klimator 25.08.2014 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam Czytam forum i im dłużej czytam to już sam nie wiem Jak skutecznie wykończyć balkon nad wykuszem ?? Czy takie rozwiązanie jest poprawne ??: 1. Płyta balkonu 2. warstwa wyrównawcza ze spadkiem 3. Folia w płynie ( ewentualnie masa bitumiczno - polimerowa ) 4. termoizolacja ( styropian dach/podłoga/parking) 5. folia 6. wylewka 7. hydroizolacja np. Superflex D1 czy coś z zatopioną obróbką blacharską 8. Płytki Proszę o porady i uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 26.08.2014 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Brakuje paroizolacji. Tam gdzie chcesz dać o zgrozo folię w płynie daj masę KMB, membranę samoprzylepną lub jak kiedyś papę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klimator 27.08.2014 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Hej jednak zmieniła się troszkę koncepcja i będzie tak: 1. Płyta balkonu 2. grunt 3. warstwa wyrównawcza ze spadkiem 4. Izolex Cemizol 2EP - 2 wastwy 4. termoizolacja ( styropian dach/podłoga/parking) 5. folia budowlana 6. wylewka 7. Izolex Cemizol 2EP - 2 warsty 8. klej 9. płytki Mam nadzieję że nie będę żałował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 28.08.2014 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Nie znam tego wynalazku co się zwie cemizol, ale stawiam, że jest paroprzepuszczalny więc nie może być paraizolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 02.09.2014 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2014 (edytowane) Cześć, dozrc: możesz podpowiedzieć, czy papę termozgrzewalną da się przygrzać do ramy drzwi balkonowych j i profili pod okiennych (są z tego samego materiału co ramy). Oczywiście, nagrzewając tylko papę i dociskając, bez podgrzewania okien Mam jeszcze rolkę papy samoprzylepnej jako alternatywa. Chyba, że to jest niełatwe zadanie, to będę musiał pomyśleć o membranach, o których czytałem, że polecasz do zastosowania jako pierwsza izolacja na warstwie spadkowej. Edytowane 2 Września 2014 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odsłowadosłowa 11.09.2014 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2014 paroizolacja!!!koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 12.09.2014 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Wszystko zależy od wykonawcy, ale by było to szczelne raczej zalecam membrany np. samoprzylepne maty bitumiczne a łączenia dla bezpieczeństwa wysmarować jakąś masą uszczelniającą np. bitumiczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 12.09.2014 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 (edytowane) Zdecydowałem się już na membranę KSK-ABDICHTUNGSBAHN Schomburga. Papę wykorzystam na chudziaku w garażu na wannę. Czy zwykły balkon izolować w identyczny sposób, jak ten nad wykuszem (pomieszczeniem ogrzewanym)? Czy jesteś w stanie coś podpowiedzieć nt izolacji termicznej balkonu na wykuszu? Niestety mam bardzo mało miejsca. Teraz jest 9 cm i spadek w stronę drzwi balkonowych. Spadek muszę raczej wykonać przez przeszlifowanie powierzchni wykuszu. Będzie tam 10, maksymalnie 11cm (jak wjadę płytkami trochę na ramę drzwi balkonowych). Liczę mocną wylewkę jakieś 4cm (wystarczy?), płytki jakieś 1,5cm. Zostaje mi maksymalnie 5cm na izolację cieplną. Chciałbym zastosować płyty http://www.steinbacher.pl/pl/product/steinothan-107.html tylko czy one się nadają do zastosowania na balkonie? I czy to na wykuszu nadal nie jest za mało? Myślałem ewentualnie nad ociepleniem wykuszu od wewnątrz na suficie taką samą płytą PUR (5 czy 10 cm), tylko pytanie gdzie wypadnie punkt rosy w tym wypadku lub nad zastosowaniem aerogelu na samym wykuszu (ale to są kosmiczne kwoty trochę). Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Michał Edytowane 12 Września 2014 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 13.09.2014 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Zwykły balkon w teorii nie potrzebuje paroizolacji, ale jeśli jako tą warstwę używasz np. dobrej membrany samoprzylepnej to spełnia ona również rolę hydroizolacji pośredniej co się szczególnie przydaje w razie "W" przy klasycznym układzie warstw z wyłożeniem ceramicznym.W kwestii ocieplenia to 5 cm jest to mało, gdy dziś standardem nad pomieszczeniem jest nawet 20cm XPS (lub kilka cm mniej PUR/PIR). Aerogel to inna bajka, ale ceny pewnie znasz. Pewnie, że jakimś rozwiązaniem jest ocieplenie od spodu nawet wełną na ruszcie z zabudową GK tylko istnieje prawdopodobieństwo, o którym piszesz przy tak cienkiej izolacji od góry.Rozwiązaniem dla ciebie mogłoby być zrezygnowanie z płytek na rzecz odwrócenia warstw - taras wentylowany.Robisz DOBRĄ hydroizolację na spadku a balkon wykładasz np. deskami. Ocieplenie może wylądować między legarami (XPS nie boi się wody), a plus taki że wierzch desek może wylądować grubo powyżej otworów odwodnieniowych ramy okiennej czym zarabiasz centymetry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 13.09.2014 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Witam wszystkich. Dozrc, a co byś polecił jako hydroizolacje na taras nad garażem nieogrzewanym? W tej chwili są już wszystkie warstwy, wraz z 20cm styropianu szara termoorganika/ niestety nie xps bo w projekcie był zwykły/, obróbki blacharskie też już są, brakuje tylko wierzchniej warstwy....I własnie rodzi sie pytanie, co zastosować???Wykończyć chcę zwykłymi szarymi płytami chodnikowymi 30*30Dziekuje i pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 14.09.2014 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Jak jest odwodnienie - krawędziowe po spadku (1, 2 kierunki) czy punktowe (spust, przelew)?Płyty będą na sucho czy na zaprawie?Jaka to powierzchnia?Ile i jakiej wylewki jest na tym styropianie?Wylewka jest do ściany budynku czy do termoizolacji? Jak poznam szczegóły to napiszę co bym zastosował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Schatje 14.09.2014 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Dozrc, dzieki za zainteresowanie. Juz odpowiadam: odwodnienie krawędziowe po spadku , 2 kierunki płyty właśnie nie wiem jak by było lepiej...na sucho czy na zaprawe, jak myślisz??? /na sucho może?/ powierzchnia coś ok 20m2 wylewka z betoniarki z uszczelniaczem 6-8cm wylewka do termoizolacji Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 14.09.2014 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) W sumie, to czemu nie zeszlifować więcej tego wykuszu? Jeżeli zbrojenie by na to pozwoliło? Jutro sprawdzę na jakiej wysokości jest mniej więcej góra zbrojenia i ile można pozbyć się stropu (monolityczny 20cm) w tym miejscu. Jeżeli to nie wyjdzie, mam chyba trzy wyjścia: 1. Zamontować 5 cm aerożelu - w cenach na polskich stronach jakieś 1800 PLN netto (na zagranicznych jest trochę taniej). Może chodzą na to rabaty po 50%? wtedy byłoby to znośne. 2. Położyć 5 cm płyt PUR w aluminium, przeżyć większe straty ocieplenia w tym miejscu, co mnie tak bardzo nie boli, tylko czy przy tej grubości nie będzie problemu z wilgocią od środka na suficie? (BK24, grafit 20cm na ścianach, wentylacja mechaniczna). 3. Jak wyżej i do tego dodatkowo 5 lub 10 cm płyt PUR od wewnątrz na suficie - tylko muszę kogoś poprosić o sprawdzenie w którym miejscu wypadnie punkt rosy przy takich warstwach i czy powinna być tu jakaś paroizolacja? dozrc: możesz napisać rozkład warstw w tarasie wentylowanym? Z góry dziękuję Edytowane 14 Września 2014 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozrc 16.09.2014 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Schatje, zalecałbym zaizolowanie masą KMB (Okoplast 2K, Pecimor 2K itp.), a dylatacje (strefowe i obwodowe) oraz styk z blacharką doszczelnić dodatkowo taśmą (np. Pecitape Objekt). Taśmę wkleić na masę KMB, ale by nie było za dużych zgrubień lepiej zainwestować w masę bez wypełniacza styropianowego (dlatego zaproponowałem Okoplast, Pecimor tańszy ale z racji wypełniacza powstanie zgrubienie). Do blachy taśmę można przykleić poliuretanowym uszczelniaczem (PCI Elritan, Sika Sikaflex etc.).Na grubo (4-5kg/m2) położoną masę zalecam włókninę 200-300g a płytki układać na foliowych woreczkach z zaprawą.Jedyne co będzie w tym "niefachowe" to izolacja do ocieplenia, a nie na ścianie, ale czasem jest za późno by robić zgodnie ze sztuką. Innym, ale droższym rozwiązaniem jest np. samoprzylepny EPDM Resitrix, ale do tego potrzeba już fachowego wykonawcy, bo zgrzewany jest gorącym powietrzem. putek, taras wentylowany to taki, w którym woda odprowadzana (drenowana) jest po hydroizolacji znajdującej się pod okładziną wierzchnią. Wykonany może być z drewna, płyt betonowych. Pozostałe warstwy jak dla tradycyjnego tarasu.Co innego taras w formie odwróconej (jak dachy odwrócone). W skrócie to taki, w którym hydroizolacja jest pod termoizolacją (czyli ocieplenie pływa w wodzie).Oba rozwiązanie można łączyć i masz wtedy dla przykładu:- płyta konstrukcyjna- warstwa spadkowa (związana)- hydroizolacja (mineralna, bitumiczna lub membranowa np. EPDM)- termoizolacja lubiąca wodę (XPS)- okładzina (drewno, płyty)Przy drewnie tak jak pisałem można pokusić się o termoizolację między legarami o ile nie przejmie się ktoś mostkiem termicznym pod legarem. Edytowane 16 Września 2014 przez dozrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Weronika Urb 18.11.2015 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Witam Na wiosnę czeka mnie wykonanie wylewki na wykuszu. Czytam wiele na forum ale są różne sposoby na wykonanie termoizolacji, i różne środki do ich zastosowania. Miejsca na wykonanie jest niewiele bo w sumie niewiele ponad 10 cm, więc oprócz izolacji balkonu, planuję na suficie dać ok 10-15 cm styropianu gdyż sufit będzie obniżony. Jeśli chodzi o sam balkon to dałbym na płytę żelbetową po kolei: - izolacyjna masa bitumiczna Greinplast IBD - styropian podłoga o jak najlepszych parametrach izolacyjnych ok. 5cm - folia budowlana - wylewka ze spadkiem do zewnątrz - folia w płynie - okucie z blachy płaskiej wokół balkonu - płytki czy tak będzie ok ? jakieś ważne wskazówki ? jak wywinąć folię ? obecnie w wykuszu po obfitych opadach w wykuszu mamy mokre ściany. Prawdopodobnie woda spływa z płyty na ściany (brak elewacji) i pustak pije wodę. Na zimę planuję prowizorycznie zabezpieczyć płytę linoleum ze spadkiem aby woda nie spływała na ściany. Płyta lana była kiedy przyszła ulewa i nie zadbano by spadek był w kierunku zewnętrznym. Proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janko_fachura 29.11.2015 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Aby właściwie wykończyć element budynku o którym piszesz należy: 1. Wykonać spadek na płycie konstrukcyjnej w kierunku do krawędzi tarasu min. 1,5% 2. Wykonać izolację np. Greinplast IBD lub Greinplast I2S z uszczelnieniem połączenia ściany i płyty betonowej min dwie warstwy po 1mm 3. Koniecznie odpowiedniej grubości termoizolacja z nienasiąkliwego styropianu XPS - powinno być co najmniej 15cm. Inne rozwiązania niestety będą niewłaściwe - zbyt cienka warstwa styropianu 5cm niestety będzie przemarzała powodując występowanie mostka termicznego o dużych rozmiarach. Ocieplanie powierzchni ścian od wewnątrz jest niewłaściwe gdyż prowadzi do kondensacyjnego narastającego zawilgocenia ścian, a w tym przypadku można mieć pewność że wystąpi. 4. Na termoizolację folia 5. Wylewka dociskowa min. 5cm ze zbrojeniem 6. Listwy krawędziowe ale nie z blachy bo na pewno skoroduje, tylko systemowe z aluminium zabezpieczonego farbą. 7. Hydroizolacja Greinplast I2S, na pewno nie folia płynna gdyż są to izolacje wewnętrzne których nie można skutecznie stosować na zewnątrz 8. Płytki Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drkazik 07.03.2016 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2016 Aby właściwie wykończyć element budynku o którym piszesz należy: 1. Wykonać spadek na płycie konstrukcyjnej w kierunku do krawędzi tarasu min. 1,5% 2. Wykonać izolację np. Greinplast IBD lub Greinplast I2S z uszczelnieniem połączenia ściany i płyty betonowej min dwie warstwy po 1mm 3. Koniecznie odpowiedniej grubości termoizolacja z nienasiąkliwego styropianu XPS - powinno być co najmniej 15cm. Inne rozwiązania niestety będą niewłaściwe - zbyt cienka warstwa styropianu 5cm niestety będzie przemarzała powodując występowanie mostka termicznego o dużych rozmiarach. Ocieplanie powierzchni ścian od wewnątrz jest niewłaściwe gdyż prowadzi do kondensacyjnego narastającego zawilgocenia ścian, a w tym przypadku można mieć pewność że wystąpi. 4. Na termoizolację folia 5. Wylewka dociskowa min. 5cm ze zbrojeniem 6. Listwy krawędziowe ale nie z blachy bo na pewno skoroduje, tylko systemowe z aluminium zabezpieczonego farbą. 7. Hydroizolacja Greinplast I2S, na pewno nie folia płynna gdyż są to izolacje wewnętrzne których nie można skutecznie stosować na zewnątrz 8. Płytki Powodzenia Witam. Jesli chodzi o pkt.3. To mam takie przemyslenia skoro nie ma zbyt wiele miesca na pełna izolacje termiczną to nie warto by było dać np. 5 czy 8 cm XPS i pod nim matę termiczna np. FOLTERM duo lub ALUFOX (zastępującą ok. 10 cm styropianu)? Dodatkowo bedziemy mieć zabezpieczenie paroizolacyjne i ekran promieniowania podczerwonego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek_80 17.06.2016 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 Mam pytanie dotyczące hydroizolacji i wylewki na swoim balkonie. Teraz będą mi robić właśnie ocieplenie (2x12cm styropianu twardego) i wylewkę betonową. Trochę nietypowo bo już po elewacji. Przesyłam zdjęcia: Mam pytania: 1) Czy dać pod oknem jeszcze dylatację np. z cienkiego styropianu 2cm? 2) Ponieważ wylewka będzie miała wysokość taką samą jak ta warstwa czołowa styropianu - czy wystarczy później pociągnąć ten styropian taką masą Sopro, Mapei? Na zdjęciu nie ma, ale do tego styropianu został już zamontowany okapnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej733 17.06.2016 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 muisz mieć szczelna powierzchnie pod wylewka i nad wylewka, jeżeli dobrze rozumiem to wsadzając styropian robisz przejście wody przy oknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek_80 17.06.2016 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 Andrzeju znalazłem coś takiego w Internecie:http://irbis-kancelaria.pl/images/leksykon/taras_ogrzew/irbis_taras_ocieplenie_22.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.