maaradv 05.09.2014 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Zakładam nowy temat bo nie znalazłem odpowiedzi w tych watkach, które już się pojawiły. Przed zimą chciałbym nawieść humus na działkę ale zanim to zrobię to mam do wykonania prawie 50 słupków podporowych pod tarasy drewniane Gleba to praktycznie sama glina głębiej iły. Większy taras będzie w kształcie "L" dłuższy bok 12 m krótszy 5m szerokość tarasu 4 m. Chcę wypożyczyć spalinową wiertnicę i wykonać słupki w odstępach 2m pod belkę nośną (legar 70x140 mm ) i 1,5 m pod (kontr-legary 45x70mm ) . Moje pytanie dotyczy słupków betonowych. Będę wiercił na około 90 cm w głąb i 20 cm będzie w szalunku z rury PCV ponad gruntem. Jak zbroić takie słupki? czy pręt fi6 4 szt połączony strzemieniem wystarczy? A może lepiej kupić siatkę Q188 z pręta fi 6 pociąć w prostokąty o wymiarach np 90cm x 45 cm zawinąć w walec na twardej rurze i związać drutem, Czy średnica słupka 20 cm wystarczy czy lepiej 25 cm Betonu wyjdzie mi między 1,5 a 1,8 M3 chcę zamówić gotowy z betoniarni czy trzeba go wibrować po wlaniu do otworu, czy wystarczy prętem "po-ubijać" Jak wszystko wyschnie będę nawiercał w środku słupów otwory pod pręt gwintowany fi12 na który patrząc od dołu pójdzie: 2 x nakrętka, podkładka kwadratowa, przewiercona belka nośna (legar), podkładka okrągła, nakrętka. Na koniec nadmiar pręta obetnę. To mój pierwszy tak rozbudowany projekt całą krytykę biorę na klatę, nie żałujcie sobie tylko konstruktywnie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 05.09.2014 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 (edytowane) Osobiście (choć nie jestem budowlańcem) zrobiłbym tak:- w ogóle tych słupów nie zbroił. Jak dasz mocny beton, typu B20, to moim zdaniem z tym słupem nie ma prawa się nic dziać. Ewentualnie, jeśli się uprzeć na zbrojenie, maksimum co bym dał to jeden pręt na całą długość słupa, np. fi8 żebrowany. Dawanie wieńców wydaje mi się dużą przesadą, tu nie będzie jakichś dużych obciążeń.- pręt gwintowany dałbym już w trakcie zalewania. Najlepiej kupić takie pręty, jakie stosuje się do mocowania murłaty, czyli na końcu zagięty w L, dzięki temu będzie dobrze siedział w betonie, łatwo też go osadzić, bo nie osiada. Przy mocnym betonie z betoniarni, z kruszywem, nie powinieneś mieć problemu, że ten pręt się osuwa w mokrym betonie itd. - pewnie dobrze mieć taki wibrator, bo gęsty beton z betoniarni może nie zagęścić się w tak wąskim otworze tylko przy użyciu kija. - najważniejsze jest, żeby dno słupa betonowego znalazło się poniżej głębokości przemarzania dla twojego terenu, szczególnie że teren masz nieciekawy(glina),- Co do średnicy, pamiętaj że jak dasz dużą średnicę to to co będzie wystawało ponad grunt będzie kiepsko wyglądać. Zastanowiłbym się nawet, czy nie zrobić tak, że wykop zrobić większej średnicy (typu 20-25cm), natomiast to co będzie wystawało ponad grunt zrobić np. fi150. Pzdr Edytowane 5 Września 2014 przez homecactus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaradv 05.09.2014 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 dzięki za rady.faktycznie łatwiej użyć mocniejszego betonu niż kręcić zbrojenia, zwężenie słupka ponad gruntem to super pomysł, muszę tylko pokombinować jak ustawić szalunek z rury mniejszej średnicy na większym otworze. u mnie głębokość przemarzania jest na około 1m z tymi fajkami do murłaty może być taki problem że ona maja gwint tylko na końcówce a mi zależy na możliwości regulacji wysokości legara poprzez kręcenie dolnymi nakrętkami. Może rozwiązaniem będzie zagięcie końcówki pręta gwintowanego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 05.09.2014 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 z tymi fajkami do murłaty może być taki problem że ona maja gwint tylko na końcówce a mi zależy na możliwości regulacji wysokości legara poprzez kręcenie dolnymi nakrętkami. Może rozwiązaniem będzie zagięcie końcówki pręta gwintowanego Zaginanie pręta gwintowanego pewnie jest dobrym pomysłem. Ale tak czy inaczej, musisz ustawiać wszystko pod żyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaradv 06.09.2014 19:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Czy ktoś jeszcze kto robił taras drewniany na słupach betonowych może potwierdzić ze zbrojenie słupków jest zbędne przy zastosowaniu mocnego betonu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
platini 07.09.2014 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2014 Czy ktoś jeszcze kto robił taras drewniany na słupach betonowych może potwierdzić ze zbrojenie słupków jest zbędne przy zastosowaniu mocnego betonu ? ja robiłem tak: wywierciłem 1,5 m dziurę... w to beton B25... zawibrowałem wibratorem... w to wsadziłem 3 pręty karbowane fi 12 mm o długości 1,2 m (pręty w odstępach od siebie ok 10 cm ,tak żeby były w otulinie betonu)... uważam ze ta cześć, która będzie wystawać ponad grunt będzie narażona na łatwe uszkodzenie /złamanie i potrzebne jest tam zbrojenie chociażby z 1 pręta..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaradv 08.09.2014 10:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2014 ja robiłem tak: wywierciłem 1,5 m dziurę... w to beton B25... zawibrowałem wibratorem... w to wsadziłem 3 pręty karbowane fi 12 mm o długości 1,2 m (pręty w odstępach od siebie ok 10 cm ,tak żeby były w otulinie betonu)... uważam ze ta cześć, która będzie wystawać ponad grunt będzie narażona na łatwe uszkodzenie /złamanie i potrzebne jest tam zbrojenie chociażby z 1 pręta..... dzięki, też tak chyba zrobię, chcę wiercić na 1m poniżej poziomu gruntu mocny beton i pręty luzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.