_Porter_ 17.09.2014 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Ściany z bloczków gazobetownowych z wkładką z wełny mineralnej 10 cm łączna grubość ściany 42 cm, budynek budowany w 1993 roku. Rachunki za gaz idzie przeżyć . Przydałoby się małe odświeżenie elewacji więc współwłaściciele mówią żeby od razu ocieplić. Stąd moje pytania. 1. Czy ocieplać taki budynek czy pozostać przy malowaniu? Czy koszt inwestycji przyniesie "wymierny" efekt i się zwróci w sensie czy odczuje to na rachunkach za gaz ? 2. Czy można taki budynek ocieplić styropianem czy w grę wchodzi tylko wełna? Niektórzy "fachowcy" twierdzą że nie ma problemu żeby dać styropian inni natomiast że jak jest wełna w środku to ocieplać wełną. Dlatego proszę o ewentualne rady i sugestie. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 17.09.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2014 Według mnie jeżeli ocieplać - to wełną. Jeśli dasz styro ton wilgoć będzie w ścianie. Tym bardziej że i beton i wełna całkiem ładnie ją przepuszczają. Nie wiem jakie są tynki w środku, ale jak już to wełna mineralna i jakiś tynk co jak się to ładnie nazywa jest paroprzepuszczalny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Porter_ 19.09.2014 09:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Tez jestem zdania że jak już to powinna być to wełna - niestety jest to droższe rozwiązanie. Ale i tak w zimie zamierzam zaprosić kogoś z kamerą termowizyjną żeby zobaczyć czy dużo ucieka ciepła bo jak są małe straty to może nie warto dodatkowo ocieplać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paroofka 30.09.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Pytanie czy docieplenie się w ogóle opłaci kosztowo. Zejdziesz coś tam z "U" ściany, ale moim zdaniem oszczędność na rachunkach będzie niewielka. Bo ile może być? 10% kosztów w dół? Trzeba by sobie to przeliczyć. Znam człowieka, który ma docieplony jednowarstwowy materiał, czyli Porotherm 44. Zrobił to właśnie wełną (10 cm). Nie tylko stworzył sobie bunkier o grubości prawie 60 cm, to z obniżenia kosztów ogrzewania niewiele mu wyszło. Moim zdaniem Polska nie jest też aż takim biegunem zimna. W moim regionie ubiegłej zimy było może z 10 dni z mrozem przez całą dobę... Global warming is coming! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_Porter_ 02.10.2014 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Moim zdaniem Polska nie jest też aż takim biegunem zimna. W moim regionie ubiegłej zimy było może z 10 dni z mrozem przez całą dobę... Global warming is coming! Ja mieszkam bliżej wschodniej granicy więc u mnie trochę chłodniej a i dostawy gazu niepewne Co do obniżenia wysokości rachunków to też mam podobne odczucia bo o ile może coś się oszczędzi to zwrotu kosztów ocielenia raczej bym nie doczekał ale dla przekonania współ. wezmę kogoś z kamerą termowizyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.10.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 (edytowane) Według mnie jeżeli ocieplać - to wełną. Jeśli dasz styro ton wilgoć będzie w ścianie. Tym bardziej że i beton i wełna całkiem ładnie ją przepuszczają. Nie wiem jakie są tynki w środku, ale jak już to wełna mineralna i jakiś tynk co jak się to ładnie nazywa jest paroprzepuszczalny Beton komórkowy i wełna w ścianie 3W to jest brak izolacji .. nie że wełna ją przepuszcza ! tylko w cale jej nie hamuje ... i pcha się jej tyle tam gdzie jest zwyczajnie zimno ... wystarczy zobaczyć to wełna ... i w tych samych warunkach EPS jakie są tynki w środku, ale jak już to wełna mineralna i jakiś tynk co jak się to ładnie nazywa jest paroprzepuszczalny.... tak .. to bardzo gruby błąd .. nie można wpuszczać pary wodnej w ścianę ! kto cie tego nauczył ? Tynk ma być wymalowany farbą która możliwie mocno spowolni dyfuzję pary wodnej w głąb !!! inaczej to można zapomnieć, że w murze jest izolacja termiczna Znam człowieka, który ma docieplony jednowarstwowy materiał, czyli Porotherm 44. Zrobił to właśnie wełną (10 cm). Nie tylko stworzył sobie bunkier o grubości prawie 60 cm, to z obniżenia kosztów ogrzewania niewiele mu wyszło. Moim zdaniem Polska nie jest też aż takim biegunem zimna. W moim regionie ubiegłej zimy było może z 10 dni z mrozem przez całą dobę... Global warming is coming! tak bo mu wełna oddycha .. stąd mu nic to nie dało .. wełna "oddycha" tylko tynk na elewacji już nie ... oj ludzie ludzie ... to są zabawy w izolację ... i tłumaczenie że 220 z gniazdka jest dobre do masażu .. to ten sam poziom bzdur jak z oddychaniem ścian .. Edytowane 2 Października 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 02.10.2014 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Zakładam, że dom jest budowany dawnymi metodami a nie tymi obecnymi i nawet tynki c/w w środku spełniają swoje funkcje. I te na zewnątrz i te wewnątrz. Niegdyś ich skład był deczklo inny niż dziś i swoją rolę pełniły. Więc po cholerę to demolować?Wiem, wszystko przepuszcza parę wodną, czy powietrze, pytanie tylko jak bardzo. A wełnie chyba to nieco lepiej niż styropianowi idzie. Poza tym jeśli na zewnątrz jest tynk mineralny to co by o nim nie mówić, nie jest nieprzepuszczalny dla wody i wilgoci i nasiąkliwość swą ma. I wcale nie jest ona zbliżona do 0... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.10.2014 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Tak ale bierzemy poprawkę na to aby była równia pochyła w przegrodzie dla pary wodnej .. aby swobodnie mogła wyjść z przegrody ...każda blokada tam gdzie jest już za zimno = kondensacja... przecież jak masz +30 w łazience i 99% .. a ściana w super pasywniaku ma +19,8 ... przy -20 st na zewnątrz ... to żeby co się działo zacznie się intensywna kondensacja.. na płytkach.. Teraz jeśli w przegrodę wejdzie za dużo pary wodnej, a bezpiecznie może wyjść tylko tyle a tyle, to nastąpi gdzieś kondensacja.Przeważnie jest to w ścianach 3W styk izolacji z murem ... o ile jest to EPS to izolacja będzie izolacją ... wełna zamoknie.Plus jeszcze wykonanie tynku akrylowego z wszelakim dodatkami o bardzo wysokim oporze dyfuzyjnym po stronie zimnej ...i zaczyna się kiszenie ... o ile jest to EPS, to przy 20cm jest pod nim na tyle ciepło ... że para wodna jak wpadnie na styk EPS mur jeszcze będzie gazem i jako gaz ma się dalej przepchać do tynku i furr na zewnątrz ...jeśli tu stanie wełna na drodze, to natychmiast jak by przeniesie cały ładunek pary pod tynk ... gdzie nastąpi intensywna kondensacja.O ile była by to ściana z deskowaniem ... i była pustka powietrzna pod deskowaniem 3-4cm jak pod dachem ...nie było by problemu ... ale jest tynk, który ma opór parę .. do paru set razy większy niż wełna...I jako całość trzeba przegrodę liczyć ... właśnie z oporami dyfuzyjnymi różnych materiałów .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 03.10.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Ja z racji czasu budowy domu ('93 r) i sposobu w jaki był budowany brałem pod uwagę następujące założenia:1. Tynki zewnętrzne i wewnętrzne wykonane są zgodnie z regułami sztuki, czyli są bardziej nasiąkliwe niż mur, czyli woda z coraz większymi oporami wchodzi w głąb, bo łatwiej jej zwiać na zewnątrz2. Oba tynki są z rodzaju mineralnych - a nie innych "wynalazków". W tamtym okresie to była norma3. Ówczesna sztuka budowlana przewidywała między wełną a jedną z warstw zewnętrznych pustkę powietrzną szerokości ok 3 cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.10.2014 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Nasiąkanie tynku od deszczu to nie jest problem, wyschnie w ciągu paru chwil...izolacji z wełny też nic nie będzie, może wieki leżeć w wodzie, tylko pytanie czy izoluje ? na pewno nie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 04.10.2014 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Dlatego piszę o prawidłowej budowie ściany. Nasiąkanie tynku od deszczu niby nie... ale jak zaprawa czy narzut jest słabszy od tynku zewnętrznego "bo ten ma być twardy" wilgoci trudniej będzie uciec... a nie da Boże i wszyscy święci jak cegła w ścianę szła jaka była pod ręką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.