grzejniczki - nie może być tak ze piec który ma 25kW nie daje rady. Coś jest, albo wyregulowane albo zrobione. Zasadnicze pytanie - czy masz pompę obiegową kotła? Bo jeśli nie masz pompy na kotle to na 90% to jest przyczyna tego, że to tak działa a właściwie nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.