Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klimatyzacja do mieszkania


Recommended Posts

Interesuję się założeniem klimatyzacji do mieszkania, które zaraz kupuję.

Będę miał salon połączony z kuchnią. Z salonu jest wyjście na balkon, na którym można zamontować agregat klimy. Chcę w tym pomieszczeniu zamontować klimatyzację. Salon z kuchnią mają ok 30 m2. Całe mieszkanie ma trochę ponad 80m2.

I teraz pytanie: Co polecacie?

 

Tylko aby nie było drogie w zakupie i montażu i później w obsłudze/serwisowaniu. Bo to jest dla mnie istotne czy w ogóle się za ten temat zabiorę.

Z jakim kosztem muszę się liczyć i gdzie najlepiej zamówić i komu zlecić.

Jestem w tym temacie laikiem i dostosujcie proszę do mojej wiedzy poziom wypowiedzi :)

Dziękuję bardzo za wszelkie porady i namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowałem tylko chłodzić.
Ja mam na balkonie Toshibę daisekai - pobiera do 350W i chłodzi /grzeje 55m2 . Z tym, że nie można zakładać klimy, jak się nie ma wentylacji mechanicznej, najlepiej z odzyskiem ciepłą. Wentylacja naturalna przy chłodzeniu nie działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę, to właśnie w salonie jest wentylacja mechaniczna z możliwością ręcznego włączenia/wyłączenia.

A duża jest różnica w cenie klimatyzacji tylko do chłodzenia w stosunku do tych, które chłodzą i grzeją?

I w sumie po co mi grzanie jak mam ogrzewanie miejskie.

Ale ok może jak jest zimno zanim rozpocznie się sezon grzewczy. Wtedy ma to sens. Tylko czy jest warte dołożenia? Bo obstawiam, że opcja z grzaniem dodatkowo kosztuje, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach