Kasia1984 17.09.2014 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2014 (edytowane) Proszę o pomoc czy zaleca się wylewanie jastrychu z miksokreta przed zimą, jeżeli dom jest w stanie surowym otwartym i zadaszonym i nie będzie ogrzewany zimą. Aktualnie mój dom jest zadaszony i nie posiada okien i drzwi (otwory okienne i drzwiowe osłonięte są folią, która chroni przed przeciągami). Podłogę mam już zaizolowaną przez papę termozgrzewalną, folię i styropian. Przed zimą chciałam wylać posadzkę. Okna i drzwi razem z elewacją wykonane zostaną dopiero na wiosnę/lato 2015r. po wszystkich robotach mokrych i dopiero od tego momentu dom będzie ogrzewany. Wykonawca posadzki (kierownik budów, właściciel firmy z dużym doświadczeniem, osoba z polecenia) zasugerował, że wylanie posadzki w nieogrzewanym przez zimę domu może skutkować spękaniem płyty posadzki i w skrajnym przypadku uszkodzeniem instalacji ogrzewania podłogowego przez ulegającą skurczom i naprężeniom płytę jastrychu z powodu dużej różnicy temperatur za dnia i nocą, mimo podziału pomieszczenia na mniejsze pola poprzez wykonanie dylatacji. Oczywistym jest, że jastrych skruszeje i popęka przy progach w takich warunkach (drzwi balkonowe, drzwi wejściowe, brama garażowa). Czy zatem wziąć pod uwagę zalecenia Wykonawcy i odłożyć wylanie posadzki dopiero na wiosnę, czy mimo wszystko zaryzykować i wylać posadzkę przed zimą? Edytowane 18 Września 2014 przez Kasia1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz860910 18.09.2014 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 wylewamy dużo domów przed zimą które nie są ogrzewane i nikt nigdy nie zadzwonił że pękło. Mało tego dużo zalewamy też zimą. Jak beton wyschnie, zwiąże nic nię bedzie się działo z nim. Jeśli nie spieszy ci sie poczekaj do wiosny i będziesz miał spokojna głowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia1984 18.09.2014 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Bardzo dziękuję za odpowiedź. A jak jest z koniecznością dawania siatki zbrojnej? Wykonawca odradza (podejrzewam, że głównie z racji problematycznego układania), a ja czułabym się pewniej gdyby siatka jednak była zatopiona zarówno tam gdzie ogrzewanie podłogowe jak i na reszcie domu? Druga odwieczna bolączka, czy dawać styropian pod miejsce gdzie będzie stał kominek? W sumie mam 13cm styropianu i docelowo chciałabym 7cm jastrychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 18.09.2014 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2014 Styropian pod kominek -NIE. Siatka na całości - TAK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia1984 19.09.2014 05:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2014 Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Już czuję, że będzie kolejna przeprawa z Wykonawcą. Systematyzując wiedzę: wylewki będzie średnio 7cm, różnica poziomów na styropianie wynosi około 1cm, włókno polipropylenowe w ilości 0,9kg na m3, cementu 2 (czy może lepiej 3?) worki na pełnego miksokreta, plastyfikator tam gdzie podłogłówka, siatka zbrojna ułożona w połowie grubości wylewki ułożona na zakładkę do miejsc dylatacji. A czy w przejściach i na większych płaszczyznach wystarczy nacięcie jastrychu czy konieczna jest dylatacja w postaci gąbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cymelia 20.09.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Pod kominek można dać styrodur, jest bardzo twardy a bez styropianu pod kominkiem będzie duży mostek termiczny. Ja stosowałem Roofmate firmy DOW o twardości CS(10) 300 kPa. Typowy podłogowy powinien mieć twardość 100 kPa, choć Arbet jako Podłoga/Dach sprzedaje styropian o twardości CS(10) 60 kPa - lekkie przegięcie. Styrodur 10 cm plus siatka zgrzewana powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.09.2014 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2014 Zależy gdzie ten kominek jest. Jeśli w środku domu to nie będzie duży mostek. Bo temperatura pod domem jest dodatnia. Inaczej jeśli jest przy ścianach zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia1984 21.09.2014 11:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Kominek wewnątrz domu, mogę dać taki sam styropian jak w garażu (Termo Organika Gold Parking), którego trochę mi zostało. Gdybym nie dał tego styropianu to i taka na takiej różnicy grubości na styku ocieplonej posadzki i posadzki nieocieplonej pod kominkiem raczej pojawiłoby się pęknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teka 21.09.2014 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Kominek wewnątrz domu, mogę dać taki sam styropian jak w garażu (Termo Organika Gold Parking), którego trochę mi zostało. Gdybym nie dał tego styropianu to i taka na takiej różnicy grubości na styku ocieplonej posadzki i posadzki nieocieplonej pod kominkiem raczej pojawiłoby się pęknięcie. jakis styropian musi byc bo w jednej plycie na stryropianie jest jakas praca posadzki przy wylaniu wylewki na chudziak bez styropianu jej juz nie ma .wtedy ja np dylatuje kominek od reszty plyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia1984 21.09.2014 19:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Ale dylatować sam kominek czy razem z powierzchnią płytek pod kominkiem, inaczej może pęknąć na środku płytki chyba. Ciężko oszacować, w którym miejscu skończą się płytki i żeby w tym miejscu akurat wycelować z dylatacją, chyba, że najzwyczajniej naciąć jastrych w momencie układania płytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.